{Volvo V40 1.8 122km 2001r} Nieszczęsny Katalizator

Nie zaklasyfikowane usterki, problemy
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
turboni
Volvo Fan
Posty: 3991
Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 147KW/200KM
Rocznik: 1998
wiek: 40
Skąd jesteś?: Komorow
imię: Pawel

Re: {Volvo V40 1.8 122km 2001r} Nieszczęsny Katalizator

Post autor: turboni » 10 wrz 2018, o 00:32

krystiancza2 pisze:A która to sonda przed katalizatorem czy za? Obydwie mają te grzałki czy jak to tam się nazywa. Na ucando są sondy za 180 zł nawet za 350 zł tylko nie wiem która wybrac.

Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka
To wszystko zależy jaką masz sondę.
Jak kable od sondy są koloru czarny, czerwony, żółty, biały to masz tytanową 5V i tylko NGK do kupienia cena około 400 zeta.

Wysłane z mojego SONY Xperia X przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
turboni
Volvo Fan
Posty: 3991
Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 147KW/200KM
Rocznik: 1998
wiek: 40
Skąd jesteś?: Komorow
imię: Pawel

Re: {Volvo V40 1.8 122km 2001r} Nieszczęsny Katalizator

Post autor: turboni » 10 wrz 2018, o 00:35

szmergiel pisze:Znałem takiego co chciał z każdym zakładem spisywać umowę ze jak ukręca świece żarową to na własny koszt to naprawiają. I wiecie co? Sam te świece w końcu wymieniał. Nie popadajmy w paranoje. Auta stare, nie wiadomo ile ta sonda miała nalatane i jak ja skręcono wcześniej, czy posmarowane czym było czy na żywca i chama a wy chcecie obciążać zakład jakby ukręcili sondę w aucie z przelotem 5 Tysięcy. Jak to druga sonda to od biedy wstawisz w obwód grzałki odpowiedni odbiornik, np odpowiednio dobrana żarówkę i będziesz latał dalej. Tyle.
Zapomnij o wstawieniu czegoś w obwód grzałki - sprawdzone i nie działa.
To nie jest paranoja tylko jak ktoś czegoś nie umie to niech się nie bierze.
Ale to nie jest dyskusja na ten temat.

Wysłane z mojego SONY Xperia X przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
turboni
Volvo Fan
Posty: 3991
Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 147KW/200KM
Rocznik: 1998
wiek: 40
Skąd jesteś?: Komorow
imię: Pawel

Re: {Volvo V40 1.8 122km 2001r} Nieszczęsny Katalizator

Post autor: turboni » 10 wrz 2018, o 00:37

krystiancza2 pisze:Nikt nie chce nikogo obwiniać. Ale to raczej pierwsza sonda bo ona wykręciła się ze starego kata z połową gwintu więc trzeba było trochę szlifować pilnikiem żeby ją wkręcić.

Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka
Jak pierwsza to komp ją dołącza i samochód chodzi w pętli otwartej OL i leje paliwo z mapy zapisanej w ECU.
Pierwsza jest przed katalizatorem patrząc od kolektora.

Wysłane z mojego SONY Xperia X przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
turboni
Volvo Fan
Posty: 3991
Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 147KW/200KM
Rocznik: 1998
wiek: 40
Skąd jesteś?: Komorow
imię: Pawel

Re: {Volvo V40 1.8 122km 2001r} Nieszczęsny Katalizator

Post autor: turboni » 10 wrz 2018, o 10:16

Jakie kolory kabli wychodza z sondy.
To jest podstawa żeby powiedzieć ci czy wydasz 100 czy 400 zeta.

Wysłane z mojego SONY Xperia X przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
turboni
Volvo Fan
Posty: 3991
Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 147KW/200KM
Rocznik: 1998
wiek: 40
Skąd jesteś?: Komorow
imię: Pawel

Re: {Volvo V40 1.8 122km 2001r} Nieszczęsny Katalizator

Post autor: turboni » 10 wrz 2018, o 12:20

krystiancza2 pisze:Nie jestem pewny ale wydaje mi się że zolty, czerwony, czarny i biały ale jeszcze się upewnię

Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka
To się upewnij bo jak takie kolory to jest sonda tytanowa 5V i jej cena to około 400-450 zeta i tylko (NGK/NTK).
Nr OE są wybite na sondzie.

Jest napis:

VOLVO
A4F
i nr OE

Wysłane z mojego SONY Xperia X przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
turboni
Volvo Fan
Posty: 3991
Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 147KW/200KM
Rocznik: 1998
wiek: 40
Skąd jesteś?: Komorow
imię: Pawel

Re: {Volvo V40 1.8 122km 2001r} Nieszczęsny Katalizator

Post autor: turboni » 10 wrz 2018, o 12:24

krystiancza2 pisze:Za 350 znajdę ;)

Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka
Ja cenę podałem około, wyjściowa katalogowa.
Tylko pamiętaj ma być NGK/NTK

Wysłane z mojego SONY Xperia X przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
szmergiel
Debeściak
Posty: 188
Rejestracja: 9 paź 2017, o 19:35
Model: v40
Silnik: b4184s2
moc: 122 KM
Rocznik: 2002
Skąd jesteś?: Chotomow
imię: Marcin

Re: {Volvo V40 1.8 122km 2001r} Nieszczęsny Katalizator

Post autor: szmergiel » 14 wrz 2018, o 18:34

A kod błędu? Grzałka? Brak oscylacji?

Awatar użytkownika
szmergiel
Debeściak
Posty: 188
Rejestracja: 9 paź 2017, o 19:35
Model: v40
Silnik: b4184s2
moc: 122 KM
Rocznik: 2002
Skąd jesteś?: Chotomow
imię: Marcin

Re: {Volvo V40 1.8 122km 2001r} Nieszczęsny Katalizator

Post autor: szmergiel » 15 wrz 2018, o 07:18

Czyżby politowali nowa sondę pod grzałkę a grzałkę pod sondę?

Awatar użytkownika
szmergiel
Debeściak
Posty: 188
Rejestracja: 9 paź 2017, o 19:35
Model: v40
Silnik: b4184s2
moc: 122 KM
Rocznik: 2002
Skąd jesteś?: Chotomow
imię: Marcin

Re: {Volvo V40 1.8 122km 2001r} Nieszczęsny Katalizator

Post autor: szmergiel » 16 wrz 2018, o 08:24

krystiancza2 pisze:Nie rozumiem

Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka
Są 4 kable. 2 sygnałowe a 2 od grzałki. Ktoś je odwrotnie zlutowal ? Ale to wymagałoby wyjątkowych zdolności :-) No chyba ze nowa sonda miała zarobiona wtyczkę. Nie wiem jaka masz instalkę ale w większości sekwencji nie ma potrzeby wpinania się w obwód sondy. Można ale nie trzeba. No chyba ze masz 2 generacje choć w tym silniku to dramat mieć takie archeo.

Awatar użytkownika
SHerbiosR
Volvo Fan
Posty: 741
Rejestracja: 29 lip 2016, o 19:51
Model: V40
Silnik: B4204S2
moc: 136 KM
Rocznik: 2003
wiek: 29
Skąd jesteś?: Gdynia
imię: Radek

Re: {Volvo V40 1.8 122km 2001r} Nieszczęsny Katalizator

Post autor: SHerbiosR » 16 wrz 2018, o 14:03

Kabli sondy nie powinno się lutować, tylko łączyć za pomocą tulejki.
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Różne”