ELI pisze:w polifcie 205/55/16 nie bedzie obcierać, a 195/55/16 bardziej na zimę, ale to już zależy od ciebie
ELI widziałeś moje balony zimowe, na progach i większych dziurach coś tarło czasami. Musze zejść do ciemnej i nieprzyjemnej piwnicy obczaić jaki tam wychodzi rozmiar ale coś większego bo poprzedni właściciel mówił że od passata zima mu została to założył.
zolwik pisze:1. Jak za drogo zmień na 15' tez takie wychodziły(a niekiedy 14ale przy slabszych motorach)
zolwik nie chodzi o to że za drogo tylko o to że jeśli nie trze 55 to po co mam za taką samą oponę płacić kilkadziesiąt złotych czy ponad stówkę więcej, mogę sobie w tych samych pieniądzach co 50 kupić lepszą gumę 55
zolwik pisze:2.mam u siebie 195 zima i nie jest źle, jak wystają 205 to ET felgi jest inne.
mnie nie wystaje cała felga za obrys auta tylko opona poza obrys felgi a to mi się wydaje, że z et nie ma nic wspólnego. z tego co znalazłem to 6j może nawet i z oponą 215 latać ale na dużo wyższym profilu (75) przy R15, natomiast przy 205/50 i 205/55 dla R16 zalecana szerokość felgi to 6,5j czyli taka jak felgi przeznaczone do v40. et dla felg volvovskich i dla nissanowskiej różni się o 1 albo o 2 więc niezauważalna różnica
benx pisze:Stary, dodam jeszcze, że w rozmiarze 205/55/16 na motointegrator.pl masz obecnie Continental ContiPremiumContact 5. Jeżdżę na nich obecnie i powiem Ci, że wypas. Bardzo dobrze spisują się na suchym i mokrym. Nie hałasują, nie wpływają na zwiększone zużycie paliwa - a za około 300 zł za sztukę to wg mnie bardzo dobra opcja.
MI taki komplecik spokojnie wystarczy na 4 sezony, a może nawet i więcej.
dzięki, te co napisałeś według etykiety są nieco mniej oszczędne i mają ciut większy współczynnik hałasu, póki co faworytem w 55 jest Goodyear Efficientgrip Performance 205/55/16, a jeśli 50 to Dunlop SP Sport Bluresponse 205/50/16.