[s40 1,8 1998] Nie palił a teraz zapala
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Turysta
- Posty: 28
- Rejestracja: 29 sie 2014, o 11:33
- Model: s40
- Silnik: 1998
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: polska
- imię: marcin
[s40 1,8 1998] Nie palił a teraz zapala
Witam ponieważ mam w niedziele jechać do Holandii więc ponad 1500km proszę o szybką pomoc.
Auto normalnie paliło od 1 raza zawsze a dzisiaj pojechałem pod marketa i potem mocne zdziwienie.
Po rozruchu nie zapalił, za 2 też nie dopiero za 3 jak dodałem gazu to ruszył ale nigdy gazu nie daje przy paleniu.
Od czego takie coś może być?
Auto ma gaz sekwencję i butla jest pełna w 100procentach i bak też zalany pod korek.
Tak samo było rok temu jak mi pompa paliwa poszła ale wtedy odpalałem na gazie odrazu a pompy nie było słychać wcale na zapłonie. Teraz ją słyszę.
Odpaliłem juz 10 razy od tego incydentu i pali od strzała na benzynie i na gazie.
Więc może mi ktoś wyjaśnić czemu wtedy nie chciał odpalić?
Tak jakby rozrusznik nie mógł zakręcić tz kręcił ale słąbiej, ale akumulator tam siedzi od 3 miesięcy nowy Centra Futura 72Ah 720A więc sporo większy niż powinien być (60Ah 480A).
Napięcie poranne 12,83V, po zgaszeniu tyle samo. A ładowanie 14,55V na ssaniu, bez ssania 14,1V na mijania 14,4 / 14,05 a na klimie i dmuchawie na ssaniu 14V a bez ssania ok 12,9-13V.
Proszę o szybką pomoc bo będzie problem jak za granicą stanie z dala od domku.
Przy okazji czemu jak odpalam to mimo ze gazu nie daje to wchodzi mi na 2tys a potem spada do 750obr?
dziękuję
Auto normalnie paliło od 1 raza zawsze a dzisiaj pojechałem pod marketa i potem mocne zdziwienie.
Po rozruchu nie zapalił, za 2 też nie dopiero za 3 jak dodałem gazu to ruszył ale nigdy gazu nie daje przy paleniu.
Od czego takie coś może być?
Auto ma gaz sekwencję i butla jest pełna w 100procentach i bak też zalany pod korek.
Tak samo było rok temu jak mi pompa paliwa poszła ale wtedy odpalałem na gazie odrazu a pompy nie było słychać wcale na zapłonie. Teraz ją słyszę.
Odpaliłem juz 10 razy od tego incydentu i pali od strzała na benzynie i na gazie.
Więc może mi ktoś wyjaśnić czemu wtedy nie chciał odpalić?
Tak jakby rozrusznik nie mógł zakręcić tz kręcił ale słąbiej, ale akumulator tam siedzi od 3 miesięcy nowy Centra Futura 72Ah 720A więc sporo większy niż powinien być (60Ah 480A).
Napięcie poranne 12,83V, po zgaszeniu tyle samo. A ładowanie 14,55V na ssaniu, bez ssania 14,1V na mijania 14,4 / 14,05 a na klimie i dmuchawie na ssaniu 14V a bez ssania ok 12,9-13V.
Proszę o szybką pomoc bo będzie problem jak za granicą stanie z dala od domku.
Przy okazji czemu jak odpalam to mimo ze gazu nie daje to wchodzi mi na 2tys a potem spada do 750obr?
dziękuję
-
- Volvo Fan
- Posty: 1359
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 14:55
- Model: M5
- Silnik: 5.0
- moc: 504
- Rocznik: 2006
- Skąd jesteś?: Opole
- imię: Krzys
Re: [s40 1,8 1998] Nie palił a teraz zapala
to tak ma być .marley6 pisze: Przy okazji czemu jak odpalam to mimo ze gazu nie daje to wchodzi mi na 2tys a potem spada do 750obr?
a problemy z odpalaniem to 3 opcje : czujnik temperatury silnika dla komputera , pompa paliwa umiera , regulator ciśnienia paliwa . w fordzie tak mialem że miesiąc bywało ok a 2 razy na ciepłym miał problemy to naciskałem nieco pedał gazu i już działał .
-
- Administrator
- Posty: 5489
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 19:36
- Model: 1.9T
- Silnik: B4194T
- moc: 224KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 7
- Skąd jesteś?: Poland
- imię: DD
- Kontakt:
Re: [s40 1,8 1998] Nie palił a teraz zapala
Mogło go też przylać gazem.
-
- Volvo Fan
- Posty: 1359
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 14:55
- Model: M5
- Silnik: 5.0
- moc: 504
- Rocznik: 2006
- Skąd jesteś?: Opole
- imię: Krzys
Re: [s40 1,8 1998] Nie palił a teraz zapala
słuszna uwaga . może któryś wtrysk puszcza .
-
- Administrator
- Posty: 5489
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 19:36
- Model: 1.9T
- Silnik: B4194T
- moc: 224KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 7
- Skąd jesteś?: Poland
- imię: DD
- Kontakt:
Re: [s40 1,8 1998] Nie palił a teraz zapala
Oczywiście mamy na myśli wtrysk LPG, mógł się jednorazowo zawiesić czy coś.
-
- Volvo Fan
- Posty: 1359
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 14:55
- Model: M5
- Silnik: 5.0
- moc: 504
- Rocznik: 2006
- Skąd jesteś?: Opole
- imię: Krzys
Re: [s40 1,8 1998] Nie palił a teraz zapala
to raczej kwalifikuje wtryski do przeglądu i regeneracji . jeden leje , to ecu sumarycznie obcina czasy i reszta jedzie ubogo .
-
- Administrator
- Posty: 5489
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 19:36
- Model: 1.9T
- Silnik: B4194T
- moc: 224KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 7
- Skąd jesteś?: Poland
- imię: DD
- Kontakt:
Re: [s40 1,8 1998] Nie palił a teraz zapala
Dobry jest denaturat, świetnie rozpuszcza syf w wtryskach.
-
- Administrator
- Posty: 6836
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
- Model: V40
- Silnik: 1.9 T4
- moc: 200+
- Rocznik: 1997
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Wojtek
- Lokalizacja: Kraków
Re: [s40 1,8 1998] Nie palił a teraz zapala
jeszcze jedna opcja zawór bezpieczeństwa w reduktorze
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
-
- Turysta
- Posty: 28
- Rejestracja: 29 sie 2014, o 11:33
- Model: s40
- Silnik: 1998
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: polska
- imię: marcin
Re: [s40 1,8 1998] Nie palił a teraz zapala
No ale jak go zalało jak elektrozawór odcina gaz jak zapłon wyłacze?
Jak ona mi padła to nie bząkało mi jak dawałem na zapłon i całkiem nie odpalał i nie jezdził na benzynie i wtedy miałem szczęście ze mam gaz, odpaliłem i dojechałem do domku. (byłem wtedy 100km od domu)
A teraz jeździ auto i odpala na benzynie więc to nie to.
Zresztą ja mam to auto 8 lat i 1 przypadek taki że nie odpalił a dopiero za 4 razem.
Czy czujnik temp oraz regulator mogą mi całkiem uniemożliwić odpalenie auta?
Mam się bać?
Teraz odpala elegancko ale wtedy to tak jakby rozrusznik leniwie kręcił i po dodaniu gazu za 4 razem odpalił.
To chyba jest nienormalne bo mam 2 benzyne w domu i diesla i żadne auto nie ma takiej przygazówki samej z siebie ze na 2tys odrazu wchodzi czy to zimne czy nie?
można jaściej? Pompa mi już padła więc od 2 lat mam nową tz używaną ale sprawną więc chyba nie ona.czujnik temperatury silnika dla komputera , pompa paliwa umiera , regulator ciśnienia paliwa
Jak ona mi padła to nie bząkało mi jak dawałem na zapłon i całkiem nie odpalał i nie jezdził na benzynie i wtedy miałem szczęście ze mam gaz, odpaliłem i dojechałem do domku. (byłem wtedy 100km od domu)
A teraz jeździ auto i odpala na benzynie więc to nie to.
Zresztą ja mam to auto 8 lat i 1 przypadek taki że nie odpalił a dopiero za 4 razem.
Czy czujnik temp oraz regulator mogą mi całkiem uniemożliwić odpalenie auta?
Mam się bać?
Teraz odpala elegancko ale wtedy to tak jakby rozrusznik leniwie kręcił i po dodaniu gazu za 4 razem odpalił.
To chyba jest nienormalne bo mam 2 benzyne w domu i diesla i żadne auto nie ma takiej przygazówki samej z siebie ze na 2tys odrazu wchodzi czy to zimne czy nie?
-
- Volvo Fan
- Posty: 1359
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 14:55
- Model: M5
- Silnik: 5.0
- moc: 504
- Rocznik: 2006
- Skąd jesteś?: Opole
- imię: Krzys
Re: [s40 1,8 1998] Nie palił a teraz zapala
Jeżeli taki skok obrotów pojawia się też na ciepłym wstępnie sugeruje to czujnik temperatury . Komputerowi nadal wydaje się że silnik jest zimny . Uniemożliwić może nie ale utrudnić rozruch . W takich sytuacjach często pomaga naciśnięcie pedału gazu nieco i poprawi się proporcja paliwo-powietrze co da szansę na rozruch .