Strona 1 z 1

S40 2.0 TDi 2007r. Zapach paliwa w kokpicie

: 2 lis 2020, o 17:54
autor: Pronto
Od pewnego czasu w różnych sytuacjach (na zimno, po dłuższej jeździe, przy ruszaniu) czuję zapach paliwa w kokpicie. Czy miał ktoś podobny problem?

Re: S40 2.0 TDi 2007r. Zapach paliwa w kokpicie

: 2 lis 2020, o 18:56
autor: luki440
Jakaś nieszczelność posprawdzaj przewody pliwowe uszczelnienia filtr itp.

Re: S40 2.0 TDi 2007r. Zapach paliwa w kokpicie

: 3 lis 2020, o 09:48
autor: Piotr89
Tdi to w vw jest :laughingneqw:

sprawdź czy na przelewach jest sucho. u mnie gumka była stara i puszczała ON. pilnuj żeby wtryskiwacz pierwszy od vacu był suchy. jeżeli jest nie szczelny to paliwo leci za silnik na wydech i może się zajarać, przedtem jest chmura dymu za autem jak się jedzie.

Re: S40 2.0 TDi 2007r. Zapach paliwa w kokpicie

: 4 lis 2020, o 17:29
autor: huntingspawn
Prawdopodobnie masz silnik ale 2.0 HDI od Peugeota (w v50 takie były na pewno montowane). Zdejmij plastikową oslone silnika i zobacz w okolicach wtrysków czy masz sucho. Jeśli nie to może pomóc poluzowanie przewodów tych metalowych co idą do wtrysków i ich ponowne mocne dokręcenie.
Druga opcja, zobacz na listę zasilająca/wtryskową, tą do której idą te metalowe przewody od wtrysków w okolicach kolektora czy przypadkiem tam nie cieknie. W listwie i tych przewodach występuje barfzo wysokie ciśnienie i gdzieś może puszczać. Przechodziłem to w swoim pugu z tym silnikiem. Musiałem wymienić listwę, koszt nieduży.
Jeżeli jest nieszczelność na filtrze paliwa stosunkowo duża to auto nie odpali i będzie pokazywało błąd niskiego ciśnienia w systemie doplywu paliwa. U mnie tak było jak pękła lekko uszczelka przy filtrze. Poza tym jakby gdzieś przy filtrze łapało lewe powietrze przy nieszczelnośi (w tych silnikach lubią pekać obudowy filtra) to auto by szarpało, ciężko paliło.