Strona 6 z 6

Re: [volvo all] Zmiana dwumasy na sztywne koło

: 29 lis 2016, o 09:22
autor: NoViK
Nieszczelny pewnie nie, ale łożysko oporowe dało o sobie znać na pewno ;)

Wysłane z mojego LG-D722 przy użyciu Tapatalka

Re: [volvo all] Zmiana dwumasy na sztywne koło

: 29 lis 2016, o 15:14
autor: savage
Właśnie jestem ciekaw, bo u mnie przy minimalnie większym przebiegu też robiłem sprzęgło, ale samo łożysko było w super stanie tylko wysprzęglik zaczynał się pocić niestety.

Re: [volvo all] Zmiana dwumasy na sztywne koło

: 1 gru 2016, o 08:33
autor: kilert
Odebrałem wczoraj samochód po wymianie. Co do wysprzęglika to był suchy lecz łożysko się przycinało i był wyżłobiony rowek na czole od talerzyka w docisku. Z doborem tarczy był największy cyrk ale ostatecznie nabito na starej nowe okładziny luka i w sumie z wyglądu przypominała nową. Nie widziałem na oczy nowej dwumasy bo mechanik odbierał sobie sam ze sklepu, ale postaram się nagrać filmik jak wyglądają luzy w starej.
Jedna rzecz mnie trochę niepokoi - sprzęgło bierze na samym dole, przed wymianą brało mniej więcej na środku skoku pedału. Czy trzeba poczekać, aż się wszystko ułoży i samo się wyreguluje (docisk samonastawny) czy suszyć głowę mechanikowi ?

Re: [volvo all Pb] Zmiana dwumasy na sztywne koło

: 6 mar 2019, o 14:01
autor: MarioN
Nie chcę zakładać nowego tematu, więc odkopię ten... :zomby

Czeka mnie w niedługim czasie wymiana zestawu sprzęgła, bo dwumasa czasem "klekocze" i sprzęgło "bierze" wysoko. Zastanawiam się jak to najlepiej rozegrać. Widzę, że są w sprzedaży zestawy Valeo do przebudowy sprzęgła ze sztywnym kołem zamachowym. Z kolei zestawy z dwumasą oferuje głównie LUK, o którym można poczytać sporo niepochlebnych opinii.
Ktoś może zmienił już dwumasę na sztywne koło zamachowe i mógłby się podzielić swoimi doświadczeniami? Czy po wymianie są jakieś różnice w eksploatacji samochodu, gorsza kultura pracy silnika? Jak z trwałością takiego sprzęgła?

Re: [volvo all Pb] Zmiana dwumasy na sztywne koło

: 31 maja 2021, o 21:50
autor: memento89
Witam. Widzę, że nikt nie wymieniał gotowego zestawu ze sztywnym kołem lub nie pisze o tym na forum więc niedługo będę pierwszy:) pacjentem będzie T4 b4194t. Skrzynia zwalona zębów jest 20 więc podejdzie to tańsze. Kosztuje tyle co dwumas luka. Ciekawi mnie czy w razie czego można dokupić sama tarcze albo docisk jeżeli się zużyją. Jak już będzie ogarnięte to będę dawał znać czy i jak chodzi;)

[V40 1.9 t4 200km 2002r.] Tarcza i docisk sprzęgła

: 5 wrz 2021, o 22:47
autor: Patrixxo
Witam,
Nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie a brzmi ono tak. Czy ktoś orientuje się może albo podnosił moc i jak wygląda kwestia ze seryjnym sprzęgłem. Będę na dniach musiał wymienić i ląduje na pewno sztywne koło i zastanawiam się czy ładować oryginalny zestaw czy dawać jakąś wzmocnioną tarcze i robić docisk mocniejszy gdyż w najbliższym czasie Volvo będzie strojone w okolice 280 koni gdzieś.

Re: [V40 1.9 t4 200km 2002r.] Tarcza i docisk sprzęgła

: 5 wrz 2021, o 23:45
autor: Raptus
1.9 T4 z 2002 roku ?

A czytałeś to
viewtopic.php?f=8&t=3333

Re: [V40 1.9 t4 200km 2002r.] Tarcza i docisk sprzęgła

: 6 wrz 2021, o 07:14
autor: Patrixxo
raptusek pisze:
5 wrz 2021, o 23:45
1.9 T4 z 2002 roku ?

A czytałeś to
viewtopic.php?f=8&t=3333
Tak, 1.9 t4 po swapie silnika i skrzyni wraz ze sterownikiem 😅

Czytałem ale nie znalazłem informacji jak z wytrzymałością