[1.9D 116KM 2003r.] Zaślepienie EGR

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
waffen99
Początkujący
Posty: 58
Rejestracja: 1 mar 2014, o 19:53
Model: v40
Silnik: D4192 T3
Rocznik: 2003
Skąd jesteś?: ...Kraków
imię: Robert

[1.9D 116KM 2003r.] Zaślepienie EGR

Post autor: waffen99 » 8 mar 2014, o 06:22

Czy ktoś z forumowiczów zaślepiał ten zawór? Noszę się z takim zamiarem od pewnego czasu. Chcę jednak żeby było zrobione to solidnie i nie wywalało błędów na kompie jak przy odpięciu wtyczki. Jeżeli ktoś przeprowadził u siebie taką operację to prosił bym o napisanie w tym temacie.

Awatar użytkownika
ELI
Administrator
Posty: 18930
Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
Model: v40
Silnik: Napędzany gnojówką
moc: Zajebiście srogo
Rocznik: 1900
wiek: 100
Skąd jesteś?: PLPL
imię: ELI
Kontakt:

Re: Zawór EGR 1.9D 116KM 2003r.

Post autor: ELI » 8 mar 2014, o 08:01

Pyszczek mieszał przy egr, z tego co kojarzę to miał zaślepiać...

Awatar użytkownika
Pyszczek
Volvo Fan
Posty: 1359
Rejestracja: 12 sie 2013, o 14:55
Model: M5
Silnik: 5.0
moc: 504
Rocznik: 2006
Skąd jesteś?: Opole
imię: Krzys

Re: Zawór EGR 1.9D 116KM 2003r.

Post autor: Pyszczek » 8 mar 2014, o 17:28

najpewniej jest zdjąć kolektor i zaspawać . ja będę w tym albo przyszłym tygodniu próbował z wsunięciem elektrozaworu wcisnąć blachę .

Awatar użytkownika
wlocho1
Debeściak
Posty: 354
Rejestracja: 11 lut 2014, o 20:57
Model: V40
Silnik: D4192T3
moc: 115km
Rocznik: 2001
wiek: 23
Skąd jesteś?: Wlochy
imię: Irek

Re: Zawór EGR 1.9D 116KM 2003r.

Post autor: wlocho1 » 8 mar 2014, o 18:33

Tez chcem to zaslepic... Takie pytanko moje, co sie dzieje po odlaczeniu kostki od egr'u...? Nurtuje mnie to pytanie, poniewaz jak kupilem moja padlinke byla ona odlaczona... Po podlaczeniu spowrotem zadnych zmian nie widze i nie odczuwam... Jak cos to sorka, ze nie w tym dziale napisane, albo cos...

Sent from my RM-846_eu_italy_307 using Tapatalk

Awatar użytkownika
Pyszczek
Volvo Fan
Posty: 1359
Rejestracja: 12 sie 2013, o 14:55
Model: M5
Silnik: 5.0
moc: 504
Rocznik: 2006
Skąd jesteś?: Opole
imię: Krzys

Re: Zawór EGR 1.9D 116KM 2003r.

Post autor: Pyszczek » 8 mar 2014, o 18:57

Odpięta była bo pewnie się zacinał w pozycji otwartej a to sporo obniża osiągi . U mnie do tego stopnia że nie mogłem pod małą górkę ruszyć . Na moje oko to i tak jest konstrukcja beznadziejna bo nawet sprawny troszkę "przepuszcza" spaliny w pozycji zamkniętej . Relacja z uszczelnienia niebawem . Czekam aż będzie jeszcze cieplej . Bom chory jest chwilowo .

Awatar użytkownika
waffen99
Początkujący
Posty: 58
Rejestracja: 1 mar 2014, o 19:53
Model: v40
Silnik: D4192 T3
Rocznik: 2003
Skąd jesteś?: ...Kraków
imię: Robert

Re: Zawór EGR 1.9D 116KM 2003r.

Post autor: waffen99 » 8 mar 2014, o 19:00

Nie wiem jak to jest zbudowane bo nie miałem tego w rękach, ale czy jak wsunie się blachę między część elektryczną a mechaniczną to komputer tego nie wychwyci? Nie będzie przecież się ruszał a to jest sygnał dla ECU że coś jest nie tak.

Awatar użytkownika
Pyszczek
Volvo Fan
Posty: 1359
Rejestracja: 12 sie 2013, o 14:55
Model: M5
Silnik: 5.0
moc: 504
Rocznik: 2006
Skąd jesteś?: Opole
imię: Krzys

Re: Zawór EGR 1.9D 116KM 2003r.

Post autor: Pyszczek » 8 mar 2014, o 19:09

u nas ten zawór to wygląda jak walec wsuwany w kolektor . ja chcę z jednej strony zrobić z cienkiej blachy jakby osłonę tego walca i tak to wepchać . U mnie po wyczyszczeniu kolektora i walca niemal luźno się porusza . Stąd taka opcja . Druga to jakoś zdjąć rurkę łączącą oba kolektory i ją zaślepić . No jednak najpewniej jest zaspawać otwór . Bo chwilami ciśnienia mogą skakać do 1,5 Bar-a .

Awatar użytkownika
waffen99
Początkujący
Posty: 58
Rejestracja: 1 mar 2014, o 19:53
Model: v40
Silnik: D4192 T3
Rocznik: 2003
Skąd jesteś?: ...Kraków
imię: Robert

Re: Zawór EGR 1.9D 116KM 2003r.

Post autor: waffen99 » 8 mar 2014, o 19:16

Blachę może Ci przepalić w końcu spaliny swoją temperatórę mają i to nie małą. Osobiście nie chciał bym nic spawać ani robić rzeczy nieodwracalne. A może by tak zrobić blachę między część elektryczną a mechaniczną z dziurką na popychacz ale na tyle grubą żeby niwelowała jego skok?

Awatar użytkownika
Pyszczek
Volvo Fan
Posty: 1359
Rejestracja: 12 sie 2013, o 14:55
Model: M5
Silnik: 5.0
moc: 504
Rocznik: 2006
Skąd jesteś?: Opole
imię: Krzys

Re: Zawór EGR 1.9D 116KM 2003r.

Post autor: Pyszczek » 8 mar 2014, o 19:37

Nic to nie da bo elektromagnes tylko wypycha ten tłoczek . przynajmniej ja to tak widzę . przepalić raczej nie przepali . To 20 cm od kolektora wydechowego a jak nie będzie przepływu spalin to nie wzrośnie temperatrua . Odwracać tego procesu nie widzę sensu .

Awatar użytkownika
wlocho1
Debeściak
Posty: 354
Rejestracja: 11 lut 2014, o 20:57
Model: V40
Silnik: D4192T3
moc: 115km
Rocznik: 2001
wiek: 23
Skąd jesteś?: Wlochy
imię: Irek

Re: Zawór EGR 1.9D 116KM 2003r.

Post autor: wlocho1 » 8 mar 2014, o 20:01

Moj kolega w golfiku IV wsadzil blaszke w ta rurke i smiga... Zeby nasz egr zaslepic, najlepiej jest zaslepic ta rurke taka blaszka i reszte zostawic tak jak jest... Tak mi doradzil (chlopak nie glupi)
Ja osobiscie chwilowo nie mam jak sprawdzic z braku czasu i miejsca (na parkingu nie bardzo [SMILING FACE WITH SMILING EYES])

Sent from my RM-846_eu_italy_307 using Tapatalk

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”