[v40 2.0t, 1998]wysokie spalanie falujace obroty

Nie zaklasyfikowane usterki, problemy
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
papura1234
Turysta
Posty: 25
Rejestracja: 15 sty 2017, o 09:21
Model: v40
Silnik: 2.0t
moc: 160
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: Nidzica
imię: Dawid

[v40 2.0t, 1998]wysokie spalanie falujace obroty

Post autor: papura1234 » 19 sty 2017, o 21:31

Witam mam problem gdyz mieszkam w mały miescie, wiec ruch wieczorami jest mały problem polega na tym ze posiadam volvo 2.0t 160 km w autmacie i srednie spalanie w miescie jest 16 litrów benzyny przy w miare normalnej jezdzie, wystepuje tez problem falujacych obrotów na biegu jałowym a także na d jak stoi sie w korku i trzyma na hamulcu. Objaw falyujacych obrotów jest nastepujacy gdy przełącze na bieh jałowy obroty sie normują silnik przez chwile chodzi stabilnie i za jakis czas pstryknie cos w okolicy rozrzadu i samochód znowu zaczyna falowac i czy to moze byc wpływ na tak duze spalanie czy ten silnik tyle pali i co mogło by byc spowodowane tym ze te obroty faluja, na desce żadnych błędów komputer nie wyświetla. Moze miał ktos taki problem i sobie poradził za pomoc z góry dziekuje. i czy spalanie w miescie małym ze skrzynia automatyczna 16l to normalnie czy cos jest nie tak

Awatar użytkownika
turboni
Volvo Fan
Posty: 3991
Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 147KW/200KM
Rocznik: 1998
wiek: 40
Skąd jesteś?: Komorow
imię: Pawel

Re: [v40 2.0t, 1998]wysokie spalanie falujace obroty

Post autor: turboni » 19 sty 2017, o 21:35

Jest zima więc palić będzie więcej i mi pali teraz w mieście około 12-14 ale mam w manualu i czasami go pocisnę troszkę.

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
papura1234
Turysta
Posty: 25
Rejestracja: 15 sty 2017, o 09:21
Model: v40
Silnik: 2.0t
moc: 160
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: Nidzica
imię: Dawid

Re: [v40 2.0t, 1998]wysokie spalanie falujace obroty

Post autor: papura1234 » 19 sty 2017, o 22:11

aha no to spalanie powinno byc w normie myslałem ze jakis czujnik odpowiadający za podawanie temperatury płynu do komputera szwankuje i samochód jeździ na ssaniu lub te falowanie obrotów mu szkodzi :)

Awatar użytkownika
turboni
Volvo Fan
Posty: 3991
Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 147KW/200KM
Rocznik: 1998
wiek: 40
Skąd jesteś?: Komorow
imię: Pawel

Re: [v40 2.0t, 1998]wysokie spalanie falujace obroty

Post autor: turboni » 19 sty 2017, o 22:25

Bo jeździ na "ssaniu" za to odpowiada silnik krokowy i jak jest zimny i zanim osiągnie swoją temperaturę pracy i sondy lambda zaczną działać to silnik jest podlewany paliwem.

Po pierwsze to bym wyjął krokowca i go wyczyścił dokładnie i założył na nową uszczelkę.

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Yaro
Moderator
Posty: 8329
Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
Model: C30/V40
Silnik: D4164T/B5254T12
moc: 109/254
Rocznik: 2013
wiek: 38
Skąd jesteś?: NowaPogorzel
imię: Piotrek

Re: [v40 2.0t, 1998]wysokie spalanie falujace obroty

Post autor: Yaro » 19 sty 2017, o 23:07

papura1234 masz cyfrowy wyświetlacz temp. płynu chłodzącego czy wskazówa?
Jaką temp pokazuje? Możliwe że czujnik temp. płynu szwankuje i go podlewa bo myśli że zimny?
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
papura1234
Turysta
Posty: 25
Rejestracja: 15 sty 2017, o 09:21
Model: v40
Silnik: 2.0t
moc: 160
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: Nidzica
imię: Dawid

Re: [v40 2.0t, 1998]wysokie spalanie falujace obroty

Post autor: papura1234 » 20 sty 2017, o 08:26

powiem tak przepustnice czyściłem silniczek krokowy tez, mechanik mówił ze krokowca lepiej wymienic bo czyszczenie mało co daje. Żadnych błędów na desce nie mam, po wyczyszczeniu tych rzeczy troche pomogło bo samochód nie gasł. Dziwna sytuacje tez zaobserwowałem jak samochód stoi odpalony na biegu jałowym i uspokoja sie obroty za jakis czas coś strzeli w okolicy rozrzadu i samochód zaczyna falować. A jak sonda lambda jest uszkodzona to nie powinno wywalić błędu na desce ?

Awatar użytkownika
Yaro
Moderator
Posty: 8329
Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
Model: C30/V40
Silnik: D4164T/B5254T12
moc: 109/254
Rocznik: 2013
wiek: 38
Skąd jesteś?: NowaPogorzel
imię: Piotrek

Re: [v40 2.0t, 1998]wysokie spalanie falujace obroty

Post autor: Yaro » 20 sty 2017, o 08:59

Masz możliwość wykasowania błędów na bieżąco?
Odepnij na zimnym nieodpalonym silniku zawór od koła zmiennych faz. Zobacz czy objaw będzie taki sam.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
turboni
Volvo Fan
Posty: 3991
Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 147KW/200KM
Rocznik: 1998
wiek: 40
Skąd jesteś?: Komorow
imię: Pawel

Re: [v40 2.0t, 1998]wysokie spalanie falujace obroty

Post autor: turboni » 20 sty 2017, o 09:01

Jak lambda jest walnięta lub grzałka w niej to wywali błąd na deskę.
Jest jeszcze możliwość że jest walnięty czujnik położenia wałka rozrządu a tego na blat nie wywala (przerobiłem to u siebie bo też mi trochę falowały obroty) tylko podłączenie pod kompa to pokazywało po wymianie problem zniknął.

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
papura1234
Turysta
Posty: 25
Rejestracja: 15 sty 2017, o 09:21
Model: v40
Silnik: 2.0t
moc: 160
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: Nidzica
imię: Dawid

Re: [v40 2.0t, 1998]wysokie spalanie falujace obroty

Post autor: papura1234 » 20 sty 2017, o 14:23

u mnie nie ma zmiennych faz rozrządu a gdzie szukac czujnika od wałków rozrządu bo nie moge go zlokalizować :)

Awatar użytkownika
turboni
Volvo Fan
Posty: 3991
Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 147KW/200KM
Rocznik: 1998
wiek: 40
Skąd jesteś?: Komorow
imię: Pawel

Re: [v40 2.0t, 1998]wysokie spalanie falujace obroty

Post autor: turboni » 20 sty 2017, o 14:32

Stojąc przodem do auta po prawej stronie na końcu wałka wydechowego jest puszka przykręcona na 2 torxy i wychodzi z niej kabel od spodu, który idzie do wtyczki na podszybiu - to jest ten czujnik.

Tylko najpierw sprawdz na kompie czy to on bo koszt jego to 500PLN za nowy lub można kupić sam wkład bez puszki za 80PLN ale trzeba go przenitować do tej puszki aluminiowej i kable połączyć.

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Różne”