witam się z moim T4 :)
Regulamin forum
W tym subforum witamy się z użytkownikami, wymieniamy kurtuazje i rozmaite inne uprzejmości.
NIE ZADAJEMY tutaj pytań technicznych! Do tego służą działy techniczne.
W tym subforum witamy się z użytkownikami, wymieniamy kurtuazje i rozmaite inne uprzejmości.
NIE ZADAJEMY tutaj pytań technicznych! Do tego służą działy techniczne.
-
- Turysta
- Posty: 21
- Rejestracja: 16 lis 2018, o 20:47
- Model: V40
- Silnik: B4204T5
- moc: 200 KM
- Rocznik: 2003
- Skąd jesteś?: Malbork
- imię: Karol
witam się z moim T4 :)
Witam wszystkich,
co prawda samochód kupilem juz 10.11.2018 (poprzednio A4 B5 z niezawodnym 1,9 TDi ), jednak juz czas bylo zmienic auto. W ogóle w sumie nie brałem Volvo pod uwagę, szukałem czegoś do zakupu "kiedyś tam, może w wakacje", no ale wyszło jak wyszło.
Moje autko: 2003 V40 T4 w automacie. Nigdy wczesniej sam automatu nie miałem, aczkolwiek kilkoma jezdzilem. Co prawda głownie jezdze w trasie (po miescie mało) - do pracy mam 30km, ale trzeba było w koncu sprobować czegoś nowego
mały opis: po zakupie do zrobienia były w sumie pierdółki, np urwana klamka, nie działała jedna wycieraczka reflektora. Mineło w sumie prawie 4 miesiące od zakupu i tak oto wygląda lista, co już zrobione:
1.12.2018 - na pierwszy ogien poszła wymiana klamki kierowcy (chrom). niestety, kolor auta mam srebrny, kolor klamki jest szary, więc trochę się kolor nie zgrywa. Ale jak się zrobi ciepło, to mam w planach je po prostu okleić, ale jeszcze nie wiem, na jaki kolor - na razie ważne, że klamka działa koszt - zwykła około 50-70zł, w chromie... 200. No ale cóż, trzeba to trzeba.
27.12.2018 - Kolejna rzecza była wymiana ksenonów (niestety było przed wypłatą, jeden mi nagle zaczal swiecic na rozówo), więc zamiast kupować lepsze, na razie kupione zostały zwykłe BOSMY 140zł/komplet. Mogłyby swiecic trochę lepiej, no ale za tą kasę nie ma co narzekać. Z czasem wymienię na lepsze
Dalej, wymiana oleju i filtra. Wlany MOTUL 5W30 (poprzednio był Castrol). Następnym razem albo zostanę przy MOTULu, albo sprobuję Liqui Moly, zobaczymy jak to wyjdzie cenowo. Ten co mam aktualnie wlany: 220 za olej + filtr + wymiana.
9.01.2019 - pojechałem na przegląd gazu (jakos trzeba oszczędzać na kosztach ). Mam zamontowany STAG, pojechałem więc do serwisu STAG w Malborku. Koszt - 170zł z wymianą filtrów. Okazało się, że... mam reduktor na 150KM. Ustawiliśmy z panem mapę, żeby było trochę lepiej niż było (oczywiście zrobiona podczas jazdy, kilkukrotne kickdowny, normalna jazda, itp). Reduktor nie zdążał nagrzewać gazu. No nic, umówienie się na zmianę reduktora... Dodatkowo, pan sprawdził świece (diagnoza: konieczna wymiana). Dodatkowo zostały sprawdzone filtry gazu - oba w stanie "agonalnym" - jeden juz się zaczał rozsypywac, czyli przejechały więcej, niz 10 000km. Pan powiedział, ze mogło to być grubo powyzej 15 000, nawet prawie 20 000 bez ich wymiany.
22.01.2019 wymienione świece zapłonowe na BOSCHA (irydowo-platynowe) - tamte już nie wyglądały, całe popalone, razem z nalotem na przewodach - przebijały po prostu. Poprzedni właściciel chyba tak trochę średnio dbał o kondycję silnika. Łączny koszt - 180zł za świece z wymianą, robione w tym samym miejscu, co przegląd gazu.
31.01.2019 - czas na wymianę reduktora ze 150KM na 250KM. Koszt - 650zł. Duzo lepsza reakcja na gaz, na pewno lepiej się zbiera. Ogólnie na plus. PS: nie chce ktos kupic reduktora STAGa (ma może przejechane 40 000km)? ponoc w bardzo dobrym stanie - ja sie nie znam
2.02.2019 - nastąpiła wymiana reflektora wycieraczki. Kupiony za około 70zł na alledrogo. Mam trochę zle ustawione trybiki - w sensie nie działają zbyt synchronicznie, ale juz mi sie nie chcialo znowu sciagać zderzaka. Zrobię to, jak sie zrobi cieplej, bo nie mam garazu - bylem na warsztacie u nas na wsi, gdzie naprawiają ciągniki. Na glowe nie pada, w srodku cieplo, wszystkie narzędzia są, wiec zle nie jest
Niedawno kupiona rozpórka górna - 200zł. Jeszcze nie jest zamontowana. Mam nadzieje, że poprawi się trochę przyjemnośc z jazdy, szczegolnie w zakrętach. Dopoki nie zaloze, to nie bede wiedział, co i jak
Podczas wymiany oleju wszedłem z mechanikiem pod samochod. Ogolnie nie ma rdzy, wszystko spoko. Pan powiedzial, że gdzies tam od góry mi się olej lekko poci, ale raczej to nic poważnego. Ostatnio, podczas wymiany silniczka spryskiwacza przedniej szyby (koszt nieduzy, 30zł), niestety bylo juz troszkę więcej niz się "poci". Było to jakieś 3000km po zmianie oleju, na bagnecie był stan nieco ponad min. Wlałem koncowke co mialem (polowa bagnetu), umowienie sie na zobaczenie, co i jak. Sam tez sciagnalem pokrywe rozrzadu i tam bylo troszke oleju. Diagnoza: kolo pasowe do wymiany, na pewno pasek, i o ile dobrze pamietam uszczelniacze (?). bylem po nocce (spalem jak dzwonil co jest do roboty), wiec moglem cos zle zrozumiec, wiecej bede wiedzial, jak odbiore auto. Szacowany koszt: 1000zł (samo kolo pasowe 600zl...), no nic. Decyzja: robić.
No i denerwujący przycisk na gałce od automatu - nie zawsze odbija, trzeba było go wyciagać palcami. Bardziej problematyczne w zimę (jak sie rece trzęsą ) no i ogolnie jak sie wbija P, to zeby kluczyk wyciagnac. Na polskich stronach nic, tutaj tez temat załozylem - nic, no ale wpisanie frazy po angielsku i odpowiedz znalazłem. Pekniety przycisk od spodu, i zuzyta juz sprezynka, co przycisk odbija. Koszt: w Polsce nie ma, jedynie ebay/amazon. Sam zestaw naprawczy 15$, wysyłka 20$. Lacznie po przeliczeniu jakies 138zł. . Bede brał sie za wymianę jak dostane ten zestaw i odbiore auto na pewno sklecę jakiś poradnik, chociaz sa tutoriale na YT.
No i na razie tyle. Od zakupu łączny koszt napraw/rzeczy/pierdółek nieco ponad 3000zł. Do zrobienia jeszcze kilka pierdół:
- montaż subwoofera (mam wlasny, 400W RMS, sony xplod jakis, razem ze wzmakiem tez sony xplod na 600W, czterokanałowy). W sklepie car audio dorobili mi wyjscie na suba, opis znalazłem na internecie. koszt 30zł, częsci może z 20 z wysyłką
- polerowanie reflektorów. Prawy lekko pęknięty (ale nie paruje), mam drugi - poprzedni wlasciciel kupił, ale nie wymienil. Mam zamiar to najpierw ładnie wypolerować, i dopiero potem zalozyc. akcesoria mam (filc, papiery scierne, tlenek ceru), ale kolega już mi 3 tydzien wiezie szlifierkie oscylacyjna z regulacja obrotow - sam takiej nie mam
- naprawa tylnej lewej obrysowki. wymiana zarowki nic nie dała, raz sciagnalem kolo, nadkole, ale chyba w kostce tez pradu nie ma - do zabawy jak bedzie cieplo.
- malowanie felg. te maja troche zjechane ranty (oryg. BBS 16"). Plus zakup innych na zimę, i najprawdopodobniej tez opony. Letnie mam 205, zimowki 195 - planuje tez zimowki kupić 205, bo w Malborku takie koleiny, że te w nie nie trafiają, i nosi samochodem po całej drodze.
No i to chyba wszystko według poprzedniego właściciela, rozrzad wymieniony przy 270 000 (aktualnie mam 317 000). Jest naklejka, także spoko. Dodatkowo olej w skrzyni razem z filtrem wymieniony przy 280 000 - także jeszcze trochę kilometrów do kolejnej wymiany. Skrzynia chodzi bardzo dobrze, ladnie zmienia biegi, nie szarpie.
PS: ktos z Was moze sie orientuje, jaki jest koszt wymiany oleju z filtrem w tej skrzyni? Bo ponoc trzeba cała zrzucac, żeby filtr wymienic. I może ktoś ma z polecenia w pomorskim/warminsko-mazurskim zaufanego ziomka poziomka, co by to ogarnał? Z tego co widzialem na internetach, gdzies w Trójmieście robią. Ale jak ktoś z Was to robił i ma kogos sprawdzonego - chętnie sobie gdzies zanotuje.
Pozdrawiam
co prawda samochód kupilem juz 10.11.2018 (poprzednio A4 B5 z niezawodnym 1,9 TDi ), jednak juz czas bylo zmienic auto. W ogóle w sumie nie brałem Volvo pod uwagę, szukałem czegoś do zakupu "kiedyś tam, może w wakacje", no ale wyszło jak wyszło.
Moje autko: 2003 V40 T4 w automacie. Nigdy wczesniej sam automatu nie miałem, aczkolwiek kilkoma jezdzilem. Co prawda głownie jezdze w trasie (po miescie mało) - do pracy mam 30km, ale trzeba było w koncu sprobować czegoś nowego
mały opis: po zakupie do zrobienia były w sumie pierdółki, np urwana klamka, nie działała jedna wycieraczka reflektora. Mineło w sumie prawie 4 miesiące od zakupu i tak oto wygląda lista, co już zrobione:
1.12.2018 - na pierwszy ogien poszła wymiana klamki kierowcy (chrom). niestety, kolor auta mam srebrny, kolor klamki jest szary, więc trochę się kolor nie zgrywa. Ale jak się zrobi ciepło, to mam w planach je po prostu okleić, ale jeszcze nie wiem, na jaki kolor - na razie ważne, że klamka działa koszt - zwykła około 50-70zł, w chromie... 200. No ale cóż, trzeba to trzeba.
27.12.2018 - Kolejna rzecza była wymiana ksenonów (niestety było przed wypłatą, jeden mi nagle zaczal swiecic na rozówo), więc zamiast kupować lepsze, na razie kupione zostały zwykłe BOSMY 140zł/komplet. Mogłyby swiecic trochę lepiej, no ale za tą kasę nie ma co narzekać. Z czasem wymienię na lepsze
Dalej, wymiana oleju i filtra. Wlany MOTUL 5W30 (poprzednio był Castrol). Następnym razem albo zostanę przy MOTULu, albo sprobuję Liqui Moly, zobaczymy jak to wyjdzie cenowo. Ten co mam aktualnie wlany: 220 za olej + filtr + wymiana.
9.01.2019 - pojechałem na przegląd gazu (jakos trzeba oszczędzać na kosztach ). Mam zamontowany STAG, pojechałem więc do serwisu STAG w Malborku. Koszt - 170zł z wymianą filtrów. Okazało się, że... mam reduktor na 150KM. Ustawiliśmy z panem mapę, żeby było trochę lepiej niż było (oczywiście zrobiona podczas jazdy, kilkukrotne kickdowny, normalna jazda, itp). Reduktor nie zdążał nagrzewać gazu. No nic, umówienie się na zmianę reduktora... Dodatkowo, pan sprawdził świece (diagnoza: konieczna wymiana). Dodatkowo zostały sprawdzone filtry gazu - oba w stanie "agonalnym" - jeden juz się zaczał rozsypywac, czyli przejechały więcej, niz 10 000km. Pan powiedział, ze mogło to być grubo powyzej 15 000, nawet prawie 20 000 bez ich wymiany.
22.01.2019 wymienione świece zapłonowe na BOSCHA (irydowo-platynowe) - tamte już nie wyglądały, całe popalone, razem z nalotem na przewodach - przebijały po prostu. Poprzedni właściciel chyba tak trochę średnio dbał o kondycję silnika. Łączny koszt - 180zł za świece z wymianą, robione w tym samym miejscu, co przegląd gazu.
31.01.2019 - czas na wymianę reduktora ze 150KM na 250KM. Koszt - 650zł. Duzo lepsza reakcja na gaz, na pewno lepiej się zbiera. Ogólnie na plus. PS: nie chce ktos kupic reduktora STAGa (ma może przejechane 40 000km)? ponoc w bardzo dobrym stanie - ja sie nie znam
2.02.2019 - nastąpiła wymiana reflektora wycieraczki. Kupiony za około 70zł na alledrogo. Mam trochę zle ustawione trybiki - w sensie nie działają zbyt synchronicznie, ale juz mi sie nie chcialo znowu sciagać zderzaka. Zrobię to, jak sie zrobi cieplej, bo nie mam garazu - bylem na warsztacie u nas na wsi, gdzie naprawiają ciągniki. Na glowe nie pada, w srodku cieplo, wszystkie narzędzia są, wiec zle nie jest
Niedawno kupiona rozpórka górna - 200zł. Jeszcze nie jest zamontowana. Mam nadzieje, że poprawi się trochę przyjemnośc z jazdy, szczegolnie w zakrętach. Dopoki nie zaloze, to nie bede wiedział, co i jak
Podczas wymiany oleju wszedłem z mechanikiem pod samochod. Ogolnie nie ma rdzy, wszystko spoko. Pan powiedzial, że gdzies tam od góry mi się olej lekko poci, ale raczej to nic poważnego. Ostatnio, podczas wymiany silniczka spryskiwacza przedniej szyby (koszt nieduzy, 30zł), niestety bylo juz troszkę więcej niz się "poci". Było to jakieś 3000km po zmianie oleju, na bagnecie był stan nieco ponad min. Wlałem koncowke co mialem (polowa bagnetu), umowienie sie na zobaczenie, co i jak. Sam tez sciagnalem pokrywe rozrzadu i tam bylo troszke oleju. Diagnoza: kolo pasowe do wymiany, na pewno pasek, i o ile dobrze pamietam uszczelniacze (?). bylem po nocce (spalem jak dzwonil co jest do roboty), wiec moglem cos zle zrozumiec, wiecej bede wiedzial, jak odbiore auto. Szacowany koszt: 1000zł (samo kolo pasowe 600zl...), no nic. Decyzja: robić.
No i denerwujący przycisk na gałce od automatu - nie zawsze odbija, trzeba było go wyciagać palcami. Bardziej problematyczne w zimę (jak sie rece trzęsą ) no i ogolnie jak sie wbija P, to zeby kluczyk wyciagnac. Na polskich stronach nic, tutaj tez temat załozylem - nic, no ale wpisanie frazy po angielsku i odpowiedz znalazłem. Pekniety przycisk od spodu, i zuzyta juz sprezynka, co przycisk odbija. Koszt: w Polsce nie ma, jedynie ebay/amazon. Sam zestaw naprawczy 15$, wysyłka 20$. Lacznie po przeliczeniu jakies 138zł. . Bede brał sie za wymianę jak dostane ten zestaw i odbiore auto na pewno sklecę jakiś poradnik, chociaz sa tutoriale na YT.
No i na razie tyle. Od zakupu łączny koszt napraw/rzeczy/pierdółek nieco ponad 3000zł. Do zrobienia jeszcze kilka pierdół:
- montaż subwoofera (mam wlasny, 400W RMS, sony xplod jakis, razem ze wzmakiem tez sony xplod na 600W, czterokanałowy). W sklepie car audio dorobili mi wyjscie na suba, opis znalazłem na internecie. koszt 30zł, częsci może z 20 z wysyłką
- polerowanie reflektorów. Prawy lekko pęknięty (ale nie paruje), mam drugi - poprzedni wlasciciel kupił, ale nie wymienil. Mam zamiar to najpierw ładnie wypolerować, i dopiero potem zalozyc. akcesoria mam (filc, papiery scierne, tlenek ceru), ale kolega już mi 3 tydzien wiezie szlifierkie oscylacyjna z regulacja obrotow - sam takiej nie mam
- naprawa tylnej lewej obrysowki. wymiana zarowki nic nie dała, raz sciagnalem kolo, nadkole, ale chyba w kostce tez pradu nie ma - do zabawy jak bedzie cieplo.
- malowanie felg. te maja troche zjechane ranty (oryg. BBS 16"). Plus zakup innych na zimę, i najprawdopodobniej tez opony. Letnie mam 205, zimowki 195 - planuje tez zimowki kupić 205, bo w Malborku takie koleiny, że te w nie nie trafiają, i nosi samochodem po całej drodze.
No i to chyba wszystko według poprzedniego właściciela, rozrzad wymieniony przy 270 000 (aktualnie mam 317 000). Jest naklejka, także spoko. Dodatkowo olej w skrzyni razem z filtrem wymieniony przy 280 000 - także jeszcze trochę kilometrów do kolejnej wymiany. Skrzynia chodzi bardzo dobrze, ladnie zmienia biegi, nie szarpie.
PS: ktos z Was moze sie orientuje, jaki jest koszt wymiany oleju z filtrem w tej skrzyni? Bo ponoc trzeba cała zrzucac, żeby filtr wymienic. I może ktoś ma z polecenia w pomorskim/warminsko-mazurskim zaufanego ziomka poziomka, co by to ogarnał? Z tego co widzialem na internetach, gdzies w Trójmieście robią. Ale jak ktoś z Was to robił i ma kogos sprawdzonego - chętnie sobie gdzies zanotuje.
Pozdrawiam
-
- Debeściak
- Posty: 623
- Rejestracja: 19 lut 2017, o 10:22
- Model: V40
- Silnik: 2.0t
- moc: 163 a teraz 185
- Rocznik: 2003
- wiek: 43
- Skąd jesteś?: Sochaczew
- imię: Arek
Re: witam się z moim T4 :)
Czesc. Bezawaryjnego uzytkowania
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
-
- Debeściak
- Posty: 105
- Rejestracja: 27 lis 2018, o 20:57
- Model: V40
- Silnik: 1.9T
- moc: 200
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: MALBORK
- imię: Pawel
Re: witam się z moim T4 :)
Piękny! Gratuluję zakupu i również życzę miłego bezproblemowego użytkowania!
-
- Turysta
- Posty: 21
- Rejestracja: 29 lip 2018, o 16:17
- Model: V40
- Silnik: B4184S2
- moc: 122
- Rocznik: 2003
- Skąd jesteś?: Bialystok
- imię: Wojciech
Re: witam się z moim T4 :)
3 z przodu ale super wygląda
-
- Debeściak
- Posty: 105
- Rejestracja: 27 lis 2018, o 20:57
- Model: V40
- Silnik: 1.9T
- moc: 200
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: MALBORK
- imię: Pawel
Re: witam się z moim T4 :)
Karol, gdzieś Ty się ukrył w tej naszej Wsi z tym T4? Musimy się spotkać! Teraz dopatrzyłem, że MK!
-
- Volvo Fan
- Posty: 3991
- Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
- Model: S40
- Silnik: B4194T
- moc: 147KW/200KM
- Rocznik: 1998
- wiek: 40
- Skąd jesteś?: Komorow
- imię: Pawel
Re: witam się z moim T4 :)
Żeby nie było Pan od gazu trochę Cię na kase wyczyścił.
Do TPb zakłada się tylko świece OE bo najlepiej chodzi i nie ma z nimi problemu a koszt świec za OE to 120 zeta.
Jaki reduktor wstawił i jak to wygląda pod maską bo coś jakoś czuję, że Pan trochę nie wie za dużo.
Do T4 zakładasz reduktor Magic III Big na dwa wyjscia i masz święty spokój - cena niecałe 300 zeta.
I kolejne pytanie stroił auto na sondzie szerokopasmowej w wydechu (AFR) czy tylko autokalibracja i troszkę poruszał suwakami.
Wysłane z mojego SONY Xperia X przy użyciu Tapatalka
Do TPb zakłada się tylko świece OE bo najlepiej chodzi i nie ma z nimi problemu a koszt świec za OE to 120 zeta.
Jaki reduktor wstawił i jak to wygląda pod maską bo coś jakoś czuję, że Pan trochę nie wie za dużo.
Do T4 zakładasz reduktor Magic III Big na dwa wyjscia i masz święty spokój - cena niecałe 300 zeta.
I kolejne pytanie stroił auto na sondzie szerokopasmowej w wydechu (AFR) czy tylko autokalibracja i troszkę poruszał suwakami.
Wysłane z mojego SONY Xperia X przy użyciu Tapatalka
-
- Turysta
- Posty: 21
- Rejestracja: 16 lis 2018, o 20:47
- Model: V40
- Silnik: B4204T5
- moc: 200 KM
- Rocznik: 2003
- Skąd jesteś?: Malbork
- imię: Karol
Re: witam się z moim T4 :)
ja mieszkam 30km od Malborka, ale w Malborku pracuje jakbys chciał sie przejechac tym moim T4 i zobaczyc jak to działa w automacie, to śmiało. Teraz pracuje do 22:30 (takie zmiany mam), ale w sobote po 15 bede wolny.Garbaty75 pisze:Karol, gdzieś Ty się ukrył w tej naszej Wsi z tym T4? Musimy się spotkać! Teraz dopatrzyłem, że MK!
ja sie na gazie zbytnio (jeszcze) nie znam. Zalozyl, jakie zalozyl, 180zł z wymiana to i tak nie jest zła cena.Żeby nie było Pan od gazu trochę Cię na kase wyczyścił.
Do TPb zakłada się tylko świece OE bo najlepiej chodzi i nie ma z nimi problemu a koszt świec za OE to 120 zeta.
https://www.ac.com.pl/pl-produkty-autog ... g-r01/411/" onclick="window.open(this.href);return false; taki, tylko że czerwony (do 250KM). Jak to wygląda pod maska, zrobie zdjęcie jak znowu bede miał Volvo pod domemJaki reduktor wstawił i jak to wygląda pod maską bo coś jakoś czuję, że Pan trochę nie wie za dużo.
mozliwe. Samemu by mi sie nie chcialo na pewno bawić gazem, a że juz byla cala instalacja STAGa poprowadzona, mam ksiazkę itp, to pojechałem i tam zrobiłem. Na pewno firma nie będzie montować reduktorów innych firm, bo to by było dla niej nieoplacalne.Do T4 zakładasz reduktor Magic III Big na dwa wyjscia i masz święty spokój - cena niecałe 300 zeta.
stroił jeszcze na starym reduktorze. Mial podpięty dongle pod sterownik STAGa. Co tam robił dokladnie, to nie widzialem, bo prowadziłem auto, ale pozniej pokazał mi wykresy, temperatury gazu itp. Musze jeszcze teraz jechać na ustawienie mapy na nowym reduktorze - po 1000km mialem sie stawic, na wymiane filtrów, sprawdzenie szczelności, ustawienie mapy itp. niestety, byl tylko jakis młody przychlast, który spsikał czyms reduktor, podłączyl sie pod kompa na 10 sekund i oznajmił "juz, gotowe" xD tamtego faceta nie było, a ten mlody powiedzial "przeciez mapa jest dobra, nic nie ucieka", wiec bede musial sie tam znowu wybrac jak juz ten starszy bedzie.I kolejne pytanie stroił auto na sondzie szerokopasmowej w wydechu (AFR) czy tylko autokalibracja i troszkę poruszał suwakami.
-
- Volvo Fan
- Posty: 3991
- Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
- Model: S40
- Silnik: B4194T
- moc: 147KW/200KM
- Rocznik: 1998
- wiek: 40
- Skąd jesteś?: Komorow
- imię: Pawel
Re: witam się z moim T4 :)
Strojenie silnika z turbo bez sondy AFR mija się z celem.
Silnik w T4 od 3000obr lub mocnym wciśnięciu gazu przechodzi w OL i leje paliwo z mapy. Jak jest nie ustawiona na sondzie szerokopasmowej to nie wiesz ile gazu podaje. To, że mu się kropki i mapy zgadzały to nie znaczy że ma odpowiednio dużo paliwa a to wiąże się z tym że smażysz głowicę i zawory.
Zapytaj się pana czy stroi na AFRze jak powie, że nie bo po co to go uświadom, czy chce ponosić koszta remontu głowicy, który napewno nastąpi przy takim strojeniu.
Ja już bym więcej nie pojechał do tego Janusza.
A co do reduktora te co Ci założył ostatnimi czasy mocno się popsuły i ciśnienie gazu na nim mocno pływa. A firma ma zamontować dobrze a nie to co ma na półce, wkońcu ty za to płacisz.
A świece tema rzeka i było nie raz na forum o tym.
Wysłane z mojego SONY Xperia X przy użyciu Tapatalka
Silnik w T4 od 3000obr lub mocnym wciśnięciu gazu przechodzi w OL i leje paliwo z mapy. Jak jest nie ustawiona na sondzie szerokopasmowej to nie wiesz ile gazu podaje. To, że mu się kropki i mapy zgadzały to nie znaczy że ma odpowiednio dużo paliwa a to wiąże się z tym że smażysz głowicę i zawory.
Zapytaj się pana czy stroi na AFRze jak powie, że nie bo po co to go uświadom, czy chce ponosić koszta remontu głowicy, który napewno nastąpi przy takim strojeniu.
Ja już bym więcej nie pojechał do tego Janusza.
A co do reduktora te co Ci założył ostatnimi czasy mocno się popsuły i ciśnienie gazu na nim mocno pływa. A firma ma zamontować dobrze a nie to co ma na półce, wkońcu ty za to płacisz.
A świece tema rzeka i było nie raz na forum o tym.
Wysłane z mojego SONY Xperia X przy użyciu Tapatalka
-
- Debeściak
- Posty: 105
- Rejestracja: 27 lis 2018, o 20:57
- Model: V40
- Silnik: 1.9T
- moc: 200
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: MALBORK
- imię: Pawel
Re: witam się z moim T4 :)
Hej Karol, w temacie wymiany oleju spytam znajomego mechanika, mogę mu ufać, bo znamy się kopę lat i nie wywinął mi nigdy niczego, a naprawiał sam te felerne AXOD fordowskie - więc nie jest zielony. Daj proszę na PW jakiś kontakt telefoniczny. Nie jestem żadnym tam fachowcem w automatach ale użytkownikiem z długą kilometrówką to i owszem)). Warto żebyśmy się przejechali. Przy okazji będziesz miał okazję karnąć się moją T4 w manualu ale na moje oko ze 155 kucykami jak dotąd Na dniach ruszam w objazd żeby to najpierw wiarygodnie zdiagnozować, a potem daj boszz uzdrowić..
-
- Turysta
- Posty: 21
- Rejestracja: 16 lis 2018, o 20:47
- Model: V40
- Silnik: B4204T5
- moc: 200 KM
- Rocznik: 2003
- Skąd jesteś?: Malbork
- imię: Karol
Re: witam się z moim T4 :)
a i owszem mozna porownac. kontakt na pw wysleGarbaty75 pisze:Hej Karol, w temacie wymiany oleju spytam znajomego mechanika, mogę mu ufać, bo znamy się kopę lat i nie wywinął mi nigdy niczego, a naprawiał sam te felerne AXOD fordowskie - więc nie jest zielony. Daj proszę na PW jakiś kontakt telefoniczny. Nie jestem żadnym tam fachowcem w automatach ale użytkownikiem z długą kilometrówką to i owszem)). Warto żebyśmy się przejechali. Przy okazji będziesz miał okazję karnąć się moją T4 w manualu ale na moje oko ze 155 kucykami jak dotąd Na dniach ruszam w objazd żeby to najpierw wiarygodnie zdiagnozować, a potem daj boszz uzdrowić..
//edit: mam chyba za krotki staz na forum, wiec chyba Ty musisz mi swoj podesłac ja nie moge PW wysylac
zajade do niego na dniach, to sie dowiem co i jak. sam po Twoim poscie dopiero zaczalem czytac na temat ustawiania mapy po AFR. Wczesniej czlowiek gazu nie mial (no dobra, mialem, ale wtedy moja znajomosc nt aut byla znikoma), dopiero pozniej jak juz kupilem te 1,9 tedei, to sie czlowiek zaczał bawić w rozne rzeczy, i tak powoli ta cala wiedze ogarniaturboni pisze:Strojenie silnika z turbo bez sondy AFR mija się z celem.
Silnik w T4 od 3000obr lub mocnym wciśnięciu gazu przechodzi w OL i leje paliwo z mapy. Jak jest nie ustawiona na sondzie szerokopasmowej to nie wiesz ile gazu podaje. To, że mu się kropki i mapy zgadzały to nie znaczy że ma odpowiednio dużo paliwa a to wiąże się z tym że smażysz głowicę i zawory.
Zapytaj się pana czy stroi na AFRze jak powie, że nie bo po co to go uświadom, czy chce ponosić koszta remontu głowicy, który napewno nastąpi przy takim strojeniu.
Ja już bym więcej nie pojechał do tego Janusza.
A co do reduktora te co Ci założył ostatnimi czasy mocno się popsuły i ciśnienie gazu na nim mocno pływa. A firma ma zamontować dobrze a nie to co ma na półce, wkońcu ty za to płacisz.
A świece tema rzeka i było nie raz na forum o tym.
Wysłane z mojego SONY Xperia X przy użyciu Tapatalka