[s40 1.8 97r] Zagrzany katalizator
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Turysta
- Posty: 27
- Rejestracja: 14 maja 2016, o 09:09
- Model: s40
- Silnik: 1,8
- moc: 115
- Rocznik: 1997
- Skąd jesteś?: Lublin
- imię: Piotr
[s40 1.8 97r] Zagrzany katalizator
Od 3 dni mam problem z S40, ponieważ podczas jazdy auto nagle straciło moc, szarpało, a z katalizatora wydobywały się dziwne dzwięki. Silnik zachowywał sie jakby pracowało na 2-3 gary. Po powrocie ostatkami sił do domu wjechałem na kanał i zaobserwowałem że katalizator jest bardzo gorący przez co nagrzał mi pręta od wybieraka biegów ale tylko na jego wysokości i w środku samochodu.
Po ostygnięciu silnika i innych elementów, po ponownym odpaleniu wszystko działa do czasu zagrzania się silnika.
Czym to może być spowodowane?
Siadła sonda?
Po ostygnięciu silnika i innych elementów, po ponownym odpaleniu wszystko działa do czasu zagrzania się silnika.
Czym to może być spowodowane?
Siadła sonda?
-
- Volvo Fan
- Posty: 2058
- Rejestracja: 22 wrz 2014, o 12:42
- Model: V40
- Silnik: B4184S
- moc: 115KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 34
- Skąd jesteś?: Gora_Kalwaria
- imię: Lukasz
- Kontakt:
Re: [s40 1.8 97r] Zagrzany katalizator
A przedewszystkim cewki, na źle działającym silniku odłączasz kostkę od cewek, jeśli padnięta jest jedna to
po odłączeniu wadliwej nic się nie zmieni, jak odłączysz dobrą samochód zgaśnie. Jeśli stanie się tak jak wcześniej opisałem to zamień je miejscami i zrób ponownie test. jeśli to faktycznie cewka to te same cewki choć w innym miejscu zachowają się identycznie.
po odłączeniu wadliwej nic się nie zmieni, jak odłączysz dobrą samochód zgaśnie. Jeśli stanie się tak jak wcześniej opisałem to zamień je miejscami i zrób ponownie test. jeśli to faktycznie cewka to te same cewki choć w innym miejscu zachowają się identycznie.
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: [s40 1.8 97r] Zagrzany katalizator
Mało prawdopodobne żeby przez sondę zagotował się kat. Jest tak jak piszą raptusek i bully. Wina siedzi w układzie zapłonowym. Brak iskry na chociaż jednej świecy powoduje że niespalona mieszanka leci w wydech i w kacie się spala co powoduje mocne przegrzanie w/w.peterr86 pisze:Czym to może być spowodowane?
Siadła sonda?
-
- Administrator
- Posty: 6210
- Rejestracja: 15 sie 2013, o 14:21
- Model: V40/V70
- Silnik: 1.9 T4/2.3 T5
- moc: 200/250
- Rocznik: 1998
- wiek: 42
- Skąd jesteś?: Lazy
- imię: Rafal
Re: [s40 1.8 97r] Zagrzany katalizator
U mnie pęknięcia cewka po nagrzaniu silnika przestawała działać
I pracowal na dwa gary
I pracowal na dwa gary
-
- Turysta
- Posty: 27
- Rejestracja: 14 maja 2016, o 09:09
- Model: s40
- Silnik: 1,8
- moc: 115
- Rocznik: 1997
- Skąd jesteś?: Lublin
- imię: Piotr
Re: [s40 1.8 97r] Zagrzany katalizator
Sprawdzę to jakoś na weekendzie, bo pierwszy raz mam taka sytuacje w aucie.
-
- Turysta
- Posty: 40
- Rejestracja: 12 cze 2016, o 11:50
- Model: v40
- Silnik: 1.8
- moc: 115KM
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: Ostroleka
- imię: Mariusz
Re: [s40 1.8 97r] Zagrzany katalizator
masz gaz? benzyna w kacie nie powinna sie zapalic ale niespalony gaz leci w wylot i tam sie zapala jesli masz walnieta cewke, mialem podobnie, strzal jak z czolgupeterr86 pisze:Od 3 dni mam problem z S40, ponieważ podczas jazdy auto nagle straciło moc, szarpało, a z katalizatora wydobywały się dziwne dzwięki. Silnik zachowywał sie jakby pracowało na 2-3 gary. Po powrocie ostatkami sił do domu wjechałem na kanał i zaobserwowałem że katalizator jest bardzo gorący przez co nagrzał mi pręta od wybieraka biegów ale tylko na jego wysokości i w środku samochodu.
Po ostygnięciu silnika i innych elementów, po ponownym odpaleniu wszystko działa do czasu zagrzania się silnika.
Czym to może być spowodowane?
Siadła sonda?
-
- Turysta
- Posty: 31
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 22:32
- Model: V40
- Silnik: B4204S2
- moc: 136KM
- Rocznik: 2003
- wiek: 35
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Tomek
Re: [s40 1.8 97r] Zagrzany katalizator
Potencjalną przyczyną, może być też uszkodzony katalizator. Spotkałem się z sytuacją oberwania wewnątrz katalizatora ceramicznego wkładu, który powodował specyficzny hałas a ustawienie oderwanego kawałka ceramiki blokowało dosyć znacznie przepływ spalin, co objawiało się znacznym spadkiem mocy i nadmiernym wzrostem temperatury. Z kanału można próbować "potrząść" katalizatorem i wsłuchać się czy w środku nic nie grzechocze, natomiast najpewniejszą diagnozę można postawić po jego demontażu. W przypadku z którym się spotkałem sytuacja była zmienna w zależności od ułożenia oderwanego wkładu (który przemieszczał się np. podczas jazdy na nierównościach), raz auto jeździło praktycznie bez żadnych objawów, innym razem traciło moc a hałas się wzmagał.
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 26 sie 2016, o 01:46
- Model: S40
- Silnik: B4204S
- moc: 103KW
- Rocznik: 1997
- Skąd jesteś?: Berlin
- imię: Miro
Re: [s40 1.8 97r] Zagrzany katalizator
W moim przypadku padła cewka Sagema - objawy dokładnie takie same: praca na 2 gary, szarpanie. Padł katalizator, elementy ceramiczne zostały wypchnięte do tłumika końcowego. Po wymianie cewek i kata, przy odpalaniu auta na zimnym silniku, tłumik końcowy wpadał w wibrację i strasznie hałasował. Dopiero całkowita jego wymiana przywróciła spokój i dźwięk miły dla ucha.
Katalizator z metalowym wkładem (zamiennik) spisuje się rewelacyjnie.
Katalizator z metalowym wkładem (zamiennik) spisuje się rewelacyjnie.