[S40 1.8 122 KM 2002r] Zgasł podczas jazdy i nie odpala
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 25 mar 2014, o 02:15
- Model: s40
- Silnik: 1.8 122 km
- Rocznik: 2003
- wiek: 35
- Skąd jesteś?: radom
- imię: Patryk
- Lokalizacja: Polska
[S40 1.8 122 KM 2002r] Zgasł podczas jazdy i nie odpala
Witam wszystkich użytkowników forum.
Panowie Pomocy! Dziś około południa podczas powrotu do domu w vołovince po prostu zgasł silnik. Rozrusznik kręci, pompe paliwa słychać (niedawno wymieniona), akumulator też nowy. Objaw jest dziwny - silnik zaskakuje dosłownie na ułamek sekundy po czym z powrotem gaśnie. Dodam że orginalny przycisk antynapadowy jest wyłączony, bezpieczniki pod maską sprawdzone, nie palą się na stałe żadne kontrolki od imobilajzera, silnika etc. Podpowiedzcie gdzie mogę szukać przyczyny? Volvo ma przejechane 250 tysiecy kilometrów było regularnie serwisowane, posiada silnik 1.8 122 KM i od 3 lat ma założoną sekwencyjną instalację gazową.
Panowie Pomocy! Dziś około południa podczas powrotu do domu w vołovince po prostu zgasł silnik. Rozrusznik kręci, pompe paliwa słychać (niedawno wymieniona), akumulator też nowy. Objaw jest dziwny - silnik zaskakuje dosłownie na ułamek sekundy po czym z powrotem gaśnie. Dodam że orginalny przycisk antynapadowy jest wyłączony, bezpieczniki pod maską sprawdzone, nie palą się na stałe żadne kontrolki od imobilajzera, silnika etc. Podpowiedzcie gdzie mogę szukać przyczyny? Volvo ma przejechane 250 tysiecy kilometrów było regularnie serwisowane, posiada silnik 1.8 122 KM i od 3 lat ma założoną sekwencyjną instalację gazową.
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: [S40 1.8 122 KM 2002r] Zgasł podczas jazdy i nie odpala
To że słychać pompę nie oznacza że ma paliwo. Po drodze jest filtr i regulator paliwa. Ciśnienie na listwie proponuję sprawdzić. Dodatkowo cewki (czy ma iskrę) Wyeliminuj jedną z przyczyn i będziemy myśleć dalej czy układ paliwowy czy elektryczny boli to autko.
-
- Moderator
- Posty: 5873
- Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
- Model: V40/ c70/ V40
- Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
- moc: 200 KM/193KM/200KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 26
- Skąd jesteś?: Bialystok
- imię: Mariusz
Re: [S40 1.8 122 KM 2002r] Zgasł podczas jazdy i nie odpala
W takim wypadku to zrobić to co kolega wyżej napisał i najlepiej podpiąć pod kompa. Jeśli sterowanie silnika daje ciała to wypali błąd co może naprowadzic na problem.
Wysłane z mojego LG-D722 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-D722 przy użyciu Tapatalka
-
- Volvo Fan
- Posty: 2058
- Rejestracja: 22 wrz 2014, o 12:42
- Model: V40
- Silnik: B4184S
- moc: 115KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 34
- Skąd jesteś?: Gora_Kalwaria
- imię: Lukasz
- Kontakt:
Re: [S40 1.8 122 KM 2002r] Zgasł podczas jazdy i nie odpala
A jeszcze odrazu możesz zrobić mały teścik, przekręć kluczyk na zapłon kilka razy i potrzymaj na zapłonie za każdym razem ok 3 sekPo takiej serii dopiero sprobuj odpalic i zobacz czy cos sie zmieni.
-
- Administrator
- Posty: 6836
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
- Model: V40
- Silnik: 1.9 T4
- moc: 200+
- Rocznik: 1997
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Wojtek
- Lokalizacja: Kraków
Re: [S40 1.8 122 KM 2002r] Zgasł podczas jazdy i nie odpala
Tak jak Yaro mówi
do działania silnika są wymagane tylko 2 rzeczy
Paliwo + iskra
paliwo można sprawdzić przez wykręcenie świecy i wtedy czuć czy dochodzi czy nie
iskra świeca + kabek z cewki czy aparatu przykładamy do masy auta i kręcimy skacze iskra to najprawdopodobniej zostaje tylko paliwo ...
jeśli masz gaz a masz i to sekwencyjny to znaczy że instalatorzy gmerali w wiązce zasilania wtryskiwaczy i najprawdopodobniej wzieli sobie też 12V z tego obwodu
sprawdz czy dochodzi napięcie na wtryskiwacze pb
jak to zrobić potrzeba miernik multimetr -- na początek sutawiamy na pomiar diody czyli ciągłości obwodu
Ściągamy 2 wtyczki z wtrysków pb i patrzymy które kable między wtryczkami pokazują obwód wpinamy je na wtryski lub nie przełączamy multi na pomiar napięcia ---20V i po zapaleniu stacyjki przez pare sek powinno pojawiać się napięcie dokładnie tyle ile mruczy pompa paliwa ..
Sprawdzenie ciśnienia na listwie też nie jest złe ..
na szybko można spróbować go dopalać na LPG !!!!!
Procedura odpalania AWARYJNEGO Z LPG Mniej wiecej wygląda taka samo trzymasz przycisk przełączania pb/lpg i kręcimy rozrusznikiem
jeśli instalacja jest dobrze wyregulowana to powinien zagadać można też operować pedałem gazu bo mieszanka może być zaa bogata ...
Ale po pierwsze zobacz czy masz iskrę !!!!!!!!!!!!!!
do działania silnika są wymagane tylko 2 rzeczy
Paliwo + iskra
paliwo można sprawdzić przez wykręcenie świecy i wtedy czuć czy dochodzi czy nie
iskra świeca + kabek z cewki czy aparatu przykładamy do masy auta i kręcimy skacze iskra to najprawdopodobniej zostaje tylko paliwo ...
jeśli masz gaz a masz i to sekwencyjny to znaczy że instalatorzy gmerali w wiązce zasilania wtryskiwaczy i najprawdopodobniej wzieli sobie też 12V z tego obwodu
sprawdz czy dochodzi napięcie na wtryskiwacze pb
jak to zrobić potrzeba miernik multimetr -- na początek sutawiamy na pomiar diody czyli ciągłości obwodu
Ściągamy 2 wtyczki z wtrysków pb i patrzymy które kable między wtryczkami pokazują obwód wpinamy je na wtryski lub nie przełączamy multi na pomiar napięcia ---20V i po zapaleniu stacyjki przez pare sek powinno pojawiać się napięcie dokładnie tyle ile mruczy pompa paliwa ..
Sprawdzenie ciśnienia na listwie też nie jest złe ..
na szybko można spróbować go dopalać na LPG !!!!!
Procedura odpalania AWARYJNEGO Z LPG Mniej wiecej wygląda taka samo trzymasz przycisk przełączania pb/lpg i kręcimy rozrusznikiem
jeśli instalacja jest dobrze wyregulowana to powinien zagadać można też operować pedałem gazu bo mieszanka może być zaa bogata ...
Ale po pierwsze zobacz czy masz iskrę !!!!!!!!!!!!!!
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 25 mar 2014, o 02:15
- Model: s40
- Silnik: 1.8 122 km
- Rocznik: 2003
- wiek: 35
- Skąd jesteś?: radom
- imię: Patryk
- Lokalizacja: Polska
Re: [S40 1.8 122 KM 2002r] Zgasł podczas jazdy i nie odpala
Dzięki Panowie za podpowiedzi. Sprawdzę i napiszę czy udało mi się odpalić vołovinkę
-
- Debeściak
- Posty: 154
- Rejestracja: 14 paź 2015, o 23:47
- Model: V40
- Silnik: B4184S2
- moc: 122
- Rocznik: 2003
- wiek: 21
- Skąd jesteś?: Wloszczowa_Wroclaw
- imię: Michal
Re: [S40 1.8 122 KM 2002r] Zgasł podczas jazdy i nie odpala
Do sprawdzenia również czujnik położenia wału. Jeśli obwód jego został przerwany lub uszkodzny jest czujnik silnik nie zagada i nie będzie iskry. ani wtryski nie zadziałają.
Jeśli pompa pracuje to ciśnienie na listwie powinno być jeśli nigdzie wąż paliwowy po prostu nie spadł. A to eliminuję bo na pewno by właściciel poczuł
Jeśli pompa pracuje to ciśnienie na listwie powinno być jeśli nigdzie wąż paliwowy po prostu nie spadł. A to eliminuję bo na pewno by właściciel poczuł
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 21 mar 2016, o 20:33
- Model: S40
- Silnik: 1.8
- moc: 122
- Rocznik: 2002
- Skąd jesteś?: Otwock
- imię: Bartek
Re: [S40 1.8 122 KM 2002r] Zgasł podczas jazdy i nie odpala
Mi to wygląda na rozprogramowany immobilaizer
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 25 mar 2014, o 02:15
- Model: s40
- Silnik: 1.8 122 km
- Rocznik: 2003
- wiek: 35
- Skąd jesteś?: radom
- imię: Patryk
- Lokalizacja: Polska
Re: [S40 1.8 122 KM 2002r] Zgasł podczas jazdy i nie odpala
Witam ponownie po długiej przerwie. Dziękuje wszystkim za pomoc oraz podpowiedzi. Po dokładnym sprawdzeniu sprawcą usterki okazała się pompa paliwa. Zareklamowałem ją i vołovinka już dawno jeździ.
P.S W miedzy czasie udało się nam odkupić kilkuletnią Toyotę Yaris od bardzo dobrej znajomej. Yarek wygląda i jeździ jak nowy. Po prostu perfekcyjny stan. Zapadła decyzja o sprzedaży volvo, trochę szkoda bo vołovinka została dopieszczona dość dużymi nakładami finansowymi jak na obecną wartość samochodu. Myślę że z samych faktur na części uzbierałbym kwotę 5 tysięcy złotych.... Postaram się dodać w najbliższym czasie odpowiedni post w dziale sprzedam. Jeszcze raz dziękuje za pomoc. Pozdrawiam
P.S W miedzy czasie udało się nam odkupić kilkuletnią Toyotę Yaris od bardzo dobrej znajomej. Yarek wygląda i jeździ jak nowy. Po prostu perfekcyjny stan. Zapadła decyzja o sprzedaży volvo, trochę szkoda bo vołovinka została dopieszczona dość dużymi nakładami finansowymi jak na obecną wartość samochodu. Myślę że z samych faktur na części uzbierałbym kwotę 5 tysięcy złotych.... Postaram się dodać w najbliższym czasie odpowiedni post w dziale sprzedam. Jeszcze raz dziękuje za pomoc. Pozdrawiam