[s/v40 2.0 136KM] problem z odmą
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 10:45
- Model: V40
- Silnik: B4204S2
- moc: 136KM
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: OLSZTYN
- imię: DANIEL
[s/v40 2.0 136KM] problem z odmą
volvo v40 2.0 benz, 136KM nr. silnika B4204S2 rok pr. 1999 pojawila sie biala maz w oleju-po czyszczeniu ukladu wodnego oraz chlodniczki oleju wydostala sie duta ilosc osadu rdzy , problem ze sprzeglem-przy delikatnym ruszaniu slychac pisk z okolicy sprzegla-wymieniona dwumasa na nowa , tarccza+docisk po regeneracji wysprzeglik centralny nowy uklad odpowietrzony pedal sprzegla delikatnie zmienny, nie ogarniam calosci tematu w 100 procentach
-
- Debeściak
- Posty: 287
- Rejestracja: 23 sie 2014, o 19:44
- Model: s60/s70/ex s40
- Silnik: 2.5T/2.4T /ex 2.0T++
- moc: 210/193/160+
- Rocznik: 0
- wiek: 21
- Skąd jesteś?: Olsztyn
- imię: Kamil
Re: volvo v40 2.0 136KM
zetor, Jak jesteś z Olsztyna to zajedź do niezależnego serwisu volva na Ostrzeszewo do Przemka on ogarnie Ci wszystko
-
- Turysta
- Posty: 31
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 22:32
- Model: V40
- Silnik: B4204S2
- moc: 136KM
- Rocznik: 2003
- wiek: 35
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Tomek
Re: volvo v40 2.0 136KM
Biała maź w oleju może pojawiać się też w przypadku zatkanego systemu tzw. "odmy" - czyli odpowietrzenia silnika. W jednostce B4204S2 odma zamontowana jest pod kolektorem ssącym, (bez jego demontażu nie ma szans jej obejrzeć), ale zatkać mogą się również przewody odpowietrzające silnik, oddające olej do bloku silnika, oraz dostarczające powietrze do kolektora ssącego. Te przewody częściowo da się wypiąć i ocenić. Natomiast jeśli sama odma (czyli plastikowa "puszka" zwana separatorem oleju pod kolektorem będzie zatkana, nastąpi znaczący wzrost ciśnienia w skrzyni korbowej i jednym z efektów może być właśnie maź.
Co ciekawe gdy miałem zatkaną odmę również pojawiał się pisk, ale był on spowodowany próbą ucieczki powietrza przez jakąś szczelinę w silniku nie miał nic wspólnego ze sprzęgłem.
Proponuję wyjąć miarkę oleju, i powtórzyć próbę delikatnego ruszenia, czy dalej ten pisk się pojawia ? Jeśli obajw piszczenia ustąpi, a przy założeniu miarki się ponowi, to na 98% będzie zatkana odma.
Dodatkowo we własnym zakresie, można:
- zrobić test gumowej rękawiczki (zakładając szczelna rękawiczkę lub inny "lateksowy wyrób" na króciec wlewu oleju, po odkręceniu korka wlewu oleju, obserwujemy czy na pracującym silniku wytwarza się nadciśnienie czy podciśnienie.
- jest to trudne, ale podobny test można spróbować zrobić dla króćca w który wchodzi bagnet oleju (po wyjęciu bagnetu). Jeśli zatka się "odma" to ciśnienie ze skrzyni korbowej będzie próbowało się wydostać innymi drogami, zdarza się że jest tak duże, iż potrafi wypchnąć miarkę oleju.
- kupić tester i zrobić test uszczelki pod głowicą
Ja w swoim V40 wymieniłem puszkę odmy i niektóre przewody + uszczelkę kolektora ssącego na nowe, bo nie miałem czasu, ale wielu użytkownikom udało się te elementy zregenerować/wyczyścić. (poza uszczelką kolektora, która obligatoryjnie wymaga wymiany na nową)
Pozdrawiam
Co ciekawe gdy miałem zatkaną odmę również pojawiał się pisk, ale był on spowodowany próbą ucieczki powietrza przez jakąś szczelinę w silniku nie miał nic wspólnego ze sprzęgłem.
Proponuję wyjąć miarkę oleju, i powtórzyć próbę delikatnego ruszenia, czy dalej ten pisk się pojawia ? Jeśli obajw piszczenia ustąpi, a przy założeniu miarki się ponowi, to na 98% będzie zatkana odma.
Dodatkowo we własnym zakresie, można:
- zrobić test gumowej rękawiczki (zakładając szczelna rękawiczkę lub inny "lateksowy wyrób" na króciec wlewu oleju, po odkręceniu korka wlewu oleju, obserwujemy czy na pracującym silniku wytwarza się nadciśnienie czy podciśnienie.
- jest to trudne, ale podobny test można spróbować zrobić dla króćca w który wchodzi bagnet oleju (po wyjęciu bagnetu). Jeśli zatka się "odma" to ciśnienie ze skrzyni korbowej będzie próbowało się wydostać innymi drogami, zdarza się że jest tak duże, iż potrafi wypchnąć miarkę oleju.
- kupić tester i zrobić test uszczelki pod głowicą
Ja w swoim V40 wymieniłem puszkę odmy i niektóre przewody + uszczelkę kolektora ssącego na nowe, bo nie miałem czasu, ale wielu użytkownikom udało się te elementy zregenerować/wyczyścić. (poza uszczelką kolektora, która obligatoryjnie wymaga wymiany na nową)
Pozdrawiam
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: volvo v40 2.0 136KM
Tomek133 opis super , ale zobacz na datę utworzenia tematu (notabene źle opisanego). W okresie dużych zmian temperatur wystarczą krótkie przeloty, niedogrzewanie silnika i "problem" gotowy. Zauważ też że nikt takowego przypadku nie zgłasza w okresie późna wiosna-lato-wczesna jesień. Wniosek chyba nasuwa się sam
-
- Turysta
- Posty: 31
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 22:32
- Model: V40
- Silnik: B4204S2
- moc: 136KM
- Rocznik: 2003
- wiek: 35
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Tomek
Re: volvo v40 2.0 136KM
Rzeczywiście daty są tu bardzo istotne. Bardzo dziękuje za uwagę. Jeśli temat już zostanie poprawiony i zajrzy tu ktoś z problemem białej mazi w oleju i piszczenia z pod maski, to załączam jeszcze poniższy filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=KhwZwtNrxNM
W B4204S2 popiskiwanie spowodowane zatkaną odmą jest identyczne. Bardzo łatwo go pomylić z odgłosem zacierającej się rolki lub łożyska alternatora, ale wyjęcie miarki oleju rozwieje wątpliwości.
https://www.youtube.com/watch?v=KhwZwtNrxNM
W B4204S2 popiskiwanie spowodowane zatkaną odmą jest identyczne. Bardzo łatwo go pomylić z odgłosem zacierającej się rolki lub łożyska alternatora, ale wyjęcie miarki oleju rozwieje wątpliwości.
-
- Moderator
- Posty: 9095
- Rejestracja: 29 cze 2013, o 20:40
- Model: Peugeot 508
- Silnik: 2.0 HDI
- moc: 180 KM
- Rocznik: 2017
- wiek: 36
- Skąd jesteś?: Siewierz
- imię: Mateusz
- Lokalizacja: Siewierz
Re: volvo v40 2.0 136KM
Ja myślę, że plusik dla kolegi jest wskazany
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 10:45
- Model: V40
- Silnik: B4204S2
- moc: 136KM
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: OLSZTYN
- imię: DANIEL
Re: [s/v40 2.0 136KM] problem z odmą
dzieki za porady zwiazane z biala mazia w oleju powodem byl defekt termostatu przez co motor nie uzyskiwal wlasciwej temperatury 40-50 stopni to stanowczo za malo,dotego krutkie trasy i tak powstal problem-mimo ze termostat byl nowy szybko padl .Co do piskow-zgrzytow przy ruszaniu powodem byla niesprawna nowa dwumasa firmy LUK za 640euro-unikac
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 18 lis 2016, o 21:50
- Model: v40
- Silnik: 1.9D
- moc: 116KM
- Rocznik: 2001
- wiek: 40
- Skąd jesteś?: Reda
- imię: Daniel
Re: [s/v40 2.0 136KM] problem z odmą
czy wadliwa odma może puszczać olej do układu dolotowego ?
gdzie w silniku T3 znajduje się odma ?
gdzie w silniku T3 znajduje się odma ?
-
- Turysta
- Posty: 43
- Rejestracja: 29 lis 2016, o 11:43
- Model: v40
- Silnik: 18
- moc: 115
- Rocznik: 1996
- Skąd jesteś?: lipa
- imię: Aer
Re: [s/v40 2.0 136KM] problem z odmą
become, może puszczać i to nie mało. Znajduję się pod kolektorem ssącym.
-
- Volvo Fan
- Posty: 2631
- Rejestracja: 23 lut 2014, o 23:33
- Model: XC70
- Silnik: 2
- moc: KM
- wiek: 1
- Skąd jesteś?: PLONSK
- imię: Jarek
- Lokalizacja: PŁOŃSK
Re: [s/v40 2.0 136KM] problem z odmą
Właściwie to dlaczego ona puszcza
W to lato rozbierałem wszystko, czyściłem, bo waliło ostro olejem
niedawno zaglądałem, a tam powoli robi sie to samo co było
W to lato rozbierałem wszystko, czyściłem, bo waliło ostro olejem
niedawno zaglądałem, a tam powoli robi sie to samo co było