[V40 1.9 DI 99r] Hamulce
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: hamulce V40 1.9 DI 99r
Jak masz możliwość to się przejedź. Przyhebluj i zobaczysz czy wszystkie koła biorą Ci z taką siła jak powinny. To że płyn nie zszedł ze zbiorniczka nie oznacza że w rozdzielaczu nie doszło do zapowietrzenia.
-
- Debeściak
- Posty: 602
- Rejestracja: 18 wrz 2013, o 10:42
- Model: V40
- Silnik: 1.9DCI 102KM
- moc: 102KM
- Rocznik: 2003
- wiek: 40
- Skąd jesteś?: jestem
- imię: mariusz
Re: hamulce V40 1.9 DI 99r
po wymianie PP zacisku zapowietrzony został TL zacisk i to bardzo choć płyn ze zbiorniczka nie zleciał, teraz pytanie, bo po odpaleniu pedał hamulca wpada tak do połowy, po podpompowaniu dwa razy jest OK, tak ma być? może ktoś to sprawdzić? rozumiem że wtedy serwo działa i zabiera podciśnienie, ogólnie wydaje mi się że miałem twardszy hamulec, choć hamuje dobrze i ABS jakby bardziej czuły się zrobił, nic, zobaczymy po 100km...
-
- Debeściak
- Posty: 451
- Rejestracja: 21 paź 2014, o 15:29
- Model: v40
- Silnik: 1.9D - D4192T4
- moc: 102KM
- Rocznik: 2003
- Skąd jesteś?: CZEWA
- imię: fajter
Re: hamulce V40 1.9 DI 99r
Pedał nie może do połowy wpadać, od początku po odpaleniu powinno być dobrze, prawdopodobnie masz jeszcze zapowietrzony układ gdzieś... to że płynu nie ubyło to jeszcze nic nie znaczy. Nie wiem jak to odpowietrzasz ale samemu tego zabiegu nie da się wykonać dobrze, ktoś musi pompować hamulcem a ktoś na kole odpowietrzać i na koniec płynu dolać i skontrolować po przejażdżce. Sprawdź układ czy gdzieś nie gubi płynu mi lał kiedyś prawy tylny zacisk.
-
- Debeściak
- Posty: 602
- Rejestracja: 18 wrz 2013, o 10:42
- Model: V40
- Silnik: 1.9DCI 102KM
- moc: 102KM
- Rocznik: 2003
- wiek: 40
- Skąd jesteś?: jestem
- imię: mariusz
Re: hamulce V40 1.9 DI 99r
odpowietrzałem tak jak pisałeś, ale wsiadłem w auto noga na hamulec ze 100km/h, tak z 6 razy, auto jedzie prosto ABS pięknie działa i hamulec brzytwa, bardzo czuły i zmieniłem cały płyn i zapiekający się zacisk i jest wszystko OK, dziękuję za podpowiedzi
-
- Volvo Fan
- Posty: 1359
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 14:55
- Model: M5
- Silnik: 5.0
- moc: 504
- Rocznik: 2006
- Skąd jesteś?: Opole
- imię: Krzys
Re: hamulce V40 1.9 DI 99r
pedał hamulca może po odpaleniu opaść bo robi się podciśnienie w servie . jak pompujesz na wyłączonym silniku to po 3-4 razach idzie do góry i ciężej działa .
-
- Volvo Fan
- Posty: 994
- Rejestracja: 2 lut 2014, o 18:47
- Model: V40
- Silnik: 1.9DI (D4192T2)
- moc: 95KM (70KW)
- Rocznik: 1999
- wiek: 23
- Skąd jesteś?: Tsp/Lbn
- imię: Grzesiek
Re: hamulce V40 1.9 DI 99r
Prawda. Na wyłączonym zapłonie napompuje Ci się pedał hamulca (będzie twardy), po uruchomieniu silnika czuć jak pedał luzuje się (serwo zaczyna pracować).Pyszczek pisze:pedał hamulca może po odpaleniu opaść bo robi się podciśnienie w servie . jak pompujesz na wyłączonym silniku to po 3-4 razach idzie do góry i ciężej działa .
Zapraszam do mojej galerii!
_________________
MODY:
- Egr OFF
W planach:
- Wtryski AFN
- MBC
- Wycięcie kata
-
- Debeściak
- Posty: 602
- Rejestracja: 18 wrz 2013, o 10:42
- Model: V40
- Silnik: 1.9DCI 102KM
- moc: 102KM
- Rocznik: 2003
- wiek: 40
- Skąd jesteś?: jestem
- imię: mariusz
Re: hamulce V40 1.9 DI 99r
i tak właśnie jest, mam teraz super hamulce, nawet za bardzo czułe, ale to chyba dobrze, i nie ściąga mnie jedzie prosto i kiera jest prościutko, bo trzymał zacisk, delikatnie ale trzymał...dzięki za podpowiedzi
-
- Debeściak
- Posty: 451
- Rejestracja: 21 paź 2014, o 15:29
- Model: v40
- Silnik: 1.9D - D4192T4
- moc: 102KM
- Rocznik: 2003
- Skąd jesteś?: CZEWA
- imię: fajter
Re: hamulce V40 1.9 DI 99r
a zgadza się ja myślałem, że po odpaleniu jak silnik pochodzi z 15 sekund już to pomimo to wpada za pierwszym razem a tak ja opisujesz to jest dobrze fajnie
-
- Administrator
- Posty: 6836
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
- Model: V40
- Silnik: 1.9 T4
- moc: 200+
- Rocznik: 1997
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Wojtek
- Lokalizacja: Kraków
Re: hamulce V40 1.9 DI 99r
Nie czytałem wątku postaram się doczytać ale przerabiałem u siebie heble
pedał mi wpadał 4-5 cm i tępo to hamowało
lekarstwem okazały się klocki od ATE
ale wcześniej wymieniona też pompa abs jak i reperaturki pompy ham jak i zacisków
warto też sprawdzić zaworek serwa ja dołożyłem paliwowy zaworek zwrotny on nie trzyma do rana ale za to lepszy jest hamulec na żywo
U mnie działa to tak że wyhamowanie z 30 40 km wystarczy wcisnąć delikatnie 2-3 cm i czuć że koła są zaatakowane do 5 cm już poważnie hamuje
pedał mi wpadał 4-5 cm i tępo to hamowało
lekarstwem okazały się klocki od ATE
ale wcześniej wymieniona też pompa abs jak i reperaturki pompy ham jak i zacisków
warto też sprawdzić zaworek serwa ja dołożyłem paliwowy zaworek zwrotny on nie trzyma do rana ale za to lepszy jest hamulec na żywo
U mnie działa to tak że wyhamowanie z 30 40 km wystarczy wcisnąć delikatnie 2-3 cm i czuć że koła są zaatakowane do 5 cm już poważnie hamuje
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
-
- Debeściak
- Posty: 602
- Rejestracja: 18 wrz 2013, o 10:42
- Model: V40
- Silnik: 1.9DCI 102KM
- moc: 102KM
- Rocznik: 2003
- wiek: 40
- Skąd jesteś?: jestem
- imię: mariusz
Re: [V40 1.9 DI 99r] Hamulce
powiem jeszcze tak, całą geometrię po wymianie wahaczy, gum stabilizatora, końcówek drążków i łączników stabilizatora z przodu, z tyłu drążki krótkie i długie i też łączniki, ustawiałem w najbardziej polecanym serwisie w Kielcach, tanio nie było, ale na wykresie wyszło igła, a mnie raz ściągało w prawo delikatnie, raz było idealnie, przyczyną okazał się zacierający tłoczek w PP zacisku, po wymianie i odpowietrzeniu, zaznaczam całego układu i wymianie płynu na nowy, auto płynie jak po torach, kiera jest idealnie, a hamulec tak czuły że dęba staje, zaznaczam tarcze i klocki na przodek kupiłem ori VOLVO, tył już nie...ale jest bajka