[s/v40 2.0 136KM] problem z odmą

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
zetor
Posty: 2
Rejestracja: 14 lut 2016, o 10:45
Model: V40
Silnik: B4204S2
moc: 136KM
Rocznik: 1999
Skąd jesteś?: OLSZTYN
imię: DANIEL

[s/v40 2.0 136KM] problem z odmą

Post autor: zetor » 14 lut 2016, o 11:26

volvo v40 2.0 benz, 136KM nr. silnika B4204S2 rok pr. 1999 pojawila sie biala maz w oleju-po czyszczeniu ukladu wodnego oraz chlodniczki oleju wydostala sie duta ilosc osadu rdzy , problem ze sprzeglem-przy delikatnym ruszaniu slychac pisk z okolicy sprzegla-wymieniona dwumasa na nowa , tarccza+docisk po regeneracji wysprzeglik centralny nowy uklad odpowietrzony pedal sprzegla delikatnie zmienny, nie ogarniam calosci tematu w 100 procentach

Awatar użytkownika
nodamagenofun
Debeściak
Posty: 287
Rejestracja: 23 sie 2014, o 19:44
Model: s60/s70/ex s40
Silnik: 2.5T/2.4T /ex 2.0T++
moc: 210/193/160+
Rocznik: 0
wiek: 21
Skąd jesteś?: Olsztyn
imię: Kamil

Re: volvo v40 2.0 136KM

Post autor: nodamagenofun » 14 lut 2016, o 13:35

zetor, Jak jesteś z Olsztyna to zajedź do niezależnego serwisu volva na Ostrzeszewo do Przemka on ogarnie Ci wszystko :)

Awatar użytkownika
Tomek133
Turysta
Posty: 31
Rejestracja: 20 maja 2016, o 22:32
Model: V40
Silnik: B4204S2
moc: 136KM
Rocznik: 2003
wiek: 35
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Tomek

Re: volvo v40 2.0 136KM

Post autor: Tomek133 » 8 sie 2016, o 12:41

Biała maź w oleju może pojawiać się też w przypadku zatkanego systemu tzw. "odmy" - czyli odpowietrzenia silnika. W jednostce B4204S2 odma zamontowana jest pod kolektorem ssącym, (bez jego demontażu nie ma szans jej obejrzeć), ale zatkać mogą się również przewody odpowietrzające silnik, oddające olej do bloku silnika, oraz dostarczające powietrze do kolektora ssącego. Te przewody częściowo da się wypiąć i ocenić. Natomiast jeśli sama odma (czyli plastikowa "puszka" zwana separatorem oleju pod kolektorem będzie zatkana, nastąpi znaczący wzrost ciśnienia w skrzyni korbowej i jednym z efektów może być właśnie maź.

Co ciekawe gdy miałem zatkaną odmę również pojawiał się pisk, ale był on spowodowany próbą ucieczki powietrza przez jakąś szczelinę w silniku nie miał nic wspólnego ze sprzęgłem.

Proponuję wyjąć miarkę oleju, i powtórzyć próbę delikatnego ruszenia, czy dalej ten pisk się pojawia ? Jeśli obajw piszczenia ustąpi, a przy założeniu miarki się ponowi, to na 98% będzie zatkana odma.


Dodatkowo we własnym zakresie, można:
- zrobić test gumowej rękawiczki (zakładając szczelna rękawiczkę lub inny "lateksowy wyrób" :) na króciec wlewu oleju, po odkręceniu korka wlewu oleju, obserwujemy czy na pracującym silniku wytwarza się nadciśnienie czy podciśnienie.
- jest to trudne, ale podobny test można spróbować zrobić dla króćca w który wchodzi bagnet oleju (po wyjęciu bagnetu). Jeśli zatka się "odma" to ciśnienie ze skrzyni korbowej będzie próbowało się wydostać innymi drogami, zdarza się że jest tak duże, iż potrafi wypchnąć miarkę oleju.
- kupić tester i zrobić test uszczelki pod głowicą


Ja w swoim V40 wymieniłem puszkę odmy i niektóre przewody + uszczelkę kolektora ssącego na nowe, bo nie miałem czasu, ale wielu użytkownikom udało się te elementy zregenerować/wyczyścić. (poza uszczelką kolektora, która obligatoryjnie wymaga wymiany na nową)


Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Yaro
Moderator
Posty: 8329
Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
Model: C30/V40
Silnik: D4164T/B5254T12
moc: 109/254
Rocznik: 2013
wiek: 38
Skąd jesteś?: NowaPogorzel
imię: Piotrek

Re: volvo v40 2.0 136KM

Post autor: Yaro » 8 sie 2016, o 12:53

Tomek133 opis super :mrgreen: , ale zobacz na datę utworzenia tematu (notabene źle opisanego). W okresie dużych zmian temperatur wystarczą krótkie przeloty, niedogrzewanie silnika i "problem" gotowy. Zauważ też że nikt takowego przypadku nie zgłasza w okresie późna wiosna-lato-wczesna jesień. Wniosek chyba nasuwa się sam ;)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Tomek133
Turysta
Posty: 31
Rejestracja: 20 maja 2016, o 22:32
Model: V40
Silnik: B4204S2
moc: 136KM
Rocznik: 2003
wiek: 35
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Tomek

Re: volvo v40 2.0 136KM

Post autor: Tomek133 » 9 sie 2016, o 07:12

Rzeczywiście daty są tu bardzo istotne. Bardzo dziękuje za uwagę. Jeśli temat już zostanie poprawiony i zajrzy tu ktoś z problemem białej mazi w oleju i piszczenia z pod maski, to załączam jeszcze poniższy filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=KhwZwtNrxNM

W B4204S2 popiskiwanie spowodowane zatkaną odmą jest identyczne. Bardzo łatwo go pomylić z odgłosem zacierającej się rolki lub łożyska alternatora, ale wyjęcie miarki oleju rozwieje wątpliwości.

Awatar użytkownika
qdlaty
Moderator
Posty: 9095
Rejestracja: 29 cze 2013, o 20:40
Model: Peugeot 508
Silnik: 2.0 HDI
moc: 180 KM
Rocznik: 2017
wiek: 36
Skąd jesteś?: Siewierz
imię: Mateusz
Lokalizacja: Siewierz

Re: volvo v40 2.0 136KM

Post autor: qdlaty » 9 sie 2016, o 07:46

Ja myślę, że plusik dla kolegi jest wskazany ;)
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Polub nas na facebooku - Forum Volvo S40 V40 i pokrewnych

Awatar użytkownika
zetor
Posty: 2
Rejestracja: 14 lut 2016, o 10:45
Model: V40
Silnik: B4204S2
moc: 136KM
Rocznik: 1999
Skąd jesteś?: OLSZTYN
imię: DANIEL

Re: [s/v40 2.0 136KM] problem z odmą

Post autor: zetor » 15 sie 2016, o 13:58

dzieki za porady zwiazane z biala mazia w oleju powodem byl defekt termostatu przez co motor nie uzyskiwal wlasciwej temperatury 40-50 stopni to stanowczo za malo,dotego krutkie trasy i tak powstal problem-mimo ze termostat byl nowy szybko padl .Co do piskow-zgrzytow przy ruszaniu powodem byla niesprawna nowa dwumasa firmy LUK za 640euro-unikac

Awatar użytkownika
become
Posty: 12
Rejestracja: 18 lis 2016, o 21:50
Model: v40
Silnik: 1.9D
moc: 116KM
Rocznik: 2001
wiek: 40
Skąd jesteś?: Reda
imię: Daniel

Re: [s/v40 2.0 136KM] problem z odmą

Post autor: become » 18 lis 2016, o 22:14

czy wadliwa odma może puszczać olej do układu dolotowego ?
gdzie w silniku T3 znajduje się odma ?

Awatar użytkownika
Aer
Turysta
Posty: 43
Rejestracja: 29 lis 2016, o 11:43
Model: v40
Silnik: 18
moc: 115
Rocznik: 1996
Skąd jesteś?: lipa
imię: Aer

Re: [s/v40 2.0 136KM] problem z odmą

Post autor: Aer » 29 lis 2016, o 12:26

become, może puszczać i to nie mało. Znajduję się pod kolektorem ssącym.

Awatar użytkownika
pajakk
Volvo Fan
Posty: 2631
Rejestracja: 23 lut 2014, o 23:33
Model: XC70
Silnik: 2
moc: KM
wiek: 1
Skąd jesteś?: PLONSK
imię: Jarek
Lokalizacja: PŁOŃSK

Re: [s/v40 2.0 136KM] problem z odmą

Post autor: pajakk » 29 lis 2016, o 13:08

Właściwie to dlaczego ona puszcza
W to lato rozbierałem wszystko, czyściłem, bo waliło ostro olejem
niedawno zaglądałem, a tam powoli robi sie to samo co było
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”