[S40 T4 98'] Drżenie kierownicy i budy powyżej 80km/h

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
turboni
Volvo Fan
Posty: 3991
Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 147KW/200KM
Rocznik: 1998
wiek: 40
Skąd jesteś?: Komorow
imię: Pawel

[S40 T4 98'] Drżenie kierownicy i budy powyżej 80km/h

Post autor: turboni » 17 maja 2016, o 16:57

Koledzy mam problem i walczę z nim od jakiegoś już czasu.

Jadąc wolno powiedzmy do 80km/h jest wszystko OK ale jak już szybciej to zaczyna mi drżeć lekko kiera i cała buda. Utrzymuje się to do mniej więcej 120-130km/h potem jest prawie niewyczuwalne. Szczególnie czuć to na podłodze i zdaje mi się że to z prawej strony.

Co zrobione i wymienione:
- Całe zawieszenie zrobione tył od A do Z (tuleje, gumy stabilizatora, łączniki, całe amory ze wszystkimi poduchami, sprężyny - wszystko sztywne i nic nie puka)
- Nowe opony / wyważone
- Przegub lewy (był cały ale stukał przy skręcie)
- Nowe tarcze, klocki przód
- Nowe prowadnice zacisków przód i tył
- Wymienione gumy wahacza przedniego te tylne duże z obejmami (zawieszenie przód sztywne)
- Wymienione drążki kierownicze i końcówki kierownicze (dzisiaj)
- Wymienione gumy stabilizatora i łączniki stabilizatora z przodu (dzisiaj)

Zawieszenie z przodu miałem bardziej rozklekotane z prawej strony - teraz całe (przód i tył) jest sztywne i ciche.

Po dzisiejszych wymianach jest lepiej bo mniej czuć ale jest to cały czas.

Moje podejrzenia to:

- Górne poduszki amorów
- Półośka lewa albo prawa
- Łożysko oporowe półośki

Jakieś rady i sugestie ???

:help:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Yaro
Moderator
Posty: 8329
Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
Model: C30/V40
Silnik: D4164T/B5254T12
moc: 109/254
Rocznik: 2013
wiek: 38
Skąd jesteś?: NowaPogorzel
imię: Piotrek

Re: [S40 T4 98'] Drżenie kierownicy i budy powyżej 80km/h

Post autor: Yaro » 17 maja 2016, o 17:01

Zacząłbym od poduszek. U mnie po wymianie drgania ustały.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
turboni
Volvo Fan
Posty: 3991
Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 147KW/200KM
Rocznik: 1998
wiek: 40
Skąd jesteś?: Komorow
imię: Pawel

Re: [S40 T4 98'] Drżenie kierownicy i budy powyżej 80km/h

Post autor: turboni » 17 maja 2016, o 17:08

Już szukałem Meyle kosztuje teraz w Drakenie 106,25 zł (poducha z łożyskiem - całość)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
ELI
Administrator
Posty: 18930
Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
Model: v40
Silnik: Napędzany gnojówką
moc: Zajebiście srogo
Rocznik: 1900
wiek: 100
Skąd jesteś?: PLPL
imię: ELI
Kontakt:

Re: [S40 T4 98'] Drżenie kierownicy i budy powyżej 80km/h

Post autor: ELI » 17 maja 2016, o 17:09

turboni pisze:Już szukałem Meyle
mam mieszane uczucia co do tej firmy

Awatar użytkownika
turboni
Volvo Fan
Posty: 3991
Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 147KW/200KM
Rocznik: 1998
wiek: 40
Skąd jesteś?: Komorow
imię: Pawel

Re: [S40 T4 98'] Drżenie kierownicy i budy powyżej 80km/h

Post autor: turboni » 17 maja 2016, o 17:18

ELI mam parę gratów ich wsadzonych i są OK

Dodam że przedni zawias był od nowości nieruszany. Osłony drążków były jeszcze oryginalne SMC. Całe kolumny amorów wyglądają na oryginał od nowości ale amory wyszły dobrze na przeglądzie technicznym, to samo przegub ten co wymieniałem był OE. Widziałem tylko na prawej półośce naklejkę białą z nr OE i napisem T4 i pod tym napis LOBRO.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
ELI
Administrator
Posty: 18930
Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
Model: v40
Silnik: Napędzany gnojówką
moc: Zajebiście srogo
Rocznik: 1900
wiek: 100
Skąd jesteś?: PLPL
imię: ELI
Kontakt:

Re: [S40 T4 98'] Drżenie kierownicy i budy powyżej 80km/h

Post autor: ELI » 17 maja 2016, o 17:21

turboni pisze:ELI mam parę gratów ich wsadzonych i są OK
dlatego mam mieszane, zależy jak trafisz, coś kupiłem tej firmy i sobie ją odpuściłem :mrgreen:

Awatar użytkownika
Yaro
Moderator
Posty: 8329
Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
Model: C30/V40
Silnik: D4164T/B5254T12
moc: 109/254
Rocznik: 2013
wiek: 38
Skąd jesteś?: NowaPogorzel
imię: Piotrek

Re: [S40 T4 98'] Drżenie kierownicy i budy powyżej 80km/h

Post autor: Yaro » 17 maja 2016, o 17:35

turboni pisze:Już szukałem Meyle kosztuje teraz w Drakenie 106,25 zł (poducha z łożyskiem - całość)
To w prawie takiej samej kasie masz lemfordera i łożysko skf ;)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
ELI
Administrator
Posty: 18930
Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
Model: v40
Silnik: Napędzany gnojówką
moc: Zajebiście srogo
Rocznik: 1900
wiek: 100
Skąd jesteś?: PLPL
imię: ELI
Kontakt:

Re: [S40 T4 98'] Drżenie kierownicy i budy powyżej 80km/h

Post autor: ELI » 17 maja 2016, o 17:40

Yaro pisze:lemfordera i łożysko skf
... i to jest zestaw :mrgreen:

Awatar użytkownika
turboni
Volvo Fan
Posty: 3991
Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 147KW/200KM
Rocznik: 1998
wiek: 40
Skąd jesteś?: Komorow
imię: Pawel

Re: [S40 T4 98'] Drżenie kierownicy i budy powyżej 80km/h

Post autor: turboni » 17 maja 2016, o 17:44

Yaro w przedlifcie poducha jest razem z łożyskiem jako całość więc muszę tylko firmę wybrać, a Lemfordera do przedlifta dostać to graniczy z cudem. Są tylko: Febi, Monroe, KYB, Meyle, SKF (dwa razy droższy) i jeszcze parę by się znalazło.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Yaro
Moderator
Posty: 8329
Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
Model: C30/V40
Silnik: D4164T/B5254T12
moc: 109/254
Rocznik: 2013
wiek: 38
Skąd jesteś?: NowaPogorzel
imię: Piotrek

Re: [S40 T4 98'] Drżenie kierownicy i budy powyżej 80km/h

Post autor: Yaro » 17 maja 2016, o 17:47

Qrfa... fakt. Do przedlifta może być problem.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”