[volvo s40 v40] Odpalanie diesla na "pych"
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Volvo Fan
- Posty: 5652
- Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
- Model: S40
- Silnik: D4192T2
- moc: 95 KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 42
- Skąd jesteś?: Wasosz
- imię: Grzegorz
[volvo s40 v40] Odpalanie diesla na "pych"
Przy odpalaniu z rozrusznika stopień sprężania jest dokładnie taki sam wysoki, a podczas normalnej pracy występują i większe obciążenia niż przy odpalaniu z rozrusznika czy na pych
Według mnie nie ma żadnego znaczenia czy odpalamy na pych czy z rozrusznika, ponieważ:
- rozrusznik kręci kołem zamachowym - silnik odpala
- na pych: koła -> półosie -> skrzynia biegów -> sprzęgło -> koło zamachowe - silnik odpala
owszem, rozrusznikiem jest zdecydowanie wygodniej i szybciej
uważam też, że przy silniku z dwumasą jest tylko bezpieczniej
To jest moje zdanie co do kwestii odpalania samochodu na pych, niezależnie czy to diesel czy benzyna, jeżeli moje myślenie jest błędne proszę o wyjaśnienie.
Według mnie nie ma żadnego znaczenia czy odpalamy na pych czy z rozrusznika, ponieważ:
- rozrusznik kręci kołem zamachowym - silnik odpala
- na pych: koła -> półosie -> skrzynia biegów -> sprzęgło -> koło zamachowe - silnik odpala
owszem, rozrusznikiem jest zdecydowanie wygodniej i szybciej
uważam też, że przy silniku z dwumasą jest tylko bezpieczniej
To jest moje zdanie co do kwestii odpalania samochodu na pych, niezależnie czy to diesel czy benzyna, jeżeli moje myślenie jest błędne proszę o wyjaśnienie.
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: [v40 1.9 95km] Zgasł,po odpaleniu mocne skoki obrotów.
Grego5, przy odpalaniu na pych pochodzi efekt szarpania. Rozruch nie jest płynny i ze stałymi obrotami jak z rozrusznika.
-
- Volvo Fan
- Posty: 5652
- Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
- Model: S40
- Silnik: D4192T2
- moc: 95 KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 42
- Skąd jesteś?: Wasosz
- imię: Grzegorz
Re: [v40 1.9 95km] Zgasł,po odpaleniu mocne skoki obrotów.
co do szarpania jak najbardziej masz rację dlatego napisałem, że z dwumasą jest tylko bezpieczniej,
-
- Volvo Fan
- Posty: 2253
- Rejestracja: 27 sty 2015, o 23:43
- Model: s60/v40
- Silnik: 2,5t/1.9Di
- moc: 210KM/95KM
- Rocznik: 2003
- wiek: 28
- Skąd jesteś?: Przemysl
- imię: Kamil
Re: [volvo s40 v40] Odpalanie diesla na "pych"
Może i jest ja bym.nie ryzykował mimo wszystko, rozrusznik zac zaczyna kręcić mniejszymi obrotami z stała szybkością, a puszczając sprzęgło wal dostaje strzała z wyższymi obrotami i do tego szarpie.
EGR OFF, AFN 205, Doładowanie 1.2b,
-
- Moderator
- Posty: 5873
- Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
- Model: V40/ c70/ V40
- Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
- moc: 200 KM/193KM/200KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 26
- Skąd jesteś?: Bialystok
- imię: Mariusz
Re: [volvo s40 v40] Odpalanie diesla na "pych"
Dlatego się nie puszcza nagle sprzęgła tylko stopniowo. Efekt szarpnięcie przez to jest częściowo wyeliminowany.Yaro pisze:przy odpalaniu na pych pochodzi efekt szarpania
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: [volvo s40 v40] Odpalanie diesla na "pych"
Mi bardziej chodziło o szybkie wciśnięcie jak załapie. Wtedy naten przykład 2 bieg a prędkość jaka 5km/h? O te szarpanie mi chodzi
-
- Volvo Fan
- Posty: 2285
- Rejestracja: 10 mar 2015, o 21:31
- Model: S40
- Silnik: D4192T3
- moc: 115
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Lubuskie
- imię: Lukasz
Re: [volvo s40 v40] Odpalanie diesla na "pych"
Diesla nie powinno odpalać się na pych bo nawet może przeskoczyć o jeden ząbek na rozrządzie
Była sobię V40-stka,a teraz jest S40-stka
-
- Volvo Fan
- Posty: 5652
- Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
- Model: S40
- Silnik: D4192T2
- moc: 95 KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 42
- Skąd jesteś?: Wasosz
- imię: Grzegorz
Re: [volvo s40 v40] Odpalanie diesla na "pych"
a spotkał się już ktoś z takim przypadkiem, bo ja jak dotąd nieluki440 pisze:Diesla nie powinno odpalać się na pych bo nawet może przeskoczyć o jeden ząbek na rozrządzie
-
- Debeściak
- Posty: 602
- Rejestracja: 18 wrz 2013, o 10:42
- Model: V40
- Silnik: 1.9DCI 102KM
- moc: 102KM
- Rocznik: 2003
- wiek: 40
- Skąd jesteś?: jestem
- imię: mariusz
Re: [volvo s40 v40] Odpalanie diesla na "pych"
Luki 440 tu masz rację i potwierdzam to, ale nie zapomnę jak miałem maluszka, tam odpalanie na pych było normą tylko tam się nic nie miało prawa stać...spotkałem się z takim przypadkiem, bo wtedy bardzo osłabia się pasek, a w ogóle nie zaleca się takiego odpalania w żadnym aucie, no ale rozumiem że nieraz trzeba, ale to nieraz
-
- Administrator
- Posty: 18930
- Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
- Model: v40
- Silnik: Napędzany gnojówką
- moc: Zajebiście srogo
- Rocznik: 1900
- wiek: 100
- Skąd jesteś?: PLPL
- imię: ELI
- Kontakt:
Re: [volvo s40 v40] Odpalanie diesla na "pych"
ja swojego klekota odpalałem na pych z duszą na ramieniu (nie tylko swojego), nigdy sie nic nie wydarzyło, ale jak to mówią - nosił wilk razy kilka.....