[V40 2.0T 2000r] Ciężko zapala na zimnym silniku

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
fajter
Debeściak
Posty: 451
Rejestracja: 21 paź 2014, o 15:29
Model: v40
Silnik: 1.9D - D4192T4
moc: 102KM
Rocznik: 2003
Skąd jesteś?: CZEWA
imię: fajter

Re: [V40 2.0T 2000r] Ciężko zapala na zimnym silniku

Post autor: fajter » 1 lut 2015, o 12:56

sory za pomyłkę już wszędzie widzę klekoty :D heheh
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Pyszczek
Volvo Fan
Posty: 1359
Rejestracja: 12 sie 2013, o 14:55
Model: M5
Silnik: 5.0
moc: 504
Rocznik: 2006
Skąd jesteś?: Opole
imię: Krzys

Re: [V40 2.0T 2000r] Ciężko zapala na zimnym silniku

Post autor: Pyszczek » 1 lut 2015, o 17:54

sadza mu świat przysłoniła :D

Awatar użytkownika
Smyk
Turysta
Posty: 23
Rejestracja: 6 lut 2015, o 19:53
Model: v40
Silnik: 1.9dci, 2.0t
moc: 75kw, 118kw
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Biłgoraj
imię: Lukasz

Re: [V40 2.0T 2000r] Ciężko zapala na zimnym silniku

Post autor: Smyk » 6 lut 2015, o 20:53

też myśle że to regulator,
spróbuj z rana przed próbą odpalenia odkręcić zaślepkę na listwie wtryskowej i wcisnąć taki malutki czpień zaworka, zobaczysz bez manometra czy w ogle jakieś ciśnienie tam będzie na tej listwie

Awatar użytkownika
monoworld
Turysta
Posty: 32
Rejestracja: 18 sty 2015, o 22:11
Model: V40
Silnik: 2.0T B4204T2
moc: 160
Rocznik: 2000
wiek: 32
Skąd jesteś?: Krotoszyn
imię: Przemo
Lokalizacja: Krotoszyn, Kalisz

Re: [V40 2.0T 2000r] Ciężko zapala na zimnym silniku

Post autor: monoworld » 5 mar 2015, o 22:12

Hmm powiem wam tak. Auto jak paskudnie paliło tak pali dalej. Zawieszenie musiałem skończyć, hamulce. Dzisiaj manometrem sprawdziłem na przewodzie dochodzącym do listwy ciśnienie paliwa. Jest 5 barów. Potem jest czujnik, który jest przykręcony do listwy. Na listwie jest po lewej taki coś ala jak wentyl rowerowy. Z mechanikiem gadałem i powiedział mi, że tam na tym zaworku jak wcisnę powinno być duże ciśnienie a u mnie powiedzmy że wogóle nie ma. Obstawiać lejący wtrysk czy może to być ten czujnik dokręcony do listwy z prawej? Wtrysk jak wyciągnę powinien być w sumie suchy tak? Może on poprostu się tak zalewa, że te 5 barów z instalacji schodzi sobie do cylindra przez jeden może dwa lejące wtryski? Co mówicie?

Awatar użytkownika
Yaro
Moderator
Posty: 8329
Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
Model: C30/V40
Silnik: D4164T/B5254T12
moc: 109/254
Rocznik: 2013
wiek: 38
Skąd jesteś?: NowaPogorzel
imię: Piotrek

Re: [V40 2.0T 2000r] Ciężko zapala na zimnym silniku

Post autor: Yaro » 5 mar 2015, o 22:23

monoworld pisze: Jest 5 barów
Te 5 bar to masz raczej przed regulatorem ciśnienia. Ori na listwie powinno być 3 bary.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
monoworld
Turysta
Posty: 32
Rejestracja: 18 sty 2015, o 22:11
Model: V40
Silnik: 2.0T B4204T2
moc: 160
Rocznik: 2000
wiek: 32
Skąd jesteś?: Krotoszyn
imię: Przemo
Lokalizacja: Krotoszyn, Kalisz

Re: [V40 2.0T 2000r] Ciężko zapala na zimnym silniku

Post autor: monoworld » 5 mar 2015, o 22:28

Jeżeli by mierzyć by wygaszonym silniku to mam powiedzmy zero a powinny zostać 3 bary czyli gdzieś to paliwo musi uciekać. Na zewnątrz wszystko suche wokół wtrysków. Na zapalonym nie sprawdzałem. Jeżeli przy zapalonym okaże się że jest 3 bary to czujnik ciśnienia jest okej i leje wtrysk bo ciśnienie wypycha paliwo przez najsłabszy wtrysk na listwie do cylindra przy zgaszonym silniku i go zalewa? Dobrze rozumuję?

Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: [V40 2.0T 2000r] Ciężko zapala na zimnym silniku

Post autor: RIPPER » 5 mar 2015, o 22:43

A mozę by zrobić jeszcze inaczej

wyciąg listwę z kolektora 2 śruby i przekręć stacyjkę na kontrolki pompa dobije listwę zobaczysz czy wtryski puszczają ?

ten zaworek z wentylkiem to jest właśnie miejsce podłączenia czujnika ciśnienia paliwa :lol:

Gazowni nie masz ?
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

Awatar użytkownika
Yaro
Moderator
Posty: 8329
Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
Model: C30/V40
Silnik: D4164T/B5254T12
moc: 109/254
Rocznik: 2013
wiek: 38
Skąd jesteś?: NowaPogorzel
imię: Piotrek

Re: [V40 2.0T 2000r] Ciężko zapala na zimnym silniku

Post autor: Yaro » 5 mar 2015, o 22:50

Nie napisałeś jaki masz typ silnika ale w t4 pompa daje do 7 bar. Pierwszy regulator zbija to cisnienie do 5 bar a ten przy listwie do 3 bar i tyle idzie na wtryski. A to czy wtrysk jest otwarty zależne jest od cewki która znajduje się we wtrysku(komp nią steruje). I gdyby Któryś był otwarty nie działał by tak jak potrzeba i lał by cały czas niezależnie od obrotów silnika. A co za tym idzie praca by była nierówna np na wolnych. Jeżeli masz przypuszczenie że schodzi Ci przez wtrysk to paliwo musi gdzieś być.Przy otwartym zaworze pójdzie na tłok a przy zamkniętym pewnie będzie w kolektorze. Jak dla mnie trochę dziwny temat. Sprawdziłbym na początek regulator przy listwie bo to on może szwankować i nie puszcza ciśnienia na wtryski skoro tam masz sucho.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: [V40 2.0T 2000r] Ciężko zapala na zimnym silniku

Post autor: RIPPER » 5 mar 2015, o 22:51

Dobrze piszesz ...
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

Awatar użytkownika
monoworld
Turysta
Posty: 32
Rejestracja: 18 sty 2015, o 22:11
Model: V40
Silnik: 2.0T B4204T2
moc: 160
Rocznik: 2000
wiek: 32
Skąd jesteś?: Krotoszyn
imię: Przemo
Lokalizacja: Krotoszyn, Kalisz

Re: [V40 2.0T 2000r] Ciężko zapala na zimnym silniku

Post autor: monoworld » 5 mar 2015, o 22:57

No tak. Tylko przy wygaszonym silniku nie mam tam ciśnienia. Przy przekręconym kluczyku na kontrolkach wcisnąć ten zawór i powinny pojawić się 3 bary czy dopiero po odpaleniu sinika? Listwę masz rację wyciągnę i sprawdzę te wtryskiwacze. Od razu sprawdzę co to są za wtryskiwacze. Załączam do wglądu zdjęcie. Gaz w aucie mam prince i wtryski Keihin

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”