Strona 1 z 2

[Volvo V40 2.0 T4 2002r.] Wymiania pierścieni - warsztat Kraków

: 18 wrz 2019, o 16:25
autor: marshallus
Witam!

Czy macie jakieś pomysły, gdzie oddać mojego Volverina na wymianę pierścieni?
Test kompresji wykazał nieco ponad 13 bar na 1 i już okolice 16 bar na 2-3-4-tym cylindrze.
Wymiana tego silnika raczej nie wchodzi w grę, bo znaleźć egzemplarz bardzo ciężko, a dodatkowo sprawdzić to ja tego nie sprawdzę na pewno :D
Dodam tylko, że od początku mojej przygody z tym egzemplarzem zrobiłem już kompletną głowicę (upalony zawór, uszczelniacze, luzy zaworowe, uszczelka itd.).

Z góry dzięki za uwagi!

Re: [Volvo V40 2.0 T4 2002r.] Wymiania pierścieni - warsztat Kraków

: 18 wrz 2019, o 18:11
autor: turboni
Kompresja mierzona na ciepłym czy zimnym silniku
Prawidłowa to między 11 a 13 bara na zimnym.

Re: [Volvo V40 2.0 T4 2002r.] Wymiania pierścieni - warsztat Kraków

: 19 wrz 2019, o 10:39
autor: marshallus
Zakładam, że na zimnym. Robił to mechanik, ciężko mi powiedzieć.
Tak czy inaczej szukam speca w Krakowie który dalej ten temat pociągnie.

Re: [Volvo V40 2.0 T4 2002r.] Wymiania pierścieni - warsztat Kraków

: 19 wrz 2019, o 23:56
autor: NoViK
Robiłeś głowicę a nie zostały sprawdzone pierścienie? Przed robotą głowicy był problem z zużyciem oleju? Na pewno nie masz wycieków oleju? Opisz temat jak najdokładniej.

Re: [Volvo V40 2.0 T4 2002r.] Wymiania pierścieni - warsztat Kraków

: 20 wrz 2019, o 13:24
autor: marshallus
Dobrze, a wiec po kolei.

Krótko po zakupie samochodu upalił się zawór na 3cim cylindrze. Poszedł na warsztat wraz z całą głowicą (głowicę remontowała firma Papież z Krakowa) wymieniony zawór, wszystkie uszczelniacze, głowica splanowana, nowa uszczelka, śruby, klej. Od razu wymiana rozrządu i koła zmiennych faz (profilakczynie). Przed operacją wymiany zaworu oczywiście było szukane - może cewki, może świece, może przewody. Próby kompresji pokazały, że wszystko ok, więc padło na wyżej wymieniony wtryskiwacz.
Zapewne wtedy mechanik mogl zrobic cos wiecej, zapewne mogl cos sprawdzic - nie wiem, nie znam się (jeszcze ;) ).
Zaczęły się problemy z olejem, tzn zacząłem zauważać niebiskie kłęby za sobą, w miedzy czasie do przeglądu poszlo turbo, okazało się że jakiś czujnik był zamontowany odwrotnie i turbo wlasciwie w ogole nie dzialalo. Spalanie oleju na chwile obecna to okolo 1l/1kkm.
Próby olejowe pokazują 16bar miedzy 2gim a 3cim cylindrem, 4ty ponad 16bar, 1szy w porządku w granicach 13bar. Samochód kopci głównie po hamowaniu silnikiem i mocnym dodaniu gazu. Nie rozbierałem go jeszcze, chce miec plan awaryjny i jakiś pomysł na działanie zanim zacznie meches tam grzebac. Myślę o przekladce na przedlifta, widzialem poradnik (mega szacun :!: ) i wcześniejszym remoncie kupionej sztuki.

Re: [Volvo V40 2.0 T4 2002r.] Wymiania pierścieni - warsztat Kraków

: 20 wrz 2019, o 14:04
autor: NoViK
No to ewidentnie będą pierścienie do zrobienia. Mechanik przeglądał tuleje? Żadna nie jest nadpalona? Właśnie przypomniałem sobie że mam zdjęcia cylindra peknietego i nie wrzuciłem w temat.
Ogólnie masz jakieś papiery na głowice? Jak będziesz robił taki remont to jeszcze raz i tak musisz dać głowice na zrównanie. Ogólnie przy zakładaniu nowych pierścieni należy sprawdzić owalizacje tulei cylindra i ponowne honowanie.

Re: [Volvo V40 2.0 T4 2002r.] Wymiania pierścieni - warsztat Kraków

: 20 wrz 2019, o 18:08
autor: marshallus
Ogólnie mechanik u którego robiłem pierwszy raz ten samochód już nie istnieje, ale jest szansa zdobyć papiery na głowicę.
Nie jestem w stanie zweryfikować czy wtedy patrzył na tuleje, z tego co pamiętam, mówili, że dół jest zdrowy.
Próby olejowe robili wtedy i też było git.

Teraz meches nie tykał niczego, zrobili tylko próby olejowe, zasugerowali przekładkę słupka na nowy i od tamtej pory próbuję się rozeznać w temacie. Teoretycznie mógłbym zrobić same pierścienie, ale nie wiem, nie mam doświadczenia w walce z silnikami, czy nie będzie lepiej i przyszłościowo taniej zrobić swap dołu na B4194T.
Jak meches zdejmie głowicę i okaże się, że to nie tylko pierścienie ale i pęknięte tuleje, to chcę mieć jakieś pomysły co dalej.
Poza tym, czy jeśli temat pękających tulei jest tak powszechny, a ja i tak muszę rozebrać silnik, czy nie lepiej jest po prostu zainwestować w używkę, wyremontować, przełożyć co lepsze, co nie potrzebne sprzedać?
Powiem tak, wolę dołożyć raz, niż robić za chwilę od nowa. Teraz zdejmę głowicę, zrobię pierscienie, honowanie, cholera wi co jeszcze a za rok będzie tuleja i zabawa od nowa :laughingneqw:
Sugestie ?

Re: [Volvo V40 2.0 T4 2002r.] Wymiania pierścieni - warsztat Kraków

: 21 wrz 2019, o 17:28
autor: marshallus
Czy w związku z tym ktoś może do tej roboty polecić jakiś warsztat w okolicach Krakowa?

Re: [Volvo V40 2.0 T4 2002r.] Wymiania pierścieni - warsztat Kraków

: 21 wrz 2019, o 20:56
autor: Borysław
Wymień tłoki na wszelki albo chociaź niech mechanik je sprawdzi.Jeżeli będzie luz w szczelinach, to wymiana pierścieni mało co da.

Re: [Volvo V40 2.0 T4 2002r.] Wymiania pierścieni - warsztat Kraków

: 21 wrz 2019, o 22:40
autor: NoViK
Szczeliny to podstawa, przed każdą zmiana powinno się to sprawdzić. A warsztatu pewnie nikt nie poleci żadnego. Raczej sam będziesz musiał go znaleźć.