[V40 99 1.9 Di] Maglownica

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
GregoR.
Volvo Fan
Posty: 5654
Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
Model: S40
Silnik: D4192T2
moc: 95 KM
Rocznik: 1999
wiek: 42
Skąd jesteś?: Wasosz
imię: Grzegorz

Re: [V40 99 1.9 Di] Maglownica

Post autor: GregoR. » 28 lut 2015, o 15:43

Obejmy zostawiałem tylko na górnych śrubach, dolne całkiem wykręcone. Przy każdym sprawdzeniu magiel musi być przykręcony jak do jazdy. Jak zostawisz go luzem to przy skręcaniu kierownicą możesz coś urwać, np. przewody od wspomagania.

Awatar użytkownika
lebek89
Volvo Fan
Posty: 2253
Rejestracja: 27 sty 2015, o 23:43
Model: s60/v40
Silnik: 2,5t/1.9Di
moc: 210KM/95KM
Rocznik: 2003
wiek: 28
Skąd jesteś?: Przemysl
imię: Kamil

Re: [V40 99 1.9 Di] Maglownica

Post autor: lebek89 » 28 lut 2015, o 15:46

A i jeszcze to ze za ciężko chodzi po do kręceniu to steietdziles na zapalonym silniku jak wspomaganie działa czy na zgaszonym?
EGR OFF, AFN 205, Doładowanie 1.2b,

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
GregoR.
Volvo Fan
Posty: 5654
Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
Model: S40
Silnik: D4192T2
moc: 95 KM
Rocznik: 1999
wiek: 42
Skąd jesteś?: Wasosz
imię: Grzegorz

Re: [V40 99 1.9 Di] Maglownica

Post autor: GregoR. » 28 lut 2015, o 15:50

Pamiętam, że jak dokręcałem śrubę regulacyjną w moim byłym Volvo 940, to wystarczyło tylko odpowiednio dokręcić i kierownica kręciła się bez problemu. Śruby w żaden sposób nie zabezpieczałem i było w porządku. Z tego co zauważyłem to przynajmniej w mojej s40 wspomaganie dość ciężko pracuje, a jestem już po wymianie pompy wspomagania bo padła, i każde dokręcenie śruby na maglu jest odczuwalne. Czytałem o wspomaganiu na innych forach i ludzie się wypowiadali, że tak po prostu jest.

Awatar użytkownika
GregoR.
Volvo Fan
Posty: 5654
Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
Model: S40
Silnik: D4192T2
moc: 95 KM
Rocznik: 1999
wiek: 42
Skąd jesteś?: Wasosz
imię: Grzegorz

Re: [V40 99 1.9 Di] Maglownica

Post autor: GregoR. » 28 lut 2015, o 15:52

Sprawdzałem i na zapalonym i na zgaszonym, ale nawet na zapalonym czuć było ten opór

Awatar użytkownika
lebek89
Volvo Fan
Posty: 2253
Rejestracja: 27 sty 2015, o 23:43
Model: s60/v40
Silnik: 2,5t/1.9Di
moc: 210KM/95KM
Rocznik: 2003
wiek: 28
Skąd jesteś?: Przemysl
imię: Kamil

Re: [V40 99 1.9 Di] Maglownica

Post autor: lebek89 » 28 lut 2015, o 15:54

Ta śrubę prawa dolna żeby odkręcić to sciagales drążek od lewarka czy tak małymi ruchami kreciles? Moja grzechotka nawet nie przeskoczy przy takim ruchu.
EGR OFF, AFN 205, Doładowanie 1.2b,

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
GregoR.
Volvo Fan
Posty: 5654
Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
Model: S40
Silnik: D4192T2
moc: 95 KM
Rocznik: 1999
wiek: 42
Skąd jesteś?: Wasosz
imię: Grzegorz

Re: [V40 99 1.9 Di] Maglownica

Post autor: GregoR. » 28 lut 2015, o 16:01

no niestety musiałem go odkręcić, ale nie ma z tym problemów. Odkręcasz nakrętkę, śrubę wyjmujesz i drążek puszczasz luźno na ziemię, dostęp jest dużo lepszy

Awatar użytkownika
lebek89
Volvo Fan
Posty: 2253
Rejestracja: 27 sty 2015, o 23:43
Model: s60/v40
Silnik: 2,5t/1.9Di
moc: 210KM/95KM
Rocznik: 2003
wiek: 28
Skąd jesteś?: Przemysl
imię: Kamil

Re: [V40 99 1.9 Di] Maglownica

Post autor: lebek89 » 28 lut 2015, o 16:02

Okey juz wszystko wiem . Dzięki wielkie za pomoc ;)
EGR OFF, AFN 205, Doładowanie 1.2b,

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
GregoR.
Volvo Fan
Posty: 5654
Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
Model: S40
Silnik: D4192T2
moc: 95 KM
Rocznik: 1999
wiek: 42
Skąd jesteś?: Wasosz
imię: Grzegorz

Re: [V40 99 1.9 Di] Maglownica

Post autor: GregoR. » 28 lut 2015, o 16:05

Pamiętaj tylko odkręcić śrubę na wybieraku przy skrzyni, a nie regulacyjną na rurce drążka, bo będziesz musiał na nowo regulować wsteczny i 5

Awatar użytkownika
lebek89
Volvo Fan
Posty: 2253
Rejestracja: 27 sty 2015, o 23:43
Model: s60/v40
Silnik: 2,5t/1.9Di
moc: 210KM/95KM
Rocznik: 2003
wiek: 28
Skąd jesteś?: Przemysl
imię: Kamil

Re: [V40 99 1.9 Di] Maglownica

Post autor: lebek89 » 1 mar 2015, o 13:01

Gregor a jak ustawić wsteczny i 5 bo mimo wszystko mi się rozjechalo?
EGR OFF, AFN 205, Doładowanie 1.2b,

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
GregoR.
Volvo Fan
Posty: 5654
Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
Model: S40
Silnik: D4192T2
moc: 95 KM
Rocznik: 1999
wiek: 42
Skąd jesteś?: Wasosz
imię: Grzegorz

Re: [V40 99 1.9 Di] Maglownica

Post autor: GregoR. » 1 mar 2015, o 13:23

No tutaj to jest trochę zabawy, ale nie jest trudne. Najlepiej zrobić to na podnośniku lub kanale i we dwie osoby (szybciej), ale jak nie masz to wystarczą ci jakieś najazdy. Jak już auto masz wyżej wchodzisz pod spód, luzujesz śrubę zaciskową przy regulacji (nie przy wybieraku skrzyni, ta musi być prawidłowo przykręcona), ustawiasz wstępnie jakąś pozycję i w kabinie sprawdzasz lewarkiem zmiany biegów jak wchodzą ci wsteczny i 5. Jeżeli któryś z tych biegów ci nie wchodzi lub haczy przy włączaniu, luzujesz śrubę i przekręcasz w odpowiednią stronę drążek który łączy się z wybierakiem skrzyni względem rurki od lewarka trochę, nie za dużo, skręcasz i ponownie sprawdzasz. Za którymś razem na pewno będzie dobrze. Jak już mówiłem, regulacja nie jest skomplikowana, ale dla jednej osoby jest trochę zabawy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”