[volvo v50 2.0D 2005r] Ogrzewanie postojowe.
-
- Turysta
- Posty: 43
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 17:21
- Model: V50
- Silnik: 2.0D
- Rocznik: 2005
- wiek: 33
- Skąd jesteś?: Łódź
- imię: Emil
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
[volvo v50 2.0D 2005r] Ogrzewanie postojowe.
Czy może ktoś polecić jakiś warsztat naprawiający ogrzewanie postojowe w Łodzi lub okolicy?
-
- Administrator
- Posty: 18930
- Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
- Model: v40
- Silnik: Napędzany gnojówką
- moc: Zajebiście srogo
- Rocznik: 1900
- wiek: 100
- Skąd jesteś?: PLPL
- imię: ELI
- Kontakt:
Re: Ogrzewanie postojowe.
zadzwoń tu
http://www.maratonska.bosch-service.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
ale nie daje pewności i na pewno nie wygląda tak pięknie jak na ich stronie
http://www.maratonska.bosch-service.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
ale nie daje pewności i na pewno nie wygląda tak pięknie jak na ich stronie
-
- Zaawansowany
- Posty: 99
- Rejestracja: 17 lis 2013, o 05:57
- Model: V40
- Silnik: 1.8 i
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Łódź
- imię: Jakub
Re: Ogrzewanie postojowe.
P.P.H.U. Hary Jerzy Rycek
94-104 Łódź
ul. Obywatelska 102/104
tel/fax 42 682-66-33
kom. 601 215-475
www. ogrzewania-hary.pl
Diagnoza od 50 do 100zl.
Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
94-104 Łódź
ul. Obywatelska 102/104
tel/fax 42 682-66-33
kom. 601 215-475
www. ogrzewania-hary.pl
Diagnoza od 50 do 100zl.
Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
-
- Turysta
- Posty: 43
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 17:21
- Model: V50
- Silnik: 2.0D
- Rocznik: 2005
- wiek: 33
- Skąd jesteś?: Łódź
- imię: Emil
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Ogrzewanie postojowe.
Hary z obywatelskiej rzucił okiem i nie podjął się naprawy.
Pan nie czuje się na siłach żeby opuścić silnik a bez tego nie da się wyjąć pieca.
Jutro zadzwonię do Bosha... zobaczymy.
Jak nie to na Warszawskiej gość już jedno V50 robił i się podejmie... powiedział, że naprawa zamknie się w 500 złotych.
Pan nie czuje się na siłach żeby opuścić silnik a bez tego nie da się wyjąć pieca.
Jutro zadzwonię do Bosha... zobaczymy.
Jak nie to na Warszawskiej gość już jedno V50 robił i się podejmie... powiedział, że naprawa zamknie się w 500 złotych.
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 19 sty 2014, o 22:26
- Model: V50
- Silnik: 1,8+LPG
- Rocznik: 2008
- Skąd jesteś?: Łódź
- imię: Marcin
Re: Ogrzewanie postojowe.
Bo się uparłeś piec naprawiać wiosna hultaju idzie
-
- Zaawansowany
- Posty: 99
- Rejestracja: 17 lis 2013, o 05:57
- Model: V40
- Silnik: 1.8 i
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Łódź
- imię: Jakub
Re: Ogrzewanie postojowe.
Możesz sobie sam zdiagnozować tak mniej więcej co jest grane:
1. Jeżeli dmuchawa przestanie pracować po 2 minutach i 7 sekundach, to:
a) Pompa paliwa ma zwarcie lub przewód jest urwany;
b) Pompa cieczy chłodzącej ma zwarcie lub przewód jest urwany;
c) Świeca żarowa ma zwarcie lub przewód jest urwany;
d) Za małe napięcie akumulatora, ale to mało prawdopodobny przypadek
e) Problem sterownika.
2. Jeżeli dmuchawa przestanie pracować więcej niż po 2 minutach i 10 sekundach, to generalnie sterownik i pompy są sprawne, problem może być ze świeca żarową;
3. Jeżeli szum ustaje po 4 minutach i 5 sekundach (3 sekundowa przerwa po 2 minutach), oporność świecy żarowej jest za wysoka (większa niż 0.6 Oma) i niema zapłonu;
4. Jeżeli szum ustaje po 4 minutach i 40 sekundach (3 sekundowa przerwa po 2 minutach), zapłon jest, jednak mamy błąd czujnika płomienia lub piec nie pracuje autonomicznie bez świecy żarowej;
5. Jeżeli piec pracuje 5 minut i więcej - tylko WTEDY możemy uznać, że jest sprawny.
UWAGA. Jeżeli piec po 2 minutach I 10 sekundach pracy zaczyna produkować kłęby białego dymu, z dużą pewnością to świadczy że piec nie przeszedł w tryb pracy bez świecy żarowej. Jak już pokazało doświadczenie powodem tego mogą być zabite sadzą otwory dostępu powietrza w palniku. W takim przypadku musimy rozebrać piec i przeczyścić.
1. Jeżeli dmuchawa przestanie pracować po 2 minutach i 7 sekundach, to:
a) Pompa paliwa ma zwarcie lub przewód jest urwany;
b) Pompa cieczy chłodzącej ma zwarcie lub przewód jest urwany;
c) Świeca żarowa ma zwarcie lub przewód jest urwany;
d) Za małe napięcie akumulatora, ale to mało prawdopodobny przypadek
e) Problem sterownika.
2. Jeżeli dmuchawa przestanie pracować więcej niż po 2 minutach i 10 sekundach, to generalnie sterownik i pompy są sprawne, problem może być ze świeca żarową;
3. Jeżeli szum ustaje po 4 minutach i 5 sekundach (3 sekundowa przerwa po 2 minutach), oporność świecy żarowej jest za wysoka (większa niż 0.6 Oma) i niema zapłonu;
4. Jeżeli szum ustaje po 4 minutach i 40 sekundach (3 sekundowa przerwa po 2 minutach), zapłon jest, jednak mamy błąd czujnika płomienia lub piec nie pracuje autonomicznie bez świecy żarowej;
5. Jeżeli piec pracuje 5 minut i więcej - tylko WTEDY możemy uznać, że jest sprawny.
UWAGA. Jeżeli piec po 2 minutach I 10 sekundach pracy zaczyna produkować kłęby białego dymu, z dużą pewnością to świadczy że piec nie przeszedł w tryb pracy bez świecy żarowej. Jak już pokazało doświadczenie powodem tego mogą być zabite sadzą otwory dostępu powietrza w palniku. W takim przypadku musimy rozebrać piec i przeczyścić.
-
- Turysta
- Posty: 43
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 17:21
- Model: V50
- Silnik: 2.0D
- Rocznik: 2005
- wiek: 33
- Skąd jesteś?: Łódź
- imię: Emil
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Ogrzewanie postojowe.
O! Ciekawe info...
Generalnie po odpaleniu pieca z komputera mam ostatnia opcję, po jakichś 2 minutach zaczyna solidnie kopcić i gość z warsztatu rzeczywiście wspominał o zapchanym sitku.
Muszę odpalić stoper i policzyć te sekundy
Dodam jeszcze, że po kilku próbach gdzie widać jakiekolwiek efekty odpalenia pieca niestety przestaje on odpalać, wtedy jak skasuje się błąd na kompie to znów kilka razy odpala, kopci i tak w kółko :/
Generalnie po odpaleniu pieca z komputera mam ostatnia opcję, po jakichś 2 minutach zaczyna solidnie kopcić i gość z warsztatu rzeczywiście wspominał o zapchanym sitku.
Muszę odpalić stoper i policzyć te sekundy
Dodam jeszcze, że po kilku próbach gdzie widać jakiekolwiek efekty odpalenia pieca niestety przestaje on odpalać, wtedy jak skasuje się błąd na kompie to znów kilka razy odpala, kopci i tak w kółko :/
-
- Zaawansowany
- Posty: 99
- Rejestracja: 17 lis 2013, o 05:57
- Model: V40
- Silnik: 1.8 i
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Łódź
- imię: Jakub
Re: Ogrzewanie postojowe.
To jest prawidłowy objaw, logika pracy jest taka, że po 3 nieudanych próbach odpalenia piec sam siebie dezaktywuje, zapisując te błędy w pamięci i już nie odpala. Aby skasować błędy, musimy wyciągnąć bezpiecznik na 10-15 sekund (można tez wtyczkę jak jest dostęp). Po załączeniu zasilania dmuchawa pieca nie powinna załączać się - jeżeli tak się dzieje to na pewno mamy problem ze sterownikiem.
Szkoda że piec masz w tak niedostępnym miejscu , ja mam z lewej strony pod akumulatorem , zdejmuje zderzak i już.
Szkoda że piec masz w tak niedostępnym miejscu , ja mam z lewej strony pod akumulatorem , zdejmuje zderzak i już.
-
- Turysta
- Posty: 43
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 17:21
- Model: V50
- Silnik: 2.0D
- Rocznik: 2005
- wiek: 33
- Skąd jesteś?: Łódź
- imię: Emil
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Ogrzewanie postojowe.
U mnie piec jest pod szybą od strony pasażera, dodatkowo blokują dostęp do niego rurki (sztywne) od klimatyzacji.
Spróbuje z wyjęciem bezpiecznika tylko najpierw odszukam, który to jest i wtedy ze stoperem zmierzę czasy reakcji tak jak napisałeś wcześniej.
Spróbuje z wyjęciem bezpiecznika tylko najpierw odszukam, który to jest i wtedy ze stoperem zmierzę czasy reakcji tak jak napisałeś wcześniej.
-
- Zaawansowany
- Posty: 99
- Rejestracja: 17 lis 2013, o 05:57
- Model: V40
- Silnik: 1.8 i
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Łódź
- imię: Jakub
Re: Ogrzewanie postojowe.
Bezpiecznik F8 lub wtyczka X2.