[V40 T4 2000r.] Chodzi na 3 cylindry
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Debeściak
- Posty: 171
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 10:51
- Model: S40 T4
- Silnik: B4194t2
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Mazury
- imię: Karol
Re: [V40 T4 2000r.] Chodzi na 3 cylindry
Wszystko ok ale musisz sobie zdać sprawę że jest różnica między T4 gdzie masz HPT i 50KM z cylindra a często i więcej a Megane czy innym mało wymagającym autem.
Ja też miałem clio i było tańsze w utrzymaniu i szły do niego najtańsze części - np wymiana oleju z filterm 70zł czy tulejki stabilizatora po 5zł a u siebie płacę 200zł - a uwierz lubię i szanuje swoje pieniądze i jakby nie było takiej potrzeby to zamiast Mobila 5W50 zalewałbym 10W40 Castrola z promocji z biedronki za 70zł.
Poprzednio miałem 2.0 wolnossące i jednym i drugim zrobiłem po 50tys km.
Odnośnie cewek to miałem taką noname - o ile na benzynie było ok to po przełączeniu na gaz nie palił własnie na jeden gar. Na miejscu u gazowników od razu diagnoza kable cewki albo świece - ja im mówie że niemożliwe bo wszystko nowe i wyciągam ze schowka FV. No i zaczeło się zmiana podmianka komputera, szukanie grzebanie itp. po straconej godzinie na szukaniu ktoś w końcu zamienił cewki miejscami i z 3cylindra przerzuciło się na 4ty. Po zmianie cewki na minimalnie droższą - no name 120zł - beru 170zł problem znikł.
Ja też miałem clio i było tańsze w utrzymaniu i szły do niego najtańsze części - np wymiana oleju z filterm 70zł czy tulejki stabilizatora po 5zł a u siebie płacę 200zł - a uwierz lubię i szanuje swoje pieniądze i jakby nie było takiej potrzeby to zamiast Mobila 5W50 zalewałbym 10W40 Castrola z promocji z biedronki za 70zł.
Poprzednio miałem 2.0 wolnossące i jednym i drugim zrobiłem po 50tys km.
Odnośnie cewek to miałem taką noname - o ile na benzynie było ok to po przełączeniu na gaz nie palił własnie na jeden gar. Na miejscu u gazowników od razu diagnoza kable cewki albo świece - ja im mówie że niemożliwe bo wszystko nowe i wyciągam ze schowka FV. No i zaczeło się zmiana podmianka komputera, szukanie grzebanie itp. po straconej godzinie na szukaniu ktoś w końcu zamienił cewki miejscami i z 3cylindra przerzuciło się na 4ty. Po zmianie cewki na minimalnie droższą - no name 120zł - beru 170zł problem znikł.
-
- Debeściak
- Posty: 171
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 10:51
- Model: S40 T4
- Silnik: B4194t2
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Mazury
- imię: Karol
Re: [V40 T4 2000r.] Chodzi na 3 cylindry
Są takie same jak do 2.0T i wszystkich poliftowych silników. Kiedyś nie było bardzo alternatyw ludzie sprowadzali OE ze stanów po 300zł bo się opłacało teraz za mniej niż 200zł można mieć beru czy ngk.qdlaty pisze:Cewki do T4 nie są takie tanie niestety. Obstawiam, że są podobne cenowo do 2.0T. Ja za używkę dałem 150 zl jakiś czas temu w Radzionkowie. Nowa wtedy kosztowała 350 zł.
Nadaję z Tapatalka
-
- Volvo Fan
- Posty: 2058
- Rejestracja: 22 wrz 2014, o 12:42
- Model: V40
- Silnik: B4184S
- moc: 115KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 34
- Skąd jesteś?: Gora_Kalwaria
- imię: Lukasz
- Kontakt:
Re: [V40 T4 2000r.] Chodzi na 3 cylindry
Nie do końca kumam co to za różnica w przypadku cewki (kupowanej pod konkretny silnik, bo chyba oczywiste jest że do Meganki 1.8 a do Volvo T4 są inne cewki)... że niby w przypadku T4 ma dać większe napięcie? Czy częstszy impuls?dypek pisze:Wszystko ok ale musisz sobie zdać sprawę że jest różnica między T4 gdzie masz HPT i 50KM z cylindra a często i więcej a Megane czy innym mało wymagającym autem.
No to źle trafiłeś (i co do cewki i co do gazownika, bo sam bym zaczął diagnozowanie od zamiany cewek, a za bardzo się nie znam). Czytaj ze zrozumieniem - pisałem o przypadku, gdy ktoś może polecić ci konkretną część bez marki, a nie, że wszystkie bez marki są dobre. Jak za 120zł masz bez markowca, a za 170 zł masz beru to tylko szaleniec kupił by 3x bezmarkowca, zamiast 2x beru.dypek pisze:Odnośnie cewek to miałem taką noname - o ile na benzynie było ok to po przełączeniu na gaz nie palił własnie na jeden gar. Na miejscu u gazowników od razu diagnoza kable cewki albo świece - ja im mówię że niemożliwe bo wszystko nowe i wyciągam ze schowka FV. No i zaczeło się zmiana podmianka komputera, szukanie grzebanie itp. po straconej godzinie na szukaniu ktoś w końcu zamienił cewki miejscami i z 3cylindra przerzuciło się na 4ty.
-
- Debeściak
- Posty: 171
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 10:51
- Model: S40 T4
- Silnik: B4194t2
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Mazury
- imię: Karol
Re: [V40 T4 2000r.] Chodzi na 3 cylindry
Kup NGK i kup chinczyka za 10$ rozbierz i porównaj.bully pisze: Nie do końca kumam co to za różnica w przypadku cewki (kupowanej pod konkretny silnik, bo chyba oczywiste jest że do Meganki 1.8 a do Volvo T4 są inne cewki)... że niby w przypadku T4 ma dać większe napięcie? Czy częstszy impuls?
Właśnie o tym wcześniej pisałem że nie ma co kombinować jak np. świece do T4 zamienniki pewnie po 25-40zł sztuka a OE 130zł komplet.bully pisze: No to źle trafiłeś (i co do cewki i co do gazownika, bo sam bym zaczął diagnozowanie od zamiany cewek, a za bardzo się nie znam). Czytaj ze zrozumieniem - pisałem o przypadku, gdy ktoś może polecić ci konkretną część bez marki, a nie, że wszystkie bez marki są dobre. Jak za 120zł masz bez markowca, a za 170 zł masz beru to tylko szaleniec kupił by 3x bezmarkowca, zamiast 2x beru.
Tak samo kable 50-80zł zamienniki, oryginał 100-120zł a beru czy ngk powyżej 150zł czy cewka 120-150zł no name 170-200zł markowa a padły tu słowa że ktoś się dowartościowuje kupując oryginał taniej niż NGK albo w takiej samej cenie.
Ja myślę że przy takich różnicach nie warto kombinować ale jak dla kogoś 20zł czy 50zł wydanę na oryginalną markową część to strata kasy i dowartościowywanie się to nie mogę się z tym zgodzić. Każdy ma swoje auto i pakuje części jakie uważa.
Proponuję zrobić test - najtańsze cewki za 10$ z chin do tego najtańsze przewody, najtańsze świece. Potem zwiększyć doładowanie do 1.2 bara zamontować LPG i na tor(niemiecką autostradę ewentualnie) but w podłogę i przyspieszenie 100-220km/h - jak nic nie będzie przerywało a auto będzie przyspieszało płynnie to uznam że nie ma różnicy w jakości części i przepłacanie 20-50zł za oryginalne części jest wyrzucaniem kasy w błoto.
-
- Volvo Fan
- Posty: 2058
- Rejestracja: 22 wrz 2014, o 12:42
- Model: V40
- Silnik: B4184S
- moc: 115KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 34
- Skąd jesteś?: Gora_Kalwaria
- imię: Lukasz
- Kontakt:
Re: [V40 T4 2000r.] Chodzi na 3 cylindry
dypek, stary nawąchałeś się? Bo odpłynąłeś nieźle. (bez napinki)
-
- Debeściak
- Posty: 171
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 10:51
- Model: S40 T4
- Silnik: B4194t2
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Mazury
- imię: Karol
Re: [V40 T4 2000r.] Chodzi na 3 cylindry
Nie wiem o co ci chodzi - ale z tego co widzę to niewiele wniosłeś do tematu po za spamem. Chcesz to pakuj chińczyki do siebie lej castrola z biedronki itp twoje auto rób z nim co chcesz.
-
- Administrator
- Posty: 6836
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
- Model: V40
- Silnik: 1.9 T4
- moc: 200+
- Rocznik: 1997
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Wojtek
- Lokalizacja: Kraków
Re: [V40 T4 2000r.] Chodzi na 3 cylindry
Forum jest dyskusyjne wiec wymieniać opinie można byle nie bluzgać po sobie na wzajem wiec luz chłopaki
wszystkim doradzam choć trochę relaksu
a Koleś z rodziny posiadacz v40 miał dziś niezły przypał bo mu vołovina wydmuchała świecę z cewką z głowicy i było troszkę rakietowo
wszystkim doradzam choć trochę relaksu
a Koleś z rodziny posiadacz v40 miał dziś niezły przypał bo mu vołovina wydmuchała świecę z cewką z głowicy i było troszkę rakietowo
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
-
- Turysta
- Posty: 23
- Rejestracja: 30 maja 2015, o 11:49
- Model: v40
- Silnik: 1.9T
- moc: 200km
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Radom
- imię: Pawel
Re: [V40 T4 2000r.] Chodzi na 3 cylindry
Sprawa przedstawia się nie ciekawie wstawiłem auto do mechaniora świece nowe kable nowe obstawiał cewki sprawdził (nie wiem jak ale podobno prąd idzie) więc jego myślą powinno być dobrze co się okazało volvina nie chodzi na dwa cylindry tak pokazał komputer i dwie zalane świece. I teraz już nie wiem co robić ściągać głowicę? Czy co? brak chęci do auta i do wszystkiego wokół:(
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: [V40 T4 2000r.] Chodzi na 3 cylindry
To że nie pracuje na dwa cylindry to raczej wina cewki.(przynajmniej tak obstawiam) Zamień je(cewki) miejscami i sprawdź czy nie zaczęły pracować(świece) te które padły i odwrotnie.
-
- Turysta
- Posty: 23
- Rejestracja: 30 maja 2015, o 11:49
- Model: v40
- Silnik: 1.9T
- moc: 200km
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Radom
- imię: Pawel
Re: [V40 T4 2000r.] Chodzi na 3 cylindry
Dzięki za podpowiedź sprawdzę ale już nie dziś bo tamten mechanik coś wymyśla ze się wypaliły zawory ale jakoś nie chce mi się wierzyć w to. (ale różnie bywa) szczerze powiem że się nie zbyt znam na samochodach i dlatego te wszystkie moje pytania mogą wydawać się dziecinne