[volvo all Pb] Zmiana dwumasy na sztywne koło

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
NoViK
Moderator
Posty: 5871
Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
Model: V40/ c70/ V40
Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
moc: 200 KM/193KM/200KM
Rocznik: 1999
wiek: 26
Skąd jesteś?: Bialystok
imię: Mariusz

Re: [volvo all] Zmiana dwumasy na sztywne koło

Post autor: NoViK » 17 lut 2016, o 09:07

Co dokładnie było nie tak? Średnica tarczy na pewno. I jeszcze się zastanawiam nad frezem na walku sprzęgłowym. Były chyba 20 i 23 zeby.

Wysłane z mojego LG-D722 przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

ViruS
Volvo Fan
Posty: 2082
Rejestracja: 27 sie 2014, o 06:06
Model: C70
Silnik: 2.0 T
moc: 273KM/413Nm
Rocznik: 2000
wiek: 34
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Marcin

Re: [volvo all] Zmiana dwumasy na sztywne koło

Post autor: ViruS » 17 lut 2016, o 19:50

Głównie frez na wałku, był mniejszy i z mniejszą ilością zębów...
Downpipe 3";MBC PP;Wtryski;Turbo TD04HL-16T;APEX-40mm;fmic;heble 302mm
strojenie
Obrazek
Obrazek
Obrazek

NoViK
Moderator
Posty: 5871
Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
Model: V40/ c70/ V40
Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
moc: 200 KM/193KM/200KM
Rocznik: 1999
wiek: 26
Skąd jesteś?: Bialystok
imię: Mariusz

Re: [volvo all] Zmiana dwumasy na sztywne koło

Post autor: NoViK » 17 lut 2016, o 21:46

To czyli tak jak mówiłem. Pewnie masz wałek sprzęgłowy na 23 zeby a zestaw był na wałek 20 zębów. Czyli pasowało by do przedliftow T4

Wysłane z mojego LG-D722 przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

ViruS
Volvo Fan
Posty: 2082
Rejestracja: 27 sie 2014, o 06:06
Model: C70
Silnik: 2.0 T
moc: 273KM/413Nm
Rocznik: 2000
wiek: 34
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Marcin

Re: [volvo all] Zmiana dwumasy na sztywne koło

Post autor: ViruS » 18 lut 2016, o 13:22

Mam stare sprzęgło z dociskiem więc w wolnej chwili je zwymiaruje.
Downpipe 3";MBC PP;Wtryski;Turbo TD04HL-16T;APEX-40mm;fmic;heble 302mm
strojenie
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
kakao
Początkujący
Posty: 66
Rejestracja: 26 wrz 2014, o 09:18
Model: v40
Silnik: B4194T
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: warszawa
imię: adam

Re: [volvo all] Zmiana dwumasy na sztywne koło

Post autor: kakao » 18 lut 2016, o 22:21

A ktoś wie ile zębów ma frez na wałku sprzęgłowym skrzyni w v/s 40 po lifcie 2000-2004. 20 czy 23 zęby?

Awatar użytkownika
Yaro
Moderator
Posty: 8329
Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
Model: C30/V40
Silnik: D4164T/B5254T12
moc: 109/254
Rocznik: 2013
wiek: 38
Skąd jesteś?: NowaPogorzel
imię: Piotrek

Re: [volvo all] Zmiana dwumasy na sztywne koło

Post autor: Yaro » 18 lut 2016, o 22:58

kakao ;)
Yaro pisze:krasus ale do polifta szły 2 rodzaje sprzęgła. Do 2001 inne niż do 2002-2004. Pytanie do którego rocznika szukali?I czym (jak ) różnią się te sprzęgła.
Tak to się ma od strony katalogowej


Obrazek

A tak jak lekko grzebnąłem wujka G.

2000-2002 - 20 zębów ( nie dam ręki uciąć ale takie samo jak przedlift)

Obrazek


2002-2004 - 23 zęby

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
kakao
Początkujący
Posty: 66
Rejestracja: 26 wrz 2014, o 09:18
Model: v40
Silnik: B4194T
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: warszawa
imię: adam

Re: [volvo all] Zmiana dwumasy na sztywne koło

Post autor: kakao » 18 lut 2016, o 23:38

Dzięki Yaro, :beer:
Wygląda na to, że:
MOJE T4 ----------------------------- 20 zębów, 19,1x21,8-20N
wg. intercars
T4 lift -------------------------------- 20 zębów, 19,1x21,8-20N
2.0T przed lift i lift ------------------ 20 zębów, 19,2X21,9
i ciekawostka 1.8 i 1.9DI też mają 20 zębów ale profil piast różni się nieznacznie, natomiast 2.0 oraz 1.6 to już zupełnie inna ilość zębów i średnica...
Zatem skrzynia na swap do T4 pasuje od 2.0T 98-04 i 2.0T4 przy czym od 2.0T jest o przełożeniu 4.00 natomiast od T4 jest 4.23, chociaż to też może być zależne od wersji przed i po lifcie w 2.0T

ViruS
Volvo Fan
Posty: 2082
Rejestracja: 27 sie 2014, o 06:06
Model: C70
Silnik: 2.0 T
moc: 273KM/413Nm
Rocznik: 2000
wiek: 34
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Marcin

Re: [volvo all] Zmiana dwumasy na sztywne koło

Post autor: ViruS » 22 lut 2016, o 16:49

Tu macie zwymiarowaną tarczę sprzęgła -
Obrazek
Złudzenie optyczne że metr zaczyna się przed tarczą ale jest na równi.
Obrazek
Obrazek

Ilość zębów 20.
Downpipe 3";MBC PP;Wtryski;Turbo TD04HL-16T;APEX-40mm;fmic;heble 302mm
strojenie
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
krasus
Debeściak
Posty: 116
Rejestracja: 11 wrz 2014, o 10:51
Model: V40
Silnik: T4
moc: ?
Rocznik: 2001
wiek: 34
Skąd jesteś?: Eldz
imię: Kra

Re: [volvo all] Zmiana dwumasy na sztywne koło

Post autor: krasus » 24 lut 2016, o 00:04

bez kitu... parę aut już grzebałem nawet dość konkretnie ale to co widzę z 40stką to jest momentami k...a.......


Mexico
Obrazek

Awatar użytkownika
krasus
Debeściak
Posty: 116
Rejestracja: 11 wrz 2014, o 10:51
Model: V40
Silnik: T4
moc: ?
Rocznik: 2001
wiek: 34
Skąd jesteś?: Eldz
imię: Kra

Re: [volvo all] Zmiana dwumasy na sztywne koło

Post autor: krasus » 26 lip 2016, o 13:03

no i wreszcie temat dosięgnął także mnie, wyszło podczas swapu.
mam spalone sprzęgło i dwumasę również.
myślę by przerobić obecne koło dwumasowe i odelżyć - to wychodzi najtaniej, z tymże potrzebuję samą tarczę sprzęgła z tłumikiem drgań - co pasuje wymiarami? Nie chcę dorabiać nic kastomowego

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”