[S/V40 T4] Regulator ciśnienia paliwa
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Administrator
- Posty: 5489
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 19:36
- Model: 1.9T
- Silnik: B4194T
- moc: 224KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 7
- Skąd jesteś?: Poland
- imię: DD
- Kontakt:
Re: [S/V40 T4] Regulator ciśnienia paliwa
Ciągle padają mi te regulatory ciśnienia paliwa, wczoraj umarł kolejny.
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: [S/V40 T4] Regulator ciśnienia paliwa
Dominik sprawdzałeś ciśnienie na listwie? Sprawdź przed i za regulatorem. Może pompa lub filtr umierają?
-
- Administrator
- Posty: 5489
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 19:36
- Model: 1.9T
- Silnik: B4194T
- moc: 224KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 7
- Skąd jesteś?: Poland
- imię: DD
- Kontakt:
Re: [S/V40 T4] Regulator ciśnienia paliwa
Cześć, cisnienia nie sprawdzałem ale pompę i filtr wymieniałem. Regulatory oczywiście używki. Teraz kupię ten uniwersalny. Nie pamiętam jakie ma być cisnienie paliwa na listwie.
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: [S/V40 T4] Regulator ciśnienia paliwa
3,09 bar po kluczyku , ok 2,4 na jałowym do 4,2 w bucie.
Pompę wymieniałeś w komplecie z koszykiem i pierwszym regulatorem czy tylko pompę?
Pompę wymieniałeś w komplecie z koszykiem i pierwszym regulatorem czy tylko pompę?
-
- Administrator
- Posty: 5489
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 19:36
- Model: 1.9T
- Silnik: B4194T
- moc: 224KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 7
- Skąd jesteś?: Poland
- imię: DD
- Kontakt:
Re: [S/V40 T4] Regulator ciśnienia paliwa
Bez 1 regulatora, tam jest problem bo przy próbie rozbierania można zrobić dużo szkód.
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: [S/V40 T4] Regulator ciśnienia paliwa
Można, można. Dlatego pytam, bo problem może leżeć w pierwszym regulatorze i wymiana na kolejne może niewiele wnieść. Skonstruuj sobie manometr i pomierz ciśnienie. Chyba że poszukam gdzieś swój i Ci podeśle. Uderzę jutro na garaż i poskładam swój do kupy.
-
- Administrator
- Posty: 5489
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 19:36
- Model: 1.9T
- Silnik: B4194T
- moc: 224KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 7
- Skąd jesteś?: Poland
- imię: DD
- Kontakt:
Re: [S/V40 T4] Regulator ciśnienia paliwa
Ale Novik kiedyś mówił że można podmienić uszkodzony z listwy na ten pierwszy. Więc rozumiem że nie powinno to mieć wpływu. Czytałem o tych uniwersalnych regulatorach ciśnienia paliwa i kupię D1Spec tylko pytanie czy ten za 240 zł czy za 320 zł.
https://d1spec.pl/pol_m_Uklad-paliwowy_ ... a-169.html
https://d1spec.pl/pol_m_Uklad-paliwowy_ ... a-169.html
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 28 sie 2018, o 07:57
- Model: V40
- Silnik: 1.9
- moc: 200
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: Wroclaw
- imię: Karol
Re: [S/V40 T4] Regulator ciśnienia paliwa
Przy demontażu przewodu paliwowego urwał mi się króciec od adaptora regulatora ciśnienia (tego z tworzywa sztucznego) w przedlifcie 1.9 T4 i zastanawiam się jak to dobrze wymienić. Poprzednie przewody posiadały na końcówkach wkładkę z tworzywa, która idealnie przylegała do króćców więc wszystko trzymało się kupy, ale gdzie teraz coś takiego dostać i jak zamontować?
Próbowałem podmienić króciec na metalowy, ale paliwo uciekało mi na obejmach, które mimo maksymalnego dokręcenia i tak nie trzymały paliwa. Wydaje mi się, że ciśnienie w tym miejscu jest dużo wyższe przez brak powrotu paliwa do baku.
Czy jak kupie oryginalny adaptor regulatora to będzie to łatwiej ogarnąć? Jakimi przewodami to wszystko dobrze połączyć? Jakich zacisków użyć?
Zastanawiam się też nad puszczeniem powrotu paliwa do baku. Ktoś miał już doświadczenia w tym temacie?
Próbowałem podmienić króciec na metalowy, ale paliwo uciekało mi na obejmach, które mimo maksymalnego dokręcenia i tak nie trzymały paliwa. Wydaje mi się, że ciśnienie w tym miejscu jest dużo wyższe przez brak powrotu paliwa do baku.
Czy jak kupie oryginalny adaptor regulatora to będzie to łatwiej ogarnąć? Jakimi przewodami to wszystko dobrze połączyć? Jakich zacisków użyć?
Zastanawiam się też nad puszczeniem powrotu paliwa do baku. Ktoś miał już doświadczenia w tym temacie?
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 28 sie 2018, o 07:57
- Model: V40
- Silnik: 1.9
- moc: 200
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: Wroclaw
- imię: Karol
Re: [S/V40 T4] Regulator ciśnienia paliwa
Gdyby ktoś jeszcze myślał o dorobieniu powrotu paliwa do 1.9 T4 to nie jest to prosta sprawa. Istniejący przewód idący od listwy wtryskowej jest zaślepiony już przy samej listwie. Wstawiam zdjęcia gdyby ktoś w przyszłości chciał zobaczyć bez grzebania jak to wygląda.
-
- Turysta
- Posty: 42
- Rejestracja: 18 maja 2019, o 07:58
- Model: Volvo
- Silnik: B4194T
- moc: 200km
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: Bydgoszcz
- imię: Piotr
Re: [S/V40 T4] Regulator ciśnienia paliwa
Witam Serdecznie wszystkich forumowiczów.
Mam na imię Piotr, jestem z Bydgoszczy i jestem nowy na tym Forum. Robiąc auto posiłkowałem się przeglądając to forum i chciałbym odgrzać trochę temat bo widzę, że Wasza wiedza jest obszerna a stanąłem w miejscu i nie mam już siły. Posiadam Volvo V40 z silnikiem 1.9 T4 98r. który był swapowany na miejsce wolnossącego 2.0. Wymieniłem tam kolektor ssący oraz wtryski na czerwone od 2.0 turbo. Właśnie jestem w trakcje montażu regulatora D1spec. Usunąłem regulator koło filtra i zamontowałem przewody idące od baku do filtra z powrotem na te od wolnossącego i podłączyłem powrót do przewodu który już idzie pod autem i był zaślepiony przy ścianie grodziowej ale przedłużyłem go żeby podpiąć pod króciec dolny regulatora D1spec. Zasilanie podłączyłem przez filtr paliwa także do istniejącej instalacji. Jako, że listwa wtryskowa od 2.0T fabrycznie posiada tylko wejście paliwa do listwy przez regulator zamontowany z boku listwy to wymieniłem ją na listwę od 1.9 T4 która posiadała wejście przez regulator na spodzie listwy oraz przewód powrotny który był zaślepiony. w miejscu którym ten przewód wchodzi do listwy wystarczyło wywiercić otwór wiertłem ok 8mm a z drugiego końca zdjąć ciasno siedzącą gumkę i powrót paliwa gotowy. Żeby zamontować listwę od 1.9 musiałem wywiercić dwa otworki w miejscu mocowania do kolektora ssącego. ponieważ fabryczne nie pasowały. Podłączyłem zasilanie paliwa z baku do adaptera który zamontowałem w miejscu fabrycznego regulatora ciśnienia (dół listwy wtryskowej) a przewód powrotny z listwy do zasilania regulatora D1spec (boczny króciec) jak pisałem wyżej powrót paliwa od regulatora jest puszczony do fabrycznego przewodu wpadającego do baku. Niestety cały czas nabija ciśnienie ciut powyżej 5 bar i nie reaguje na śrubę regulacyjną. odpalałem go na kilka sekund żeby sprawdzić czy na odpalonym zareaguje ale niestety nic to nie dało a nie chciałem żeby chodził za długo żeby nie zrobić mu krzywdy. Czy ma ktoś jakieś pomysły dlaczego tak się dzieje i co zrobiłem źle i powinienem zmienić żeby to miało ręce i nogi? może potrzebuję listwę z kanałem powrotnym, cze może coś źle podłączyłem albo problem tkwi w baterii paliwowej. Bardzo proszę o pomoc szanownych kolegów.
Mam na imię Piotr, jestem z Bydgoszczy i jestem nowy na tym Forum. Robiąc auto posiłkowałem się przeglądając to forum i chciałbym odgrzać trochę temat bo widzę, że Wasza wiedza jest obszerna a stanąłem w miejscu i nie mam już siły. Posiadam Volvo V40 z silnikiem 1.9 T4 98r. który był swapowany na miejsce wolnossącego 2.0. Wymieniłem tam kolektor ssący oraz wtryski na czerwone od 2.0 turbo. Właśnie jestem w trakcje montażu regulatora D1spec. Usunąłem regulator koło filtra i zamontowałem przewody idące od baku do filtra z powrotem na te od wolnossącego i podłączyłem powrót do przewodu który już idzie pod autem i był zaślepiony przy ścianie grodziowej ale przedłużyłem go żeby podpiąć pod króciec dolny regulatora D1spec. Zasilanie podłączyłem przez filtr paliwa także do istniejącej instalacji. Jako, że listwa wtryskowa od 2.0T fabrycznie posiada tylko wejście paliwa do listwy przez regulator zamontowany z boku listwy to wymieniłem ją na listwę od 1.9 T4 która posiadała wejście przez regulator na spodzie listwy oraz przewód powrotny który był zaślepiony. w miejscu którym ten przewód wchodzi do listwy wystarczyło wywiercić otwór wiertłem ok 8mm a z drugiego końca zdjąć ciasno siedzącą gumkę i powrót paliwa gotowy. Żeby zamontować listwę od 1.9 musiałem wywiercić dwa otworki w miejscu mocowania do kolektora ssącego. ponieważ fabryczne nie pasowały. Podłączyłem zasilanie paliwa z baku do adaptera który zamontowałem w miejscu fabrycznego regulatora ciśnienia (dół listwy wtryskowej) a przewód powrotny z listwy do zasilania regulatora D1spec (boczny króciec) jak pisałem wyżej powrót paliwa od regulatora jest puszczony do fabrycznego przewodu wpadającego do baku. Niestety cały czas nabija ciśnienie ciut powyżej 5 bar i nie reaguje na śrubę regulacyjną. odpalałem go na kilka sekund żeby sprawdzić czy na odpalonym zareaguje ale niestety nic to nie dało a nie chciałem żeby chodził za długo żeby nie zrobić mu krzywdy. Czy ma ktoś jakieś pomysły dlaczego tak się dzieje i co zrobiłem źle i powinienem zmienić żeby to miało ręce i nogi? może potrzebuję listwę z kanałem powrotnym, cze może coś źle podłączyłem albo problem tkwi w baterii paliwowej. Bardzo proszę o pomoc szanownych kolegów.