[1.9D 116KM 2003r.] Zaślepienie EGR

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
kp070
Debeściak
Posty: 423
Rejestracja: 9 lut 2017, o 16:02
Model: V40
Silnik: 1.9TD - D4192T4
moc: 102KM
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Lodz
imię: Krzysztof

Re: [1.9D 116KM 2003r.] Zaślepienie EGR

Post autor: kp070 » 28 sie 2017, o 14:02

Zaślepiony zawór EGR można przyrównać do opisu z tego linku dotyczącego zablokowanego zaworu EGR w pozycji zamkniętej.

Cytat:
Silnik pracuje wtedy bowiem zazwyczaj równo, a na dodatek nie brakuje mu mocy. Chętnie wkręca się też na obroty. Jest tak dlatego, gdyż do silnika cały czas trafia mieszanka paliwowo-powietrzna o dużej zawartości tlenu. Wzrasta temperatura spalania i moc motoru, a z wydechu wydobywa się znacznie mniej cząstek stałych (sadzy).
Sęk w tym, że wyraźnemu wzrostowi ulega wtedy emisja tlenków azotu. Teoretycznie silnik może się też łatwiej przegrzewać, ale sterownik silnika w takich przypadkach podaje do cylindrów po prostu nieco większą ilość paliwa dla ograniczenia temperatury. W niektórych przypadkach może zatem nieco wzrosnąć zapotrzebowanie silnika na benzynę czy olej napędowy.

Awatar użytkownika
alojzydentka
Turysta
Posty: 22
Rejestracja: 30 maja 2017, o 13:33
Model: 40
Silnik: 1.9
moc: 100
Rocznik: 2002
Skąd jesteś?: polsza
imię: a

Re: [1.9D 116KM 2003r.] Zaślepienie EGR

Post autor: alojzydentka » 28 sie 2017, o 17:59

Teraz już wiem skąd wrażenie, że zaczął spalać więcej.
Świetny cytat/tekst, dzięki.

Awatar użytkownika
GregoR.
Volvo Fan
Posty: 5651
Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
Model: S40
Silnik: D4192T2
moc: 95 KM
Rocznik: 1999
wiek: 42
Skąd jesteś?: Wasosz
imię: Grzegorz

Re: [1.9D 116KM 2003r.] Zaślepienie EGR

Post autor: GregoR. » 28 sie 2017, o 19:44

Czyli okazuje się, że w dci po zaślepieniu EGR spalanie wzrasta, ja z kolei u siebie tego nie zauważyłem (dla tych co nie wiedzą mój silnik to tdi).
Moja ESKA i Błękitny Prosiak
Mody:EGR-Off, sprzęgło, wtryski 216, turbina 1,4 bar
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
kp070
Debeściak
Posty: 423
Rejestracja: 9 lut 2017, o 16:02
Model: V40
Silnik: 1.9TD - D4192T4
moc: 102KM
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Lodz
imię: Krzysztof

Re: [1.9D 116KM 2003r.] Zaślepienie EGR

Post autor: kp070 » 28 sie 2017, o 19:57

No w sumie napisali "w niektórych przypadkach"
Choć na logikę jeszcze inną jeśli dzięki EGR dostaje "papu" do dopalenia to przy braku pewnie weźmie z innego źródła, czyli z baku.

Awatar użytkownika
siowiczek1
Debeściak
Posty: 602
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 10:42
Model: V40
Silnik: 1.9DCI 102KM
moc: 102KM
Rocznik: 2003
wiek: 40
Skąd jesteś?: jestem
imię: mariusz

Re: [1.9D 116KM 2003r.] Zaślepienie EGR

Post autor: siowiczek1 » 28 sie 2017, o 20:03

Masz zwykłego francuza DI, bo oni tak sobie oznaczają, TDI to niemieckie oznaczenie, ja mam 1.9 francuza DCI 102KM, mi pali 6,6 litra ostatnio zmierzone i nie zchodzi niżej, oszczędzałem, bo i więcej spali, ale nie przeszkadza mi to :yeah jestem zadowolony,nawet bardzo

Awatar użytkownika
GregoR.
Volvo Fan
Posty: 5651
Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
Model: S40
Silnik: D4192T2
moc: 95 KM
Rocznik: 1999
wiek: 42
Skąd jesteś?: Wasosz
imię: Grzegorz

Re: [1.9D 116KM 2003r.] Zaślepienie EGR

Post autor: GregoR. » 28 sie 2017, o 20:12

siowiczek1, mów i myśl jak chcesz, ale technologii nie odszukasz, mój silnik to według niemieckiego oznaczenia to TDI, według francuskiego DTI a według szwedzkiego to DI.

Zauważ też, że silniki diesla poliftowe również mają oznaczenie DI.

Wìęc reasumując, ja celowo w moim poprzednim poście napisałem, że mam silnik TDI, żeby ktoś go nie pomylił z dci , ponieważ wiele osób nie rozróżnia silników diesla.
Moja ESKA i Błękitny Prosiak
Mody:EGR-Off, sprzęgło, wtryski 216, turbina 1,4 bar
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
kp070
Debeściak
Posty: 423
Rejestracja: 9 lut 2017, o 16:02
Model: V40
Silnik: 1.9TD - D4192T4
moc: 102KM
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Lodz
imię: Krzysztof

Re: [1.9D 116KM 2003r.] Zaślepienie EGR

Post autor: kp070 » 28 sie 2017, o 20:14

siowiczek1, to masz taki silnik jak mój, ale powiem szczerze nie wiem ile mi teraz pali.

Kiedyś pamiętam jeżdżąc na obrzeżach miasta, odcinki około 30 km (prędkość nie taka niska, powyżej ekonomicznej) i trochę po mieście zrobiłem prawie 1000 km na baku więc da się niżej ale wystarczy że gdzieś klocek będzie muskał trochę tarczę i to już będzie miało wpływ, tak samo jak ilość osób.
Ja w większości jeździłem sam a maksymalnie w dwie osoby (baz nadwagi) :).
Grego5 pisze:Zauważ też, że silniki diesla poliftowe również mają oznaczenie DI.
Grego5, poliftowe diesle są tylko chyba dwa silniki: Turbo Diesel D4192 T3 (116 KM) i Turbo Diesel D4192 T4 (102 KM)
No tak przynajmniej w instrukcji 2001 i 2004 jest podane.

W sumie to one się chyba niczym nie różnią tylko turbiną więc chyba oba są DCI ?

Awatar użytkownika
tyfus74
Początkujący
Posty: 64
Rejestracja: 8 sie 2017, o 09:58
Model: V40
Silnik: D4192T3
moc: 85kW (116 km)
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Darlowo
imię: Mariusz

Re: [1.9D 116KM 2003r.] Zaślepienie EGR

Post autor: tyfus74 » 6 wrz 2017, o 09:08

mietekpl, sprawdzenie organoleptyczne wiązałoby się z odkręceniem EGR a wątpię aby jakiemuś diagnoście chciałoby się to robić :). I dlatego posiadasz wielu znajomych, którzy tak jeżdżą i będą nadal jeździli:)

Awatar użytkownika
GregoR.
Volvo Fan
Posty: 5651
Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
Model: S40
Silnik: D4192T2
moc: 95 KM
Rocznik: 1999
wiek: 42
Skąd jesteś?: Wasosz
imię: Grzegorz

Re: [1.9D 116KM 2003r.] Zaślepienie EGR

Post autor: GregoR. » 7 wrz 2017, o 06:35

kp070 pisze:
Grego5 pisze:Zauważ też, że silniki diesla poliftowe również mają oznaczenie DI.
Grego5, poliftowe diesle są tylko chyba dwa silniki: Turbo Diesel D4192 T3 (116 KM) i Turbo Diesel D4192 T4 (102 KM)
No tak przynajmniej w instrukcji 2001 i 2004 jest podane.

W sumie to one się chyba niczym nie różnią tylko turbiną więc chyba oba są DCI ?
Tak zgadza się
Moja ESKA i Błękitny Prosiak
Mody:EGR-Off, sprzęgło, wtryski 216, turbina 1,4 bar
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
simple7
Debeściak
Posty: 135
Rejestracja: 5 mar 2016, o 21:49
Model: S40
Silnik: D4192T3
moc: 116KM
Rocznik: 2002
wiek: 28
Skąd jesteś?: Rzeszow
imię: Janek

Re: [1.9D 116KM 2003r.] Zaślepienie EGR

Post autor: simple7 » 21 wrz 2017, o 17:10

Nurtuje mnie ostatnio kwestia, jaka jest różnica między zaślepionym, a zatkanym EGR. Niektórzy na pytanie o brak mocy, w jednych z pierwszych porad zazwyczaj dostają odpowiedź o wyczyszczeniu EGR.
Więc skoro jest on już zapchany to tak jakby był zaślepiony. Czy ja coś źle myślę?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”