[volvo all Pb] Zmiana dwumasy na sztywne koło
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Moderator
- Posty: 5873
- Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
- Model: V40/ c70/ V40
- Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
- moc: 200 KM/193KM/200KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 26
- Skąd jesteś?: Bialystok
- imię: Mariusz
Re: [volvo all] Zmiana dwumasy na sztywne koło
Tu masz numer mojego: 9454772
Wysłane z mojego LG-D722 przy użyciu TapatalkaNie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Debeściak
- Posty: 116
- Rejestracja: 11 wrz 2014, o 10:51
- Model: V40
- Silnik: T4
- moc: ?
- Rocznik: 2001
- wiek: 34
- Skąd jesteś?: Eldz
- imię: Kra
Re: [volvo all] Zmiana dwumasy na sztywne koło
update;
osrałem temat, jeśli ktoś chce sprzęgło to tarcza i docisk jest na sell. Stan git. Zamach jest do 5 cyl i nie podejdzie do T4.
osrałem temat, jeśli ktoś chce sprzęgło to tarcza i docisk jest na sell. Stan git. Zamach jest do 5 cyl i nie podejdzie do T4.
-
- Debeściak
- Posty: 206
- Rejestracja: 14 lis 2016, o 12:27
- Model: V40
- Silnik: B4204T5
- moc: 200 KM
- Rocznik: 2003
- wiek: 30
- Skąd jesteś?: Brzeznica
- imię: Wojtek
Re: [volvo all] Zmiana dwumasy na sztywne koło
Proszę o poradę czy taki zestaw jak poniżej podejdzie do mojego B4204T5 z 2003 r.
- koło dwumasowe używane z 1.9 T4 1998 r. - w komplecie jest tarcza sprzęgłowa o średnicy 240 mm i ilości zębów 20 (zużyte więc muszę nowe kupić i chyba nie pasuje ze względu na ilość zębów) - wnioskuję że tylko średnica koła dwumasowego musi być zachowana pod tarczę, a ilość zębów nie jest ważna bo koło dwumasowe przykręcane jest do wału - poprawcie mnie jak głupoty piszę
- do tego docisk i nowa tarcza sprzęgłowa konkretnie pod mój silnik średnica 240 i ilość zębów 23 ? - jak to jest z tymi zębami bo nie mogę się pokapować, a nie mam jeszcze starego ściągniętego do sprawdzenia
Chciałbym się przygotować do wymiany i tylko przełożyć bo nie mogę tydzień bez auta pozostać sami wiecie jak to jest bez auta jak bez ręki
- koło dwumasowe używane z 1.9 T4 1998 r. - w komplecie jest tarcza sprzęgłowa o średnicy 240 mm i ilości zębów 20 (zużyte więc muszę nowe kupić i chyba nie pasuje ze względu na ilość zębów) - wnioskuję że tylko średnica koła dwumasowego musi być zachowana pod tarczę, a ilość zębów nie jest ważna bo koło dwumasowe przykręcane jest do wału - poprawcie mnie jak głupoty piszę
- do tego docisk i nowa tarcza sprzęgłowa konkretnie pod mój silnik średnica 240 i ilość zębów 23 ? - jak to jest z tymi zębami bo nie mogę się pokapować, a nie mam jeszcze starego ściągniętego do sprawdzenia
Chciałbym się przygotować do wymiany i tylko przełożyć bo nie mogę tydzień bez auta pozostać sami wiecie jak to jest bez auta jak bez ręki
-
- Debeściak
- Posty: 172
- Rejestracja: 18 paź 2016, o 14:01
- Model: s40
- Silnik: 2.0
- moc: 2.0
- Rocznik: 136
- Skąd jesteś?: Grodzisk
- imię: Zdzislaw
Re: [volvo all] Zmiana dwumasy na sztywne koło
Po lifcie były wałki w skrzyni większej średnicy czyli na te około 23 zęby.
W b4204t3 siedzi taki sam dwumas i w b4204s.
B4204t5 ma docisk samonastawny tak jak t4 przedliftem.
Ogólnie jeśli chodzi o ilość tych zębów to decyduje o tym numer seryjny.
Jeśli chcesz kupować używki i lecieć po taniości to zostaw swój docisk i nabij nowe okładziny na tarczę najlepiej wzmacniane LUK, dwumas do oceny po zdjęciu.
W b4204t3 siedzi taki sam dwumas i w b4204s.
B4204t5 ma docisk samonastawny tak jak t4 przedliftem.
Ogólnie jeśli chodzi o ilość tych zębów to decyduje o tym numer seryjny.
Jeśli chcesz kupować używki i lecieć po taniości to zostaw swój docisk i nabij nowe okładziny na tarczę najlepiej wzmacniane LUK, dwumas do oceny po zdjęciu.
-
- Moderator
- Posty: 5873
- Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
- Model: V40/ c70/ V40
- Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
- moc: 200 KM/193KM/200KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 26
- Skąd jesteś?: Bialystok
- imię: Mariusz
Re: [volvo all] Zmiana dwumasy na sztywne koło
B4204S to silnik przedliftowy i występowały z francuską skrzynią wiec bez dwumasy.savage pisze:W b4204t3 siedzi taki sam dwumas i w b4204s
-
- Debeściak
- Posty: 172
- Rejestracja: 18 paź 2016, o 14:01
- Model: s40
- Silnik: 2.0
- moc: 2.0
- Rocznik: 136
- Skąd jesteś?: Grodzisk
- imię: Zdzislaw
Re: [volvo all] Zmiana dwumasy na sztywne koło
Oczywiście mój błąd miało być b4204s2.
-
- Debeściak
- Posty: 206
- Rejestracja: 14 lis 2016, o 12:27
- Model: V40
- Silnik: B4204T5
- moc: 200 KM
- Rocznik: 2003
- wiek: 30
- Skąd jesteś?: Brzeznica
- imię: Wojtek
Re: [volvo all] Zmiana dwumasy na sztywne koło
savage, z tarczą i dociskiem sobie poradzę bo jak mówisz docisk zostawię i kupię nową tarczę. Chodzi o dwumas od 1.9T4, czy oprócz średnicy ciernej pod tarczę 240 i 10 śrub którymi jest przykręcony do wału (te dwa parametry są zgodne) istnieje jeszcze jakiś parametr który dyskwalifikowałby kompatybilność z moim 2.0T4.
-
- Debeściak
- Posty: 206
- Rejestracja: 14 lis 2016, o 12:27
- Model: V40
- Silnik: B4204T5
- moc: 200 KM
- Rocznik: 2003
- wiek: 30
- Skąd jesteś?: Brzeznica
- imię: Wojtek
Re: [volvo all] Zmiana dwumasy na sztywne koło
Sprzęgło rozebrane. Wszystkie podzespoły łącznie z wysprzęglikiem i dwumasą do wymiany. Dość wytrzymałe te elementy bo wszystko było jeszcze oryginalne przy przebiegu "licznikowym" 280 000 km.
Uwaga:
Dla zainteresowanych - znalezienie nowej tarczy 240 z 23 zębami graniczy z cudem. Jedynie oryginał w volvo, ale też nie ma go na stanie. Zostaje zregenerować starą tarczę - szkoda bo reszta części nowa Luka. Od S60 pasuje, ale jest ze sprężynami jakby ktoś chciał przejść na jednomas. Myślałem, że więcej cyrku będzie z dobraniem dwumasy, a tu proszę .
Uwaga:
Dla zainteresowanych - znalezienie nowej tarczy 240 z 23 zębami graniczy z cudem. Jedynie oryginał w volvo, ale też nie ma go na stanie. Zostaje zregenerować starą tarczę - szkoda bo reszta części nowa Luka. Od S60 pasuje, ale jest ze sprężynami jakby ktoś chciał przejść na jednomas. Myślałem, że więcej cyrku będzie z dobraniem dwumasy, a tu proszę .
-
- Debeściak
- Posty: 172
- Rejestracja: 18 paź 2016, o 14:01
- Model: s40
- Silnik: 2.0
- moc: 2.0
- Rocznik: 136
- Skąd jesteś?: Grodzisk
- imię: Zdzislaw
Re: [volvo all] Zmiana dwumasy na sztywne koło
Aż tak zajechałeś sprzęgło? Nie wyrzucaj 2masy zanim nie przyjdzie nowa i porównaj w nich luzy, może udałoby Ci się zrobić filmik.
Do tarczy jak dasz porządne okładziny LUKA będzie nawet lepiej jak na fabryce. Wysprzęglik był już nieszczelny?
Do tarczy jak dasz porządne okładziny LUKA będzie nawet lepiej jak na fabryce. Wysprzęglik był już nieszczelny?