Strona 1 z 1

Check engine

: 23 wrz 2019, o 10:54
autor: Radan
Witam, czy spotkał sie ktos z takim problemem ze check engine zapala sie przy wiekszej ilosci paliwa, a gdy jest go mniejsza ilosc to gaśnie? Różnicy w pracy silnika nie czuje. Model to S40 II z 2009 roku

Podejrzewam, ze jakiś problem zwiazany z sondami lambda, ale pewności nie mam.

Re: Check engine

: 23 wrz 2019, o 12:00
autor: turboni
A skąd wiesz, że to większa ilość paliwa ?
Dokładnie opisz jak to wyglada.

Re: Check engine

: 23 wrz 2019, o 12:18
autor: Radan
Tak to wyglada, zawsze tankuje do pełna i zauwazylem ze gdy wskaźnik ilosci benzyny zbliza sie do rezerwy to check gaśnie i zapala sie gdy zatankuje auto. Nie wiem czy to jest jakas bezposrednia przyczyna. W kazdym razie nie jest tak ze świeci mi on non stop, bo sa momenty kiedy gasnie i jade powiedzmy okolo 50 km i sie nie zapala ponownie. Dopiero ostatnio skorelowałem ilość paliwa ze swieceniem checka, wiec zobacze jeszcze jak teraz zejdzie mi paliwo.

Re: Check engine

: 23 wrz 2019, o 15:06
autor: NoViK
Przede wszystkim to odczyt kodów błędów. Bo tak można gdybac że wszystkim.

Re: Check engine

: 24 wrz 2019, o 07:27
autor: Yaro
Zrób dokładnie jak napisał NoViK. Tylko proponuję znaleźć ogarniętego człowieka bo te auta (s40/v50/c30) są chyba najgorsze do diagnostyki. Często dopiero podgląd parametrów "na żywo" daje jakąś wskazówkę na zaistniałą sytuację.

Re: Check engine

: 24 wrz 2019, o 09:35
autor: Radan
Pod koniec lipca jak bylem w chorwacji gosc mi tam sprawdzil za darmo i pokazalo ze sonda lambda. Ale skasowal mi błąd bo w sumie bylem pewien ze to przez to ze przez 2h ciagnalem na lince auto. Wiec odczyty plus nie wiadomo jakie paliwo tam w chorwacji maja to sie nie przejąłem. I dlugo byl spokój z chekiem bo nie zapalal sie. Dopiero gdzies w polowie sierpnia znowu sie zaświecil, a czasami gaśnie więc w sumie to juz nie wiem.

Re: Check engine

: 24 wrz 2019, o 11:48
autor: Yaro
Te sterowniki są ciężkie do diagnostyki. Może ta sonda to błąd sprzed x-lat? Zapisany był jako chwilowy czy permanentny? Jak wyżej pisałem. Pod kompa i parametry na żywo najlepiej podczas jazdy. Wtedy zobacz jak sonda oscyluje i czy trzyma parametry, skoro ten element uważasz za uszkodzony. Ale jak już będziesz miał go podpiętego proponuje sprawdzić resztę podzespołów.
Ale swoją drogą skoro widzisz powiązanie z ilością paliwa w zbiorniku koniecznie sprawdź dodatek do paliwa czy masz go jeszcze w zbiorniczku. Może krzyczy o uzupełnienie.