[V/S 40 T2] temperatura silnika

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
GregoR.
Volvo Fan
Posty: 5654
Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
Model: S40
Silnik: D4192T2
moc: 95 KM
Rocznik: 1999
wiek: 42
Skąd jesteś?: Wasosz
imię: Grzegorz

[V/S 40 T2] temperatura silnika

Post autor: GregoR. » 17 paź 2015, o 23:01

Znalazłem temat dla benzyny, ale nie dla diesla, więc założyłem nowy

A więc tak, wczoraj miałem dłuższą trasę (kurs do Warszawy - S8-Łódź-A2), przed wjechaniem na A2 był mały koreczek, powolutku się toczyło i kiedy w końcu wbiłem się na A2 przy 120 km/h zauważyłem, że temperatura silnika podskoczyła prawie do czerwonego, ale nie była na czerwonym. Nie mogłem się zatrzymać bo wiadomo jak to autostradzie, ale zwolniłem do 80, temperatura jakby spadła, ale co chwilę podnosiła się i opadała. Trochę się przeraziłem, no ale stwierdziłem, że jakoś dojadę do najbliższego zjazdu. Zjechałem na parking przy Shellu i nie gasząc silnika zajrzałem pod maskę czy coś się stało.
Po podniesieniu maski okazało się, że żadnych wycieków, nawet w trakcie pracy silnika odkręciłem korek naczynia z płynem chłodniczym, ale nie było podwyższonego ciśnienia - delikatne syknięcie.
Sprawdziłem wskaźnik - wskazówka wróciła na miejsce.

Postanowiłem jechać dalej. Ruszyłem i po przejechaniu kilku-kilkudziesięciu metrów, jeszcze na parkingu wskazów temperatury znowu podskoczyła prawie na czerwone. Zatrzymałem się, wskazówka nie spadała. Wyłączyłem silnik, aby posłuchać czy coś jest nie tak - wszystko ok. Po kilkunastu sekundach odpaliłem silnik i wskazówka na swoim miejscu czyli w połowie skali, czyli tak jak być powinno, ale pojawił się nowy element - zapaliła się kontrolka SERVICE. Uznałem, że to właśnie nastał ten moment, że kontrolka się włączyła i spowodowała wariacje wskaźnika temperatury, bo w trakcie jazdy wskazówka była cały czas na właściwym miejscu.

Dojechałem do Warszawy, zabrałem dwie osoby z bagażami i z powrotem tą samą drogą do domu, ale jechałem już z prędkością 140 km/h. Przy tej prędkości zauważyłem, że wskazówka temperatury utrzymuje się o jedną kreskę wyżej niż była zazwyczaj. Zwolniłem do 120 i wróciła na właściwy poziom. Przyspieszyłem znowu do 140 i ponownie się podniosła. Z ciekawości przyspieszyłem do 160 i podniosła się jeszcze wyżej. Wywnioskowałem, że im większa prędkość tym wyższa temperatura.

Już nigdzie się nie zatrzymywałem. Prędkość utrzymywałem ~140 km/h i jakoś dojechałem do domu bez przygód.

Jednak zaniepokoiła mnie ta sytuacja, ponieważ co może być przyczyną: niedomagająca pompa wody czy może termostat się zaciął?

Pompy wody nie wymieniałem odkąd kupiłem ten samochód a termostat wymieniałem chyba 2 lata temu.

Dzisiaj przejechałem jeszcze 200 km i temperatura w porządku, przyspieszyłem nawet do 160, ale nie miałem tak długiego odcinka trasy, żeby tą prędkość utrzymać dłużej, więc nie wiem czy temperatura skoczyła by wyżej.

Trochę się rozpisałem, ale wydaje mi się, że wszystkie szczegóły są istotne.
Moja ESKA i Błękitny Prosiak
Mody:EGR-Off, sprzęgło, wtryski 216, turbina 1,4 bar
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
ELI
Administrator
Posty: 18930
Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
Model: v40
Silnik: Napędzany gnojówką
moc: Zajebiście srogo
Rocznik: 1900
wiek: 100
Skąd jesteś?: PLPL
imię: ELI
Kontakt:

Re: [V/S 40 T2] temperatura silnika

Post autor: ELI » 19 paź 2015, o 07:30

zacznij od umycia solidnie chłodnicy, odpal wóz włącz klimę i lej wodę z węża lub myjki... ja taki zabieg robię co 2-3 myci auta. Następny krok termostat, dwa lata to niedługo, ale jakiej firmy wrzuciłeś...

Awatar użytkownika
PawelV40
Debeściak
Posty: 537
Rejestracja: 16 sie 2013, o 15:45
Model: 407 SW
Silnik: 1.8 B+G
moc: 116 KM
Rocznik: 4
Skąd jesteś?: Lodz
imię: Pawel

Re: [V/S 40 T2] temperatura silnika

Post autor: PawelV40 » 19 paź 2015, o 08:46

Może czujniki temperatury szwankuja?

Awatar użytkownika
GregoR.
Volvo Fan
Posty: 5654
Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
Model: S40
Silnik: D4192T2
moc: 95 KM
Rocznik: 1999
wiek: 42
Skąd jesteś?: Wasosz
imię: Grzegorz

Re: [V/S 40 T2] temperatura silnika

Post autor: GregoR. » 19 paź 2015, o 10:24

Następny krok termostat, dwa lata to niedługo, ale jakiej firmy wrzuciłeś...
oczywiście Wahlera
zacznij od umycia solidnie chłodnicy, odpal wóz włącz klimę i lej wodę z węża lub myjki... ja taki zabieg robię co 2-3 myci auta.
będzie przy najbliższym myciu

a i jeszcze jedno zauważyłem przy ostatniej i wcześniejszej zmianie cieczy chłodzącej - płyn za każdym razem był brunatny (jak kupiłem łosia to nie wiem jaki płyn był zalany a po zmianie zalałem go Petrygo, w tej chwili jest Almatin)
Może czujniki temperatury szwankuja?
raczej nie, bo jeżdżąc w koło komina temperatura utrzymuje się na właściwym poziomie i nie zauważyłem, aby nagrzewał się szybciej lub wolniej
mój mechanik obstawiałby termostat
Moja ESKA i Błękitny Prosiak
Mody:EGR-Off, sprzęgło, wtryski 216, turbina 1,4 bar
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
GregoR.
Volvo Fan
Posty: 5654
Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
Model: S40
Silnik: D4192T2
moc: 95 KM
Rocznik: 1999
wiek: 42
Skąd jesteś?: Wasosz
imię: Grzegorz

Re: [V/S 40 T2] temperatura silnika

Post autor: GregoR. » 25 paź 2015, o 21:14

nic nie robiłem przy chłodzeniu tylko obserwowałem wskazania temperatury - wszystko oczywiście w porządku

dzisiaj miałem okazję przejechać się znowu po S5 co prawda tylko ok. 15 km, ale sprawdziłem go przy wyższej prędkości - rozbujałem łosia prawie do 190 km/h a wskazówka od temperatury przez cały czas była w tym samym miejscu - obstawiam zacięcie tydzień temu termostatu

jak zaciął się raz to może zrobić to też i drugi raz dlatego trzeba szykować na jego wymianę jak problem powróci zwłaszcza przy niskiej prędkości
Moja ESKA i Błękitny Prosiak
Mody:EGR-Off, sprzęgło, wtryski 216, turbina 1,4 bar
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
ELI
Administrator
Posty: 18930
Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
Model: v40
Silnik: Napędzany gnojówką
moc: Zajebiście srogo
Rocznik: 1900
wiek: 100
Skąd jesteś?: PLPL
imię: ELI
Kontakt:

Re: [V/S 40 T2] temperatura silnika

Post autor: ELI » 25 paź 2015, o 21:16

czyli nie jest źle, jak na wahlera to krótko wytrzymał

Awatar użytkownika
GregoR.
Volvo Fan
Posty: 5654
Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
Model: S40
Silnik: D4192T2
moc: 95 KM
Rocznik: 1999
wiek: 42
Skąd jesteś?: Wasosz
imię: Grzegorz

Re: [V/S 40 T2] temperatura silnika

Post autor: GregoR. » 25 paź 2015, o 21:24

już nie robią takich części jak kiedyś
Moja ESKA i Błękitny Prosiak
Mody:EGR-Off, sprzęgło, wtryski 216, turbina 1,4 bar
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
ELI
Administrator
Posty: 18930
Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
Model: v40
Silnik: Napędzany gnojówką
moc: Zajebiście srogo
Rocznik: 1900
wiek: 100
Skąd jesteś?: PLPL
imię: ELI
Kontakt:

Re: [V/S 40 T2] temperatura silnika

Post autor: ELI » 25 paź 2015, o 21:25

niestety :-(

Awatar użytkownika
lebek89
Volvo Fan
Posty: 2253
Rejestracja: 27 sty 2015, o 23:43
Model: s60/v40
Silnik: 2,5t/1.9Di
moc: 210KM/95KM
Rocznik: 2003
wiek: 28
Skąd jesteś?: Przemysl
imię: Kamil

Re: [V/S 40 T2] temperatura silnika

Post autor: lebek89 » 25 paź 2015, o 21:32

Najlepsiejsze są z pierwszego montażu potem już żadne tyle nie wytrzymają.

Tapatalk
EGR OFF, AFN 205, Doładowanie 1.2b,

Obrazek
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”