[v40 all] Wymiana płynu hamulcowego - jak?
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Volvo Fan
- Posty: 2058
- Rejestracja: 22 wrz 2014, o 12:42
- Model: V40
- Silnik: B4184S
- moc: 115KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 34
- Skąd jesteś?: Gora_Kalwaria
- imię: Lukasz
- Kontakt:
[v40 all] Wymiana płynu hamulcowego - jak?
Przymierzam się do wymiany płynu hamulcowego, będę robił to pierwszy raz, więc wolę spytać by nie narobić sobie problemu.
Zamierzam zrobić tak:
1. Odessać płyn ze zbiorniczka i zalać świeżym płynem.
2. Podnieść jedno koło, zdjąć koło i odpowietrznikiem z założoną rurką zlewać płyn (pompując pedałem sprzęgła) aż zacznie lecieć czysty.
3. Zamknąć odpowietrznik i założyć koło.
4. Dla wszystkich kół powtórzyć czynności 2-3, uzupełniając płyn w zbiorniczku.
5. Wyprzęglik będę regenerował dlatego tu zrobię tak jak Eli radził w poradniku - odciąganie strzykawką, potem jak przy hamulcach.
Czy powyższe jest prawidłowe w naszych autach?
Jaki płyn nalać? - Ten co jest w zbiorniczku ma brunatny kolor.
Zamierzam zrobić tak:
1. Odessać płyn ze zbiorniczka i zalać świeżym płynem.
2. Podnieść jedno koło, zdjąć koło i odpowietrznikiem z założoną rurką zlewać płyn (pompując pedałem sprzęgła) aż zacznie lecieć czysty.
3. Zamknąć odpowietrznik i założyć koło.
4. Dla wszystkich kół powtórzyć czynności 2-3, uzupełniając płyn w zbiorniczku.
5. Wyprzęglik będę regenerował dlatego tu zrobię tak jak Eli radził w poradniku - odciąganie strzykawką, potem jak przy hamulcach.
Czy powyższe jest prawidłowe w naszych autach?
Jaki płyn nalać? - Ten co jest w zbiorniczku ma brunatny kolor.
-
- Administrator
- Posty: 6836
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
- Model: V40
- Silnik: 1.9 T4
- moc: 200+
- Rocznik: 1997
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Wojtek
- Lokalizacja: Kraków
Re: [v40 all] Wymiana płynu hamulcowego - jak?
Ostatnio polecali organike albo K2 bo jakiś kosmicznych to chyba nie ma sensu
Jedna uwaga jak zalejesz świeżym to pompowanie należy wykonać tak
wciskasz pedał hamulca i go trzymasz 2 ga osoba odkręca odpowietrznik płyn leci a pedał wpada w podłogę w momencie zejścia do końca 2 ga osoba zakręca odpowietrznik po zakręceniu odpowietrznika 1/2 obrotu klucza osoba w aucie kilkukrotnie naciska pedał aż się zrobi wysoki i naciska i trzyma wtedy znowu luzujesz odpowietrznik
to metoda którą na pewno nie zapowietrzysz hebla ale trzeba 2 osoby
patent nr 2 wielka strzykawka + kawałem rurki 4-5 mm przezroczystej który zakładasz na odpowietrznik i go luzujesz potem podwieszasz tak strzykawkę by była pochylona wężykiem do dołu ale by tłok mógł swobodnie się wysuwać idziesz na siedzenie i naciskasz starając się odpuszczać powoli jak wpadnie do podłogi
raz na kilka depnięć zobacz ile wyszło tłoczka z strzykawki pamiętaj by wężyk siedział dosyć sztywno bo opryskasz wszystko płynem
Bo po odpuszczeniu pedału układ zasysa wiec musi w strzykawce być płyn a nie powietrze na dnie dla tego też przed pierwszym depnięciem nalej troszkę do strzykawki
Jedna uwaga jak zalejesz świeżym to pompowanie należy wykonać tak
wciskasz pedał hamulca i go trzymasz 2 ga osoba odkręca odpowietrznik płyn leci a pedał wpada w podłogę w momencie zejścia do końca 2 ga osoba zakręca odpowietrznik po zakręceniu odpowietrznika 1/2 obrotu klucza osoba w aucie kilkukrotnie naciska pedał aż się zrobi wysoki i naciska i trzyma wtedy znowu luzujesz odpowietrznik
to metoda którą na pewno nie zapowietrzysz hebla ale trzeba 2 osoby
patent nr 2 wielka strzykawka + kawałem rurki 4-5 mm przezroczystej który zakładasz na odpowietrznik i go luzujesz potem podwieszasz tak strzykawkę by była pochylona wężykiem do dołu ale by tłok mógł swobodnie się wysuwać idziesz na siedzenie i naciskasz starając się odpuszczać powoli jak wpadnie do podłogi
raz na kilka depnięć zobacz ile wyszło tłoczka z strzykawki pamiętaj by wężyk siedział dosyć sztywno bo opryskasz wszystko płynem
Bo po odpuszczeniu pedału układ zasysa wiec musi w strzykawce być płyn a nie powietrze na dnie dla tego też przed pierwszym depnięciem nalej troszkę do strzykawki
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
-
- Volvo Fan
- Posty: 2058
- Rejestracja: 22 wrz 2014, o 12:42
- Model: V40
- Silnik: B4184S
- moc: 115KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 34
- Skąd jesteś?: Gora_Kalwaria
- imię: Lukasz
- Kontakt:
Re: [v40 all] Wymiana płynu hamulcowego - jak?
Dzięki!
A podpowiesz jeszcze jaki płyn nalać (jaki DOT)? - Ten co jest w zbiorniczku ma brunatny kolor.
A podpowiesz jeszcze jaki płyn nalać (jaki DOT)? - Ten co jest w zbiorniczku ma brunatny kolor.
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: [v40 all] Wymiana płynu hamulcowego - jak?
Jeżeli można to i ja swój sposób opiszę. W każdym aucie jak zmieniałem stawiałem go na przysłowiowe "cegły".
Wszystkie koła szły na bok. Lekki strzał z młotka w odpowietrznik pozwala lżej go odkręcić, poluzować. Jak ładnie i płynnie się je odkręca zakładam na nie(odpowietrzniki) przewody przezroczyste żeby mieć lepszą orientację jaki płyn schodzi z układu. Drugi koniec przewodu wkładam do butelek. Odsysam (strzykawką) stary płyn ze zbiorniczka i zalewam świeżym. Potem luzuję odpowietrzniki ( na tyle żeby nie puściły całkowicie i pedał nie wpadał w podłogę sam z siebie) i pompuję. Przeważnie po kilku naciśnięciach dokręcam trzy zostawiając kolejno : lewy tył - prawy tył - lewy przód - prawy przód (jak ABS jest po prawej stronie auta ) lub prawy tył - lewy tył - prawy przód - lewy przód, gdy idzie bezpośrednio z pompy hamulcowej. I do tego momentu idzie to ogarnąć w jedną osobę. Do nabicia ciśnienia i ewentualnego odpowietrzenia potrzebna jest już pomoc. Kolejność jak wyżej i sposób jak pisał RIPPER:
wciskasz pedał hamulca i go trzymasz 2 ga osoba odkręca odpowietrznik płyn leci a pedał wpada w podłogę w momencie zejścia do końca 2 ga osoba zakręca odpowietrznik po zakręceniu odpowietrznika 1/2 obrotu klucza osoba w aucie kilkukrotnie naciska pedał aż się zrobi wysoki i naciska i trzyma wtedy znowu luzujesz odpowietrznik
No i oczywiście cały czas kontrola stanu płynu w zbiorniczku.
Wszystkie koła szły na bok. Lekki strzał z młotka w odpowietrznik pozwala lżej go odkręcić, poluzować. Jak ładnie i płynnie się je odkręca zakładam na nie(odpowietrzniki) przewody przezroczyste żeby mieć lepszą orientację jaki płyn schodzi z układu. Drugi koniec przewodu wkładam do butelek. Odsysam (strzykawką) stary płyn ze zbiorniczka i zalewam świeżym. Potem luzuję odpowietrzniki ( na tyle żeby nie puściły całkowicie i pedał nie wpadał w podłogę sam z siebie) i pompuję. Przeważnie po kilku naciśnięciach dokręcam trzy zostawiając kolejno : lewy tył - prawy tył - lewy przód - prawy przód (jak ABS jest po prawej stronie auta ) lub prawy tył - lewy tył - prawy przód - lewy przód, gdy idzie bezpośrednio z pompy hamulcowej. I do tego momentu idzie to ogarnąć w jedną osobę. Do nabicia ciśnienia i ewentualnego odpowietrzenia potrzebna jest już pomoc. Kolejność jak wyżej i sposób jak pisał RIPPER:
wciskasz pedał hamulca i go trzymasz 2 ga osoba odkręca odpowietrznik płyn leci a pedał wpada w podłogę w momencie zejścia do końca 2 ga osoba zakręca odpowietrznik po zakręceniu odpowietrznika 1/2 obrotu klucza osoba w aucie kilkukrotnie naciska pedał aż się zrobi wysoki i naciska i trzyma wtedy znowu luzujesz odpowietrznik
No i oczywiście cały czas kontrola stanu płynu w zbiorniczku.
-
- Moderator
- Posty: 9095
- Rejestracja: 29 cze 2013, o 20:40
- Model: Peugeot 508
- Silnik: 2.0 HDI
- moc: 180 KM
- Rocznik: 2017
- wiek: 36
- Skąd jesteś?: Siewierz
- imię: Mateusz
- Lokalizacja: Siewierz
Re: [v40 all] Wymiana płynu hamulcowego - jak?
Myślę, że plusik dla kolegi się należy
-
- Volvo Fan
- Posty: 1359
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 14:55
- Model: M5
- Silnik: 5.0
- moc: 504
- Rocznik: 2006
- Skąd jesteś?: Opole
- imię: Krzys
Re: [v40 all] Wymiana płynu hamulcowego - jak?
idzie to całe samemu zrobić też w sumie . było też gdzieś że dobrze jest mieć zapłon włączony .
-
- Volvo Fan
- Posty: 2253
- Rejestracja: 27 sty 2015, o 23:43
- Model: s60/v40
- Silnik: 2,5t/1.9Di
- moc: 210KM/95KM
- Rocznik: 2003
- wiek: 28
- Skąd jesteś?: Przemysl
- imię: Kamil
Re: [v40 all] Wymiana płynu hamulcowego - jak?
Najprostszy sposób to po ściągnięciu starego płynu, nalać pełny zbiorniczek świeżego(dobrze jak auto stoi przodem wyżej niż tyłem to proces szybciej przebiegnie) i odkręcić wszystkie odpowietrzniki, teraz to kwestia do 30 min patrzymy jak płyn się sączy. Warto dać rurki na odpowietrzniki żeby po zaciskach i kołach nie cieklo.
Oczywiście jak jest druga osoba to sposób z pompowanie pedałem i wypuszczaniem na poszczególnych kołach jest szybszy.
Tapatalk
Oczywiście jak jest druga osoba to sposób z pompowanie pedałem i wypuszczaniem na poszczególnych kołach jest szybszy.
Tapatalk
EGR OFF, AFN 205, Doładowanie 1.2b,
-
- Turysta
- Posty: 46
- Rejestracja: 23 sie 2015, o 16:34
- Model: v40
- Silnik: 2,0 t
- moc: 200
- Rocznik: 2003
- wiek: 35
- Skąd jesteś?: olsztyn
- imię: bartek
Re: [v40 all] Wymiana płynu hamulcowego - jak?
jezeli ktos posiada w garazu kompresor to polecam zakupic sobie taki przyżąd
http://allegro.pl/wymiana-i-odpowietrza ... 02903.html" onclick="window.open(this.href);return false;
ja korzystam z niego osobiscie i jest naprawde fajnie.
W bardzo latwy i przyjemny i czysty sposob,mozna samemu przy jego pomocy wymienic plyn i odpowietrzyc uklad .
o calej procedurze pisal nie bede bo koledzy wyzej juz opisali.
http://allegro.pl/wymiana-i-odpowietrza ... 02903.html" onclick="window.open(this.href);return false;
ja korzystam z niego osobiscie i jest naprawde fajnie.
W bardzo latwy i przyjemny i czysty sposob,mozna samemu przy jego pomocy wymienic plyn i odpowietrzyc uklad .
o calej procedurze pisal nie bede bo koledzy wyzej juz opisali.