[V40 1.9 dci] Sprzęgło- problem
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Volvo Fan
- Posty: 1862
- Rejestracja: 23 sty 2015, o 18:09
- Model: V40
- Silnik: D4192T4
- moc: 102
- Rocznik: 2001
- wiek: 23
- Skąd jesteś?: Warszawa
- imię: Igor
[V40 1.9 dci] Sprzęgło- problem
Podpowiedzcie mi ( szukałem tematu, ale nie ma ). Ostatnio zauważyłem, a właściwie poczułem na sprzęgle, gdy lekko wcisnę, to jest takie jakby niewielkie "bulgotanie", czy jest to oznaka, że dwumasa siada? Sprzęgło bierze nie AŻ wysoko, choć mogłoby niżej.
Trasy, które robię nie są za nadto duże, odkąd kupiłem ( październik zeszłego roku ) do chwili obecnej zrobiłem 872 km. Chociaż w lato czeka trasa 658 km.
Reasumując:
-tak jak wyżej napisałem, czy koło dwumasowe pada? Ile można z tym jeździć ( nie telepie mi autem, nie ma ślizgania sprzęgła, nie czuć / nie słychać mechanicznych odgłosów )
-jeśli już bym miał wymieniać, to co polecacie: regeneracje w dobrym serwisie ( sprzęgło kmpl i dwumasa ), czy nówka? Budżet ograniczony, ale w Warszawie jest parę miejsc, które za "dobre" pieniądze zrobią to.
poprawiłem temat, ludzie przecież chyba umiecie się podpisywać więc nazwa tematu taka trudna? admin
Trasy, które robię nie są za nadto duże, odkąd kupiłem ( październik zeszłego roku ) do chwili obecnej zrobiłem 872 km. Chociaż w lato czeka trasa 658 km.
Reasumując:
-tak jak wyżej napisałem, czy koło dwumasowe pada? Ile można z tym jeździć ( nie telepie mi autem, nie ma ślizgania sprzęgła, nie czuć / nie słychać mechanicznych odgłosów )
-jeśli już bym miał wymieniać, to co polecacie: regeneracje w dobrym serwisie ( sprzęgło kmpl i dwumasa ), czy nówka? Budżet ograniczony, ale w Warszawie jest parę miejsc, które za "dobre" pieniądze zrobią to.
poprawiłem temat, ludzie przecież chyba umiecie się podpisywać więc nazwa tematu taka trudna? admin
-
- Administrator
- Posty: 18930
- Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
- Model: v40
- Silnik: Napędzany gnojówką
- moc: Zajebiście srogo
- Rocznik: 1900
- wiek: 100
- Skąd jesteś?: PLPL
- imię: ELI
- Kontakt:
Re: V40 1.9 01
http://www.v40.info.pl/viewtopic.php?f= ... lit=dwumas" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Turysta
- Posty: 38
- Rejestracja: 13 paź 2017, o 10:42
- Model: s40
- Silnik: 1.9DI
- moc: 115km
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Olecko
- imię: Eugeniusz
[S40 1.9Di 115km 2000r] Problem ze sprzęgłem
Witam, mam problem ze sprzęgłem w moim S40 z 2000r.
Kupiłem samochód w połowie września, miał on wtedy problem ze sprzęgłem w postaci zapowietrzonego układu hydraulicznego który rzekomo powstał od tego że zagotował się płyn w układzie hamulcowym. Po wymianie jednej zwichrowanej tarczy hamulcowej i zalaniu układu sprzęgła i hamulcowego nowym płynem przejechałem około 850km po czym znikło mi po prostu sprzęgło... Cały układ był bez wycieków, mechanik powiedział że płyn w takim razie musi uciekać na wysprzęgliku. Zalali mi w tedy ponownie układ sprzęgła płynem i przejechałem na tym około 2tyś km bez żadnych problemów.
Tydzień temu wymieniłem całe sprzęgło (tarcza, docisk, dwumasa + wysprzęglik). Po odebraniu samochodu był problem że sprzęgłem, pedał był on do połowy luźny, tak jakby źle je odpowietrzyli. Wczoraj o godz 12 zajechałem do warsztatu żeby mi je dobrze odpowietrzyli, po wyjechaniu było git, zajechałem do domu (ok 15km) i odstawiłem samochód. Dzisiaj jak do niego wsiadłem zauważyłem że pedał sprzęgła znowu jest do połowy luźny... wycieków pod samochodem nie ma. Jakieś pomysły? Gdzie może znikać ten cholerny płyn? W warsztacie też już nie wiedzą o co może chodzić
Kupiłem samochód w połowie września, miał on wtedy problem ze sprzęgłem w postaci zapowietrzonego układu hydraulicznego który rzekomo powstał od tego że zagotował się płyn w układzie hamulcowym. Po wymianie jednej zwichrowanej tarczy hamulcowej i zalaniu układu sprzęgła i hamulcowego nowym płynem przejechałem około 850km po czym znikło mi po prostu sprzęgło... Cały układ był bez wycieków, mechanik powiedział że płyn w takim razie musi uciekać na wysprzęgliku. Zalali mi w tedy ponownie układ sprzęgła płynem i przejechałem na tym około 2tyś km bez żadnych problemów.
Tydzień temu wymieniłem całe sprzęgło (tarcza, docisk, dwumasa + wysprzęglik). Po odebraniu samochodu był problem że sprzęgłem, pedał był on do połowy luźny, tak jakby źle je odpowietrzyli. Wczoraj o godz 12 zajechałem do warsztatu żeby mi je dobrze odpowietrzyli, po wyjechaniu było git, zajechałem do domu (ok 15km) i odstawiłem samochód. Dzisiaj jak do niego wsiadłem zauważyłem że pedał sprzęgła znowu jest do połowy luźny... wycieków pod samochodem nie ma. Jakieś pomysły? Gdzie może znikać ten cholerny płyn? W warsztacie też już nie wiedzą o co może chodzić
-
- Turysta
- Posty: 38
- Rejestracja: 13 paź 2017, o 10:42
- Model: s40
- Silnik: 1.9DI
- moc: 115km
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Olecko
- imię: Eugeniusz
Re: [V40 1.9 dci] Sprzęgło- problem
Tak jest to dwumasa, u mnie było to samo, wymieniłem tydzień temu. Bicie na pedał sprzęgła znikło.Ajgor13 pisze:Podpowiedzcie mi ( szukałem tematu, ale nie ma ). Ostatnio zauważyłem, a właściwie poczułem na sprzęgle, gdy lekko wcisnę, to jest takie jakby niewielkie "bulgotanie", czy jest to oznaka, że dwumasa siada? Sprzęgło bierze nie AŻ wysoko, choć mogłoby niżej.
Trasy, które robię nie są za nadto duże, odkąd kupiłem ( październik zeszłego roku ) do chwili obecnej zrobiłem 872 km. Chociaż w lato czeka trasa 658 km.
Reasumując:
-tak jak wyżej napisałem, czy koło dwumasowe pada? Ile można z tym jeździć ( nie telepie mi autem, nie ma ślizgania sprzęgła, nie czuć / nie słychać mechanicznych odgłosów )
-jeśli już bym miał wymieniać, to co polecacie: regeneracje w dobrym serwisie ( sprzęgło kmpl i dwumasa ), czy nówka? Budżet ograniczony, ale w Warszawie jest parę miejsc, które za "dobre" pieniądze zrobią to.
poprawiłem temat, ludzie przecież chyba umiecie się podpisywać więc nazwa tematu taka trudna? admin
Dwumasę zawsze lepiej wymienić bo od razu poprawia się komfort jazdy, poza tym taka rozwalona może skrzynię rozwalić.
P.S brałem komplet regenerowany podzespołami luka z allegro za 600zł, w warsztacie chcieli 3500zł za nowe z wymianą. Oczywiście musisz też wysprzęglik nowy kupić
-
- Debeściak
- Posty: 113
- Rejestracja: 7 maja 2017, o 19:17
- Model: v40
- Silnik: 1,9
- moc: 115
- Rocznik: 2004
- Skąd jesteś?: Gdansk
- imię: Edi
Re: [V40 1.9 dci] Sprzęgło- problem
Mnie zapewne w niedalekiej przyszłości też czeka wymiana, bo dwumas już trochę klekocze. Tylko jestem ciekaw jak będzie się sprawowało to regenerowane z allegro -trzymam kciuki żeby długo i bezawaryjnie No i druga rzecz jak u nich z gwarancją?viva pisze:Tak jest to dwumasa, u mnie było to samo, wymieniłem tydzień temu. Bicie na pedał sprzęgła znikło.Ajgor13 pisze:Podpowiedzcie mi ( szukałem tematu, ale nie ma ). Ostatnio zauważyłem, a właściwie poczułem na sprzęgle, gdy lekko wcisnę, to jest takie jakby niewielkie "bulgotanie", czy jest to oznaka, że dwumasa siada? Sprzęgło bierze nie AŻ wysoko, choć mogłoby niżej.
Trasy, które robię nie są za nadto duże, odkąd kupiłem ( październik zeszłego roku ) do chwili obecnej zrobiłem 872 km. Chociaż w lato czeka trasa 658 km.
Reasumując:
-tak jak wyżej napisałem, czy koło dwumasowe pada? Ile można z tym jeździć ( nie telepie mi autem, nie ma ślizgania sprzęgła, nie czuć / nie słychać mechanicznych odgłosów )
-jeśli już bym miał wymieniać, to co polecacie: regeneracje w dobrym serwisie ( sprzęgło kmpl i dwumasa ), czy nówka? Budżet ograniczony, ale w Warszawie jest parę miejsc, które za "dobre" pieniądze zrobią to.
poprawiłem temat, ludzie przecież chyba umiecie się podpisywać więc nazwa tematu taka trudna? admin
Dwumasę zawsze lepiej wymienić bo od razu poprawia się komfort jazdy, poza tym taka rozwalona może skrzynię rozwalić.
P.S brałem komplet regenerowany podzespołami luka z allegro za 600zł, w warsztacie chcieli 3500zł za nowe z wymianą. Oczywiście musisz też wysprzęglik nowy kupić
-
- Turysta
- Posty: 41
- Rejestracja: 27 gru 2017, o 23:12
- Model: v40
- Silnik: 1.9
- moc: 115
- Rocznik: 2004
- Skąd jesteś?: Piaseczno
- imię: Igor
Re: [V40 1.9 dci] Sprzęgło- problem
Dołączę się do tematu....
Cześć wszystkim forumowiczom;)
Posiadam Volvo v40 1.9 Di 115km od pół roku. Generalnie auto jest fajne, wszystko odpowiada, fajna kultura pracy silnika.
W grudniu oddałem auto do wymiany kompletu DKZ firmy LUK, przy okazji wymienili poduszki (ale to osobna historia, strasznie telepie samochód w środku na nowych poduchach).
DKZ zostało wymienione, natomiast po wymianie pojawiły się stuki w skrzyni czy tam w sprzęgle, nawet ze starą dwumasą nic nie było słychać. Postaram się pokazać to na filmiku https://www.youtube.com/watch?v=_eooUqGGy-E. Myślałem, że może się dotrze, ale już przejechałem ponad 1k km i nic, dalej stuka.
Ostatnio znowu byłem o tego samego mechanika, on twierdzi i jest pewien, że na 99,9% nie jest to sprzędło czy tam dwumasa i mówi, że hałas dostaje się ze skrzyni biegów.
Proszę o radę co to może być? Może miał ktoś taki przypadek? Albo ma ktoś namiary na mechanika, który to zweryfikuje (Warszawa-okolice)
Cześć wszystkim forumowiczom;)
Posiadam Volvo v40 1.9 Di 115km od pół roku. Generalnie auto jest fajne, wszystko odpowiada, fajna kultura pracy silnika.
W grudniu oddałem auto do wymiany kompletu DKZ firmy LUK, przy okazji wymienili poduszki (ale to osobna historia, strasznie telepie samochód w środku na nowych poduchach).
DKZ zostało wymienione, natomiast po wymianie pojawiły się stuki w skrzyni czy tam w sprzęgle, nawet ze starą dwumasą nic nie było słychać. Postaram się pokazać to na filmiku https://www.youtube.com/watch?v=_eooUqGGy-E. Myślałem, że może się dotrze, ale już przejechałem ponad 1k km i nic, dalej stuka.
Ostatnio znowu byłem o tego samego mechanika, on twierdzi i jest pewien, że na 99,9% nie jest to sprzędło czy tam dwumasa i mówi, że hałas dostaje się ze skrzyni biegów.
Proszę o radę co to może być? Może miał ktoś taki przypadek? Albo ma ktoś namiary na mechanika, który to zweryfikuje (Warszawa-okolice)
-
- Administrator
- Posty: 18930
- Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
- Model: v40
- Silnik: Napędzany gnojówką
- moc: Zajebiście srogo
- Rocznik: 1900
- wiek: 100
- Skąd jesteś?: PLPL
- imię: ELI
- Kontakt:
Re: [V40 1.9 dci] Sprzęgło- problem
dwumasa, ewentualnie coś ze sprzęgłem, wątpię żeby to była skrzynia.
-
- Debeściak
- Posty: 206
- Rejestracja: 14 lis 2016, o 12:27
- Model: V40
- Silnik: B4204T5
- moc: 200 KM
- Rocznik: 2003
- wiek: 30
- Skąd jesteś?: Brzeznica
- imię: Wojtek
Re: [V40 1.9 dci] Sprzęgło- problem
Kola dwumasowe LUK to w dzisiejszych czasach loteria jak sie trafi. Moje po 3000 km zaczęło stukac jeszcze gorzej jak stare. Jestem w trakcie odwołania od negatywnie rozpatrzonej reklamacji.
Wysłane z mojego GT-I8262 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-I8262 przy użyciu Tapatalka
-
- Turysta
- Posty: 41
- Rejestracja: 27 gru 2017, o 23:12
- Model: v40
- Silnik: 1.9
- moc: 115
- Rocznik: 2004
- Skąd jesteś?: Piaseczno
- imię: Igor
Re: [V40 1.9 dci] Sprzęgło- problem
Dzieki za udzielnie info. Mysle ze w tym tygodniu udam sie do warsztatu. Niech wyciągają to koło dwumasowe i składają reklamacje. Poprzednie było oryginalne volvo, przejechane 210 k km (tyle jest na liczniku, prawdy pewnie nie dowiem sie ile ma przebiegu) i bylo ok, tylko sprzęgło się skończyło, wpadł pedał i musiałem wymieniać. A jakiej marki sprzęgło polecacie, skoro nie LUK?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Administrator
- Posty: 18930
- Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
- Model: v40
- Silnik: Napędzany gnojówką
- moc: Zajebiście srogo
- Rocznik: 1900
- wiek: 100
- Skąd jesteś?: PLPL
- imię: ELI
- Kontakt:
Re: [V40 1.9 dci] Sprzęgło- problem
nie ma teraz dobrej firmy, ja zwykłe sprzęgło wymieniałem 2X i nie jest idealnie