[V40 97r 1.9TD] Silnik się grzeje, zimny nawiew. POMOCY!!!

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
Altaro
Debeściak
Posty: 104
Rejestracja: 1 paź 2014, o 09:21
Model: V40
Silnik: D4192T 1.9 TD
Rocznik: 1997
Skąd jesteś?: Łódź
imię: Kamil
Lokalizacja: Łódź

[V40 97r 1.9TD] Silnik się grzeje, zimny nawiew. POMOCY!!!

Post autor: Altaro » 16 lis 2014, o 13:42

Witam wszystkich, w najgorszym momencie kiedy to szyby często parują, złapał mnie nieoczekiwany problem. Mianowicie przestało mi działać ogrzewanie, a silnik zaczął się grzać( nie do czerwonej kreski ale trochę poniżej, mniej więcej 3/4 skali )

Nie wiem czy to może być wina termostatu czy nie, ale może mieć to związek z tym że przed awarią uzupełniałem płyn chłodniczy w zbiorniku wyrównawczym bo okazało się że jest tam pusto. Weszło około 2L i teraz patrze że znów jest pusto. Pragnę zaznaczyć że przed dolaniem wszystko było w jak najlepszym porządku..

POMOCY drodzy klubowicze. Auta używam na co dzień a w dzisiejszych warunkach jest to niemożliwe... Czy to może być termostat, pompa wody ? Czy może jakieś syfy pozatykały chłodnice ? Jaka w dotyku powinna być chlodnica ? zimna czy ciepła ?

Proszę o pomoc!!

Awatar użytkownika
ELI
Administrator
Posty: 18930
Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
Model: v40
Silnik: Napędzany gnojówką
moc: Zajebiście srogo
Rocznik: 1900
wiek: 100
Skąd jesteś?: PLPL
imię: ELI
Kontakt:

Re: [V40 97r] Silnik się grzeje, zimny nawiew. POMOCY!!!

Post autor: ELI » 16 lis 2014, o 14:12

Możliwe że masz zapowietrzony układ, jest korek przy ścianie grodziowej ktorym się odpowietrza...

Awatar użytkownika
Altaro
Debeściak
Posty: 104
Rejestracja: 1 paź 2014, o 09:21
Model: V40
Silnik: D4192T 1.9 TD
Rocznik: 1997
Skąd jesteś?: Łódź
imię: Kamil
Lokalizacja: Łódź

Re: [V40 97r] Silnik się grzeje, zimny nawiew. POMOCY!!!

Post autor: Altaro » 16 lis 2014, o 16:26

to są te czarne koreczki na stalowych przewodach ? Rozumiem że mam nalać płynu do pełna, włączyć silnik, otworzyć koreczki (czy koreczek) i czekać aż wycieknie płyn tak ?

sikor8
Volvo Fan
Posty: 994
Rejestracja: 2 lut 2014, o 18:47
Model: V40
Silnik: 1.9DI (D4192T2)
moc: 95KM (70KW)
Rocznik: 1999
wiek: 23
Skąd jesteś?: Tsp/Lbn
imię: Grzesiek

Re: [V40 97r] Silnik się grzeje, zimny nawiew. POMOCY!!!

Post autor: sikor8 » 16 lis 2014, o 16:59

Altaro pisze:to są te czarne koreczki na stalowych przewodach ? Rozumiem że mam nalać płynu do pełna, włączyć silnik, otworzyć koreczki (czy koreczek) i czekać aż wycieknie płyn tak ?
stalowe zostaw w spokoju - to klima. Z tyłu silnika wchodzi gumowy przewód w scianę grodziowa, na niej znajduje się korek (czyt. odpowietrznik)
Obrazek
Obrazek

Zapraszam do mojej galerii!Obrazek

_________________
MODY:
- Egr OFF
W planach:
- Wtryski AFN
- MBC
- Wycięcie kata

sikor8
Volvo Fan
Posty: 994
Rejestracja: 2 lut 2014, o 18:47
Model: V40
Silnik: 1.9DI (D4192T2)
moc: 95KM (70KW)
Rocznik: 1999
wiek: 23
Skąd jesteś?: Tsp/Lbn
imię: Grzesiek

Re: [V40 97r] Silnik się grzeje, zimny nawiew. POMOCY!!!

Post autor: sikor8 » 16 lis 2014, o 17:02

tego szukaj ...


Obrazek
Obrazek
Obrazek

Zapraszam do mojej galerii!Obrazek

_________________
MODY:
- Egr OFF
W planach:
- Wtryski AFN
- MBC
- Wycięcie kata

Awatar użytkownika
Altaro
Debeściak
Posty: 104
Rejestracja: 1 paź 2014, o 09:21
Model: V40
Silnik: D4192T 1.9 TD
Rocznik: 1997
Skąd jesteś?: Łódź
imię: Kamil
Lokalizacja: Łódź

Re: [V40 97r] Silnik się grzeje, zimny nawiew. POMOCY!!!

Post autor: Altaro » 16 lis 2014, o 22:06

kurdę dziękuje bardzo,spróbuje zlokalizować. Mam jeszcze 2 pytania.

Ile mniej więcej Litrów płynu wchodzi do instalacji i czy odpowietrzanie robić na uruchomionym silniku ( chodzi o to jak szybko płyn się nagrzewa, żeby się nie poparzyć )

Awatar użytkownika
farny
Posty: 9
Rejestracja: 14 lis 2014, o 00:22
Model: V40
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 1997
wiek: 49
Skąd jesteś?: ...Płock
imię: cezary
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Re: [V40 97r] Silnik się grzeje, zimny nawiew. POMOCY!!!

Post autor: farny » 16 lis 2014, o 23:52

Na twoim miejscu, najpierw sprawdziłbym czy nie masz ubytków płynu chłodniczego skoro musisz go uzupełniać. Bardzo niski stan płynu w układzie spowoduje, że nie będzie go w nagrzewnicy a tym samym będzie nadmuch zimnego powietrza. Termostat jeśli jest wadliwy to łatwo sprawdzić dotykając dolnych i górnych rur gumowych wychodzących z chłodnicy. Jeśli termostat będzie cały czas zamknięty ( działa tylko mały obieg), górna rura jest bardzo gorąca natomiast dolna chłodna. Przy otwartym cały czas termostacie obydwie rury będą mniej więcej jednakowej temperatury ale podczas jazdy temp. silnika będzie drastycznie spadała.

Awatar użytkownika
quartz
Debeściak
Posty: 311
Rejestracja: 4 lut 2014, o 16:20
Model: v40
Silnik: 1,9TD 90 KM
Rocznik: 1997
Skąd jesteś?: Janów Lubelski
imię: Rafal

Re: [V40 97r] Silnik się grzeje, zimny nawiew. POMOCY!!!

Post autor: quartz » 17 lis 2014, o 06:09

farny ma rację, szukaj wycieków, dolej płynu albo nawet wody do zbiorniczka, rozgrzej silnik i obserwuj czy gdzieś nie paruje

Awatar użytkownika
Extradd
Administrator
Posty: 5490
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 19:36
Model: 1.9T
Silnik: B4194T
moc: 224KM
Rocznik: 1999
wiek: 7
Skąd jesteś?: Poland
imię: DD
Kontakt:

Re: [V40 97r] Silnik się grzeje, zimny nawiew. POMOCY!!!

Post autor: Extradd » 17 lis 2014, o 06:33

Ja obstawiam uszczelkę pod głowicą.
Obrazek

Polub nas na facebooku- Forum Volvo S40 V40 i pokrewnych

Dołącz do nas na Motostat.pl oraz na Google+

Awatar użytkownika
farny
Posty: 9
Rejestracja: 14 lis 2014, o 00:22
Model: V40
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 1997
wiek: 49
Skąd jesteś?: ...Płock
imię: cezary
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Re: [V40 97r] Silnik się grzeje, zimny nawiew. POMOCY!!!

Post autor: farny » 17 lis 2014, o 09:04

Jeśli byłaby to uszczelka pod głowicą, to podczas pracy silnika po otwarciu korka zbiornika płynu chłodniczego będzie wydobywał się specyficzny zapach spalin lub po zamknięciu korka będzie rósł poziom płynu. Zazwyczaj w takich sytuacjach po odpaleniu silnika pojawia się chmura spalin zmieszanych z parą z rury wydechowej, ponieważ przez zniszczoną uszczelkę płyn nacieka do komory spalania.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”