[V40 1.9 D 2001r] Nawiew

Nie zaklasyfikowane usterki, problemy
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
Ksiezniczka_volvo
Posty: 3
Rejestracja: 9 wrz 2020, o 18:33
Model: S40
Silnik: 1,9D
moc: 114 KM
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Zambrow
imię: Zaklina

[V40 1.9 D 2001r] Nawiew

Post autor: Ksiezniczka_volvo » 5 sty 2021, o 14:59

Witam, zwracam się z pomocą a mianowicie posiadam Volvo takie jak w tytule i mam problem z nawiewem. Kiedy samochód się nagrzeje wszystko jest w porządku, nawiew działa bez zarzutów natomiast po wciśnięciu sprzęgła ( po spadku obrotów i prędkości ) nawiew sam przestawia się z ciepła na zimno. Kiedy znowu dostanie większych obrotów bądź osiągnie prędkość 40km/h wszystko wraca do normy.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
GregoR.
Volvo Fan
Posty: 5651
Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
Model: S40
Silnik: D4192T2
moc: 95 KM
Rocznik: 1999
wiek: 42
Skąd jesteś?: Wasosz
imię: Grzegorz

Re: Nawiew Volvo V40 1.9 Diesel 2001 rok

Post autor: GregoR. » 5 sty 2021, o 17:21

Jaką temperature pokazuje wskaźnik temperatury na liczniku?
Obstawialbym sprawdzenie termostatu.
Moja ESKA i Błękitny Prosiak
Mody:EGR-Off, sprzęgło, wtryski 216, turbina 1,4 bar
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Ksiezniczka_volvo
Posty: 3
Rejestracja: 9 wrz 2020, o 18:33
Model: S40
Silnik: 1,9D
moc: 114 KM
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Zambrow
imię: Zaklina

Re: [V40 1.9 D 2001r] Nawiew

Post autor: Ksiezniczka_volvo » 6 sty 2021, o 08:52

Właśnie chodzi o to ze temperatura jest prawidłowa i nie spada ani nie rośnie wiec wydaje mi się ze to nie będzie termostat

Awatar użytkownika
Robbie 70
Debeściak
Posty: 372
Rejestracja: 18 gru 2017, o 04:39
Model: V40
Silnik: B4184S2
moc: 122 KM
Rocznik: 2004
Skąd jesteś?: Rybnik
imię: Pawel

Re: [V40 1.9 D 2001r] Nawiew

Post autor: Robbie 70 » 6 sty 2021, o 12:31

Jak ustawione są pozostałe pokrętła panelu kiedy to się dzieje ?

Awatar użytkownika
Ksiezniczka_volvo
Posty: 3
Rejestracja: 9 wrz 2020, o 18:33
Model: S40
Silnik: 1,9D
moc: 114 KM
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Zambrow
imię: Zaklina

Re: [V40 1.9 D 2001r] Nawiew

Post autor: Ksiezniczka_volvo » 6 sty 2021, o 19:31

Temperatura na maxa, moc nawiewu przeważnie na 2 lub 3 a pozycja nawiewu na szybę bądź na „twarz”

Awatar użytkownika
Robbie 70
Debeściak
Posty: 372
Rejestracja: 18 gru 2017, o 04:39
Model: V40
Silnik: B4184S2
moc: 122 KM
Rocznik: 2004
Skąd jesteś?: Rybnik
imię: Pawel

Re: [V40 1.9 D 2001r] Nawiew

Post autor: Robbie 70 » 6 sty 2021, o 20:20

Mam co prawda starsze Volvo (98) z klimatyzacją automatyczną (ECC), która włącza się samoczynnie przy ustawieniu nadmuchu na szybę i wtedy leci chłodniejsze powietrze.
Spróbuj jeszcze na wyłączonym silniku (stacyjka w II położeniu - kontrolki zapalone) zmieniać położenie pokrętła temp. z ciepłego na zimne(i odwrotnie) i nasłuchiwać czy pracuje serwo sterujące klapką nagrzewnicy.
Jakoś nie pasuje mi tu związek naciskania sprzęgła z działaniem ogrzewania.....no ale.
Jedynie spadek obrotów silnika połączony ze zmniejszeniem efektywności ogrzewania może sugerować jakieś zakłócenia w obiegu płynu przez nagrzewnicę. Sprawdź też może czy przewody gumowe (konkretnie jeden z nich wlotowy bo drugi wylotowy może być chłodniejszy) idące do nagrzewnicy (od strony grodzi silnika) są gorące wtedy kiedy ma miejsce to ciekawe zdarzenie.

Awatar użytkownika
Borysław
Volvo Fan
Posty: 4525
Rejestracja: 19 mar 2016, o 22:41
Model: Laguna 3
Silnik: F4RT
moc: 170
Rocznik: 2008
wiek: 37
Skąd jesteś?: Siechnice
imię: Robert
Lokalizacja: Siechnice

Re: [V40 1.9 D 2001r] Nawiew

Post autor: Borysław » 11 sty 2021, o 23:24

Zapchana nagrzewnica albo węże po drodze.
Obrazek

Moje Wozidełko
Poprzednie wozidło V40

Awatar użytkownika
gt82
Debeściak
Posty: 436
Rejestracja: 7 maja 2014, o 06:23
Model: v40
Silnik: D4192T2
moc: 95KM
Rocznik: 2000
wiek: 39
Skąd jesteś?: Warmia
imię: Grzegorz

Re: [V40 1.9 D 2001r] Nawiew

Post autor: gt82 » 2 lut 2021, o 23:31

Węże to raczej ciężko zapchać..Ale o nagrzewnicy można się dużo dowiedzieć zmieniając strumień powietrza..zwróć uwagę jaka jest temp. powietrza na 3 i co się dzieje na czwórce...Jak z gorącego robi się nagle letnie przy wygrzanym silniku to na bank niedomaga nagrzewnica..Jestem parę godzin po płukaniu.Wcześniej czekałem 15km na wygrzane wnętrze teraz po 5km trzeba "zmniejszyć"
"Nigdy nie jesteśmy tak biedni, aby nie stać nas było na udzielenie pomocy "
Mikołaj Gogol

ODPOWIEDZ

Wróć do „Różne”