[v40 1.9D 03r] Głośniejsze turbo po wymianie gum stabilizat.

Nie zaklasyfikowane usterki, problemy
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
Nexert
Posty: 1
Rejestracja: 6 cze 2015, o 07:59
Model: V40
Silnik: 1.9
moc: 115
Rocznik: 2003
Skąd jesteś?: Dzwo
imię: Tomasz

[v40 1.9D 03r] Głośniejsze turbo po wymianie gum stabilizat.

Post autor: Nexert » 6 cze 2015, o 09:13

Witam,

Zaczęło się tak, że na początku tygodnia oddałem auto do swojego mechanika na wymianę gum stabilizatora. Gdy odebrałem auto po kilku godzinach zauważyłem, że w kierownicy strzela mi przy skręcaniu w lewo, do tego cała deska rozdzielcza wibruje pod szybą i słyszałem, że turbo było wyraźnie głośniejsze niż przedtem, tak jakby nie było szczelności, bo z zewnątrz turbo pracuje tak samo jak wcześniej. Na drugi dzień pojechałem na korektę, mechanik pokręcił coś na przy kolumnie kierownicy i strzelanie w kierownicy zniknęło, wibrujące plastiki jako tako zniknęły. Turbo jak pracowało głośno tak dalej bez zmian. Nie znam się na mechanice, a mechanika mam zaufanego u którego zaglądałem i nic przy silniku na pewno nie robił. Tutaj moje pytanie, czy mechanik mógł zapomnieć o jakiejś uszczelce podczas odkręcania kolumny lub coś z tych rzeczy?

Volvo nie ma spadków mocy, z zewnątrz silnik/turbina tak jakby pracuje normalnie, turbo nie gwiżdże ani nie wyje. Jest to normalna praca turbiny, tylko tyle, że jest głośniejsza. Wcześniej żeby ją tak posłuchać musiałem otwierać szybę, bo z wewnątrz była prawie że nie słyszalna.

Pytałem znajomego, który ma identyczne Volvo z tym samym silnikiem i powiedział mi, że w zeszłym roku w okresie letnim jego turbo też zaczęło pracować jakby głośniej i uspokoiło się po około miesiąca czasu. Auto posiadam od października/listopada i jest to mój pierwszy diesel, więc nie wiem czy mam się czymś przejmować czy przygotować się na coś nowego? Ale dziwne jest to, że pojechałem sprawnym samochodem a wróciłem z głośniejszym turbo. Choć może to przypadek.

Na pewnym forum wyczytałem, że przy kolumnie jest jakaś guma uszczelniająca ścianę grodziową, i że jak ona spadnie to dużo głośniej słychać turbo. Można to sprawdzić samemu bez kanału?

Postanowiłem przyjrzeć się schematom kolumny kierowniczej w v40 i pooglądać różne zdjęcia jak to wygląda u innych ponieważ w pewnej instrukcji znalazłem takie zdjęcie:
Obrazek
Na tym zdjęciu ewidentnie widać, że guma tam jest.

Poszedłem sprawdzić jak to jest u mnie, i wygląda to tak:
Obrazek

Obrazek
Czy ta guma powinna być widzialna od wewnątrz za pedałami?

Pozdr!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Różne”