[V40 2.0T 2000r] Ciężko zapala na zimnym silniku

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
monoworld
wizytator
Posty: 32
Rejestracja: 18 sty 2015, o 22:11
Model: V40
Silnik: 2.0T B4204T2
moc: 160
Rocznik: 2000
wiek: 32
Skąd jesteś?: Krotoszyn
imię: Przemo
Lokalizacja: Krotoszyn, Kalisz

Re: [V40 2.0T 2000r] Ciężko zapala na zimnym silniku

Post autor: monoworld » 19 mar 2015, o 21:08

Wybaczcie post pod postem ale nie mogłem edytować. Auto zrobione. Rozrusznik bosch wstawiony i auto kręci normalnie. Problem z odpalaniem też został zrobiony. Jednak ten regulator ciśnienia paliwa byl winny 309 kpa. Teraz paliwo z zaworu testowego aż tryska strumieniem. Ciężko zapiąć ten regulator na tą spinkę ale dałem rade. Jeszcze błąd musiałem usunąć bo podczas odpalania auta na rozwalonym rozruszniku wyskoczył mi błąd położenia wału korbowego. Teraz autko mi się bardzo podoba. Dzięki za pomoc. Pozdrawiam wszystkich

Awatar użytkownika
Tadzik
Zaawansowany
Posty: 90
Rejestracja: 10 lut 2014, o 23:48
Model: S40
Silnik: 2.0T
Rocznik: 2002
Skąd jesteś?: z łona
imię: Tadziu

Re: [V40 2.0T 2000r] Ciężko zapala na zimnym silniku

Post autor: Tadzik » 20 mar 2015, o 12:46

Tak jeszcze wyjaśnię
Regulator to nie zaworek zwrotny - regulator puszcza w obydwie strony. Ciśnienie na listwie po 20 min od zgaszenia silnika ma wynosić min 200kPa. U mnie jak podpinam manometr do listwy to zawszę po paru godzinach od zgaszenia mam 0 bar, ale po zapłonie nabija zawsze 3.1 bara

Awatar użytkownika
monoworld
wizytator
Posty: 32
Rejestracja: 18 sty 2015, o 22:11
Model: V40
Silnik: 2.0T B4204T2
moc: 160
Rocznik: 2000
wiek: 32
Skąd jesteś?: Krotoszyn
imię: Przemo
Lokalizacja: Krotoszyn, Kalisz

Re: [V40 2.0T 2000r] Ciężko zapala na zimnym silniku

Post autor: monoworld » 28 mar 2015, o 21:49

U mnie po przekręceniu kluczyka na listwie było 0 a powinno 309kpa. Najważniejsze, że auto pali na dotyk :) Pozdrawiam

Awatar użytkownika
sw224
Początkujący
Posty: 57
Rejestracja: 19 cze 2015, o 20:07
Model: v40
Silnik: 1.8lpg
moc: 122 KM
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Cieszyn
imię: Staszek

Re: [V40 2.0T 2000r] Ciężko zapala na zimnym silniku

Post autor: sw224 » 27 cze 2015, o 15:03

Witam miałem ten sam problem z odpalaniem na zimnym wstawiłem regenerowany regulator za 236 zł z przesyłką i jak ręką odjął .
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
wojtekwojtas1988
Turysta
Posty: 4
Rejestracja: 15 wrz 2020, o 18:08
Model: V40
Silnik: 2.0t
moc: 163
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: Koszalin
imię: Wojtek

Re: [V40 2.0T 2000r] Ciężko zapala na zimnym silniku

Post autor: wojtekwojtas1988 » 15 wrz 2020, o 18:15

Witam volvo v40 2.0 163 km ciężko pali ciśnienie na listwie jest co można dalej robić bo już mnie dobija te auto

Awatar użytkownika
Robbie 70
Zaawansowany
Posty: 81
Rejestracja: 18 gru 2017, o 04:39
Model: V40
Silnik: B4184S
moc: 115 KM
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: Rybnik
imię: Pawel

Re: [V40 2.0T 2000r] Ciężko zapala na zimnym silniku

Post autor: Robbie 70 » 15 wrz 2020, o 22:04

Jakaś diagnostyka sterownika silnika była robiona ? A jak już zapali to chodzi normalnie, coś się dzieje innego......
Trochę mało informacji przekazałeś, a przyczyn może być sporo.
*** FENIX 5.1 *** Diagnostyka DDT2000 ***

Awatar użytkownika
wojtekwojtas1988
Turysta
Posty: 4
Rejestracja: 15 wrz 2020, o 18:08
Model: V40
Silnik: 2.0t
moc: 163
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: Koszalin
imię: Wojtek

Re: [V40 2.0T 2000r] Ciężko zapala na zimnym silniku

Post autor: wojtekwojtas1988 » 16 wrz 2020, o 04:10

Jak już odpali to trochę nim potelepie ale gdzieś po 2 minutach chodzi normalnie podłączałem komputer i jest tylko błąd od sondy lambda za katalizatorem

Awatar użytkownika
wojtekwojtas1988
Turysta
Posty: 4
Rejestracja: 15 wrz 2020, o 18:08
Model: V40
Silnik: 2.0t
moc: 163
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: Koszalin
imię: Wojtek

Re: [V40 2.0T 2000r] Ciężko zapala na zimnym silniku

Post autor: wojtekwojtas1988 » 16 wrz 2020, o 13:43

Jak go zgasze i odrazu chcem odpalić to odpala odrazu bez krecenia

Awatar użytkownika
Robbie 70
Zaawansowany
Posty: 81
Rejestracja: 18 gru 2017, o 04:39
Model: V40
Silnik: B4184S
moc: 115 KM
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: Rybnik
imię: Pawel

Re: [V40 2.0T 2000r] Ciężko zapala na zimnym silniku

Post autor: Robbie 70 » 17 wrz 2020, o 04:36

wojtekwojtas1988 pisze:
16 wrz 2020, o 04:10
Jak już odpali to trochę nim potelepie ale gdzieś po 2 minutach chodzi normalnie podłączałem komputer i jest tylko błąd od sondy lambda za katalizatorem
Jak telepie to wypadanie zapłonu czyli iskra, kompresja lub stosunek powietrze/paliwo.

Silnik masz B4204T bo podałeś moc 163 KM.
Masz tam chyba koło VVT (zmiennych faz rozrządu) i mówisz, że po 2 minutach się stabilizuje, czyli jak olej trochę się rozgrzeje. Może tu jest winny.
Mam inny silnik bez tego ustrojstwa, więc tylko mogę gdybać.

A coś więcej o tym błędzie sondy......... może kod.
Chociaż sondy mają wpływ na regulację mieszanki dopiero po jakimś czasie od uruchomienia (ta przed kat. przynajmniej- za kat. sprawdza działanie samego katalizatora), więc przy odpalaniu są nieistotne.
Masz możliwość podpięcia czegoś(tester, laptop), żeby zobaczyć na żywo co "widzi" ECU przed i w momencie uruchamiania......temp. płynu, sygnał czujników wału korb. i wałka rozrządu....itd
wojtekwojtas1988 pisze:
16 wrz 2020, o 13:43
Jak go zgasze i odrazu chcem odpalić to odpala odrazu bez krecenia
To jednak może wskazywać na jakieś schodzące ciśnienie w układzie paliwa.
Pisałeś w pierwszym poście, że ciśnienie masz na listwie, ale niestety nic więcej......kiedy i w jakich warunkach mierzone.
Sprawdź te ciśnienie rano przed i podczas rozruchu może.
*** FENIX 5.1 *** Diagnostyka DDT2000 ***

Awatar użytkownika
wojtekwojtas1988
Turysta
Posty: 4
Rejestracja: 15 wrz 2020, o 18:08
Model: V40
Silnik: 2.0t
moc: 163
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: Koszalin
imię: Wojtek

Re: [V40 2.0T 2000r] Ciężko zapala na zimnym silniku

Post autor: wojtekwojtas1988 » 17 wrz 2020, o 06:48

Rano sprawdziłem nie ma ciśnienia przy pierwszym przekreceniu kluczyka i poczekaniu aż pompka przestanie działac to jest ciśnienie na listwie nie mam możliwości podłączenia teraz

ODPOWIEDZ