[v40 2.0t, 1998]wysokie spalanie falujace obroty
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Turysta
- Posty: 25
- Rejestracja: 15 sty 2017, o 09:21
- Model: v40
- Silnik: 2.0t
- moc: 160
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: Nidzica
- imię: Dawid
[v40 2.0t, 1998]wysokie spalanie falujace obroty
Witam mam problem gdyz mieszkam w mały miescie, wiec ruch wieczorami jest mały problem polega na tym ze posiadam volvo 2.0t 160 km w autmacie i srednie spalanie w miescie jest 16 litrów benzyny przy w miare normalnej jezdzie, wystepuje tez problem falujacych obrotów na biegu jałowym a także na d jak stoi sie w korku i trzyma na hamulcu. Objaw falyujacych obrotów jest nastepujacy gdy przełącze na bieh jałowy obroty sie normują silnik przez chwile chodzi stabilnie i za jakis czas pstryknie cos w okolicy rozrzadu i samochód znowu zaczyna falowac i czy to moze byc wpływ na tak duze spalanie czy ten silnik tyle pali i co mogło by byc spowodowane tym ze te obroty faluja, na desce żadnych błędów komputer nie wyświetla. Moze miał ktos taki problem i sobie poradził za pomoc z góry dziekuje. i czy spalanie w miescie małym ze skrzynia automatyczna 16l to normalnie czy cos jest nie tak
-
- Volvo Fan
- Posty: 3991
- Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
- Model: S40
- Silnik: B4194T
- moc: 147KW/200KM
- Rocznik: 1998
- wiek: 40
- Skąd jesteś?: Komorow
- imię: Pawel
Re: [v40 2.0t, 1998]wysokie spalanie falujace obroty
Jest zima więc palić będzie więcej i mi pali teraz w mieście około 12-14 ale mam w manualu i czasami go pocisnę troszkę.
Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
-
- Turysta
- Posty: 25
- Rejestracja: 15 sty 2017, o 09:21
- Model: v40
- Silnik: 2.0t
- moc: 160
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: Nidzica
- imię: Dawid
Re: [v40 2.0t, 1998]wysokie spalanie falujace obroty
aha no to spalanie powinno byc w normie myslałem ze jakis czujnik odpowiadający za podawanie temperatury płynu do komputera szwankuje i samochód jeździ na ssaniu lub te falowanie obrotów mu szkodzi
-
- Volvo Fan
- Posty: 3991
- Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
- Model: S40
- Silnik: B4194T
- moc: 147KW/200KM
- Rocznik: 1998
- wiek: 40
- Skąd jesteś?: Komorow
- imię: Pawel
Re: [v40 2.0t, 1998]wysokie spalanie falujace obroty
Bo jeździ na "ssaniu" za to odpowiada silnik krokowy i jak jest zimny i zanim osiągnie swoją temperaturę pracy i sondy lambda zaczną działać to silnik jest podlewany paliwem.
Po pierwsze to bym wyjął krokowca i go wyczyścił dokładnie i założył na nową uszczelkę.
Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
Po pierwsze to bym wyjął krokowca i go wyczyścił dokładnie i założył na nową uszczelkę.
Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: [v40 2.0t, 1998]wysokie spalanie falujace obroty
papura1234 masz cyfrowy wyświetlacz temp. płynu chłodzącego czy wskazówa?
Jaką temp pokazuje? Możliwe że czujnik temp. płynu szwankuje i go podlewa bo myśli że zimny?
Jaką temp pokazuje? Możliwe że czujnik temp. płynu szwankuje i go podlewa bo myśli że zimny?
-
- Turysta
- Posty: 25
- Rejestracja: 15 sty 2017, o 09:21
- Model: v40
- Silnik: 2.0t
- moc: 160
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: Nidzica
- imię: Dawid
Re: [v40 2.0t, 1998]wysokie spalanie falujace obroty
powiem tak przepustnice czyściłem silniczek krokowy tez, mechanik mówił ze krokowca lepiej wymienic bo czyszczenie mało co daje. Żadnych błędów na desce nie mam, po wyczyszczeniu tych rzeczy troche pomogło bo samochód nie gasł. Dziwna sytuacje tez zaobserwowałem jak samochód stoi odpalony na biegu jałowym i uspokoja sie obroty za jakis czas coś strzeli w okolicy rozrzadu i samochód zaczyna falować. A jak sonda lambda jest uszkodzona to nie powinno wywalić błędu na desce ?
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: [v40 2.0t, 1998]wysokie spalanie falujace obroty
Masz możliwość wykasowania błędów na bieżąco?
Odepnij na zimnym nieodpalonym silniku zawór od koła zmiennych faz. Zobacz czy objaw będzie taki sam.
Odepnij na zimnym nieodpalonym silniku zawór od koła zmiennych faz. Zobacz czy objaw będzie taki sam.
-
- Volvo Fan
- Posty: 3991
- Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
- Model: S40
- Silnik: B4194T
- moc: 147KW/200KM
- Rocznik: 1998
- wiek: 40
- Skąd jesteś?: Komorow
- imię: Pawel
Re: [v40 2.0t, 1998]wysokie spalanie falujace obroty
Jak lambda jest walnięta lub grzałka w niej to wywali błąd na deskę.
Jest jeszcze możliwość że jest walnięty czujnik położenia wałka rozrządu a tego na blat nie wywala (przerobiłem to u siebie bo też mi trochę falowały obroty) tylko podłączenie pod kompa to pokazywało po wymianie problem zniknął.
Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
Jest jeszcze możliwość że jest walnięty czujnik położenia wałka rozrządu a tego na blat nie wywala (przerobiłem to u siebie bo też mi trochę falowały obroty) tylko podłączenie pod kompa to pokazywało po wymianie problem zniknął.
Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
-
- Turysta
- Posty: 25
- Rejestracja: 15 sty 2017, o 09:21
- Model: v40
- Silnik: 2.0t
- moc: 160
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: Nidzica
- imię: Dawid
Re: [v40 2.0t, 1998]wysokie spalanie falujace obroty
u mnie nie ma zmiennych faz rozrządu a gdzie szukac czujnika od wałków rozrządu bo nie moge go zlokalizować
-
- Volvo Fan
- Posty: 3991
- Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
- Model: S40
- Silnik: B4194T
- moc: 147KW/200KM
- Rocznik: 1998
- wiek: 40
- Skąd jesteś?: Komorow
- imię: Pawel
Re: [v40 2.0t, 1998]wysokie spalanie falujace obroty
Stojąc przodem do auta po prawej stronie na końcu wałka wydechowego jest puszka przykręcona na 2 torxy i wychodzi z niej kabel od spodu, który idzie do wtyczki na podszybiu - to jest ten czujnik.
Tylko najpierw sprawdz na kompie czy to on bo koszt jego to 500PLN za nowy lub można kupić sam wkład bez puszki za 80PLN ale trzeba go przenitować do tej puszki aluminiowej i kable połączyć.
Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
Tylko najpierw sprawdz na kompie czy to on bo koszt jego to 500PLN za nowy lub można kupić sam wkład bez puszki za 80PLN ale trzeba go przenitować do tej puszki aluminiowej i kable połączyć.
Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka