[v40 2.0 T4 2000 MY01] regulator cisnienia paliwa i vvt.

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
Extradd
Administrator
Posty: 5490
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 19:36
Model: 1.9T
Silnik: B4194T
moc: 224KM
Rocznik: 1999
wiek: 7
Skąd jesteś?: Poland
imię: DD
Kontakt:

Re: [v40 2.0 T4 2000 MY01] regulator cisnienia paliwa i vvt

Post autor: Extradd » 21 mar 2015, o 06:22

Zakładasz blokadę z tyłu na wałkach, VVT ma być luźno dokręcone tak by koło kręciło się w rekach, potem zakładasz pasek, ustawiasz napinacz (patrz na temperaturę w naszym poradniku), dokręcasz VVT. To tak ogólnikowo.
Obrazek

Polub nas na facebooku- Forum Volvo S40 V40 i pokrewnych

Dołącz do nas na Motostat.pl oraz na Google+

Awatar użytkownika
Tadzik
Zaawansowany
Posty: 90
Rejestracja: 10 lut 2014, o 23:48
Model: S40
Silnik: 2.0T
Rocznik: 2002
Skąd jesteś?: z łona
imię: Tadziu

Re: [v40 2.0 T4 2000 MY01] regulator cisnienia paliwa i vvt

Post autor: Tadzik » 25 mar 2015, o 14:50

Gdzieś widziałem że był znaczek na kole VVT, sprawdzę u siebie.

W tryb OL wchodzi powyżej 50% TPS, łagodne przyspieszanie pozostawia tryb CL. Do tego nie jestem pewien czy korekta długoterminowa typu +/-7% nie jest dodawana do "ustalonej mapy" bo to by tłumaczyło dlaczego AFR zaraz po skasowaniu korekt przy WOT jest idealny, a po 100km jazdy zaczyna odchodzić od ideału. Wystarczy ponownie skasować korekty i znów AFR jest w porządku (przy WOT)

Extradd, nie rozumiem o co chodzi z kręceniem się koła. Jeśli piszesz z poradnika na YT CVVT SETUP to się mylisz. Koło T1B ma trzpień blokujący i nie zakręcisz nim. Ale ogólnikowo wiem jak to wygląda.

Awatar użytkownika
Extradd
Administrator
Posty: 5490
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 19:36
Model: 1.9T
Silnik: B4194T
moc: 224KM
Rocznik: 1999
wiek: 7
Skąd jesteś?: Poland
imię: DD
Kontakt:

Re: [v40 2.0 T4 2000 MY01] regulator cisnienia paliwa i vvt

Post autor: Extradd » 25 mar 2015, o 16:22

Tadzik, ja raz wymieniałem to koło VVT w V40 z B4204S2. Tam nie ma żadnego trzpienia blokującego, zresztą zasięgałem porady znajomego z serwisu ASO Volvo i nawet sprawdzał to w Vidzie. Koło VVT w V40 ma też znak który możemy ustawić by pokrywał się z znakiem na obudowie ale to tylko by w przyszłości była kontrola.

Zdjęcia mają dużą rozdzielczość:P

http://i.imgur.com/EdmW0R1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://i.imgur.com/6Nuaxss.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Polub nas na facebooku- Forum Volvo S40 V40 i pokrewnych

Dołącz do nas na Motostat.pl oraz na Google+

Awatar użytkownika
Tadzik
Zaawansowany
Posty: 90
Rejestracja: 10 lut 2014, o 23:48
Model: S40
Silnik: 2.0T
Rocznik: 2002
Skąd jesteś?: z łona
imię: Tadziu

Re: [v40 2.0 T4 2000 MY01] regulator cisnienia paliwa i vvt

Post autor: Tadzik » 26 mar 2015, o 11:42

Extradd, jest - przecież tym kołem nie da się tak kręcić w rękach właśnie przez ten trzpień. Tu go nie widać bo on jest w środku.
Tu masz zdjęcie wybebeszonego koła z V40
http://i.imgur.com/jtuupGV.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Rozmawiałem z kolegą co ma B4204S2 z 2002 roku i mówił że nie szło obrócić nowego koła w ręku.

Awatar użytkownika
Extradd
Administrator
Posty: 5490
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 19:36
Model: 1.9T
Silnik: B4194T
moc: 224KM
Rocznik: 1999
wiek: 7
Skąd jesteś?: Poland
imię: DD
Kontakt:

Re: [v40 2.0 T4 2000 MY01] regulator cisnienia paliwa i vvt

Post autor: Extradd » 26 mar 2015, o 12:55

Tadzik w tym momencie wziąłem to koło vvt do ręki i widzę że nie ma żadnego trzpienia, zakładasz koło na wałek, dokręcasz palcami śrubę torx 12mm, a potem jak wszystko ustawisz to dokręcasz jak pisze w książce, na koniec zakręcasz korek na kole. Jak koło jest już dokręcone na amen do wałka to nie ruszysz tym kołem, to jest oczywiste. Rozmawiałem z kuplem z serwisu Volvo w Krakowie na temat tego koła. Ja to koło mam teraz w rękach wiec widzę. Zdjęcia zrobione przed momentem.

ObrazekObrazek

Wysłane z mojego GT-I9300
Obrazek

Polub nas na facebooku- Forum Volvo S40 V40 i pokrewnych

Dołącz do nas na Motostat.pl oraz na Google+

Awatar użytkownika
Tadzik
Zaawansowany
Posty: 90
Rejestracja: 10 lut 2014, o 23:48
Model: S40
Silnik: 2.0T
Rocznik: 2002
Skąd jesteś?: z łona
imię: Tadziu

Re: [v40 2.0 T4 2000 MY01] regulator cisnienia paliwa i vvt

Post autor: Tadzik » 26 mar 2015, o 13:43

Extradd, nie rozumiemy się chyba - trzpień jest w ŚRODKU! Jak Ty chcesz go znaleźć skoro olej go dopiero wciska. Złap jedną ręką za zęby, drugą za środek i przekręć tak jak na filmiku z YT. Przecież dałem Ci zdjęcie z wymontowanym trzpieniem.

Awatar użytkownika
Extradd
Administrator
Posty: 5490
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 19:36
Model: 1.9T
Silnik: B4194T
moc: 224KM
Rocznik: 1999
wiek: 7
Skąd jesteś?: Poland
imię: DD
Kontakt:

Re: [v40 2.0 T4 2000 MY01] regulator cisnienia paliwa i vvt

Post autor: Extradd » 26 mar 2015, o 14:22

Tadzik ty nie mnie zrozumiałeś, napisałem w/w
Zakładasz blokadę z tyłu na wałkach, VVT ma być luźno dokręcone tak by koło kręciło się w rekach, potem zakładasz pasek, ustawiasz napinacz (patrz na temperaturę w naszym poradniku), dokręcasz VVT. To tak ogólnikowo.


Kupujesz nowe kółko i je zamieniasz i nie ma potrzeby rozbierania go. Miałem na myśli że zakładasz kompletne koło VVT na wałek, wałek jest zablokowany z tyłu więc gdy dokręcisz palcami śrubę torx na kole VVT to będziemy mieć możliwość kręcenia samym kółkiem które jest już na wałku, a potem wszystko składasz, ustawiasz i dokręcasz. To kółko VVT jest podobnie mocowane jak sprzęgło w MZ ETZ (bez żadnego klina czy trzpienia, po prostu na ścisk).
Obrazek

Polub nas na facebooku- Forum Volvo S40 V40 i pokrewnych

Dołącz do nas na Motostat.pl oraz na Google+

Awatar użytkownika
Tadzik
Zaawansowany
Posty: 90
Rejestracja: 10 lut 2014, o 23:48
Model: S40
Silnik: 2.0T
Rocznik: 2002
Skąd jesteś?: z łona
imię: Tadziu

Re: [v40 2.0 T4 2000 MY01] regulator cisnienia paliwa i vvt

Post autor: Tadzik » 27 mar 2015, o 10:48

Extradd, ok, mi chodziło o to że nie da się kręcić kołem przymocowanym do wałka rozrządu - tak że ręką przekręcisz i wraca do pozycji wyjściowej. To że koło możesz założyć w każdej pozycji - np znaczkiem do dołu to wiem. W silnikach 5cyl tym kołem przymocowanym do wałka możesz kręcić o jakieś 20 stopni.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”