[V40 T4 01r + LPG] Błąd lambda - parę pytań
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Turysta
- Posty: 46
- Rejestracja: 26 kwie 2020, o 11:26
- Model: V40 T4
- Silnik: 2.0T
- moc: 200KM
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: Opole
- imię: Radek
[V40 T4 01r + LPG] Błąd lambda - parę pytań
Witam i od razu do celu - regularnie wyskakuje mi check engine, odczyt błędów wskazuje problem z drugą sondą lambda.
Po pierwsze - która sonda to "druga"? Przed czy za katem? Jakiś sposób żeby to ustalić?
Po drugie - widziałem różne posty dotyczące sondy lambda i już się zamotałem - wiem że jest różnica polift/przedlift, ale ostatecznie to trudno mi powiedzieć która wersja gorsza (droższa w zakupie/trudniejsza do znalezienia). I tutaj też pytanie - skąd tyle pytań o możliwości dopasowania sondy z czegoś innego? Nie ma na rynku sond do S/V40 godnych polecenia?
Po trzecie - czy możliwe jest że problem z sondą generuje instalacja LPG? Bo generalnie mówię jak to wygląda - chcę podjechać do gazownika, żeby mi sprawdził ustawienia i zrobił taki ogólny przegląd instalacji, ale żeby to miało sens, to fabryczne czujniki muszą być sprawne w 100%. I tu się robi trochę zamknięte koło...
Po pierwsze - która sonda to "druga"? Przed czy za katem? Jakiś sposób żeby to ustalić?
Po drugie - widziałem różne posty dotyczące sondy lambda i już się zamotałem - wiem że jest różnica polift/przedlift, ale ostatecznie to trudno mi powiedzieć która wersja gorsza (droższa w zakupie/trudniejsza do znalezienia). I tutaj też pytanie - skąd tyle pytań o możliwości dopasowania sondy z czegoś innego? Nie ma na rynku sond do S/V40 godnych polecenia?
Po trzecie - czy możliwe jest że problem z sondą generuje instalacja LPG? Bo generalnie mówię jak to wygląda - chcę podjechać do gazownika, żeby mi sprawdził ustawienia i zrobił taki ogólny przegląd instalacji, ale żeby to miało sens, to fabryczne czujniki muszą być sprawne w 100%. I tu się robi trochę zamknięte koło...
-
- Turysta
- Posty: 29
- Rejestracja: 27 gru 2020, o 15:51
- Model: V40
- Silnik: 1.9 T4
- moc: 200
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: Kiernozia
- imię: Patryk
Re: [V40 T4 01r + LPG] Błąd lambda - parę pytań
Druga to ta za katem. Jeśli masz lpg i wywala błąd to pomaga odsunięcie sondy za pomocą tulejki(emulatora sondy). Chociaż ja mam lpg i kat wywalony i żadnych błędów.
-
- Debeściak
- Posty: 158
- Rejestracja: 28 lut 2019, o 06:41
- Model: V40
- Silnik: 1.8 (115km)
- moc: 85kw
- Rocznik: 1997
- Skąd jesteś?: Lipno
- imię: Wiktor
Re: [V40 T4 01r + LPG] Błąd lambda - parę pytań
Cześć ja mam przedlifta 1.8 i mam jedną sondę przed katem na kolanie co łączy się z katem..jak sprowadziłem Volvo z Niemiec to w właśnie na odpalonym silniku coś grechotalo w tłumiku......noi zleciłem takiemu majstrowi by wypruł kata wybebeszyl i zaspawał...grechotalo juz nie grechotalo ale za to wywaliło błąd na desce i auto chlało bene jak kot słodkie mliko.malo tego falował na obrotach....i tak jeździłem ...później jak wprowadzilem do siebie na kanał patrzę a tam urwany przewód od sondy Lambda.:/:/ Kupiłem nową jakaś japońska czy h.j wie jaka ale o tych samych numerach co stara kosztowała 350zl.
Wkręciłem wpiąłem kostkę odpaliłem ,i jak ręką odjął
.a kontrolka już nigdy na desce nie wyskoczyła..to tyle co mogę napisać po 12 latach użytkowania Volvo na temat sondy zaznaczam że to w przedlifcie.
Wkręciłem wpiąłem kostkę odpaliłem ,i jak ręką odjął
.a kontrolka już nigdy na desce nie wyskoczyła..to tyle co mogę napisać po 12 latach użytkowania Volvo na temat sondy zaznaczam że to w przedlifcie.
-
- Zaawansowany
- Posty: 75
- Rejestracja: 16 cze 2019, o 21:15
- Model: V40
- Silnik: B4204T
- moc: 160
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: Wielun
- imię: Szymon
Re: [V40 T4 01r + LPG] Błąd lambda - parę pytań
Druga sonda to diagnostyczna katalizatora, wskazuje po prostu czy nie jest on uszkodzony. LPG w turbo trzeba stroić po afr, jeżeli w aucie nie ma sondy szerokopasmowej, to na zewnętrza montowaną w wydech. Tak czy siak, druga nie wpływa na poprawność strojenia. Sonda druga, jest taka sama jak przednia, jest to sonda tytanowa, odwrócone 5V
-
- Volvo Fan
- Posty: 3991
- Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
- Model: S40
- Silnik: B4194T
- moc: 147KW/200KM
- Rocznik: 1998
- wiek: 40
- Skąd jesteś?: Komorow
- imię: Pawel
Re: [V40 T4 01r + LPG] Błąd lambda - parę pytań
W 2001r. w turbo to nie 5V tytanowa tylko 1V cyrkonowa.
-
- Turysta
- Posty: 42
- Rejestracja: 18 maja 2019, o 07:58
- Model: Volvo
- Silnik: B4194T
- moc: 200km
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: Bydgoszcz
- imię: Piotr
Re: [V40 T4 01r + LPG] Błąd lambda - parę pytań
Ja jeździłem bez kata ok roku i paliła się kontrolka drugiej lambdy (tak pokazał komputer) ale nie miało to wpływu ani na jazdę ani na spalanie. Lpg w niektórych autach potrafi pokazać błąd lambdy. Można podpiąć kompa i zobaczyć czy działa prawidłowo. jeżeli nie ma złych objawów to spokojnie można jechać do gazownika na przegląd.