[S40 1.9TD 98r.] duże spalanie...
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 4 paź 2014, o 18:21
- Model: S40
- Silnik: 1.9TD
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: Mońki
- imię: Karol
[S40 1.9TD 98r.] duże spalanie...
Wysłany: Dzisiaj 14:57 [90KM] S40 1.9TD duże spalanie... Pisownia
Witam. Od pewnego czasu zauważyłem, że moje volvo dużo spala. Miałem w baku troche ponad 20l i zrobiłem tylko 240km w jeździe mieszanej. Gdy zapala się rezerwa to po przejechaniu ok. 5km samochód zwiększa obroty przez jakiś czas, a później wracają do normy i tak cały czas. Do chwili zapalenia rezerwy jest wszystko ok. Elektrozawór wyprzedzenia kąta wtrysku ma rezystancje 12,8 ohm. I właśnie ciekawi mnie czy to nie za dużo. Ponadto samochód na zimnym silniku odpala podobnie jak: http://www.youtube.com/watch?v=07Y60esSjVM" onclick="window.open(this.href);return false; (nie jest to moje auto). Po upływie ok. 2 minut obroty wracają do normy. Ciekawi mnie fakt, że zrobiłem 40km na rezerwie i dostawał skądś lewe powietrze. Przecież w baku powinno być ok. 7litrów więc przez bak nie pójdzie powietrze, a na pewno nie przez tyle kilometrów tylko od razu by się zapowietrzył. Z góry dziękuje za pomoc.
Witam. Od pewnego czasu zauważyłem, że moje volvo dużo spala. Miałem w baku troche ponad 20l i zrobiłem tylko 240km w jeździe mieszanej. Gdy zapala się rezerwa to po przejechaniu ok. 5km samochód zwiększa obroty przez jakiś czas, a później wracają do normy i tak cały czas. Do chwili zapalenia rezerwy jest wszystko ok. Elektrozawór wyprzedzenia kąta wtrysku ma rezystancje 12,8 ohm. I właśnie ciekawi mnie czy to nie za dużo. Ponadto samochód na zimnym silniku odpala podobnie jak: http://www.youtube.com/watch?v=07Y60esSjVM" onclick="window.open(this.href);return false; (nie jest to moje auto). Po upływie ok. 2 minut obroty wracają do normy. Ciekawi mnie fakt, że zrobiłem 40km na rezerwie i dostawał skądś lewe powietrze. Przecież w baku powinno być ok. 7litrów więc przez bak nie pójdzie powietrze, a na pewno nie przez tyle kilometrów tylko od razu by się zapowietrzył. Z góry dziękuje za pomoc.
-
- Volvo Fan
- Posty: 994
- Rejestracja: 2 lut 2014, o 18:47
- Model: V40
- Silnik: 1.9DI (D4192T2)
- moc: 95KM (70KW)
- Rocznik: 1999
- wiek: 23
- Skąd jesteś?: Tsp/Lbn
- imię: Grzesiek
Re: S40 1.9TD duże spalanie...
Być może zapowietrzony układ paliwowy. Filtr zmieniany? itd?
albo co więcej...któryś wtrysk może stoi i dlatego tak nierówno pracuje.
albo co więcej...któryś wtrysk może stoi i dlatego tak nierówno pracuje.
Zapraszam do mojej galerii!
_________________
MODY:
- Egr OFF
W planach:
- Wtryski AFN
- MBC
- Wycięcie kata
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 4 paź 2014, o 18:21
- Model: S40
- Silnik: 1.9TD
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: Mońki
- imię: Karol
Re: S40 1.9TD duże spalanie...
Na początku myślałem, że dużo pali, ale jednak okazało się że nie bierze całego paliwa z baku. Wyjąłem pływak, wszystko wyczyściłem i z ciekawości zobaczyłem ile mam paliwa. Zmierzyłem głębokość całego baku a następnie poziom paliwa. Głębokość baku to 13cm, a paliwa miałem 4cm. Wskazówka poziomu paliwa podniosła się nieco ponad czerwone pole. Gdy samochód pracuje na wolnych obrotach czasami obroty mu się zwiększają, myślę, że łapie lewe powietrze. Czyżby pompka paliwowa nie daje rady zassać paliwa i to przez nią leci te "lewe powietrze"?
-
- Debeściak
- Posty: 354
- Rejestracja: 11 lut 2014, o 20:57
- Model: V40
- Silnik: D4192T3
- moc: 115km
- Rocznik: 2001
- wiek: 23
- Skąd jesteś?: Wlochy
- imię: Irek
Re: S40 1.9TD duże spalanie...
Zobaczy czy masz wszystko szczelne w ukladzie paliwomym, powietrznym... I moze jeszcze sprawdz czujniki temperatury cieczy chlodzacej...
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 4 paź 2014, o 18:21
- Model: S40
- Silnik: 1.9TD
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: Mońki
- imię: Karol
Re: S40 1.9TD duże spalanie...
Jak najlepiej sprawdzić tą szczelność? I jak sprawdzić te czujniki?
-
- Administrator
- Posty: 18930
- Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
- Model: v40
- Silnik: Napędzany gnojówką
- moc: Zajebiście srogo
- Rocznik: 1900
- wiek: 100
- Skąd jesteś?: PLPL
- imię: ELI
- Kontakt:
Re: S40 1.9TD duże spalanie...
jak klekocze tak jak na filmiku to może być wtrysk, a najlepiej jechać do pompiarza i niech sprawdzi...
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 4 paź 2014, o 18:21
- Model: S40
- Silnik: 1.9TD
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: Mońki
- imię: Karol
Re: S40 1.9TD duże spalanie...
Z tym klekotaniem też tak myślę. Najbardziej zastanawia mnie skąd te lewe powietrze.
-
- Administrator
- Posty: 18930
- Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
- Model: v40
- Silnik: Napędzany gnojówką
- moc: Zajebiście srogo
- Rocznik: 1900
- wiek: 100
- Skąd jesteś?: PLPL
- imię: ELI
- Kontakt:
Re: S40 1.9TD duże spalanie...
filtr paliwa, na przewodach może być nieszczelność...
http://www.v40.info.pl/viewtopic.php?f= ... a&start=30" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.v40.info.pl/viewtopic.php?f= ... a&start=30" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 4 paź 2014, o 18:21
- Model: S40
- Silnik: 1.9TD
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: Mońki
- imię: Karol
Re: [S40 1.9TD 98r.] duże spalanie...
Dzisiaj zamontowałem przezroczyste przewody paliwa i okazało się, że łapie lewe powietrze przez pompke paliwa. Czy wymiana filtra pomoże? A może pękła membrana?
-
- Administrator
- Posty: 6836
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
- Model: V40
- Silnik: 1.9 T4
- moc: 200+
- Rocznik: 1997
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Wojtek
- Lokalizacja: Kraków
Re: [S40 1.9TD 98r.] duże spalanie...
podokręcaj wszystko
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K