[V40 2.0T na bloku b4194T] Kilka pytań
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Moderator
- Posty: 5873
- Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
- Model: V40/ c70/ V40
- Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
- moc: 200 KM/193KM/200KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 26
- Skąd jesteś?: Bialystok
- imię: Mariusz
Re: V40 2.0T na bloku b4194T, kilka pytań
Zapłon. Rozrząd masz dobrze ustawiony? No i węże powinno się dać normalnie scisnac... Głowice dawales do obróbki?
Kolejne pytanie to jakie masz ciśnienie paliwa?
Kolejne pytanie to jakie masz ciśnienie paliwa?
-
- Turysta
- Posty: 20
- Rejestracja: 7 wrz 2019, o 16:47
- Model: v40
- Silnik: B4194T/B4204T5
- moc: 200+
- Rocznik: 2003
- Skąd jesteś?: Konin
- imię: Arek
Re: V40 2.0T na bloku b4194T, kilka pytań
Da się ścisnąć, głowica zrobiona od A do Z, nowe zawory i sprawdzona szczelność. Rozrząd raczej ok, zapłon cały nowy (cewki, świece, przewody). ciśnienie paliwa..... kur zapomniałem o tym a jest 2.1 bara na jałowym, autodata podaje 4.3 z tego co pamiętam.
Kąt zapłonu 10-15st
Kąt zapłonu 10-15st
-
- Moderator
- Posty: 5873
- Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
- Model: V40/ c70/ V40
- Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
- moc: 200 KM/193KM/200KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 26
- Skąd jesteś?: Bialystok
- imię: Mariusz
Re: V40 2.0T na bloku b4194T, kilka pytań
Co do paliwa to na jałowym jest ok. Nominalnie przy ciśnieniu atmosferycznym powinien mieć 309kpa. Przy bucie powinno wzrosnąć. Dlatego pomiary powinno się robić na drodze. Ogólnie chodzi w pętli otwartej czy zamkniętej? Jak sonda oscyluje? Rozrząd ustawiony na blokadach?
-
- Turysta
- Posty: 20
- Rejestracja: 7 wrz 2019, o 16:47
- Model: v40
- Silnik: B4194T/B4204T5
- moc: 200+
- Rocznik: 2003
- Skąd jesteś?: Konin
- imię: Arek
Re: V40 2.0T na bloku b4194T, kilka pytań
Wałki na blokady a dół na znak. Sonda w pętli zamkniętej, skacze w zakresie 70mv-800mv ale bardzo wolno...za wolno. Chyba jutro ją wymienię. na LPG ma dużo lepszą reakcje ale tu totalny brak mocy.
-
- Turysta
- Posty: 20
- Rejestracja: 7 wrz 2019, o 16:47
- Model: v40
- Silnik: B4194T/B4204T5
- moc: 200+
- Rocznik: 2003
- Skąd jesteś?: Konin
- imię: Arek
Re: V40 2.0T na bloku b4194T, kilka pytań
Auto raz pracuje ładnie raz nie, mam błędy ale wszystkie testery pokazuje niecałe kody:
82-To wiem, że przekaźnik klimatyzacji.
62-Zmienna faza, wyskoczyło raz jak miałem lewe powietrze w dolocie.
7D- nie mam pojęcia co to może być, pewnie coś z mieszanka
Myślę nad wywaleniem lpg całej wiązki i sterownika. Druga opcja to modyfikacje poprzedniego właściciela o których nie wiem, znalazłem w aucie wykres z hamowni na LPG 195km wykręcił.
82-To wiem, że przekaźnik klimatyzacji.
62-Zmienna faza, wyskoczyło raz jak miałem lewe powietrze w dolocie.
7D- nie mam pojęcia co to może być, pewnie coś z mieszanka
Myślę nad wywaleniem lpg całej wiązki i sterownika. Druga opcja to modyfikacje poprzedniego właściciela o których nie wiem, znalazłem w aucie wykres z hamowni na LPG 195km wykręcił.
-
- Moderator
- Posty: 5873
- Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
- Model: V40/ c70/ V40
- Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
- moc: 200 KM/193KM/200KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 26
- Skąd jesteś?: Bialystok
- imię: Mariusz
Re: V40 2.0T na bloku b4194T, kilka pytań
Zmienna faza wyskoczy jeśli jest nawet kondensator w wiążące przed kostka będzie uszkodzony, ew z zaworem jest problem. Lpg możesz wywalić I sprawdzic czy to z tą instalacja nie ma problemu.
-
- Turysta
- Posty: 20
- Rejestracja: 7 wrz 2019, o 16:47
- Model: v40
- Silnik: B4194T/B4204T5
- moc: 200+
- Rocznik: 2003
- Skąd jesteś?: Konin
- imię: Arek
Re: V40 2.0T na bloku b4194T, kilka pytań
Problem z spalaniem i mocą rozwiązany, nieszczelny wydech zaraz za turbo i sonda widziała co chciała.
Oczywiście zbyt kolorowo być nie może, kopci na niebiesko ale tylko po dłuższym hamowaniu silnikiem.
Z ciekawości sprawdziłem ciśnienie cylindrów i wychodzi równo po 13bar, oleju przez 300km na miarce nie ubyło a czuć, że to olej śmierdzi nie benzyna. Świece jasno brązowe i suche czyli mieszanka ok ale tłoki mokre hmm. Wychodzi na to, że zasysa olej na dużym podciśnieniu w kolektorze, tylko gdzie jest nieszczelność. Przedmuchów też brak, rano przy odpalaniu nie kopci tylko para.
Oczywiście zbyt kolorowo być nie może, kopci na niebiesko ale tylko po dłuższym hamowaniu silnikiem.
Z ciekawości sprawdziłem ciśnienie cylindrów i wychodzi równo po 13bar, oleju przez 300km na miarce nie ubyło a czuć, że to olej śmierdzi nie benzyna. Świece jasno brązowe i suche czyli mieszanka ok ale tłoki mokre hmm. Wychodzi na to, że zasysa olej na dużym podciśnieniu w kolektorze, tylko gdzie jest nieszczelność. Przedmuchów też brak, rano przy odpalaniu nie kopci tylko para.
-
- Moderator
- Posty: 5873
- Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
- Model: V40/ c70/ V40
- Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
- moc: 200 KM/193KM/200KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 26
- Skąd jesteś?: Bialystok
- imię: Mariusz
Re: V40 2.0T na bloku b4194T, kilka pytań
Szkoda ze nie zobaczyłeś pierścieni przed złożeniem. Bo skoro głowica ok to albo to albo turbo daje ciała.
-
- Turysta
- Posty: 20
- Rejestracja: 7 wrz 2019, o 16:47
- Model: v40
- Silnik: B4194T/B4204T5
- moc: 200+
- Rocznik: 2003
- Skąd jesteś?: Konin
- imię: Arek
Re: V40 2.0T na bloku b4194T, kilka pytań
Co rozumiesz przez sprawdzenie pierscieni?
-
- Moderator
- Posty: 5873
- Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
- Model: V40/ c70/ V40
- Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
- moc: 200 KM/193KM/200KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 26
- Skąd jesteś?: Bialystok
- imię: Mariusz
Re: V40 2.0T na bloku b4194T, kilka pytań
Czy olejowy nie jest zabity nagarem, czy nie są wytarte i nie mają za duzych szczelin jak je wrzucisz luzem do cylindra tak jak mają siedzieć i czy nie mają dużych luzow w miejscu osadzenia na tłoku.