[S40 T4 98'] Drżenie kierownicy i budy powyżej 80km/h
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Volvo Fan
- Posty: 3991
- Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
- Model: S40
- Silnik: B4194T
- moc: 147KW/200KM
- Rocznik: 1998
- wiek: 40
- Skąd jesteś?: Komorow
- imię: Pawel
[S40 T4 98'] Drżenie kierownicy i budy powyżej 80km/h
Koledzy mam problem i walczę z nim od jakiegoś już czasu.
Jadąc wolno powiedzmy do 80km/h jest wszystko OK ale jak już szybciej to zaczyna mi drżeć lekko kiera i cała buda. Utrzymuje się to do mniej więcej 120-130km/h potem jest prawie niewyczuwalne. Szczególnie czuć to na podłodze i zdaje mi się że to z prawej strony.
Co zrobione i wymienione:
- Całe zawieszenie zrobione tył od A do Z (tuleje, gumy stabilizatora, łączniki, całe amory ze wszystkimi poduchami, sprężyny - wszystko sztywne i nic nie puka)
- Nowe opony / wyważone
- Przegub lewy (był cały ale stukał przy skręcie)
- Nowe tarcze, klocki przód
- Nowe prowadnice zacisków przód i tył
- Wymienione gumy wahacza przedniego te tylne duże z obejmami (zawieszenie przód sztywne)
- Wymienione drążki kierownicze i końcówki kierownicze (dzisiaj)
- Wymienione gumy stabilizatora i łączniki stabilizatora z przodu (dzisiaj)
Zawieszenie z przodu miałem bardziej rozklekotane z prawej strony - teraz całe (przód i tył) jest sztywne i ciche.
Po dzisiejszych wymianach jest lepiej bo mniej czuć ale jest to cały czas.
Moje podejrzenia to:
- Górne poduszki amorów
- Półośka lewa albo prawa
- Łożysko oporowe półośki
Jakieś rady i sugestie ???
Jadąc wolno powiedzmy do 80km/h jest wszystko OK ale jak już szybciej to zaczyna mi drżeć lekko kiera i cała buda. Utrzymuje się to do mniej więcej 120-130km/h potem jest prawie niewyczuwalne. Szczególnie czuć to na podłodze i zdaje mi się że to z prawej strony.
Co zrobione i wymienione:
- Całe zawieszenie zrobione tył od A do Z (tuleje, gumy stabilizatora, łączniki, całe amory ze wszystkimi poduchami, sprężyny - wszystko sztywne i nic nie puka)
- Nowe opony / wyważone
- Przegub lewy (był cały ale stukał przy skręcie)
- Nowe tarcze, klocki przód
- Nowe prowadnice zacisków przód i tył
- Wymienione gumy wahacza przedniego te tylne duże z obejmami (zawieszenie przód sztywne)
- Wymienione drążki kierownicze i końcówki kierownicze (dzisiaj)
- Wymienione gumy stabilizatora i łączniki stabilizatora z przodu (dzisiaj)
Zawieszenie z przodu miałem bardziej rozklekotane z prawej strony - teraz całe (przód i tył) jest sztywne i ciche.
Po dzisiejszych wymianach jest lepiej bo mniej czuć ale jest to cały czas.
Moje podejrzenia to:
- Górne poduszki amorów
- Półośka lewa albo prawa
- Łożysko oporowe półośki
Jakieś rady i sugestie ???
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: [S40 T4 98'] Drżenie kierownicy i budy powyżej 80km/h
Zacząłbym od poduszek. U mnie po wymianie drgania ustały.
-
- Volvo Fan
- Posty: 3991
- Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
- Model: S40
- Silnik: B4194T
- moc: 147KW/200KM
- Rocznik: 1998
- wiek: 40
- Skąd jesteś?: Komorow
- imię: Pawel
Re: [S40 T4 98'] Drżenie kierownicy i budy powyżej 80km/h
Już szukałem Meyle kosztuje teraz w Drakenie 106,25 zł (poducha z łożyskiem - całość)
-
- Administrator
- Posty: 18930
- Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
- Model: v40
- Silnik: Napędzany gnojówką
- moc: Zajebiście srogo
- Rocznik: 1900
- wiek: 100
- Skąd jesteś?: PLPL
- imię: ELI
- Kontakt:
Re: [S40 T4 98'] Drżenie kierownicy i budy powyżej 80km/h
mam mieszane uczucia co do tej firmyturboni pisze:Już szukałem Meyle
-
- Volvo Fan
- Posty: 3991
- Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
- Model: S40
- Silnik: B4194T
- moc: 147KW/200KM
- Rocznik: 1998
- wiek: 40
- Skąd jesteś?: Komorow
- imię: Pawel
Re: [S40 T4 98'] Drżenie kierownicy i budy powyżej 80km/h
ELI mam parę gratów ich wsadzonych i są OK
Dodam że przedni zawias był od nowości nieruszany. Osłony drążków były jeszcze oryginalne SMC. Całe kolumny amorów wyglądają na oryginał od nowości ale amory wyszły dobrze na przeglądzie technicznym, to samo przegub ten co wymieniałem był OE. Widziałem tylko na prawej półośce naklejkę białą z nr OE i napisem T4 i pod tym napis LOBRO.
Dodam że przedni zawias był od nowości nieruszany. Osłony drążków były jeszcze oryginalne SMC. Całe kolumny amorów wyglądają na oryginał od nowości ale amory wyszły dobrze na przeglądzie technicznym, to samo przegub ten co wymieniałem był OE. Widziałem tylko na prawej półośce naklejkę białą z nr OE i napisem T4 i pod tym napis LOBRO.
-
- Administrator
- Posty: 18930
- Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
- Model: v40
- Silnik: Napędzany gnojówką
- moc: Zajebiście srogo
- Rocznik: 1900
- wiek: 100
- Skąd jesteś?: PLPL
- imię: ELI
- Kontakt:
Re: [S40 T4 98'] Drżenie kierownicy i budy powyżej 80km/h
dlatego mam mieszane, zależy jak trafisz, coś kupiłem tej firmy i sobie ją odpuściłemturboni pisze:ELI mam parę gratów ich wsadzonych i są OK
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: [S40 T4 98'] Drżenie kierownicy i budy powyżej 80km/h
To w prawie takiej samej kasie masz lemfordera i łożysko skfturboni pisze:Już szukałem Meyle kosztuje teraz w Drakenie 106,25 zł (poducha z łożyskiem - całość)
-
- Administrator
- Posty: 18930
- Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
- Model: v40
- Silnik: Napędzany gnojówką
- moc: Zajebiście srogo
- Rocznik: 1900
- wiek: 100
- Skąd jesteś?: PLPL
- imię: ELI
- Kontakt:
Re: [S40 T4 98'] Drżenie kierownicy i budy powyżej 80km/h
... i to jest zestawYaro pisze:lemfordera i łożysko skf
-
- Volvo Fan
- Posty: 3991
- Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
- Model: S40
- Silnik: B4194T
- moc: 147KW/200KM
- Rocznik: 1998
- wiek: 40
- Skąd jesteś?: Komorow
- imię: Pawel
Re: [S40 T4 98'] Drżenie kierownicy i budy powyżej 80km/h
Yaro w przedlifcie poducha jest razem z łożyskiem jako całość więc muszę tylko firmę wybrać, a Lemfordera do przedlifta dostać to graniczy z cudem. Są tylko: Febi, Monroe, KYB, Meyle, SKF (dwa razy droższy) i jeszcze parę by się znalazło.
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: [S40 T4 98'] Drżenie kierownicy i budy powyżej 80km/h
Qrfa... fakt. Do przedlifta może być problem.