[1.9D 116KM 2003r.] Zaślepienie EGR
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Debeściak
- Posty: 423
- Rejestracja: 9 lut 2017, o 16:02
- Model: V40
- Silnik: 1.9TD - D4192T4
- moc: 102KM
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Lodz
- imię: Krzysztof
Re: [1.9D 116KM 2003r.] Zaślepienie EGR
Zaślepiony zawór EGR można przyrównać do opisu z tego linku dotyczącego zablokowanego zaworu EGR w pozycji zamkniętej.
Cytat:
Silnik pracuje wtedy bowiem zazwyczaj równo, a na dodatek nie brakuje mu mocy. Chętnie wkręca się też na obroty. Jest tak dlatego, gdyż do silnika cały czas trafia mieszanka paliwowo-powietrzna o dużej zawartości tlenu. Wzrasta temperatura spalania i moc motoru, a z wydechu wydobywa się znacznie mniej cząstek stałych (sadzy).
Sęk w tym, że wyraźnemu wzrostowi ulega wtedy emisja tlenków azotu. Teoretycznie silnik może się też łatwiej przegrzewać, ale sterownik silnika w takich przypadkach podaje do cylindrów po prostu nieco większą ilość paliwa dla ograniczenia temperatury. W niektórych przypadkach może zatem nieco wzrosnąć zapotrzebowanie silnika na benzynę czy olej napędowy.
Cytat:
Silnik pracuje wtedy bowiem zazwyczaj równo, a na dodatek nie brakuje mu mocy. Chętnie wkręca się też na obroty. Jest tak dlatego, gdyż do silnika cały czas trafia mieszanka paliwowo-powietrzna o dużej zawartości tlenu. Wzrasta temperatura spalania i moc motoru, a z wydechu wydobywa się znacznie mniej cząstek stałych (sadzy).
Sęk w tym, że wyraźnemu wzrostowi ulega wtedy emisja tlenków azotu. Teoretycznie silnik może się też łatwiej przegrzewać, ale sterownik silnika w takich przypadkach podaje do cylindrów po prostu nieco większą ilość paliwa dla ograniczenia temperatury. W niektórych przypadkach może zatem nieco wzrosnąć zapotrzebowanie silnika na benzynę czy olej napędowy.
-
- Turysta
- Posty: 22
- Rejestracja: 30 maja 2017, o 13:33
- Model: 40
- Silnik: 1.9
- moc: 100
- Rocznik: 2002
- Skąd jesteś?: polsza
- imię: a
Re: [1.9D 116KM 2003r.] Zaślepienie EGR
Teraz już wiem skąd wrażenie, że zaczął spalać więcej.
Świetny cytat/tekst, dzięki.
Świetny cytat/tekst, dzięki.
-
- Volvo Fan
- Posty: 5652
- Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
- Model: S40
- Silnik: D4192T2
- moc: 95 KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 42
- Skąd jesteś?: Wasosz
- imię: Grzegorz
Re: [1.9D 116KM 2003r.] Zaślepienie EGR
Czyli okazuje się, że w dci po zaślepieniu EGR spalanie wzrasta, ja z kolei u siebie tego nie zauważyłem (dla tych co nie wiedzą mój silnik to tdi).
-
- Debeściak
- Posty: 423
- Rejestracja: 9 lut 2017, o 16:02
- Model: V40
- Silnik: 1.9TD - D4192T4
- moc: 102KM
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Lodz
- imię: Krzysztof
Re: [1.9D 116KM 2003r.] Zaślepienie EGR
No w sumie napisali "w niektórych przypadkach"
Choć na logikę jeszcze inną jeśli dzięki EGR dostaje "papu" do dopalenia to przy braku pewnie weźmie z innego źródła, czyli z baku.
Choć na logikę jeszcze inną jeśli dzięki EGR dostaje "papu" do dopalenia to przy braku pewnie weźmie z innego źródła, czyli z baku.
-
- Debeściak
- Posty: 602
- Rejestracja: 18 wrz 2013, o 10:42
- Model: V40
- Silnik: 1.9DCI 102KM
- moc: 102KM
- Rocznik: 2003
- wiek: 40
- Skąd jesteś?: jestem
- imię: mariusz
Re: [1.9D 116KM 2003r.] Zaślepienie EGR
Masz zwykłego francuza DI, bo oni tak sobie oznaczają, TDI to niemieckie oznaczenie, ja mam 1.9 francuza DCI 102KM, mi pali 6,6 litra ostatnio zmierzone i nie zchodzi niżej, oszczędzałem, bo i więcej spali, ale nie przeszkadza mi to jestem zadowolony,nawet bardzo
-
- Volvo Fan
- Posty: 5652
- Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
- Model: S40
- Silnik: D4192T2
- moc: 95 KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 42
- Skąd jesteś?: Wasosz
- imię: Grzegorz
Re: [1.9D 116KM 2003r.] Zaślepienie EGR
siowiczek1, mów i myśl jak chcesz, ale technologii nie odszukasz, mój silnik to według niemieckiego oznaczenia to TDI, według francuskiego DTI a według szwedzkiego to DI.
Zauważ też, że silniki diesla poliftowe również mają oznaczenie DI.
Wìęc reasumując, ja celowo w moim poprzednim poście napisałem, że mam silnik TDI, żeby ktoś go nie pomylił z dci , ponieważ wiele osób nie rozróżnia silników diesla.
Zauważ też, że silniki diesla poliftowe również mają oznaczenie DI.
Wìęc reasumując, ja celowo w moim poprzednim poście napisałem, że mam silnik TDI, żeby ktoś go nie pomylił z dci , ponieważ wiele osób nie rozróżnia silników diesla.
-
- Debeściak
- Posty: 423
- Rejestracja: 9 lut 2017, o 16:02
- Model: V40
- Silnik: 1.9TD - D4192T4
- moc: 102KM
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Lodz
- imię: Krzysztof
Re: [1.9D 116KM 2003r.] Zaślepienie EGR
siowiczek1, to masz taki silnik jak mój, ale powiem szczerze nie wiem ile mi teraz pali.
Kiedyś pamiętam jeżdżąc na obrzeżach miasta, odcinki około 30 km (prędkość nie taka niska, powyżej ekonomicznej) i trochę po mieście zrobiłem prawie 1000 km na baku więc da się niżej ale wystarczy że gdzieś klocek będzie muskał trochę tarczę i to już będzie miało wpływ, tak samo jak ilość osób.
Ja w większości jeździłem sam a maksymalnie w dwie osoby (baz nadwagi) .
No tak przynajmniej w instrukcji 2001 i 2004 jest podane.
W sumie to one się chyba niczym nie różnią tylko turbiną więc chyba oba są DCI ?
Kiedyś pamiętam jeżdżąc na obrzeżach miasta, odcinki około 30 km (prędkość nie taka niska, powyżej ekonomicznej) i trochę po mieście zrobiłem prawie 1000 km na baku więc da się niżej ale wystarczy że gdzieś klocek będzie muskał trochę tarczę i to już będzie miało wpływ, tak samo jak ilość osób.
Ja w większości jeździłem sam a maksymalnie w dwie osoby (baz nadwagi) .
Grego5, poliftowe diesle są tylko chyba dwa silniki: Turbo Diesel D4192 T3 (116 KM) i Turbo Diesel D4192 T4 (102 KM)Grego5 pisze:Zauważ też, że silniki diesla poliftowe również mają oznaczenie DI.
No tak przynajmniej w instrukcji 2001 i 2004 jest podane.
W sumie to one się chyba niczym nie różnią tylko turbiną więc chyba oba są DCI ?
-
- Początkujący
- Posty: 64
- Rejestracja: 8 sie 2017, o 09:58
- Model: V40
- Silnik: D4192T3
- moc: 85kW (116 km)
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Darlowo
- imię: Mariusz
Re: [1.9D 116KM 2003r.] Zaślepienie EGR
mietekpl, sprawdzenie organoleptyczne wiązałoby się z odkręceniem EGR a wątpię aby jakiemuś diagnoście chciałoby się to robić . I dlatego posiadasz wielu znajomych, którzy tak jeżdżą i będą nadal jeździli:)
-
- Volvo Fan
- Posty: 5652
- Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
- Model: S40
- Silnik: D4192T2
- moc: 95 KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 42
- Skąd jesteś?: Wasosz
- imię: Grzegorz
Re: [1.9D 116KM 2003r.] Zaślepienie EGR
Tak zgadza siękp070 pisze:Grego5, poliftowe diesle są tylko chyba dwa silniki: Turbo Diesel D4192 T3 (116 KM) i Turbo Diesel D4192 T4 (102 KM)Grego5 pisze:Zauważ też, że silniki diesla poliftowe również mają oznaczenie DI.
No tak przynajmniej w instrukcji 2001 i 2004 jest podane.
W sumie to one się chyba niczym nie różnią tylko turbiną więc chyba oba są DCI ?
-
- Debeściak
- Posty: 135
- Rejestracja: 5 mar 2016, o 21:49
- Model: S40
- Silnik: D4192T3
- moc: 116KM
- Rocznik: 2002
- wiek: 28
- Skąd jesteś?: Rzeszow
- imię: Janek
Re: [1.9D 116KM 2003r.] Zaślepienie EGR
Nurtuje mnie ostatnio kwestia, jaka jest różnica między zaślepionym, a zatkanym EGR. Niektórzy na pytanie o brak mocy, w jednych z pierwszych porad zazwyczaj dostają odpowiedź o wyczyszczeniu EGR.
Więc skoro jest on już zapchany to tak jakby był zaślepiony. Czy ja coś źle myślę?
Więc skoro jest on już zapchany to tak jakby był zaślepiony. Czy ja coś źle myślę?