[V40 T4 '01r] Problem z xenonami
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Turysta
- Posty: 46
- Rejestracja: 26 kwie 2020, o 11:26
- Model: V40 T4
- Silnik: 2.0T
- moc: 200KM
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: Opole
- imię: Radek
[V40 T4 '01r] Problem z xenonami
Witam
Piszę ponieważ dzisiaj byłem na przeglądzie rejestracyjnym i bardzo się zdziwiłem, ponieważ diagnosta stanął okoniem w sprawie lamp - nie dało się ustawić świateł zupełnie, nie było wyraźnej granicy światła i cienia.
Coś tam bączał o "złych żarówkach", ale palniki chyba są zawsze takie same... czy nie
Polazłem do auta - na kloszach oznaczenie HCR H7, natomiast na lampach OE na zielonych naklejkach jest HR DC [D2R H7] (czyli xenon, chyba że na tych naklejkach te oznaczenia mówią co innego niż na kloszach). Zrobiłem też research i po numerze części też wyszedł mi reflektor xenonowy... Ej no zgłupiałem totalnie teraz... Jakieś pomysły?
EDIT:
Tak mi teraz przyszło na myśl, bo poprzedni właściciel zbyt ogarnięty motoryzacyjnie nie był: da się pomylić i zamiast żarnika D2R wsadzić do lampy D2S?
Piszę ponieważ dzisiaj byłem na przeglądzie rejestracyjnym i bardzo się zdziwiłem, ponieważ diagnosta stanął okoniem w sprawie lamp - nie dało się ustawić świateł zupełnie, nie było wyraźnej granicy światła i cienia.
Coś tam bączał o "złych żarówkach", ale palniki chyba są zawsze takie same... czy nie
Polazłem do auta - na kloszach oznaczenie HCR H7, natomiast na lampach OE na zielonych naklejkach jest HR DC [D2R H7] (czyli xenon, chyba że na tych naklejkach te oznaczenia mówią co innego niż na kloszach). Zrobiłem też research i po numerze części też wyszedł mi reflektor xenonowy... Ej no zgłupiałem totalnie teraz... Jakieś pomysły?
EDIT:
Tak mi teraz przyszło na myśl, bo poprzedni właściciel zbyt ogarnięty motoryzacyjnie nie był: da się pomylić i zamiast żarnika D2R wsadzić do lampy D2S?
-
- Volvo Fan
- Posty: 5652
- Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
- Model: S40
- Silnik: D4192T2
- moc: 95 KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 42
- Skąd jesteś?: Wasosz
- imię: Grzegorz
Re: [V40 T4 '01r] Problem z xenonami
Teoretycznie da się wcisnąć żarniki D2S ale nie będą siedziały jak należy i to może być przyczyną problemu.
Miałem to samo, ale do mnie diagnosta się nie doczepił bo jakoś to było.
Dopiero jak założyłem żarniki D2R linia światło/cień jest odpowiednia.
Miałem to samo, ale do mnie diagnosta się nie doczepił bo jakoś to było.
Dopiero jak założyłem żarniki D2R linia światło/cień jest odpowiednia.
-
- Turysta
- Posty: 46
- Rejestracja: 26 kwie 2020, o 11:26
- Model: V40 T4
- Silnik: 2.0T
- moc: 200KM
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: Opole
- imię: Radek
Re: [V40 T4 '01r] Problem z xenonami
Sprawdziłem, wsadził D2S
Jeszcze w prawej lampie cały wkład lata, jutro zobaczę co tam się stało, ale wygląda na to że wykręciła się regulacja lampy do końca
Sorry za post pod postem, ale rozebrałem lampę - niestety urwany jest czarny plastik przykręcany do odbłyśnika służący do regulacji lampy... Tym samym pojawia się pytanie: czy te elementy są takie same w lampach halogenowych i xenonowych?
Jeszcze w prawej lampie cały wkład lata, jutro zobaczę co tam się stało, ale wygląda na to że wykręciła się regulacja lampy do końca
Sorry za post pod postem, ale rozebrałem lampę - niestety urwany jest czarny plastik przykręcany do odbłyśnika służący do regulacji lampy... Tym samym pojawia się pytanie: czy te elementy są takie same w lampach halogenowych i xenonowych?
-
- Turysta
- Posty: 46
- Rejestracja: 26 kwie 2020, o 11:26
- Model: V40 T4
- Silnik: 2.0T
- moc: 200KM
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: Opole
- imię: Radek
Re: [V40 T4 '01r] Problem z xenonami
Dziękować po 100-kroć, sam bym nie wiedział jak to nawet nazwać
-
- Turysta
- Posty: 37
- Rejestracja: 4 gru 2019, o 15:34
- Model: v40
- Silnik: B4204T3
- moc: 200 KM
- Rocznik: 2004
- Skąd jesteś?: Anglia
- imię: Grzegorz
Re: [V40 T4 '01r] Problem z xenonami
Te plastiki lubią pękać, zwłaszcza jak po latach nieruszania nagle się wpadnie na pomysł regulacji lamp
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 30 kwie 2017, o 21:55
- Model: V40
- Silnik: B4204T3
- moc: 163
- Rocznik: 2003
- wiek: 28
- Skąd jesteś?: Kozienice
- imię: Wojciech
Re: [V40 T4 '01r] Problem z xenonami
Witam,
Podłącze sie pod temat nie chcę zakladac nowego, dwie sprawy, nie mam regulacji w lewym reflektorze gornym imbusem tzn mozna krecic w obie strony nic sie nie dzieje. Xenon swieci za nisko. Mechanik sugeruje ze trzeba blokowac sterownik w aucie przed regulacją. Nie chce mi sie do konca w to wierzyc bo prawy xenon reguluje sie normalnie imbusem. Mozliwe ze cos sie urwalo? Trudno sie do tego dostac trzeba rozbierać cala lampe?
Drugi temat padl mi ostatnio jeden zarnik. Miałem zalozone osramy xenarc original d2r. Wiadoma rzecz musze wymienic oba i pytanie takie mam dylemat pomiedzy osramem xenarc original a osramem cool blue intense warto dołożyć do tych drugich pare zl? Czytalem pochlebne opinie na ich temat. Odblysniki mam w dobrym stanie nie sa wypalone. Xenarc original mialem od kupna auta (4 lata) i szczerze swiecily troche jak "lepsze halogeny" niestety nie wiem ile czasu siedzialy na aucie. Chcialbym troche polepszyc wydajnosc oswietlenia. Wiem swoja droga podniesc lampe ale i zarnik chce konkretny zalozyc. Chciałem zalozyc night breakery ale niestety nie ma wersji d2r. Night breakera natomiast chce zalozyc na h7 drogowych i zrobic je na dziennie dodatkowym sterownikiem. W chwili obecnej w drogowych mam jakiegos h7 zoltego no namea.
Podłącze sie pod temat nie chcę zakladac nowego, dwie sprawy, nie mam regulacji w lewym reflektorze gornym imbusem tzn mozna krecic w obie strony nic sie nie dzieje. Xenon swieci za nisko. Mechanik sugeruje ze trzeba blokowac sterownik w aucie przed regulacją. Nie chce mi sie do konca w to wierzyc bo prawy xenon reguluje sie normalnie imbusem. Mozliwe ze cos sie urwalo? Trudno sie do tego dostac trzeba rozbierać cala lampe?
Drugi temat padl mi ostatnio jeden zarnik. Miałem zalozone osramy xenarc original d2r. Wiadoma rzecz musze wymienic oba i pytanie takie mam dylemat pomiedzy osramem xenarc original a osramem cool blue intense warto dołożyć do tych drugich pare zl? Czytalem pochlebne opinie na ich temat. Odblysniki mam w dobrym stanie nie sa wypalone. Xenarc original mialem od kupna auta (4 lata) i szczerze swiecily troche jak "lepsze halogeny" niestety nie wiem ile czasu siedzialy na aucie. Chcialbym troche polepszyc wydajnosc oswietlenia. Wiem swoja droga podniesc lampe ale i zarnik chce konkretny zalozyc. Chciałem zalozyc night breakery ale niestety nie ma wersji d2r. Night breakera natomiast chce zalozyc na h7 drogowych i zrobic je na dziennie dodatkowym sterownikiem. W chwili obecnej w drogowych mam jakiegos h7 zoltego no namea.
-
- Volvo Fan
- Posty: 3991
- Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
- Model: S40
- Silnik: B4194T
- moc: 147KW/200KM
- Rocznik: 1998
- wiek: 40
- Skąd jesteś?: Komorow
- imię: Pawel
Re: [V40 T4 '01r] Problem z xenonami
Jak masz połamaną regulację to tylko wyjęcie lampy i rozebranie na części pierwsze. Wymiana połamanych elementów i składanie do kupy.
Mam na długich Osramy NB Lasery i świecą dobrze tylko pamiętaj że one mają krutszą o połowę żywotność od zwykłych H7.
Co do xenonów to też mam Osrama orginal D2R już ponad rok i na obecną chwilę świecą dobrze.
Najlepiej poszukaj w necie jakie palniki polecają i jak długo świecą, ale ponad 4 lata to bardzo dobry wynik bo Osram daje gwarancję na swoje palniki na 4 lata.
Mam na długich Osramy NB Lasery i świecą dobrze tylko pamiętaj że one mają krutszą o połowę żywotność od zwykłych H7.
Co do xenonów to też mam Osrama orginal D2R już ponad rok i na obecną chwilę świecą dobrze.
Najlepiej poszukaj w necie jakie palniki polecają i jak długo świecą, ale ponad 4 lata to bardzo dobry wynik bo Osram daje gwarancję na swoje palniki na 4 lata.
-
- Volvo Fan
- Posty: 5652
- Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
- Model: S40
- Silnik: D4192T2
- moc: 95 KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 42
- Skąd jesteś?: Wasosz
- imię: Grzegorz
Re: [V40 T4 '01r] Problem z xenonami
Jak nie dasz rady podregulować imbusem to weź kluczyk nasadowy 10 i kręć z tyłu lampy.
-
- Volvo Fan
- Posty: 3991
- Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
- Model: S40
- Silnik: B4194T
- moc: 147KW/200KM
- Rocznik: 1998
- wiek: 40
- Skąd jesteś?: Komorow
- imię: Pawel
Re: [V40 T4 '01r] Problem z xenonami
Grzesiu masz rację ale żeby to dobrze działało to trzeba rozebrać lampę i ścisnąć całość żeby chodziło imbusem.