[V40 1.9 DI 99r] Hamulce

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
Yaro
Moderator
Posty: 8329
Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
Model: C30/V40
Silnik: D4164T/B5254T12
moc: 109/254
Rocznik: 2013
wiek: 38
Skąd jesteś?: NowaPogorzel
imię: Piotrek

Re: hamulce V40 1.9 DI 99r

Post autor: Yaro » 27 sty 2015, o 20:36

Jak masz możliwość to się przejedź. Przyhebluj i zobaczysz czy wszystkie koła biorą Ci z taką siła jak powinny. To że płyn nie zszedł ze zbiorniczka nie oznacza że w rozdzielaczu nie doszło do zapowietrzenia.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
siowiczek1
Debeściak
Posty: 602
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 10:42
Model: V40
Silnik: 1.9DCI 102KM
moc: 102KM
Rocznik: 2003
wiek: 40
Skąd jesteś?: jestem
imię: mariusz

Re: hamulce V40 1.9 DI 99r

Post autor: siowiczek1 » 28 sty 2015, o 15:08

po wymianie PP zacisku zapowietrzony został TL zacisk i to bardzo choć płyn ze zbiorniczka nie zleciał, teraz pytanie, bo po odpaleniu pedał hamulca wpada tak do połowy, po podpompowaniu dwa razy jest OK, tak ma być? może ktoś to sprawdzić? rozumiem że wtedy serwo działa i zabiera podciśnienie, ogólnie wydaje mi się że miałem twardszy hamulec, choć hamuje dobrze i ABS jakby bardziej czuły się zrobił, nic, zobaczymy po 100km...

Awatar użytkownika
fajter
Debeściak
Posty: 451
Rejestracja: 21 paź 2014, o 15:29
Model: v40
Silnik: 1.9D - D4192T4
moc: 102KM
Rocznik: 2003
Skąd jesteś?: CZEWA
imię: fajter

Re: hamulce V40 1.9 DI 99r

Post autor: fajter » 28 sty 2015, o 15:57

Pedał nie może do połowy wpadać, od początku po odpaleniu powinno być dobrze, prawdopodobnie masz jeszcze zapowietrzony układ gdzieś... to że płynu nie ubyło to jeszcze nic nie znaczy. Nie wiem jak to odpowietrzasz ale samemu tego zabiegu nie da się wykonać dobrze, ktoś musi pompować hamulcem a ktoś na kole odpowietrzać i na koniec płynu dolać i skontrolować po przejażdżce. Sprawdź układ czy gdzieś nie gubi płynu mi lał kiedyś prawy tylny zacisk.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
siowiczek1
Debeściak
Posty: 602
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 10:42
Model: V40
Silnik: 1.9DCI 102KM
moc: 102KM
Rocznik: 2003
wiek: 40
Skąd jesteś?: jestem
imię: mariusz

Re: hamulce V40 1.9 DI 99r

Post autor: siowiczek1 » 28 sty 2015, o 18:39

odpowietrzałem tak jak pisałeś, ale wsiadłem w auto noga na hamulec ze 100km/h, tak z 6 razy, auto jedzie prosto ABS pięknie działa i hamulec brzytwa, bardzo czuły i zmieniłem cały płyn i zapiekający się zacisk i jest wszystko OK, dziękuję za podpowiedzi :doping

Awatar użytkownika
Pyszczek
Volvo Fan
Posty: 1359
Rejestracja: 12 sie 2013, o 14:55
Model: M5
Silnik: 5.0
moc: 504
Rocznik: 2006
Skąd jesteś?: Opole
imię: Krzys

Re: hamulce V40 1.9 DI 99r

Post autor: Pyszczek » 28 sty 2015, o 19:24

pedał hamulca może po odpaleniu opaść bo robi się podciśnienie w servie . jak pompujesz na wyłączonym silniku to po 3-4 razach idzie do góry i ciężej działa .

sikor8
Volvo Fan
Posty: 994
Rejestracja: 2 lut 2014, o 18:47
Model: V40
Silnik: 1.9DI (D4192T2)
moc: 95KM (70KW)
Rocznik: 1999
wiek: 23
Skąd jesteś?: Tsp/Lbn
imię: Grzesiek

Re: hamulce V40 1.9 DI 99r

Post autor: sikor8 » 28 sty 2015, o 19:59

Pyszczek pisze:pedał hamulca może po odpaleniu opaść bo robi się podciśnienie w servie . jak pompujesz na wyłączonym silniku to po 3-4 razach idzie do góry i ciężej działa .
Prawda. Na wyłączonym zapłonie napompuje Ci się pedał hamulca (będzie twardy), po uruchomieniu silnika czuć jak pedał luzuje się (serwo zaczyna pracować).
Obrazek
Obrazek

Zapraszam do mojej galerii!Obrazek

_________________
MODY:
- Egr OFF
W planach:
- Wtryski AFN
- MBC
- Wycięcie kata

Awatar użytkownika
siowiczek1
Debeściak
Posty: 602
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 10:42
Model: V40
Silnik: 1.9DCI 102KM
moc: 102KM
Rocznik: 2003
wiek: 40
Skąd jesteś?: jestem
imię: mariusz

Re: hamulce V40 1.9 DI 99r

Post autor: siowiczek1 » 28 sty 2015, o 20:50

i tak właśnie jest, mam teraz super hamulce, nawet za bardzo czułe, ale to chyba dobrze, i nie ściąga mnie jedzie prosto i kiera jest prościutko, bo trzymał zacisk, delikatnie ale trzymał...dzięki za podpowiedzi :-)

Awatar użytkownika
fajter
Debeściak
Posty: 451
Rejestracja: 21 paź 2014, o 15:29
Model: v40
Silnik: 1.9D - D4192T4
moc: 102KM
Rocznik: 2003
Skąd jesteś?: CZEWA
imię: fajter

Re: hamulce V40 1.9 DI 99r

Post autor: fajter » 28 sty 2015, o 23:37

a zgadza się ja myślałem, że po odpaleniu jak silnik pochodzi z 15 sekund już to pomimo to wpada za pierwszym razem :) a tak ja opisujesz to jest dobrze :) fajnie :)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: hamulce V40 1.9 DI 99r

Post autor: RIPPER » 28 sty 2015, o 23:51

Nie czytałem wątku postaram się doczytać ale przerabiałem u siebie heble

pedał mi wpadał 4-5 cm i tępo to hamowało

lekarstwem okazały się klocki od ATE

ale wcześniej wymieniona też pompa abs jak i reperaturki pompy ham jak i zacisków

warto też sprawdzić zaworek serwa ja dołożyłem paliwowy zaworek zwrotny on nie trzyma do rana ale za to lepszy jest hamulec na żywo

U mnie działa to tak że wyhamowanie z 30 40 km wystarczy wcisnąć delikatnie 2-3 cm i czuć że koła są zaatakowane do 5 cm już poważnie hamuje
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

Awatar użytkownika
siowiczek1
Debeściak
Posty: 602
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 10:42
Model: V40
Silnik: 1.9DCI 102KM
moc: 102KM
Rocznik: 2003
wiek: 40
Skąd jesteś?: jestem
imię: mariusz

Re: [V40 1.9 DI 99r] Hamulce

Post autor: siowiczek1 » 29 sty 2015, o 21:05

powiem jeszcze tak, całą geometrię po wymianie wahaczy, gum stabilizatora, końcówek drążków i łączników stabilizatora z przodu, z tyłu drążki krótkie i długie i też łączniki, ustawiałem w najbardziej polecanym serwisie w Kielcach, tanio nie było, ale na wykresie wyszło igła, a mnie raz ściągało w prawo delikatnie, raz było idealnie, przyczyną okazał się zacierający tłoczek w PP zacisku, po wymianie i odpowietrzeniu, zaznaczam całego układu i wymianie płynu na nowy, auto płynie jak po torach, kiera jest idealnie, a hamulec tak czuły że dęba staje, zaznaczam tarcze i klocki na przodek kupiłem ori VOLVO, tył już nie...ale jest bajka :doping

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”