Różnice silnika 2,0 ....

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
pajak888
Turysta
Posty: 33
Rejestracja: 30 kwie 2013, o 14:08
Model: v40
Silnik: 2.0 t4
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: ...

Różnice silnika 2,0 ....

Post autor: pajak888 » 11 sty 2015, o 21:34

Witam jaka jest różnica między blokiem B4204t5 czyli 4 cylindrowy z volvo v40 t4 200km, a blokiem b4204t3 oraz tym z wolno ssącego czyli chyba b4204s
wszystkie w teorii wyglądają z góry tak samo mowa o tych z zmienną fazą rozrządu po 2000r.Czy nie jest tak czasem że blok jest ten sam a różnice w mocy wynikają z osprzętu tzn. wtrysków turbo oraz programu??

Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: Różnice silnika 2,0 ....

Post autor: RIPPER » 11 sty 2015, o 22:03

Turbo loty mają natrysk oleju denka tłoków ,,,?
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

ViruS
Volvo Fan
Posty: 2082
Rejestracja: 27 sie 2014, o 06:06
Model: C70
Silnik: 2.0 T
moc: 273KM/413Nm
Rocznik: 2000
wiek: 34
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Marcin

Re: Różnice silnika 2,0 ....

Post autor: ViruS » 11 sty 2015, o 22:05

Jest bardzo prawdopodobne że 2.0T4 i 2.0T będą się różnić osprzętem tylko ale wolnossąca jednostka troszke większą ilością rzeczy. Napewno nikt na 100% Ci nie odpowie na to pytanie, trzeba szukać, patrzeć, porównywać. Raz znajdziesz odpowiedź że to to samo a raz że zupełnie inne... Podobnie jest z moim silnikiem 2.0T lpt w C70... Jedni mówią że stopniem sprężania się różnią silniki 2.0T lpt i hpt, inni że tylko mapami wtryskami i turbem... A po co Ci te wiadomości? Co kombinujesz?

Tu masz przykład:
Wg oficjalnego katalogu o C70, który posiadam zarówno silnik 2.0 LPT (163) jak i 2.0HPT (226) mają ten sam stopień sprężania który wynosi 8,4:1

[ Dodano: 2012-01-24, 19:05 ]
ygor007, nie ma sensu wymiana całego kompa, wystarczy wylutować kość z orginalną mapą i przelutować najlepiej na podstawkę PLCC32 w którą włożysz kość wylutowaną z kompa z wersji 2.0 226. Oczywiście należy również wymienić turbo od modelu 226. I moim zdaniem powinno działać jak seryjne 226. Tyle teorii, jak dotąd jednak nikt tego nie zrobił :)

IMHO jak już chcesz się bawić to nie wymieniałbym kości tylko poszedł w Ecumastera i wystroił auto od zera na większym turbo
A tu masz dla kontrastu:
Różni się między innymi stopniem sprężania w t5 masz 8,4:1 a lpt ma 9,5:1 innym ciśnieniem doładowania 0,9 do 0,6 softem, i turbiną 13 i 12.
Downpipe 3";MBC PP;Wtryski;Turbo TD04HL-16T;APEX-40mm;fmic;heble 302mm
strojenie
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
pajak888
Turysta
Posty: 33
Rejestracja: 30 kwie 2013, o 14:08
Model: v40
Silnik: 2.0 t4
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: ...

Re: Różnice silnika 2,0 ....

Post autor: pajak888 » 12 sty 2015, o 00:09

Jak to co kombinuje zajechałem motor :P i trzeba kupić inny

ViruS
Volvo Fan
Posty: 2082
Rejestracja: 27 sie 2014, o 06:06
Model: C70
Silnik: 2.0 T
moc: 273KM/413Nm
Rocznik: 2000
wiek: 34
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Marcin

Re: Różnice silnika 2,0 ....

Post autor: ViruS » 12 sty 2015, o 13:12

No to nie wiem co Ci doradzić ;).
Downpipe 3";MBC PP;Wtryski;Turbo TD04HL-16T;APEX-40mm;fmic;heble 302mm
strojenie
Obrazek
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”