[volvo v40 s40] Haczące ramie wycieraczki
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Volvo Fan
- Posty: 5654
- Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
- Model: S40
- Silnik: D4192T2
- moc: 95 KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 42
- Skąd jesteś?: Wasosz
- imię: Grzegorz
Re: [volvo v40 s40] Haczące ramie wycieraczki
dokładnie w taki sam sposób robiłem kiedyś swoje i korzystałem z tego samego poradnika i działają do dziś i podziałają jeszcze jakiś czas
-
- Debeściak
- Posty: 177
- Rejestracja: 27 gru 2015, o 20:59
- Model: V40
- Silnik: 1.9TDI
- moc: 115KM
- Rocznik: 2001
- wiek: 46
- Skąd jesteś?: Wegrow
- imię: Robert
Re: [volvo v40 s40] Haczące ramie wycieraczki
Grego5, tylko u mnie połamany jest ten uchwyt w który przy naprawie montuje się tulejki.
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 25 lut 2021, o 14:27
- Model: V40
- Silnik: 1.9 td 115
- moc: 115 KM
- Rocznik: 2004
- Skąd jesteś?: Opile
- imię: Lech
Re: [volvo v40 s40] Haczące ramie wycieraczki
Hej, mógłbym prosić o tutorial naprawy w pdf, link w temacie jest nieaktualny. Dzięki!
-
- Zaawansowany
- Posty: 70
- Rejestracja: 5 wrz 2017, o 22:10
- Model: V40
- Silnik: B 4184 S2
- moc: 90KW
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: Sandomierz
- imię: Adam
Re: [volvo v40 s40] Haczące ramie wycieraczki
Jak nie jest dużo wyrobione to można jeszcze załatwić to podkładkami pod śruby mocujące uchwyty wycieraczek
-
- Volvo Fan
- Posty: 5654
- Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
- Model: S40
- Silnik: D4192T2
- moc: 95 KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 42
- Skąd jesteś?: Wasosz
- imię: Grzegorz
Re: [volvo v40 s40] Haczące ramie wycieraczki
Ale to i tak wystarczy na jakis czas.
Jak już wcześniej pisałem że zrobilem zakładając tulejki tak od tamtej pory żadnych problemów z ramieniem wycieraczki.
Jak już wcześniej pisałem że zrobilem zakładając tulejki tak od tamtej pory żadnych problemów z ramieniem wycieraczki.
-
- Turysta
- Posty: 26
- Rejestracja: 2 mar 2021, o 11:22
- Model: v40
- Silnik: 2.0
- moc: 136KM
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: Bydgoszcz
- imię: piotr
Re: [volvo v40 s40] Haczące ramie wycieraczki
w mojej to samo podobno tulejki od rozrusznika miedziane mają takie same wymiary i pasują idealnie, będzie cieplej to się za to wezmę i dam znać.
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 25 lut 2021, o 14:27
- Model: V40
- Silnik: 1.9 td 115
- moc: 115 KM
- Rocznik: 2004
- Skąd jesteś?: Opile
- imię: Lech
Re: [volvo v40 s40] Haczące ramie wycieraczki
Dziekuje ci dobry człowiekuGregoR. pisze: ↑27 lut 2021, o 17:05Nowy link
https://drive.google.com/file/d/1ykwoug ... sp=sharing
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 11 lut 2021, o 14:58
- Model: V40
- Silnik: 2.0T
- moc: 160 KM
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Opole
- imię: Damian
Re: [volvo v40 s40] Haczące ramie wycieraczki
Chciałbym tylko dodać, że cały nowy mechanizm kosztuje 50 zł. Wymieniałem u siebie i problem jako tako rozwiązany, ale i tak ramię jest blisko maski.
-
- Debeściak
- Posty: 423
- Rejestracja: 9 lut 2017, o 16:02
- Model: V40
- Silnik: 1.9TD - D4192T4
- moc: 102KM
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Lodz
- imię: Krzysztof
Re: [volvo v40 s40] Haczące ramie wycieraczki
Wielkie dzięki GregoR za manual, dzisiaj mój mechanizm doczekał się regeneracjiGregoR. pisze: ↑27 lut 2021, o 17:05Nowy link
https://drive.google.com/file/d/1ykwoug ... sp=sharing
Korzystałem też z manuala ELI, ładnie pokazany jest demontaż. Również wielkie dzięki ELI
Jeżeli mogę coś dodać od siebie (może komuś się przyda), to nie trzeba demontować silniczka od wycieraczek aby rozłączyć mechanizm, wystarczy zatrzymać wycieraczki w pozycji pionowej i mechanizm ze złączem fajnie się nam wychyli.
Wtedy mamy swobodny dostęp przez ten duży otwór, gdzie pomiędzy złącza można włożyć szeroki śrubokręt i podważyć aż wyskoczy z jabłka i się rozłączy.
Tym dużym, górnym otworem cały rozłączony mechanizm daje się też wyjąć bez problemu,
myślę że nawet wygodniej niż otworem pod silniczkiem.
Jeśli chodzi o tulejki to SBU9027 mają wymiary z manuala, łatwo je znaleźć po tym symbolu.
Jeśli chodzi o otwór to z braku zwykłego wiertła fi-14 mm użyłem widiowego też na lewych obrotach jak w manualu.
Najpierw jednak robiłem próbę wiercenia na kawałku grubszego plastiku żeby sprawdzić jak to wyjdzie (czy w ogóle widią się da).
Przy okazji chciałem też sprawdzić jak tulejki będą pasować do powstałego w ten sposób otworu (czy nie za luźno itp).
Taką próbę myślę że warto sobie zrobić nawet z normalnym wiertłem, choćby dla wprawy.
Jeżeli chodzi o pierścień uszczelniający to jak go nie ma (np przemielił się) to tulejkę wciskamy na równo,
chyba nie ma co się stresować jego brakiem, choć chyba lepiej jak jest ? .
Efekt końcowy, drugie ramię tak samo