[v40 2.0 t4 MY2001] turbina,

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
waszkoo
Zaawansowany
Posty: 91
Rejestracja: 16 mar 2015, o 21:11
Model: v40
Silnik: B4204T5
moc: 147
Rocznik: 2000
wiek: 27
Skąd jesteś?: Plock
imię: Darek

[v40 2.0 t4 MY2001] turbina,

Post autor: waszkoo » 29 cze 2015, o 11:29

Panowie kto z was ma b4204t5 i robił turbo.... potrzebuje informacji na temat kosztów regeneracji, rozważam taki ruch z powodu ubytku uliwy w silniku, niedawno jak wymienialem chłodnice ( tutorial jest na forum) zauważyłem olej w intercoolerze, wylalo sie go nawet troche wiec sprawa jasna- szczelność turbiny. Generalnie nic bym nie ruszal bo dmucha fabrycznie i nic sie nie dzieje ale nie nawidze jak mi olej ginie. Troszke kasy mam na ten zabieg wiec pytam ktoś coś poleci??
Znalazłem Genesis Turbo z oleśnicy tam za 949zl mam regenerowane turbo z kurierem, no i zabieraja stare. Ma ktos doświadczenia z tą firmą?

Awatar użytkownika
Extradd
Administrator
Posty: 5489
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 19:36
Model: 1.9T
Silnik: B4194T
moc: 224KM
Rocznik: 1999
wiek: 7
Skąd jesteś?: Poland
imię: DD
Kontakt:

Re: [v40 2.0 t4 MY2001] turbina,

Post autor: Extradd » 29 cze 2015, o 14:02

Teoretycznie turbina powinna być szczelna a w rzeczywistości zawsze będzie puszczać olej, więc w intercoolerze zawsze będzie coś oleju. Jak sam napisałeś nic się nie dzieje to ja bym dalej jeździł. Możesz ja wykręcić i sprawdzić luzy, jak będzie OK to OK ;)
Obrazek

Polub nas na facebooku- Forum Volvo S40 V40 i pokrewnych

Dołącz do nas na Motostat.pl oraz na Google+

Awatar użytkownika
waszkoo
Zaawansowany
Posty: 91
Rejestracja: 16 mar 2015, o 21:11
Model: v40
Silnik: B4204T5
moc: 147
Rocznik: 2000
wiek: 27
Skąd jesteś?: Plock
imię: Darek

Re: [v40 2.0 t4 MY2001] turbina,

Post autor: waszkoo » 29 cze 2015, o 19:44

no tak ale w zależności od użytkowania 200-300ml oliwy na 1kkm to moim zdaniem zły wynik. dlatego wydaje mi się że koszty nie powinny być duże przy naprawie turbo. stąd decyzja regeneracji :) U nas pod Płockiem jest polecany fachowiec koszt powinien zamknąć się w 700-750 zł ale wyjdzie w praniu jak rozłoży ja na stole. dam znać jak posuwają się prace i czy efekt został osiągnięty. auto stoi już u znajomego mechanika na wyjęcie turbo.

Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: [v40 2.0 t4 MY2001] turbina,

Post autor: RIPPER » 29 cze 2015, o 20:23

Mi też ślady w dolocie się pojawiły ale tyle że jest wilgotno może gdzieś w zaokrągleniu przy IC na dole było pare kropel ,

A nie marzy mi się teraz wymieniać turbinki
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

Awatar użytkownika
Yaro
Moderator
Posty: 8329
Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
Model: C30/V40
Silnik: D4164T/B5254T12
moc: 109/254
Rocznik: 2013
wiek: 38
Skąd jesteś?: NowaPogorzel
imię: Piotrek

Re: [v40 2.0 t4 MY2001] turbina,

Post autor: Yaro » 29 cze 2015, o 20:36

Pokażcie mi auto które nie łyka oleju. Najwięcej pobierają gazownie ponieważ tak ma być. Całe paliwo (pb czy on) nie ulega spalaniu. Część wędruje za pomocą pierścieni zgarniających do oleju. I w tym przypadku ubytek jest mniejszy. Gaz tego nie ma. Ale silnik jako taki pobiera olej. I nie uwierzę że komuś nie ubywa od wymiany do wymiany. Miałem w swoim życiu kilka aut i każde brało. Nawet nowy (nie własny ale użytkowany przeze mnie) miał ubytki.

Edit.: mój łyka. Na prawie 10tysi dolałem ok 8 setek. I dobrze mi z tym. :lol1:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
GregoR.
Volvo Fan
Posty: 5652
Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
Model: S40
Silnik: D4192T2
moc: 95 KM
Rocznik: 1999
wiek: 42
Skąd jesteś?: Wasosz
imię: Grzegorz

Re: [v40 2.0 t4 MY2001] turbina,

Post autor: GregoR. » 30 cze 2015, o 07:13

znam takich co by ci oczy aż wydrapali, bo ich silnik nie bierze oliwy i od zmiany do zmiany (15kkm) ani kropelki
a w to na szczęście nie wierze, wiem, że każdy silnik bierze, jeden mniej drugi więcej, wszystko zależy od spasowanych części i zużycia silnika
Moja ESKA i Błękitny Prosiak
Mody:EGR-Off, sprzęgło, wtryski 216, turbina 1,4 bar
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
waszkoo
Zaawansowany
Posty: 91
Rejestracja: 16 mar 2015, o 21:11
Model: v40
Silnik: B4204T5
moc: 147
Rocznik: 2000
wiek: 27
Skąd jesteś?: Plock
imię: Darek

Re: [v40 2.0 t4 MY2001] turbina,

Post autor: waszkoo » 30 cze 2015, o 09:14

Yaro spoko 8 setek na 10 tysia to stwierdzam że nie ma tematu. ale 2-3 setki na tysiąc to chyba dużo. bez przesady to po co olej wymieniać, dolewać i jest cały czas świeży ;). nie no tak na Poważnie to koszty nie są kosmiczne wiec się zrobi i będzie gitarka :) od razu się olej wymieni, zlewam Liqui molly MOS2 bo u Mnie w Płocku tylko intercars ma ten olej i zalewam max life Valvoline. Udało mi się zakupić po 10zł za literek :D więc o czym Mowa !! :D :)

Dam znać jak to wyszło już docelowo ile kasy cały zabieg.

Awatar użytkownika
Courius
Posty: 3
Rejestracja: 13 cze 2015, o 14:23

Re: [v40 2.0 t4 MY2001] turbina,

Post autor: Courius » 30 cze 2015, o 09:20

Tylko, że 200-300ml oleju na 1000km jest wartością w pełni normalną. Nawet producenci aut wspominają o tym w swoich książeczkach do samochodu.

Wysłane z mojego LG-D213 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Yaro
Moderator
Posty: 8329
Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
Model: C30/V40
Silnik: D4164T/B5254T12
moc: 109/254
Rocznik: 2013
wiek: 38
Skąd jesteś?: NowaPogorzel
imię: Piotrek

Re: [v40 2.0 t4 MY2001] turbina,

Post autor: Yaro » 30 cze 2015, o 10:11

Courius jak wyżej pisał Grego5 nie każdy przyjmuje taką informację do wiadomości.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
qdlaty
Moderator
Posty: 9095
Rejestracja: 29 cze 2013, o 20:40
Model: Peugeot 508
Silnik: 2.0 HDI
moc: 180 KM
Rocznik: 2017
wiek: 36
Skąd jesteś?: Siewierz
imię: Mateusz
Lokalizacja: Siewierz

Re: [v40 2.0 t4 MY2001] turbina,

Post autor: qdlaty » 30 cze 2015, o 11:27

Jak kupowałem 850, to sprzedający zapewniał mnie, że ani kropelki nie bierze oleju. Od wymiany do wymiany stan jest taki sam. Ja sobie kontrolowałem i zauważyłem spadki oleju.pojechałem nad morze i podczas hamowania mrugnęła mi kontroli oleju. Dolałem, a później pojechałem nim do Włoch. Na trasie 1500 km łykną mi 2,5 LITRA oleju! Powrót do polski i kolejne 2,5L. Skończyło się to na zatartej panewce kilka tygodni później i wymianie silnika. Od tej przygody jestem przewrażliwiony na punkcie sprawdzania oleju, a jak mi ktoś wmawia, że jego auto nie bierze ani kropelki, to sądzę, że w ogóle nie wyjmuje bagnetu, tylko jeździ na wymianę daj bóg co 15 tys.
Nadaję z Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Polub nas na facebooku - Forum Volvo S40 V40 i pokrewnych

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”