[1.9D 116KM 2003r.] Zaślepienie EGR

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
waffen99
Początkujący
Posty: 58
Rejestracja: 1 mar 2014, o 19:53
Model: v40
Silnik: D4192 T3
Rocznik: 2003
Skąd jesteś?: ...Kraków
imię: Robert

Re: Zawór EGR 1.9D 116KM 2003r.

Post autor: waffen99 » 9 mar 2014, o 20:46

Ja dzisiaj wypiąłem odmę i puściłem pod auto. Wali mnie to co ekolodzy na to. Jutro będę trochę rozbebeszał dolot żeby go wyczyścić i postaram się wyciągnąć zawór EGR. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

Awatar użytkownika
ELI
Administrator
Posty: 18930
Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
Model: v40
Silnik: Napędzany gnojówką
moc: Zajebiście srogo
Rocznik: 1900
wiek: 100
Skąd jesteś?: PLPL
imię: ELI
Kontakt:

Re: Zawór EGR 1.9D 116KM 2003r.

Post autor: ELI » 9 mar 2014, o 20:48

waffen99 pisze:Ja dzisiaj wypiąłem odmę i puściłem pod auto. Wali mnie to co ekolodzy na to.
ja też tak mam
waffen99 pisze: postaram się wyciągnąć zawór EGR.
o panie siedzi jak głupi, czesto zdarza się że po próbie wymontowania idzie na złom...

Awatar użytkownika
waffen99
Początkujący
Posty: 58
Rejestracja: 1 mar 2014, o 19:53
Model: v40
Silnik: D4192 T3
Rocznik: 2003
Skąd jesteś?: ...Kraków
imię: Robert

Re: Zawór EGR 1.9D 116KM 2003r.

Post autor: waffen99 » 9 mar 2014, o 20:57

No toś mnie pocieszył. :omg:

Awatar użytkownika
siowiczek1
Debeściak
Posty: 602
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 10:42
Model: V40
Silnik: 1.9DCI 102KM
moc: 102KM
Rocznik: 2003
wiek: 40
Skąd jesteś?: jestem
imię: mariusz

Re: Zawór EGR 1.9D 116KM 2003r.

Post autor: siowiczek1 » 9 mar 2014, o 20:58

A tu masz link do zaślepki EGR w DCI z allegro 4044086878 i 3956804257

Awatar użytkownika
ELI
Administrator
Posty: 18930
Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
Model: v40
Silnik: Napędzany gnojówką
moc: Zajebiście srogo
Rocznik: 1900
wiek: 100
Skąd jesteś?: PLPL
imię: ELI
Kontakt:

Re: Zawór EGR 1.9D 116KM 2003r.

Post autor: ELI » 9 mar 2014, o 21:01

waffen99 pisze:No toś mnie pocieszył.
nie ma sprawy :laughingneqw:

Awatar użytkownika
wlocho1
Debeściak
Posty: 354
Rejestracja: 11 lut 2014, o 20:57
Model: V40
Silnik: D4192T3
moc: 115km
Rocznik: 2001
wiek: 23
Skąd jesteś?: Wlochy
imię: Irek

Re: Zawór EGR 1.9D 116KM 2003r.

Post autor: wlocho1 » 9 mar 2014, o 22:17

Wczesniej jezdzilem w124, tam egr nie mialem, ale z tego co wiem, zeby poprawic a nie pogorszyc silniczek w naszych v40 to lepiej jest zaslepic ta rureczke niz czyscic egr czy tam jakies komocyje wyrabiac... Z tego co wiem to to ustrojstwo jest bardzo delikatne...

Sent from my RM-846_eu_italy_307 using Tapatalk

Awatar użytkownika
wlocho1
Debeściak
Posty: 354
Rejestracja: 11 lut 2014, o 20:57
Model: V40
Silnik: D4192T3
moc: 115km
Rocznik: 2001
wiek: 23
Skąd jesteś?: Wlochy
imię: Irek

Re: Zawór EGR 1.9D 116KM 2003r.

Post autor: wlocho1 » 9 mar 2014, o 22:18

Jak sie myle to prosze o poprawke... :)

Sent from my RM-846_eu_italy_307 using Tapatalk

Awatar użytkownika
waffen99
Początkujący
Posty: 58
Rejestracja: 1 mar 2014, o 19:53
Model: v40
Silnik: D4192 T3
Rocznik: 2003
Skąd jesteś?: ...Kraków
imię: Robert

Re: Zawór EGR 1.9D 116KM 2003r.

Post autor: waffen99 » 10 mar 2014, o 07:30

Też bym wolał zrobić właśnie zaślepkę tej rurki niż młodzić coś przy samym zaworze. Nic to, dzisiaj spróbuje powalczyć przy tym ustrojstwie to zobaczymy.

Awatar użytkownika
wlocho1
Debeściak
Posty: 354
Rejestracja: 11 lut 2014, o 20:57
Model: V40
Silnik: D4192T3
moc: 115km
Rocznik: 2001
wiek: 23
Skąd jesteś?: Wlochy
imię: Irek

Re: Zawór EGR 1.9D 116KM 2003r.

Post autor: wlocho1 » 10 mar 2014, o 12:17

Kolego jak mozesz to zmierz "fi" tej rureczki...

Sent from my RM-846_eu_italy_307 using Tapatalk

Awatar użytkownika
waffen99
Początkujący
Posty: 58
Rejestracja: 1 mar 2014, o 19:53
Model: v40
Silnik: D4192 T3
Rocznik: 2003
Skąd jesteś?: ...Kraków
imię: Robert

Re: Zawór EGR 1.9D 116KM 2003r.

Post autor: waffen99 » 10 mar 2014, o 14:26

No trochę się spóźniłeś niestety. Jestem już po akcji czyszczenia zaworu. Miało być ciężko, ale na szczęście poszło gładko jak po maśle. Część elektryczna zeszła osobno natomiast mechaniczną puknąłem młotkiem przez śrubokręt, chwyciłem przez szmatę i wyszło bez większych problemów. Sam zawór nie był zasyfiony strasznie, ale rury dolotowe i kolektor w środku to inna bajka. W rurach był olej natomiast w kolektorze czarna maź. Ile się dało to wydłubałem tego gówna, polałem jakimś środkiem do czyszczenia egr i wytarłem do sucha. Rury też potraktowałem psikadłem i szmatą. Ponieważ niedawno odpiąłem odmę mam nadzieję, że nie będzie już syfić kolektora olejem. No chyba, że turbo popuszcza ale to się dopiero okaże. Przydało by się jeszcze przeczyścić intercooler bo skoro na wylocie u góry jest olej to nie chcę myśleć co jest na dole, ale to jest robota na kiedy indziej. Po tym całym zabiegu auto zdecydowanie lepiej się zbiera od dołu więc gra była warta świeczki.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”