[v40 1.8 b/g] Szarpie, nierówno pracuje na benzynie i gazie

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
piter1
Posty: 13
Rejestracja: 28 sie 2015, o 07:33
Model: v40
Silnik: 1.8
moc: 115
Rocznik: 1997
Skąd jesteś?: Nysa
imię: Piotr

Re: [v40 1.8 b/g] Szarpie, nierówno pracuje na benzynie i ga

Post autor: piter1 » 16 wrz 2015, o 20:01

ELI pisze:
piter1 pisze:a tak w ogóle to nawet żadnego mechanika.z jednym rozmawiałem to zna sie tylko na dieslach
o czym ty piszesz, Nysa to nie jest jakaś miejscowość na końcu świata i bajki o mechanikach znających sie tylko na dieslach nie wierzę...
witam, pisałem wcześniej ,że jestem w pracy i do domu zjadę dopiero za 2 tyg...

Awatar użytkownika
piter1
Posty: 13
Rejestracja: 28 sie 2015, o 07:33
Model: v40
Silnik: 1.8
moc: 115
Rocznik: 1997
Skąd jesteś?: Nysa
imię: Piotr

Re: [v40 1.8 b/g] Szarpie, nierówno pracuje na benzynie i ga

Post autor: piter1 » 16 wrz 2015, o 20:20

bully pisze:
piter1 pisze:niestety nie znam tu nikogo kto miałby taki program a tak w ogóle to nawet żadnego mechanika.z jednym rozmawiałem to zna sie tylko na dieslach(tak mi bynajmniej powiedział) i nie chce pchać tam rąk, muszę posprawdzać to wszystko o czym dowiedziałem się na forum i po prostu czekać na powrót do domu..nie mam raczej innego wyjścia. pozdrawiam i oczywiście jak coś ruszy dam znać
Wybacz ale nie "bynajmniej" tylko przynajmniej! (bynajmniej znaczy coś zupełnie innego).

Ponawiam pytanie - gdzie teraz jesteś i czy samochód jest z Tobą. DDT2000 to nie kosmiczna technologia i może ktoś z forumowiczów w twojej okolicy ma. Jak nie to nic trudnego jeśli masz laptopa, kupujesz kabel za 30 zł przerabiasz go instalujesz ddt i masz podstawową diagnozę.
Witam,możliwe,że nie napisałem wcześniej,jestem w delegacji ale swoim autem,nawet pisałem ,że w najgorszym wypadku jakoś zjadę z tą usterką,laptopa tu mam program sobie ściągnę,a kabel kupię jak wrócę.jestem za granicą i nie wiem nawet o jaki kabel chodzi,proszę podać jaki mam kupić,jak wytłumaczyć sprzedawcy, nawet do tej pory nie miałem czasu zaglądnąć pod maskę i sprawdzić to o czym radziliście, czekam po prostu na jakiś spokojniejszy dzień albo na niedzielę.

Awatar użytkownika
Yaro
Moderator
Posty: 8329
Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
Model: C30/V40
Silnik: D4164T/B5254T12
moc: 109/254
Rocznik: 2013
wiek: 38
Skąd jesteś?: NowaPogorzel
imię: Piotrek

Re: [v40 1.8 b/g] Szarpie, nierówno pracuje na benzynie i ga

Post autor: Yaro » 16 wrz 2015, o 21:02

Kabel KKL z wtyczką pasującą pod twój laptop pewnie usb.
Przeróbkę rzeczonego kabelka pięknie ogarnął kolega bully. Tutaj masz poradnik, a w nim wizualizację jak wszystko się odbywa :mrgreen:
http://v40.info.pl/post42877.html#p42877" onclick="window.open(this.href);return false;

Tylko jest pewien problem. Musisz mieć odpowiedni staż na forum żeby korzystać z działu. Zdobądź odpowiednią liczbę postów, bez spamu i będziesz miał wgląd do działu ;)

A tutaj masz przykładowy wzór kabla. Jest z czego wybierać ;)

http://allegro.pl/pro-vag-kkl-usb-obd2- ... 53032.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
bully
Volvo Fan
Posty: 2058
Rejestracja: 22 wrz 2014, o 12:42
Model: V40
Silnik: B4184S
moc: 115KM
Rocznik: 1999
wiek: 34
Skąd jesteś?: Gora_Kalwaria
imię: Lukasz
Kontakt:

Re: [v40 1.8 b/g] Szarpie, nierówno pracuje na benzynie i ga

Post autor: bully » 18 wrz 2015, o 09:54

Tak jak pisze Yaro, jedynie uściślę: chip w kablu to FT232R - FTDI(są różne inne, ale ten działa bez problemowo), nie masz dostępu do poradnika, ale przeróbka jest banalna:

Taki kabel gada po dwóch liniach - "l" i "k". W uproszczeniu przyjmij, że za każdą z tych linii odpowiada jeden kabelek.
Dla wszystkich połączeń lina "l" jest w tym samym miejscu, linia "k" - nie.

Fabrycznie w kablu linia "k" jest na 7 pinie - pozwala to w naszych autach gadać z poduszkami, klimą, absem i kupą innych pierdół - ale nie z silnikiem.
Silnik ma wystawioną linię "k" na pinie 11. Przeróbka polega na dodaniu przełącznika, który fizycznie przełącza linię "k" raz na 7 pin, raz na 11.
Jak będziesz potrzebował pomocy to pisz na PW to Ci pomogę.
Gdzieś na forum jest wątek w którym z pająkiem walczymy z jego kablem w kwestii konfiguracji ddt (bywa problematyczna za pierwszym razem) warto abyś i tam zajrzał.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
piter1
Posty: 13
Rejestracja: 28 sie 2015, o 07:33
Model: v40
Silnik: 1.8
moc: 115
Rocznik: 1997
Skąd jesteś?: Nysa
imię: Piotr

Re: [v40 1.8 b/g] Szarpie, nierówno pracuje na benzynie i ga

Post autor: piter1 » 18 wrz 2015, o 19:21

bully pisze:Tak jak pisze Yaro, jedynie uściślę: chip w kablu to FT232R - FTDI(są różne inne, ale ten działa bez problemowo), nie masz dostępu do poradnika, ale przeróbka jest banalna:

Taki kabel gada po dwóch liniach - "l" i "k". W uproszczeniu przyjmij, że za każdą z tych linii odpowiada jeden kabelek.
Dla wszystkich połączeń lina "l" jest w tym samym miejscu, linia "k" - nie.

Fabrycznie w kablu linia "k" jest na 7 pinie - pozwala to w naszych autach gadać z poduszkami, klimą, absem i kupą innych pierdół - ale nie z silnikiem.
Silnik ma wystawioną linię "k" na pinie 11. Przeróbka polega na dodaniu przełącznika, który fizycznie przełącza linię "k" raz na 7 pin, raz na 11.
Jak będziesz potrzebował pomocy to pisz na PW to Ci pomogę.
Gdzieś na forum jest wątek w którym z pająkiem walczymy z jego kablem w kwestii konfiguracji ddt (bywa problematyczna za pierwszym razem) warto abyś i tam zajrzał.
Dziękuję bardzo!!!!!W razie problemów skontaktuję się, pozdrawiam

Awatar użytkownika
piter1
Posty: 13
Rejestracja: 28 sie 2015, o 07:33
Model: v40
Silnik: 1.8
moc: 115
Rocznik: 1997
Skąd jesteś?: Nysa
imię: Piotr

Re: [v40 1.8 b/g] Szarpie, nierówno pracuje na benzynie i ga

Post autor: piter1 » 5 paź 2015, o 20:28

Witam ponownie, wracając do tematu, na który daliście mi wiele cennych rad ( ze wszystkich skorzystałem ),mam teraz większą wiedzę na temat autka, całą winę za nierówną pracę,szarpanie i tym podobne(nie mogę zrozumieć tylko dlaczego poszły aż trzy cewki,ale to mniejsza z tym)ponoszą kable, kupiłem nowe,założyłem i auto zaczęło chodzić jak dawniej....dobrze,że posłuchałem waszych rad bo inaczej byłbym w stanie wymienić z pół auta...pozdrawiam

Awatar użytkownika
Yaro
Moderator
Posty: 8329
Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
Model: C30/V40
Silnik: D4164T/B5254T12
moc: 109/254
Rocznik: 2013
wiek: 38
Skąd jesteś?: NowaPogorzel
imię: Piotrek

Re: [v40 1.8 b/g] Szarpie, nierówno pracuje na benzynie i ga

Post autor: Yaro » 5 paź 2015, o 21:24

I super. Cieszymy się bardzo że mogliśmy pomóc :-)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”