[s40 2.0 96r] Wibracje na karoserii, a poduszka silnika
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Debeściak
- Posty: 171
- Rejestracja: 30 sty 2016, o 13:46
- Model: S40
- Silnik: B4204S
- moc: 140KM
- Rocznik: 1996
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Adrian
Re: [s40 2.0 96r] Wibracje na karoserii, a poduszka silnika
Wczoraj posiedziałem troche z wujkiem google i poczytałem o problemach z poduszkami silnika.
PrzykładL http://forum.vwvento.org/printview.php? ... a6af5839f9" onclick="window.open(this.href);return false;
ale znalazłem min. 10 podobnych przypadków gdzie problem z wibracjami powstawał po wymianie poduszek silnika na jakiejkolwiek firmy, ale nieoryginalne. Były takie przypadki w alfie 156, golfach, passatach, seicento, carismie i wielu innych.
Po prostu wszystkie poduszki firm typu SWAG, FEBI, LEMFORDER itp. itp. sa robione prawdopodobnie z gumy, której robione są zawieszenia(tuleje itp.) przez co ta guma jest bardzo twarda, nierozrywalna, ale w żadnym stopniu nie tłumi drgań.
Ostatnio miałem w ręce poduszki silnika od scenica II. Oryginał mięciutki, ale już niestety naderwany, a firmy SASIC twardy jak skała i oczywiście po wymianie wystąpiły drgania i wibracje. Wniosek jest jeden. Tylko oryginały mają odpowiednią elastyczność, która izoluje drgania silnika od reszty karoserii.
Mam pytanie do doświadczonych w tym temacie. Czy ktoś z Was miał poduszke od diesla i benzyny obok siebie i porównywał ich twardość?
Która jest twardsza? Wg. mnie diesla powinno być jeszcze bardziej miękkie niż od benzyny.
U siebie mam założone z przodu Febi
Z tyłu Lemforder(twarda jak kamień i chyba ktoś mi wcisnął z allegro jakieś dziadostwo, bo się wtedy jeszcze na tym nie znałem, mechanik kazał kupić to kupiłem, kosztował 119zł na allegro)
Prawa jest wkładem od multiline(twardy).
I niestety jest tragedia.
Staram się znaleźć gdzieś używane poduszki oryginalne i po zamontowaniu ich dam znać czy udało się w końcu z tym wygrać.
I zastanawiam się właśnie czy jeśli poduszki od diesla są jeszcze miększe to czy nie spróbować ich zamontować.
Jak ktoś oczywiście ma jakieś używki oryginalne to pisać, dogadamy się
PrzykładL http://forum.vwvento.org/printview.php? ... a6af5839f9" onclick="window.open(this.href);return false;
ale znalazłem min. 10 podobnych przypadków gdzie problem z wibracjami powstawał po wymianie poduszek silnika na jakiejkolwiek firmy, ale nieoryginalne. Były takie przypadki w alfie 156, golfach, passatach, seicento, carismie i wielu innych.
Po prostu wszystkie poduszki firm typu SWAG, FEBI, LEMFORDER itp. itp. sa robione prawdopodobnie z gumy, której robione są zawieszenia(tuleje itp.) przez co ta guma jest bardzo twarda, nierozrywalna, ale w żadnym stopniu nie tłumi drgań.
Ostatnio miałem w ręce poduszki silnika od scenica II. Oryginał mięciutki, ale już niestety naderwany, a firmy SASIC twardy jak skała i oczywiście po wymianie wystąpiły drgania i wibracje. Wniosek jest jeden. Tylko oryginały mają odpowiednią elastyczność, która izoluje drgania silnika od reszty karoserii.
Mam pytanie do doświadczonych w tym temacie. Czy ktoś z Was miał poduszke od diesla i benzyny obok siebie i porównywał ich twardość?
Która jest twardsza? Wg. mnie diesla powinno być jeszcze bardziej miękkie niż od benzyny.
U siebie mam założone z przodu Febi
Z tyłu Lemforder(twarda jak kamień i chyba ktoś mi wcisnął z allegro jakieś dziadostwo, bo się wtedy jeszcze na tym nie znałem, mechanik kazał kupić to kupiłem, kosztował 119zł na allegro)
Prawa jest wkładem od multiline(twardy).
I niestety jest tragedia.
Staram się znaleźć gdzieś używane poduszki oryginalne i po zamontowaniu ich dam znać czy udało się w końcu z tym wygrać.
I zastanawiam się właśnie czy jeśli poduszki od diesla są jeszcze miększe to czy nie spróbować ich zamontować.
Jak ktoś oczywiście ma jakieś używki oryginalne to pisać, dogadamy się
-
- Debeściak
- Posty: 468
- Rejestracja: 22 wrz 2016, o 16:57
- Model: v40
- Silnik: 2.0
- moc: 140KM
- Rocznik: 1996
- wiek: 33
- Skąd jesteś?: Ostojow
- imię: Bartek
Re: [s40 2.0 96r] Wibracje na karoserii, a poduszka silnika
awasyl pisze:Wczoraj posiedziałem troche z wujkiem google i poczytałem o problemach z poduszkami silnika.
PrzykładL http://forum.vwvento.org/printview.php? ... a6af5839f9" onclick="window.open(this.href);return false;
ale znalazłem min. 10 podobnych przypadków gdzie problem z wibracjami powstawał po wymianie poduszek silnika na jakiejkolwiek firmy, ale nieoryginalne. Były takie przypadki w alfie 156, golfach, passatach, seicento, carismie i wielu innych.
Po prostu wszystkie poduszki firm typu SWAG, FEBI, LEMFORDER itp. itp. sa robione prawdopodobnie z gumy, której robione są zawieszenia(tuleje itp.) przez co ta guma jest bardzo twarda, nierozrywalna, ale w żadnym stopniu nie tłumi drgań.
Ostatnio miałem w ręce poduszki silnika od scenica II. Oryginał mięciutki, ale już niestety naderwany, a firmy SASIC twardy jak skała i oczywiście po wymianie wystąpiły drgania i wibracje. Wniosek jest jeden. Tylko oryginały mają odpowiednią elastyczność, która izoluje drgania silnika od reszty karoserii.
Mam pytanie do doświadczonych w tym temacie. Czy ktoś z Was miał poduszke od diesla i benzyny obok siebie i porównywał ich twardość?
Która jest twardsza? Wg. mnie diesla powinno być jeszcze bardziej miękkie niż od benzyny.
U siebie mam założone z przodu Febi
Z tyłu Lemforder(twarda jak kamień i chyba ktoś mi wcisnął z allegro jakieś dziadostwo, bo się wtedy jeszcze na tym nie znałem, mechanik kazał kupić to kupiłem, kosztował 119zł na allegro)
Prawa jest wkładem od multiline(twardy).
I niestety jest tragedia.
Staram się znaleźć gdzieś używane poduszki oryginalne i po zamontowaniu ich dam znać czy udało się w końcu z tym wygrać.
I zastanawiam się właśnie czy jeśli poduszki od diesla są jeszcze miększe to czy nie spróbować ich zamontować.
Jak ktoś oczywiście ma jakieś używki oryginalne to pisać, dogadamy się
Jestem świeżo po wymianie dolnych poduszek, przedniej i tylnej. Generalnie wymieniłem również belkę pod silnik (strasznie przerdzewiała) oraz tulejki na tej belce. Zakupiłem taki zestaw: przód Yamato, tył Febest, tulejki PPS Sweden. Wraz z częściami (zakupionymi na aledrogo) dostałem dokładną instrukcję wymiany tych poduszek od sprzedawcy. Dzwonił on również do mnie w tej sprawie, żebym dokładnie zapoznał się z przesłanym opisem to wtedy nie będą występowały żadne drgania jak to zazwyczaj ma miejsce po wymianie poduszek na nowe (w tym zamienniki). Po zastosowaniu się do opisu stwierdzam, że jak na razie nie występują drgania jak u niektórych, jest wręcz ciszej. Prawdopodobnie czeka mnie jeszcze wymiana poduszki prawej (tej od rozrządu), ale po rozmowie ze sprzedawcą wstrzymam się jeszcze. Polecił nie wymieniać jej od razu. Powiedział żebym pojeździł trochę na tych wymienionych poduszkach, żeby gumy się zwulkanizowały i ułożyły. Nadmienił jednak, że mogę nie czekać tak długo jeśli chcę wymienić na ori, więc chyba jest coś w tym, że zamiennik odbiega od oryginału.
-
- Volvo Fan
- Posty: 2253
- Rejestracja: 27 sty 2015, o 23:43
- Model: s60/v40
- Silnik: 2,5t/1.9Di
- moc: 210KM/95KM
- Rocznik: 2003
- wiek: 28
- Skąd jesteś?: Przemysl
- imię: Kamil
Re: [s40 2.0 96r] Wibracje na karoserii, a poduszka silnika
To nawet wiem u kogo kupowales bo widzę porady wszystkim te same posyła
Ja tez zmienialem wszystkie, największy efekt przyniosła właśnie wymiana tej od rozrządu.
Ja tez zmienialem wszystkie, największy efekt przyniosła właśnie wymiana tej od rozrządu.
EGR OFF, AFN 205, Doładowanie 1.2b,
-
- Debeściak
- Posty: 468
- Rejestracja: 22 wrz 2016, o 16:57
- Model: v40
- Silnik: 2.0
- moc: 140KM
- Rocznik: 1996
- wiek: 33
- Skąd jesteś?: Ostojow
- imię: Bartek
Re: [s40 2.0 96r] Wibracje na karoserii, a poduszka silnika
I właśnie dlatego przymierzam się do jej wymiany, po słychać jeszcze i czuć drgania a dokładniej taki jakby rezonans.
-
- Administrator
- Posty: 18930
- Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
- Model: v40
- Silnik: Napędzany gnojówką
- moc: Zajebiście srogo
- Rocznik: 1900
- wiek: 100
- Skąd jesteś?: PLPL
- imię: ELI
- Kontakt:
Re: [s40 2.0 96r] Wibracje na karoserii, a poduszka silnika
kolego kochany, jak dobrze że jestem tylko piany, bo w innym przypadku tylko ban
-
- Początkujący
- Posty: 67
- Rejestracja: 23 lis 2016, o 08:34
- Model: V40
- Silnik: 1.9D
- moc: 116
- Rocznik: 2003
- Skąd jesteś?: Poznan
- imię: Maciej
Re: [s40 2.0 96r] Wibracje na karoserii, a poduszka silnika
Witam. A mógłbyś się podzielić tą wiedzą? Może czegoś nie wiem...huntingspawn pisze:dostałem dokładną instrukcję wymiany tych poduszek od sprzedawcy
-
- Debeściak
- Posty: 468
- Rejestracja: 22 wrz 2016, o 16:57
- Model: v40
- Silnik: 2.0
- moc: 140KM
- Rocznik: 1996
- wiek: 33
- Skąd jesteś?: Ostojow
- imię: Bartek
Re: [s40 2.0 96r] Wibracje na karoserii, a poduszka silnika
Jeśli moja Cholera tego nie wyrzuciła to podeślę na PW.kraker pisze:Witam. A mógłbyś się podzielić tą wiedzą? Może czegoś nie wiem...huntingspawn pisze:dostałem dokładną instrukcję wymiany tych poduszek od sprzedawcy
-
- Początkujący
- Posty: 67
- Rejestracja: 23 lis 2016, o 08:34
- Model: V40
- Silnik: 1.9D
- moc: 116
- Rocznik: 2003
- Skąd jesteś?: Poznan
- imię: Maciej
Re: [s40 2.0 96r] Wibracje na karoserii, a poduszka silnika
Dzięki.huntingspawn pisze:Jeśli moja Cholera tego nie wyrzuciła to podeślę na PW.kraker pisze:Witam. A mógłbyś się podzielić tą wiedzą? Może czegoś nie wiem...huntingspawn pisze:dostałem dokładną instrukcję wymiany tych poduszek od sprzedawcy
-
- Debeściak
- Posty: 129
- Rejestracja: 22 kwie 2017, o 08:53
- Model: s40
- Silnik: 1.8
- moc: 115
- Rocznik: 1997
- wiek: 25
- Skąd jesteś?: _KNS_
- imię: Damian
Re: [s40 2.0 96r] Wibracje na karoserii, a poduszka silnika
Jakie numery musi mieć moja poduszka od strony rozrządu lub jak wyglądać żebym mógł zastosować wkłady z allegro?
-
- Volvo Fan
- Posty: 2058
- Rejestracja: 22 wrz 2014, o 12:42
- Model: V40
- Silnik: B4184S
- moc: 115KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 34
- Skąd jesteś?: Gora_Kalwaria
- imię: Lukasz
- Kontakt:
Re: [s40 2.0 96r] Wibracje na karoserii, a poduszka silnika
Musi być taka, jak opisywana na forum do twojego silnika. Tak, żeby wyjaśnić Ci o co mi chodzi: szukaj!bandinse pisze:Jakie numery musi mieć moja poduszka od strony rozrządu lub jak wyglądać żebym mógł zastosować wkłady z allegro?