[V40 2.0T wycięcie katalizatora]
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Zaawansowany
- Posty: 83
- Rejestracja: 18 kwie 2014, o 15:40
- Model: S40
- Silnik: B4204T3
- Rocznik: 2003
- Skąd jesteś?: LLE
- imię: Adi
Re: [V40 2.0T wycięcie katalizatora]
Witam
widzę że temat o 2.0T a głównie mowa o dizlach
Ale do rzeczy, po zrobieniu wydechu przelotowego 2.75'' (został jedynie końcowy tłumik seryjny) obydwa katalizatory wywalone, wyskakuje check engine. Nie pomaga emulator sondy, kombinowałem z otworem w emulatorze, na początku był 2mm potem rozwiercałem go aż skończyłem chyba na 11mm i dalej check.
Co ciekawe po skasowaniu błędu check wyskakuje po ok 150km, zawsze po mniej więcej takim dystansie.
Sonda raczej nie jest uszkodzona bo z emulatorem wyskakuje błąd za wolnej reakcji chyba P0139 a bez emulatora wyskakuje niska skuteczność katalizatora.
I teraz pytanie, czy mogę jakoś zemulować sygnał sondy? Czy jest możliwość wyłączenia obsługi drugiej sondy?
widzę że temat o 2.0T a głównie mowa o dizlach
Ale do rzeczy, po zrobieniu wydechu przelotowego 2.75'' (został jedynie końcowy tłumik seryjny) obydwa katalizatory wywalone, wyskakuje check engine. Nie pomaga emulator sondy, kombinowałem z otworem w emulatorze, na początku był 2mm potem rozwiercałem go aż skończyłem chyba na 11mm i dalej check.
Co ciekawe po skasowaniu błędu check wyskakuje po ok 150km, zawsze po mniej więcej takim dystansie.
Sonda raczej nie jest uszkodzona bo z emulatorem wyskakuje błąd za wolnej reakcji chyba P0139 a bez emulatora wyskakuje niska skuteczność katalizatora.
I teraz pytanie, czy mogę jakoś zemulować sygnał sondy? Czy jest możliwość wyłączenia obsługi drugiej sondy?
-
- Administrator
- Posty: 6836
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
- Model: V40
- Silnik: 1.9 T4
- moc: 200+
- Rocznik: 1997
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Wojtek
- Lokalizacja: Kraków
Re: [V40 2.0T wycięcie katalizatora]
jaki masz ten emulator ? ew do sprawdzenia AFR bo mogłeś sporo wydechem zmienić i też spaliny się zmieniły
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: [V40 2.0T wycięcie katalizatora]
RIPPER pisze:jaki masz ten emulator
Prosty czy łamany pod 90st?
Niedawno rozmawiałem z gostkem który ma zrobiony pełen przelot. Na początku miał prosty emulator z otworem 3mm. Wywalało błąd więc podobnie jak ty rozwiercał. Jak już nie miał w czym wiercić wspawał łamany z otworem 2mm ( otwór mały żeby miał z czego rozwiercać - tak mówił) I obeszło się bez kombinacji bo łamany załatwił temat. Nic mu nie wyskakuje.
-
- Zaawansowany
- Posty: 83
- Rejestracja: 18 kwie 2014, o 15:40
- Model: S40
- Silnik: B4204T3
- Rocznik: 2003
- Skąd jesteś?: LLE
- imię: Adi
Re: [V40 2.0T wycięcie katalizatora]
mam taki:
http://www.phjacus.pl/G65-Emulator-kato ... p2463.html" onclick="window.open(this.href);return false;
ale już rozwiercony do ok 11mm, mam też prosty ale narazie się nie mieści, muszę go stoczyć
http://www.phjacus.pl/G65-Emulator-kato ... p2463.html" onclick="window.open(this.href);return false;
ale już rozwiercony do ok 11mm, mam też prosty ale narazie się nie mieści, muszę go stoczyć
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: [V40 2.0T wycięcie katalizatora]
Trochę odświeżę.
W sierpniu włożyłem emulator kątowy. Od tamtej pory błąd nie wystąpił ani razu. Otwór 2mm.
W sierpniu włożyłem emulator kątowy. Od tamtej pory błąd nie wystąpił ani razu. Otwór 2mm.
-
- Zaawansowany
- Posty: 83
- Rejestracja: 18 kwie 2014, o 15:40
- Model: S40
- Silnik: B4204T3
- Rocznik: 2003
- Skąd jesteś?: LLE
- imię: Adi
Re: [V40 2.0T wycięcie katalizatora]
Yaro, dzięki za info, u mnie wywala błąd (chyba P0430) raz na 200km ale jeżdżę teraz bez emulatora. Z emulatorem wyrzucał coś że wolna reakcja 2 sondy.
U ciebie jaki błąd wyrzucał? Masz link do sklepu z tym emulatorem czy sam robiłeś?
U ciebie jaki błąd wyrzucał? Masz link do sklepu z tym emulatorem czy sam robiłeś?
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: [V40 2.0T wycięcie katalizatora]
Kupiłem ten:
http://allegro.pl/emulator-drugiej-sond ... 07989.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Błąd jaki mi wywalało to ECM-5A Three-way catalytic converter (TWC) efficiency. Faulty signal
http://allegro.pl/emulator-drugiej-sond ... 07989.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Błąd jaki mi wywalało to ECM-5A Three-way catalytic converter (TWC) efficiency. Faulty signal
A jaka jest słowna interpretacja tego błędu?adek19 pisze:u mnie wywala błąd (chyba P0430)
-
- Zaawansowany
- Posty: 83
- Rejestracja: 18 kwie 2014, o 15:40
- Model: S40
- Silnik: B4204T3
- Rocznik: 2003
- Skąd jesteś?: LLE
- imię: Adi
Re: [V40 2.0T wycięcie katalizatora]
P0420: Catalyst System Efficiency Below Threshold
kurde emulator mam taki sam, mój miał 2mm i wywalał błąd tylko z emulatorem inny (wolna reakcja sondy czy coś takiego) później go rozwiercałem ale nic to nie dawało.
kurde emulator mam taki sam, mój miał 2mm i wywalał błąd tylko z emulatorem inny (wolna reakcja sondy czy coś takiego) później go rozwiercałem ale nic to nie dawało.
-
- Początkujący
- Posty: 69
- Rejestracja: 23 lut 2014, o 15:25
- Model: S_V40
- Silnik: 2.0_T3
- moc: pow_173
- Rocznik: 209
- Skąd jesteś?: Jedrzejow
- imię: Rafal
- Lokalizacja: Jędrzejów/Kraków
Re: [V40 2.0T wycięcie katalizatora]
nie wycinajcie katalizatorów - te silniki nie mogą się wyregulować wtedy prawidłowo - sonda za katalizatorem ma duży wpływ na LFT.
Co zrobić jak się kat posypie:
- szukać innego:)
ale faktycznie to trzeba kupić grunt żeby był z demontażu - np od opla, bmw, audi, każdego volvo będzie grało i buczało.. - podróbki dostępne na necie jako nowe.. super wypas.. są lipne i poza ceną nic nie oferują więcej
Co zrobić jak się kat posypie:
- szukać innego:)
ale faktycznie to trzeba kupić grunt żeby był z demontażu - np od opla, bmw, audi, każdego volvo będzie grało i buczało.. - podróbki dostępne na necie jako nowe.. super wypas.. są lipne i poza ceną nic nie oferują więcej
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: [V40 2.0T wycięcie katalizatora]
zbysxxx jeżdżę bez kata ok dwa lata. W ciepłe dni (czasami) pozwolił sobie strzelić czekiem ale od sierpnia kiedy założyłem emulator zero problemu.
Wszystkie korekty ok.
A pytanie z drugiej strony. Od kiedy ta druga sonda ma wpływ na skład mieszanki?
Wszystkie korekty ok.
A pytanie z drugiej strony. Od kiedy ta druga sonda ma wpływ na skład mieszanki?