Problem rozwiązany przyczyna nieszczelny intercooler
Wysłane z mojego LG-D620 przy użyciu Tapatalka
[v40 1.9 9Di 95km] Świst podczas jazdy
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Volvo Fan
- Posty: 2285
- Rejestracja: 10 mar 2015, o 21:31
- Model: S40
- Silnik: D4192T3
- moc: 115
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Lubuskie
- imię: Lukasz
Re: [v40 1.9 9Di 95km] Świst podczas jazdy
Była sobię V40-stka,a teraz jest S40-stka
-
- Turysta
- Posty: 49
- Rejestracja: 27 lip 2017, o 08:11
- Model: V 40
- Silnik: 1.8 122 KM
- moc: 122 KM
- Rocznik: 2001
- wiek: 29
- Skąd jesteś?: Bielawa
- imię: Kamil
Re: [v40 1.9 9Di 95km] Świst podczas jazdy
Mam też takie świsty docierające jakby spod skrzyni przy dodawaniu gazu w zakresie obrotów 2100-2400 najbardziej. Tylko, że benzyna 1.8 to tam chyba nie ma intercoolera żadnego? Wymieniłem tłumik końcowy i środkowy ale tylko trochę pomogło.
-
- Debeściak
- Posty: 468
- Rejestracja: 22 wrz 2016, o 16:57
- Model: v40
- Silnik: 2.0
- moc: 140KM
- Rocznik: 1996
- wiek: 33
- Skąd jesteś?: Ostojow
- imię: Bartek
Re: [v40 1.9 9Di 95km] Świst podczas jazdy
Nie wiem kolego jaką masz u siebie skrzynię, bo jeśli masz renault to sprawdź sobie stan oliwy. Jeśli to świszczenie występuje głównie na 5-tym biegu to możliwe, że z braku smarowania przypaliłeś lekko bieg (5 jest najdalej wysunięta, pod tym blaszanym deklem).camillus pisze:Mam też takie świsty docierające jakby spod skrzyni przy dodawaniu gazu w zakresie obrotów 2100-2400 najbardziej. Tylko, że benzyna 1.8 to tam chyba nie ma intercoolera żadnego? Wymieniłem tłumik końcowy i środkowy ale tylko trochę pomogło.
Możliwe też, że pod spodem coś odstaje/wystaje, dostaje podczas jazdy powietrza i świszczy
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 2 lis 2019, o 14:47
- Model: V40
- Silnik: 1.8
- moc: 115
- Rocznik: 2002
- Skąd jesteś?: Biala
- imię: Daniel
Re: [v40 1.9 9Di 95km] Świst podczas jazdy
Uszanowanko, odkopie troszkę temat, ale nic bardziej treściwego w tym temacie nie widziałam. Jest ktoś w stanie powiedzieć o co chodzi z tym świstem, właśnie występuje na 5 biegu tylko i wyłącznie podczas dodawania gazu? Drażni mnie już to ma tyle, że chce to usunąć.
Pozdrówki
Pozdrówki
-
- Debeściak
- Posty: 468
- Rejestracja: 22 wrz 2016, o 16:57
- Model: v40
- Silnik: 2.0
- moc: 140KM
- Rocznik: 1996
- wiek: 33
- Skąd jesteś?: Ostojow
- imię: Bartek
Re: [v40 1.9 9Di 95km] Świst podczas jazdy
Skrzynie montowane w naszych łosiach pochodzą od renaulta (oznaczenia jc5, jc3). Zasadniczy problem jaki z nimi występuje to taki, że manszeta od przegubu wewnętrznego robi również za uszczelniacz oleju w skrzyni. Jej uszkodzenie lub złe założenie powoduje ubytek oliwy a co za tym idzie częste uszkodzenie 5-go biegu, który jest wysunięty najdalej. Słabe smarowanie może spowodować jego przypalenie a co za tym idzie świst. U mnie lekki świst występuje jak jadę ok 80-90 km/h. Znajomi skrzyniarze z mojej miejscowości rzucili na to okiem i powiedzieli że nie jest źle i na razie nie trzeba nic z tym robić.
Druga możliwością może być sytuacja kiedy poluzowała się nakrętka od 5 biegu ale wtedy dochodzą również inne objawy takie jak np. problemy z wbiciem 5-tki, samoistne zbijanie z 5-tego biegu na luz lub zaklinowaniem się skrzyni na 5-tce.
Generalnie samą 5-tkę można zrobić bez zrzucania skrzyni, wystarczy okręcić na łapie i odkręcić dekiel. Można wtedy zobaczyć nakrętkę czy jest ok. Na początek proponuje zobaczyć stan oliwy, jeżeli jest mały to koniecznie należy uzupełnić i zobaczyć manszety od przegubów.
Dużo informacji nt. tego problemu znajdzie się również na forach renaulta, skąd ja również korzystałem.
Druga możliwością może być sytuacja kiedy poluzowała się nakrętka od 5 biegu ale wtedy dochodzą również inne objawy takie jak np. problemy z wbiciem 5-tki, samoistne zbijanie z 5-tego biegu na luz lub zaklinowaniem się skrzyni na 5-tce.
Generalnie samą 5-tkę można zrobić bez zrzucania skrzyni, wystarczy okręcić na łapie i odkręcić dekiel. Można wtedy zobaczyć nakrętkę czy jest ok. Na początek proponuje zobaczyć stan oliwy, jeżeli jest mały to koniecznie należy uzupełnić i zobaczyć manszety od przegubów.
Dużo informacji nt. tego problemu znajdzie się również na forach renaulta, skąd ja również korzystałem.