[S40 T4 98'] Drżenie kierownicy i budy powyżej 80km/h

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
Yaro
Moderator
Posty: 8329
Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
Model: C30/V40
Silnik: D4164T/B5254T12
moc: 109/254
Rocznik: 2013
wiek: 38
Skąd jesteś?: NowaPogorzel
imię: Piotrek

Re: [S40 T4 98'] Drżenie kierownicy i budy powyżej 80km/h

Post autor: Yaro » 10 cze 2016, o 10:09

E... pisane było. A czemu tak wyszło to ch.... wie. Ważne ZR juz sprostowanie ;)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
turboni
Volvo Fan
Posty: 3991
Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 147KW/200KM
Rocznik: 1998
wiek: 40
Skąd jesteś?: Komorow
imię: Pawel

Re: [S40 T4 98'] Drżenie kierownicy i budy powyżej 80km/h

Post autor: turboni » 13 cze 2016, o 11:39

Wczoraj dzięki uprzejmości kolegi Yaro pomierzyliśmy podejrzaną zwrotnicę z piastą i wyszło gdzie tolerancja jest +/-0,02mm bicia piasty o wiele za dużo dochodzi do 0,15mm. Więc dzisiaj wypad na szrot z miernikiem w ręku w poszukiwaniu innej ale dobrej.
Pomierzyłem dziś drugą stronę i tam jest mniej więcej w okolicach +/-0,02-0,03 więc jest można powiedzieć OK :doping
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
turboni
Volvo Fan
Posty: 3991
Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 147KW/200KM
Rocznik: 1998
wiek: 40
Skąd jesteś?: Komorow
imię: Pawel

Re: [S40 T4 98'] Drżenie kierownicy i budy powyżej 80km/h

Post autor: turboni » 13 cze 2016, o 14:21

No dobra zwrotnica z piastą zakupiona, jutro pożądne czyszczenie z rdzy i pomiary czy jest prosta (mam 10 dni na zwrot).

Siedziałem i wybierałem bo mieli same zwrotnice pod przegub z 25 zębami a w T4 jest na 26 zębów. To samo co w niektórych Dieslach.

Teraz pytanie co radzicie czy przełożyć samą piastę do mojej zwrotnicy gdzie mam nowe łożysko czy przekładać całość ale i tak w tą zwrotnice co kupiłem muszę zainwestować w nowe łożysko ewentualnie wycisnąć swoje i w nią wprasować.Obrazek

Wysłane z Sony XPERIA M4 Aqua
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
lebek89
Volvo Fan
Posty: 2253
Rejestracja: 27 sty 2015, o 23:43
Model: s60/v40
Silnik: 2,5t/1.9Di
moc: 210KM/95KM
Rocznik: 2003
wiek: 28
Skąd jesteś?: Przemysl
imię: Kamil

Re: [S40 T4 98'] Drżenie kierownicy i budy powyżej 80km/h

Post autor: lebek89 » 13 cze 2016, o 15:03

A w jaki sposób wyciagniesz stare łożysko w całości ? bo ja nie potrafię mi się zawsze rozwala. Załóż na próbę druga całą na starym.

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
EGR OFF, AFN 205, Doładowanie 1.2b,

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
turboni
Volvo Fan
Posty: 3991
Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 147KW/200KM
Rocznik: 1998
wiek: 40
Skąd jesteś?: Komorow
imię: Pawel

Re: [S40 T4 98'] Drżenie kierownicy i budy powyżej 80km/h

Post autor: turboni » 13 cze 2016, o 16:51

Normalnie na prasie ;-) W tej piaście łożysko jest do wymiany tak na 50% a nie chcę robić tej samej roboty dwa razy. Tylko zrobić i zapomnieć :-D

Wysłane z Sony XPERIA M4 Aqua
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
lebek89
Volvo Fan
Posty: 2253
Rejestracja: 27 sty 2015, o 23:43
Model: s60/v40
Silnik: 2,5t/1.9Di
moc: 210KM/95KM
Rocznik: 2003
wiek: 28
Skąd jesteś?: Przemysl
imię: Kamil

Re: [S40 T4 98'] Drżenie kierownicy i budy powyżej 80km/h

Post autor: lebek89 » 13 cze 2016, o 18:56

Ja mam wystawiona zwrotnice z dobrym łożyskiem trzeba było pisać to byś zaoszczedzil :)

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
EGR OFF, AFN 205, Doładowanie 1.2b,

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
turboni
Volvo Fan
Posty: 3991
Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 147KW/200KM
Rocznik: 1998
wiek: 40
Skąd jesteś?: Komorow
imię: Pawel

Re: [S40 T4 98'] Drżenie kierownicy i budy powyżej 80km/h

Post autor: turboni » 14 cze 2016, o 04:19

No zdaża się ale jak ta będzie lipna to mam 10 dni na zwrot to odezwę się napewno. ;-)

Wysłane z Sony XPERIA M4 Aqua
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
bully
Volvo Fan
Posty: 2058
Rejestracja: 22 wrz 2014, o 12:42
Model: V40
Silnik: B4184S
moc: 115KM
Rocznik: 1999
wiek: 34
Skąd jesteś?: Gora_Kalwaria
imię: Lukasz
Kontakt:

Re: [S40 T4 98'] Drżenie kierownicy i budy powyżej 80km/h

Post autor: bully » 14 cze 2016, o 11:49

Panie a jak to się mierzy?
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
turboni
Volvo Fan
Posty: 3991
Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 147KW/200KM
Rocznik: 1998
wiek: 40
Skąd jesteś?: Komorow
imię: Pawel

Re: [S40 T4 98'] Drżenie kierownicy i budy powyżej 80km/h

Post autor: turboni » 14 cze 2016, o 13:11

Czujnikiem mikrometrycznym zegarowym do mierzenia bicia tarcz :suncool
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
bully
Volvo Fan
Posty: 2058
Rejestracja: 22 wrz 2014, o 12:42
Model: V40
Silnik: B4184S
moc: 115KM
Rocznik: 1999
wiek: 34
Skąd jesteś?: Gora_Kalwaria
imię: Lukasz
Kontakt:

Re: [S40 T4 98'] Drżenie kierownicy i budy powyżej 80km/h

Post autor: bully » 14 cze 2016, o 15:16

turboni pisze:Czujnikiem mikrometrycznym zegarowym do mierzenia bicia tarcz :suncool
No to czym już wiemy, ale jak?
Obrazek
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”