[ v40 19Td 98r] Wymiana sztywnych przewodów hamulcowych.

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
ganji
Debeściak
Posty: 114
Rejestracja: 9 mar 2014, o 11:37
Model: V40
Silnik: 1.9 TD
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: zachodniopomorskie
imię: Artur

Re: [ v40 19Td 98r] Wymiana sztywnych przewodów hamulcowych.

Post autor: ganji » 9 gru 2014, o 20:08

Wy mi tu nie o translatorach, bo ja w sobotę zaczynam robotę i chciałbym wiedzieć co nie co
o przebiegu wymiany. :-)

Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: [ v40 19Td 98r] Wymiana sztywnych przewodów hamulcowych.

Post autor: RIPPER » 9 gru 2014, o 20:50

Ja powiem tak o zbiorniku nie wiem

połączenia masz takie 2 wężyki idą z pompy ham do pompy abs i wchodza tymi środkowymi masz 4 szt od góry i 2 od boku tte co są między nimi jak patrzysz od nadkola to te 2 co wchodzą od góry
potem masz połączenie na skos

wiec myśle żę zacznij od przednich są krótkie
wszystkie wężyki są łapane co jakiś czas taką gumową obejmą z blaszką i skręcane śróbką nr 10-klucz jedna łapa jest zaraz przy zbiorniczku wyrównawczym
następną na grodzi zobaczysz koło kolektora wydechowego w marnym miejscu

co do samej roboty to warto się jeszcze wyposażyć w nowe miedziane podkładki
bo rozumiem że elastyczne też wymieniasz ?
są to podkładki na oczka w elastycznych przewodach zarówno z przodu jak i z tyłu . przychodzą z obu stron ja złożyłem na starych

Ale warto mieć płaski kawałek drewna stali itp i dosyć drobny papier ścierny 220 -320-400 granulacja i je prze planować

dokręcasz z czuciem nie na pałę śruba jest pusta w środku -ta przy aparacie hamulcowym

Połączenie elastycznego z sztywnym jest łapane taką podkładką w kształcie U wchodzi w wycięcie na wężyku łatowo to nie wchodzi trzeba na boki podważać np szerokim płaskim śrubokrętem

Wszystkie gwintowane połączenia zwłaszcza te przy pompie ABSu musisz wkręcać z pietyzmem nic na siłę kluczem bo uwalisz gwint .

Musi się wkręcać palcami prawie do końca ruszając wężykiem w różnych płaszczyznach złapiesz odpowiednio gwint /.

Odpowietrzanie to już bajka

JA bym zaczął od tylnych bo jest najtrudniej i najbardziej skorodowane będą


Opisz długości wężyków to ja sobie zamówię gotowe też tam coś sie zaczęło u mnie ,..
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

Awatar użytkownika
ganji
Debeściak
Posty: 114
Rejestracja: 9 mar 2014, o 11:37
Model: V40
Silnik: 1.9 TD
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: zachodniopomorskie
imię: Artur

Re: [ v40 19Td 98r] Wymiana sztywnych przewodów hamulcowych.

Post autor: ganji » 9 gru 2014, o 21:02

Dzięki bardzo za info, mam nadzieję, że ułatwi robotę.

Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: [ v40 19Td 98r] Wymiana sztywnych przewodów hamulcowych.

Post autor: RIPPER » 9 gru 2014, o 21:37

zaopatrz się w 11 kluczyk ew kup koronkowy i go nadetnij kątówką by wchodził na przewód do odkręcania ,
Ale roskręcanie elastycznych od gumowych powinno iść bez problemów .


Procedura odpowietrzania

idealnie było by mieć dostęp do 4 kół ale pal diabli

na początek zalej płynem na odkręconych odpowietrznikach grawitacyjnie on spłynie jak się pojawi w aparacie hamulcowym zakręć odpowietrznik i tak po koleji

ostatnie moje odpowietrzanie zrobiłem wbrew wszelkim regułom
zacząłem od prawego przodu

Kupujesz wężyk 6-mm może 8 w środku nakładasz dziada szczelnie na odpowietrznik a na 60 cm niego zakładasz strzykawkę taką wielką 100ml

odkręcasz odpowietrznik i deptasz sobie delikatnie w pedał kolega moze obserwować co się dzieje w strzykawce zacznie wywalać tłoczek z płynem Oczywiście w zbiorniczku musi być maks ... i tak deptasz i deptasz aż strzykawka dojdzie do maksa zakręcasz odpowietrznik

odpinasz strzykawkę od przewodu zlewasz płyn zakładasz jeszcze raz deptasz jeszcze raz zobaczysz że już nie ma powietrza jest ok

Dla przyzwoitości można to zrobić jak Bóg przykazał czyli trzymasz pedał kolega odkręca odpowietrznik pedał wpada do podłogi zakręcasz odpowietrznik i pompujesz jeszcze raz .. ale i tak nie BĘDZIE bąbli powietrza ....

potem ja zrobiłem drugi przód było łatwiej a potem tył kilka razy przepompowałem całe strzykawki a potem normalnie

ważne by strzykawka była ustawiona do góry tz w momencie gdy naciskasz pedał płyn idzie z pompy do strzykawki w momęcie puszczanie odbywa się zasysanie płynu ale pompie łatwiej jest zassać ze zbiorniczka który ma nad sobą niż z weżyka i strzykawki ale podciśnienie w tym momęcie wystąpi i minimalnie może zassać ze strzykawki tz zrobi się cofka wiec nie może zassać powietrza a płyn ze strzykawki ,,,
mam nadzieję zę to zrozumiałe
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

Awatar użytkownika
qdlaty
Moderator
Posty: 9095
Rejestracja: 29 cze 2013, o 20:40
Model: Peugeot 508
Silnik: 2.0 HDI
moc: 180 KM
Rocznik: 2017
wiek: 36
Skąd jesteś?: Siewierz
imię: Mateusz
Lokalizacja: Siewierz

Re: [ v40 19Td 98r] Wymiana sztywnych przewodów hamulcowych.

Post autor: qdlaty » 9 gru 2014, o 22:52

u mnie się obyło bez zdejmowania baku, mechanik malutki to dał jakoś radę :omg:
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Polub nas na facebooku - Forum Volvo S40 V40 i pokrewnych

Awatar użytkownika
ganji
Debeściak
Posty: 114
Rejestracja: 9 mar 2014, o 11:37
Model: V40
Silnik: 1.9 TD
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: zachodniopomorskie
imię: Artur

Re: [ v40 19Td 98r] Wymiana sztywnych przewodów hamulcowych.

Post autor: ganji » 10 gru 2014, o 06:19

Proszę zdradź mi ten trik, bo tu już trochę roboty byłoby do przodu.

Awatar użytkownika
qdlaty
Moderator
Posty: 9095
Rejestracja: 29 cze 2013, o 20:40
Model: Peugeot 508
Silnik: 2.0 HDI
moc: 180 KM
Rocznik: 2017
wiek: 36
Skąd jesteś?: Siewierz
imię: Mateusz
Lokalizacja: Siewierz

Re: [ v40 19Td 98r] Wymiana sztywnych przewodów hamulcowych.

Post autor: qdlaty » 10 gru 2014, o 12:38

Nie powiem Ci, bo nie było mnie przy wymianie, ale wiem, ze baku nie zdejmował na 100% a przewody puścił tak jak szły w oryginale.
Nadaję z Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Polub nas na facebooku - Forum Volvo S40 V40 i pokrewnych

Awatar użytkownika
ganji
Debeściak
Posty: 114
Rejestracja: 9 mar 2014, o 11:37
Model: V40
Silnik: 1.9 TD
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: zachodniopomorskie
imię: Artur

Re: [ v40 19Td 98r] Wymiana sztywnych przewodów hamulcowych.

Post autor: ganji » 10 gru 2014, o 16:32

Dzisiaj psikaliśmy czymś a'la wd40 na odpowietrzniki (piskamy wcześniej, żeby potem była większa szansa, że śruby odpuszczą) i śruby od baku, bo spróbujemy go tylko poluzować i przepuścić węża. Może się uda.

NoViK
Moderator
Posty: 5873
Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
Model: V40/ c70/ V40
Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
moc: 200 KM/193KM/200KM
Rocznik: 1999
wiek: 26
Skąd jesteś?: Bialystok
imię: Mariusz

Re: [ v40 19Td 98r] Wymiana sztywnych przewodów hamulcowych.

Post autor: NoViK » 10 gru 2014, o 21:42

Jeśli masz zaciski od razu do regeneracji to dobrze jest palnikiem ogrzać okolice otworu na odpowietrznik, łatwiej go jest później wykręcić.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: [ v40 19Td 98r] Wymiana sztywnych przewodów hamulcowych.

Post autor: RIPPER » 10 gru 2014, o 23:29

gumki w zaciskach też nie majątek coś ok 20 zł szt ew z nowym tłokiem wiecej ,,ale warto też zrobiłem i juz nie dotykam hebli
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”