[s40 MS II,2.0d,2004] Maź w zbiorniczku wyrównawczym.
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 25 kwie 2016, o 18:33
- Model: S40 II MS
- Silnik: 2.0D
- moc: 136KM
- Rocznik: 2004
- Skąd jesteś?: Sochaczew
- imię: Mateusz
[s40 MS II,2.0d,2004] Maź w zbiorniczku wyrównawczym.
Witam serdecznie.
Jestem posiadaczem volvo s40 MS II 2.0d z 2004 roku jestem świeżo po wymianie rozrządu wraz z pompą wody i dzisiaj zauważyłem dziwną ciemno biszkoptową zbitą "maź" na dnie zbiornika wyrównawczego. Pytanie od czego ona się zrobiła ponieważ płynu chłodzącego mi nie ubywa ani nie przybywa i ma swoją różową barwę stan oleju jak i barwa również bez zmian tzn nie ma żadnych jasnych przebarwień ani na bagnecie czy korku nic się nie osadza. Dzisiaj rano jak odpalił podymił chwilę na biało ale temperatura była dość niska więc jakoś mnie to nie zdziwiło, dodatkowo jak odpalę na zimnym silniku delikatnie trzęsie budą ale po ruszeniu już ten problem znika więc jest tylko przy odpaleniu. I tu nasuwa się moje pytanie od czego to może być ? mechanik który robił rozrząd i zmieniał płyn nie wyczyścił dobrze układu i zalał płyn który się nie zmieszał ze starym czy jednak uszczelka pod głowicą dodam iż mam zamiar kupić jakiś tester jednorazowy który niby potwierdzi lub wykluczy robotę przy głowicy. Jakieś sugestie, pomoc ?.
Jestem posiadaczem volvo s40 MS II 2.0d z 2004 roku jestem świeżo po wymianie rozrządu wraz z pompą wody i dzisiaj zauważyłem dziwną ciemno biszkoptową zbitą "maź" na dnie zbiornika wyrównawczego. Pytanie od czego ona się zrobiła ponieważ płynu chłodzącego mi nie ubywa ani nie przybywa i ma swoją różową barwę stan oleju jak i barwa również bez zmian tzn nie ma żadnych jasnych przebarwień ani na bagnecie czy korku nic się nie osadza. Dzisiaj rano jak odpalił podymił chwilę na biało ale temperatura była dość niska więc jakoś mnie to nie zdziwiło, dodatkowo jak odpalę na zimnym silniku delikatnie trzęsie budą ale po ruszeniu już ten problem znika więc jest tylko przy odpaleniu. I tu nasuwa się moje pytanie od czego to może być ? mechanik który robił rozrząd i zmieniał płyn nie wyczyścił dobrze układu i zalał płyn który się nie zmieszał ze starym czy jednak uszczelka pod głowicą dodam iż mam zamiar kupić jakiś tester jednorazowy który niby potwierdzi lub wykluczy robotę przy głowicy. Jakieś sugestie, pomoc ?.
-
- Administrator
- Posty: 18930
- Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
- Model: v40
- Silnik: Napędzany gnojówką
- moc: Zajebiście srogo
- Rocznik: 1900
- wiek: 100
- Skąd jesteś?: PLPL
- imię: ELI
- Kontakt:
Re: [s40 MS II,2.0d,2004] Maź w zbiorniczku wyrównawczym.
idealnie, od tego zacznij, jak bedzie wszystko OK, wyczyść zbiorniczek i obserwuj czy nie będzie się osadzać...Mateusz587 pisze:dodam iż mam zamiar kupić jakiś tester jednorazowy który niby potwierdzi lub wykluczy robotę przy głowicy.
a jak przewody, nie są twarde jak kamień?
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 25 kwie 2016, o 18:33
- Model: S40 II MS
- Silnik: 2.0D
- moc: 136KM
- Rocznik: 2004
- Skąd jesteś?: Sochaczew
- imię: Mateusz
Re: [s40 MS II,2.0d,2004] Maź w zbiorniczku wyrównawczym.
Sprawdzałem, tak wszystkie przewody które są od płynu idzie "wcisnąć". Auto moc ma wczoraj trasa 200km i szło bez problemu. Dodam jeszcze że dzisiaj zauważyłem iż dla mnie długo się grzeje a szybko stygnie może nie mam racji tylko przewrażliwienie, wskazówka od temp dochodzi do "godziny 12" gdzieś po przejechaniu 3/4 odcinka do pracy czyli około 10 km. Natomiast poszedłem do garażu po 2h i wskazówka od temp była na drugiej kresce od dołu, temperaturę trzyma nie spada ani nie przekracza podczas jazdy czy na postoju.
Ostatnio zmieniony 25 kwie 2016, o 19:23 przez Mateusz587, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Administrator
- Posty: 18930
- Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
- Model: v40
- Silnik: Napędzany gnojówką
- moc: Zajebiście srogo
- Rocznik: 1900
- wiek: 100
- Skąd jesteś?: PLPL
- imię: ELI
- Kontakt:
Re: [s40 MS II,2.0d,2004] Maź w zbiorniczku wyrównawczym.
pewnie wystarczy tylko wyczyścić i śmigać
-
- Volvo Fan
- Posty: 4526
- Rejestracja: 19 mar 2016, o 22:41
- Model: Laguna 3
- Silnik: F4RT
- moc: 170
- Rocznik: 2008
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Siechnice
- imię: Robert
- Lokalizacja: Siechnice
Re: [s40 MS II,2.0d,2004] Maź w zbiorniczku wyrównawczym.
Taka maź też się robi, jeżeli często jeździsz na krótkich odcinkach i silnik jest często niedogrzany.
Jakby UPG strzeliła, dymiło by i ubywał by płyn.
Na wszelki wypadek warto kupić tester.
Jakby UPG strzeliła, dymiło by i ubywał by płyn.
Na wszelki wypadek warto kupić tester.
-
- Debeściak
- Posty: 280
- Rejestracja: 9 sty 2015, o 20:10
- Model: V40
- Silnik: 1.9Di 95kM
- Rocznik: 2000
- wiek: 34
- Skąd jesteś?: okolice Bydgoszczy
- imię: Radek
Re: [s40 MS II,2.0d,2004] Maź w zbiorniczku wyrównawczym.
Długo tak dymi? Biały dym w dużej ilości przez ok.1-2 min.to częsty objaw świec żarowych, a przy tym drgawki na zimnym silniku. Sprawdź na wszelki wypadek.Mateusz587 pisze: Dzisiaj rano jak odpalił podymił chwilę na biało ale temperatura była dość niska więc jakoś mnie to nie zdziwiło, dodatkowo jak odpalę na zimnym silniku delikatnie trzęsie budą ale po ruszeniu już ten problem znika więc jest tylko przy odpaleniu
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 25 kwie 2016, o 18:33
- Model: S40 II MS
- Silnik: 2.0D
- moc: 136KM
- Rocznik: 2004
- Skąd jesteś?: Sochaczew
- imię: Mateusz
Re: [s40 MS II,2.0d,2004] Maź w zbiorniczku wyrównawczym.
Świece miałem wszystkie wymienione jakiś tydzień temu, dzisiaj temp wyższa na dworze no to z wydechu nie widać było jakiegokolwiek dymu. Ta maź ma konsystencję serka topionego, jakiś objawów prócz tego dalej nie widzę, poczekam chyba jednak na ten tester.