do uszczelnienia służą uszczelki, a wątpię żeby je rozpuściłldom pisze:I tu tkwi problem przy przechodzeniu z oleju (pół)syntetycznego o małej ilości środków myjących na olej mocno myjący silnik = rozszczelnienia.
[s40 v40 all] Wymiana oleju 10w40 na 5w40
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Administrator
- Posty: 18930
- Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
- Model: v40
- Silnik: Napędzany gnojówką
- moc: Zajebiście srogo
- Rocznik: 1900
- wiek: 100
- Skąd jesteś?: PLPL
- imię: ELI
- Kontakt:
Re: [s40 v40 all] Wymiana oleju 10w40 na 5w40
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 5 lut 2014, o 19:50
- Model: V40
- Silnik: D41
- moc: 5
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: PLAK
- imię: Jan
Re: [s40 v40 all] Wymiana oleju 10w40 na 5w40
rozszczelnienie = wymycie nagarów osadzonych np na pierścieniach czy zaworach.
Ale tak prawdę powiedziawszy to o osadzaniu nagarów możemy mówić przy olejach mineralnych.
Ale tak prawdę powiedziawszy to o osadzaniu nagarów możemy mówić przy olejach mineralnych.
-
- Administrator
- Posty: 18930
- Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
- Model: v40
- Silnik: Napędzany gnojówką
- moc: Zajebiście srogo
- Rocznik: 1900
- wiek: 100
- Skąd jesteś?: PLPL
- imię: ELI
- Kontakt:
Re: [s40 v40 all] Wymiana oleju 10w40 na 5w40
ja się jeszcze nie spotkałem z takim przypadkiem, sam zmieniłem z 10w40 na 5w40 i lata jak latał, nic niepokojącego nie zauważyłem... nalatane mam 280tysi...
krążą takie historyjki o rozszczelnieniu(starzy mechanicy tak twierdzą), moje wątpliwości rozwiał znajomy mechanik z wieloletnią praktyką że jest to bzdura, jak silnik jest ok to na pewno to mu nie zaszkodzi. Za każdym razem jak kupuje używane autko( znajomy mechanik) zalewa go syntetykiem, a uwierz mi że przerzucił ich trochę... jak ma się silnik padlinę to na mineralnym go trafi i to dużo szybciej...
ja tam nikogo nie namawiam na zmianę na olej punkt wyżej, osobiście jestem zadowolony z tego zabiegu
krążą takie historyjki o rozszczelnieniu(starzy mechanicy tak twierdzą), moje wątpliwości rozwiał znajomy mechanik z wieloletnią praktyką że jest to bzdura, jak silnik jest ok to na pewno to mu nie zaszkodzi. Za każdym razem jak kupuje używane autko( znajomy mechanik) zalewa go syntetykiem, a uwierz mi że przerzucił ich trochę... jak ma się silnik padlinę to na mineralnym go trafi i to dużo szybciej...
ja tam nikogo nie namawiam na zmianę na olej punkt wyżej, osobiście jestem zadowolony z tego zabiegu
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 5 lut 2014, o 19:50
- Model: V40
- Silnik: D41
- moc: 5
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: PLAK
- imię: Jan
Re: [s40 v40 all] Wymiana oleju 10w40 na 5w40
Eliminator, może i masz rację. Jeśli auto jeździło na dobrym półsyntetyku lub każdym jednym syntetyku to nie powinno być problemów z nagarami - te typy olejów raczej dobrze czyszczą nasze silniki.
Powiem tak: spotkałem się z sytuacją gdy jednemu gostkowi w serwisie wlano do 6 letniej Laguny (Pb) olej mineralny-Elf Sporti, bo miała przejechane ponad 100km i taki kazali dalej lać (?). Więc teoria o starych autach nie ma tu nic wspólnego - liczy się na czym auto jeździło od początku.
Osobiście do mojej poprzedniej Mazdy 626 z 97r lałem 5W30 i też śmigała a na silniku było sucho jak pieprz - miała wtedy 13lat.
Do rozszczelnienia może dojść gdy np na pierścieniach nagromadzi się nagar, co może spowodować ich deformację ( wystarczy deviacja w setkach mm) a po czym wlejemy syntetyk, który wymyje nam komorę spalania i nieszczęsne pierścienie z nagaru - a mamy przecież już zdeformowane pierścienie ( setki mm).
To teraz dałem do myślenia
Powiem tak: spotkałem się z sytuacją gdy jednemu gostkowi w serwisie wlano do 6 letniej Laguny (Pb) olej mineralny-Elf Sporti, bo miała przejechane ponad 100km i taki kazali dalej lać (?). Więc teoria o starych autach nie ma tu nic wspólnego - liczy się na czym auto jeździło od początku.
Osobiście do mojej poprzedniej Mazdy 626 z 97r lałem 5W30 i też śmigała a na silniku było sucho jak pieprz - miała wtedy 13lat.
Do rozszczelnienia może dojść gdy np na pierścieniach nagromadzi się nagar, co może spowodować ich deformację ( wystarczy deviacja w setkach mm) a po czym wlejemy syntetyk, który wymyje nam komorę spalania i nieszczęsne pierścienie z nagaru - a mamy przecież już zdeformowane pierścienie ( setki mm).
To teraz dałem do myślenia
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 10 lut 2014, o 13:47
- Model: V40
- Silnik: 1.9DI 95km
- Rocznik: 1999
- wiek: 25
- Skąd jesteś?: Częstochowa
- imię: Mariusz
Re: [s40 v40 all] Wymiana oleju 10w40 na 5w40
Kiedy miałem Peugeota 206 2.0 HDI wróciłem się na 5w-40 z 10w. Najechane miał ponad 200tys, za mojej kadencji miałem dwie wymiany oleju na 10W, na trzecią zalałem właśnie 5W. Nic mu się nie stało przez kolejne 3 wymiany aż poszedł w inne ręce, a po zalaniu 5W wydawało się że nawet ciszej pracował. A jakie macie opinie na taki temat: przykładowo auto ma najechane 350tys i jeździ na 15W-40, nagle coś się knoci w silniku, zdejmujemy głowicę, planujemy, wkładamy nowe zawory, uszczelniacze, wymieniamy pierścienie. Teoretycznie nie ma co się wypłukać z nagarów to czy zalewamy go 5W-40 na nowo?
-
- Zaawansowany
- Posty: 91
- Rejestracja: 15 lut 2016, o 20:12
- Model: S40
- Silnik: b4204s2
- moc: 136km
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Lubatowa
- imię: Waclaw
Re: [s40 v40 all] Wymiana oleju 10w40 na 5w40
widziałem porównanie jak silnik volvo pracuje na 10w40 i 5w40 na tym drugim chodził ciszej i jak by tak równiej, poprawiła mu sie kultura pracy, czekam na wymienie u siebie i też bede zmieniał na 5w40
-
- Debeściak
- Posty: 100
- Rejestracja: 3 sty 2015, o 09:58
- Model: V40
- Silnik: B4194T
- Rocznik: 1997
- Skąd jesteś?: Kraków
- imię: Grzegorz
Re: [s40 v40 all] Wymiana oleju 10w40 na 5w40
Ja po remoncie silnika w 1.9 t4 przeszedłem z Valvo 10w40 na 5w40 Motul 8100 x-cess, wczesniej poczytalem opinie o tym oleju na forach i ma bardzo dobre właściwości bliskie drozszemu Millersowi. Niemniej wiadomo ze tego nie odczuwamw stosunku do valvo 10w40. Jedyne co to strasznie klepia mi zawory(tak mi sie wydaje)
-
- Początkujący
- Posty: 67
- Rejestracja: 23 lis 2016, o 08:34
- Model: V40
- Silnik: 1.9D
- moc: 116
- Rocznik: 2003
- Skąd jesteś?: Poznan
- imię: Maciej
Re: [s40 v40 all] Wymiana oleju 10w40 na 5w40
Miałem Audi 1.8T, turbo-benzynę z LPG. Jak ją kupiłem, to miała 280tys km przebiegu. Po 10tys. wymieniłem olej z 10W40 na 5W40 x-cessa. Dobiłem do 350 tys. km i nic się nie działo, nie było różnicy. Pewnie było zdrowiej dla turbo zimą.
Teraz mam V40, niedługo zmiana oleju i też mam dylemat, czy przejść na 5W40 (bo mam wlane 10W40)...
Teraz mam V40, niedługo zmiana oleju i też mam dylemat, czy przejść na 5W40 (bo mam wlane 10W40)...
-
- Administrator
- Posty: 18930
- Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
- Model: v40
- Silnik: Napędzany gnojówką
- moc: Zajebiście srogo
- Rocznik: 1900
- wiek: 100
- Skąd jesteś?: PLPL
- imię: ELI
- Kontakt:
Re: [s40 v40 all] Wymiana oleju 10w40 na 5w40
decyzja należy do Ciebie, nikt tego nie weźmie na klatę
-
- Volvo Fan
- Posty: 5652
- Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
- Model: S40
- Silnik: D4192T2
- moc: 95 KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 42
- Skąd jesteś?: Wasosz
- imię: Grzegorz
Re: [s40 v40 all] Wymiana oleju 10w40 na 5w40
ELI, rozumiem, że ty nadal śmigasz na syntetyku?